[quote=Golden.Ration]
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Haha, kul att ha dig tillbaka.
Kan du förklara för mig varför man inte är kapabel till att resonera om man använder sig av Koran citat? Är det endast när man har en annan hållning som man plötsligt blir en självtänkande och högfunktionell person? Det är nämligen så jag uppfattar ditt inlägg, rätta mig gärna om jag har missuppfattat dig.
Vad roligt att du finner nöje med min kritik.. även om du antyder att att jag tänker svartvitt, var du nu får det ifrån??? jag är rörlig av mig och inte alls grovhuggen vad gäller människor som tror, låt dem tro..
Men vad ip gäller och sådana stereotyper så (host host) framstår väl även en groda i skogen som högfunktionell individ med förmåga att anpassa sig till sin terräng utifrån det intellekt den blivvit tilldelad?
Nej ip är inte självgående, en person som klistrar klipper och daltar med citat, är bevisligen inkapabel att resonera, vilket ip luftat mycket rikligt.
Bara en sådan sak som ip:s "resonemang" (rapande) om sexualitet, ger oss en mild antydan och gläntar på dörren in till islam, om hur det hjärntvättade intellektet redan mist sin fria tankeförmåga att dra konklusioner ur realitet istället för ur idépaket; islam i detta fallet.
Så tycker du jag förhäver mig över ip den troende apan i sin fyrkantiga bur med dekoration av islamdogmatik, så må det så vara..
Ip har hur som helst visat sig ha en intellektuell nivå i likhet med en 6-åring på väg mot stora världen, sitter ännu och filosoferar över människans olika hål och konstaterar att kroppen har ämnen i sig som ska ut och in, men förvillar sig i detta när det kommer till sexualitet.. det blir för ip en kortslutning och jag blir ärligt lite orolig över hur ip kan tänkas resonera vidare vad gäller agape/kärlek... utefter den extremt rigida presentation han el hon hittills givit
men vad gör man, även neanderthalare har rätt att yttra sig, men det kan bli problem med flera islampeaces när de kommer till låt säga juridiska områden och får sin hybris där, i förlä'ngningen menar jag, där är ip en lågbegåvad analfabet som slänger upp gamla verser så fort det hettar till och det är allt annat än ödmjukt, modernt eller ens intelligent.