2012-09-12, 21:35
  #4609
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Var det inte Lot som föll för frestelsen och hade sex med sina döttrar varav det föddes några barnbarn också?
Nej, den historian hör till en annan religion.
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Underbart va?
Den karlen är verkligen värd sitt titel (Profet). Incest, oäktingar och sex innan äktenskap (bjuder ut sina orörda ogifta döttrar). Verkligen en hyllningsbar profet. Tummen upp.
Det ändå som stämmer här är att Profeten Lot (fvhm) försökte rädda staden innan Gud vände det upp och ned med ett erbjudande.

Citat:
Just as Prophet Lut (A.S.) had feared, the townspeople came after his guests. He even tried to offer them his daughters for them to marry, if they would only leave his guests alone. But they tried to snatch away his guests anyway, until Allah blinded their eyes and they heard, “Now taste my anger and my warning
http://www.haqislam.org/prophet-lut/

Det är faktiskt inte svårt att googla om man är osäkert innan man dra flummiga slutsatser.
Citera
2012-09-12, 21:36
  #4610
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Nej jag dömer ingen. Jag har inte pratat om någon specifik homosexuell person. Jag pratar allmänt om homosexualitet och tycker att det är fel och att de borde få hjälp. Nej jag är MYCKET säker på min sexualitet, tro mig bara tanken får man att rysa och kräkas.

Är du desperat eller? När du blir desperat skriver du lite aggresivt. Kom jag åt en svag punkt? Är det inte du och dina gelikar som vill alla människor väl inklusive homosexuella? Vad får dig att hata lot och baktala honom? Eller gör ni kanske skillnad på människor och människor?

Jaha, så länge man inte öser skit över en person så dömer man inte? Problemet är ju att du dömer alla. Vad tycker din lille gud om det?

Desperat? För vad? Knappast för att diskutera med dig.. Seriöst förbluffad över att du ännu inte nått din mentala botten möjligtvis. Nä, du kommer inte åt några svaga punkter.

Människor som har ett så uttalat förakt för homosexuella och fördömer homosexuell kärlek är jag övertygad har problem med sin sexualitet. Även Lot tycks det.. Lot var ju dessutom ett riktigt fegt äckel som frivilligt gav sina orörda döttrar till ett gäng våldtäktsmän.
Citera
2012-09-12, 21:46
  #4611
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=Golden.Ration]
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel

Haha, kul att ha dig tillbaka.

Kan du förklara för mig varför man inte är kapabel till att resonera om man använder sig av Koran citat? Är det endast när man har en annan hållning som man plötsligt blir en självtänkande och högfunktionell person? Det är nämligen så jag uppfattar ditt inlägg, rätta mig gärna om jag har missuppfattat dig.
Vad roligt att du finner nöje med min kritik.. även om du antyder att att jag tänker svartvitt, var du nu får det ifrån??? jag är rörlig av mig och inte alls grovhuggen vad gäller människor som tror, låt dem tro..

Men vad ip gäller och sådana stereotyper så (host host) framstår väl även en groda i skogen som högfunktionell individ med förmåga att anpassa sig till sin terräng utifrån det intellekt den blivvit tilldelad?

Nej ip är inte självgående, en person som klistrar klipper och daltar med citat, är bevisligen inkapabel att resonera, vilket ip luftat mycket rikligt.
Bara en sådan sak som ip:s "resonemang" (rapande) om sexualitet, ger oss en mild antydan och gläntar på dörren in till islam, om hur det hjärntvättade intellektet redan mist sin fria tankeförmåga att dra konklusioner ur realitet istället för ur idépaket; islam i detta fallet.

Så tycker du jag förhäver mig över ip den troende apan i sin fyrkantiga bur med dekoration av islamdogmatik, så må det så vara..
Ip har hur som helst visat sig ha en intellektuell nivå i likhet med en 6-åring på väg mot stora världen, sitter ännu och filosoferar över människans olika hål och konstaterar att kroppen har ämnen i sig som ska ut och in, men förvillar sig i detta när det kommer till sexualitet.. det blir för ip en kortslutning och jag blir ärligt lite orolig över hur ip kan tänkas resonera vidare vad gäller agape/kärlek... utefter den extremt rigida presentation han el hon hittills givit

men vad gör man, även neanderthalare har rätt att yttra sig, men det kan bli problem med flera islampeaces när de kommer till låt säga juridiska områden och får sin hybris där, i förlä'ngningen menar jag, där är ip en lågbegåvad analfabet som slänger upp gamla verser så fort det hettar till och det är allt annat än ödmjukt, modernt eller ens intelligent.
Citera
2012-09-12, 21:46
  #4612
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Lot var ju också en riktigt god fader:

Men innan de hade gått till sängs kom männen i staden, männen i Sodom, och omringade huset, både unga och gamla, alla utan undantag. De ropade till Lot: ”Var är männen som kom till dig i kväll? Skicka ut dem till oss, vi skall ligga med dem.” Lot gick ut i porten och stängde dörren bakom sig. ”Bröder”, sade han, ”jag ber er, gör inte något så ont. Jag har två döttrar som ännu är orörda. Låt mig skicka ut dem till er, så kan ni göra med dem vad ni vill, bara ni inte gör något mot dessa män som har fått en tillflykt under mitt tak.

En fem årig kunde skriva nåt mycket bättre än det där. Har du läst vad du skrivit? herregud. Hur gammal är du? Sånt skriver inte ens 5 årigar. Hur ska jag bemöta inlägget vet jag inte. Detta är för barnsligt. VE dig!!

Vem skulle överlåta sina ''orörda'' döttrar till okända män? tror inte ens att icke-troende skulle vilja det. Nej nu ser jag att även mitt svar sjunker lågt som ditt inlägg. Vet ärligt talat inte hur jag ska bemöta det. Skriv på ett vuxet sätt så kan jag bemöta det-
Citera
2012-09-12, 21:47
  #4613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag gillar killar

Du missade mina frågor IP.


Den religionen jag pratar om är även den sann och direkt från Gud, den kräver som sagt att man bekräftar sin kärlek till Gud genom att amputera högerbenet på sin förstfödde son!
Jag får tyvärr inte berätta så mycket mer om religionen, min församling skulle förkasta mig om de fick reda på vad jag gjort.

Det står klart och tydligt i våra skrifter att Gud kräver ett amputerat ben som bevis och bekräftelse på den kärlek vi har till honom.

Vad tycker du? Skall jag ge den allsmäktige fadern min förstföddes högerben?
Citera
2012-09-12, 21:52
  #4614
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Underbart va?
Den karln är verkligen värd sitt titel (Profet). Incest, oäktingar och sex innan äktenskap (bjuder ut sina orörda ogifta döttrar). Verkligen en hyllningsbar profet. Tummen upp.

Eller hur
Jag tror inte Lot satt med en kaffemugg som det stod "Världens bästa pappa" på.

Jag undrar om det är ett inträdeskrav för profeter att förgripa sig på barn... Man bör åtminstone ha ett tveksamt beteende mot kvinnor.
Citera
2012-09-12, 21:53
  #4615
Medlem
Islampeaces avatar
[quote=BlackJewel]
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Vad roligt att du finner nöje med min kritik.. även om du antyder att att jag tänker svartvitt, var du nu får det ifrån??? jag är rörlig av mig och inte alls grovhuggen vad gäller människor som tror, låt dem tro..

Men vad ip gäller och sådana stereotyper så (host host) framstår väl även en groda i skogen som högfunktionell individ med förmåga att anpassa sig till sin terräng utifrån det intellekt den blivvit tilldelad?

Nej ip är inte självgående, en person som klistrar klipper och daltar med citat, är bevisligen inkapabel att resonera, vilket ip luftat mycket rikligt.
Bara en sådan sak som ip:s "resonemang" (rapande) om sexualitet, ger oss en mild antydan och gläntar på dörren in till islam, om hur det hjärntvättade intellektet redan mist sin fria tankeförmåga att dra konklusioner ur realitet istället för ur idépaket; islam i detta fallet.

Så tycker du jag förhäver mig över ip den troende apan i sin fyrkantiga bur med dekoration av islamdogmatik, så må det så vara..
Ip har hur som helst visat sig ha en intellektuell nivå i likhet med en 6-åring på väg mot stora världen, sitter ännu och filosoferar över människans olika hål och konstaterar att kroppen har ämnen i sig som ska ut och in, men förvillar sig i detta när det kommer till sexualitet.. det blir för ip en kortslutning och jag blir ärligt lite orolig över hur ip kan tänkas resonera vidare vad gäller agape/kärlek... utefter den extremt rigida presentation han el hon hittills givit

men vad gör man, även neanderthalare har rätt att yttra sig, men det kan bli problem med flera islampeaces när de kommer till låt säga juridiska områden och får sin hybris där, i förlä'ngningen menar jag, där är ip en lågbegåvad analfabet som slänger upp gamla verser så fort det hettar till och det är allt annat än ödmjukt, modernt eller ens intelligent.

dra nåt gammalt över dig vet jag. Du är inte ens kapabel till att föstå det jag skriver och eftersom du inte delar min åsikt går du till personangrepp. Du är en liten människa som är mellanstor i mun. Jag är en kille föresten men det har du inte förstått heller. Hade du förstått det jag skrivit hade du också förstått att jag är kille. Men vad förväntar mig sig av en som tror sig kunna för mycket men vet egentligen för lite?
Citera
2012-09-12, 22:02
  #4616
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
En fem årig kunde skriva nåt mycket bättre än det där. Har du läst vad du skrivit? herregud. Hur gammal är du? Sånt skriver inte ens 5 årigar. Hur ska jag bemöta inlägget vet jag inte. Detta är för barnsligt. VE dig!!

Vem skulle överlåta sina ''orörda'' döttrar till okända män? tror inte ens att icke-troende skulle vilja det. Nej nu ser jag att även mitt svar sjunker lågt som ditt inlägg. Vet ärligt talat inte hur jag ska bemöta det. Skriv på ett vuxet sätt så kan jag bemöta det-

Visst är det en usel text! Den är hämtad ur bibeln. Den skrevs av män med outvecklad mental förmåga.. Läs i Första Mosebok 19. Där finns en en massa trams att läsa.
Citera
2012-09-12, 22:07
  #4617
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Jaha, så länge man inte öser skit över en person så dömer man inte? Problemet är ju att du dömer alla. Vad tycker din lille gud om det?

Desperat? För vad? Knappast för att diskutera med dig.. Seriöst förbluffad över att du ännu inte nått din mentala botten möjligtvis. Nä, du kommer inte åt några svaga punkter.

Människor som har ett så uttalat förakt för homosexuella och fördömer homosexuell kärlek är jag övertygad har problem med sin sexualitet. Även Lot tycks det.. Lot var ju dessutom ett riktigt fegt äckel som frivilligt gav sina orörda döttrar till ett gäng våldtäktsmän.

Jag är förbluffad över att du ändå fortsätter att diskutera med mig när du själv säger att du inte får nåt ut av det eller till och med att jag är okapabel till det ena och det andra ändå fortsätter du? förbryllande, förbluffande, högst märkligt.
Citera
2012-09-12, 22:14
  #4618
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag är förbluffad över att du ändå fortsätter att diskutera med mig när du själv säger att du inte får nåt ut av det eller till och med att jag är okapabel till det ena och det andra ändå fortsätter du? förbryllande, förbluffande, högst märkligt.

Jag är en envis jävel

Sen blir jag fascinerad av tokreligiösas tankegångar. Att människor så ihärdigt håller fast vid fantasier och i det närmaste regredierar när de inte får medhåll. Människor som tror att pinsamma skrivningar ur koranen eller bibeln minsann ska sätta andra på plats och som har mycket svårt att dölja att sin stolthet i att inte vilja utvecklas.
Citera
2012-09-12, 22:17
  #4619
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast


Jag har funderat länge på detta och efter att ha läst koranen kom jag fram till att ISLAM är sanningen. Jag vill bli muslim. Hur ska jag gå till väga och
Vad tycker du ?


Väldigt bra val. Acceptera Islam så behöver du inte amputera benet på din förstfödde son.
Citera
2012-09-12, 22:18
  #4620
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=Islampeace]
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel

dra nåt gammalt över dig vet jag. Du är inte ens kapabel till att föstå det jag skriver och eftersom du inte delar min åsikt går du till personangrepp. Du är en liten människa som är mellanstor i mun. Jag är en kille föresten men det har du inte förstått heller. Hade du förstått det jag skrivit hade du också förstått att jag är kille. Men vad förväntar mig sig av en som tror sig kunna för mycket men vet egentligen för lite?

att jag redan förstått att du är kille är verkligen en helt sekundär angelägenhet för diskussionen i denna tråd, vad gäller dina uttalanden om sexualitet och den extremt långsökta kopplingen till islam som du dessutom drar...

helt extraordinärt yttrande om hur omoget du skriver och framstår som framför allt

sedan ska du inte uttala dig om personangrepp, diskussionen handlar inte om dig för du har ju redan mer än väl antytt hur ointressant du framstår i de ögon som ger sin in på religionskritik

lär dig detta : debatt och diskussion framförallt kritisk debatt, handlar INTE om dig, inte om person, utan om sak/tråd/tema... och vad gör du? du klipper o klistrar (lekskolesyssla) du debatterar ju inte ens ifrån eget intellekt, har du någon uppfattning alls om saker utanför islams stelbenta brist på resonemang? jag gissar att du inte har det med tanke på hur du uttalat dig om religionen som sådan, du är alltså blind döv och även i oförmåga att uttrycka dig sakligt (det avslöjade du genom att förirra dig i det anatomiska)

hur gärna du än vill framstå som en intressant gosse och med det gärna kasta dig in i försöket att greppa mig, eller andra debattörer... du kommer bara att snärja in dig - därför, håll dig gärna till tråden som heter :

ateister! motbevisa islam - du ip, är motbevisad, du greppar helt enkelt inte biologin och fysiken som är tillvarons absolut tillförlitligaste källor

men viss nej, inte du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in