2012-09-07, 07:34
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Bravo bravo men ack vad du är ute och cyklar ! Om du inte är ironisk eller lekar dum förstår du nog att kvinnor är skapta på ett visst sätt. Kroppsmässigt är väcker kvinnor mer lust än vad män gör i kvinnornas ögon. När kvinnor väljer man så går de flesta av kvinnorna efter egenskaper hos männen, men de flesta män går efter utseende hos kvinnorna. Låt en naken kvinna gå på stan och undersök noga hur många män det är som blir äcklade, låt en naken man gå på stan och blotta sig och undersök samma sak hos kvinnorna, om de blir äcklade.

Männen är skapta så, det är inte bara muslimer som har ett suktande begär efter kvinnor, alla män som är friska till kropp och själ är det. Faktum är att detta fenomen ser man hos växter , djur och fåglar också¨. Blommor tex lockar bina med hjälp av doft och färg. Om du bortser från dina fördomer för en stund och tänker efter hur många kvinnor det är, icke-muslimiska kvinnor alltså som blivit sexuellt trakasserade på sina arbeten eller blivit taffsat på samt tänka på det motsatta, hur många män som blir sexyellt trakasserade. Alla vet att det är för det mesta, jag vågar påstå att över 90% av fallen är det kvinnan som blir sexuellt trakasserad.

Om en kvinna ber framför en man, tappar mannen koncentrationen och det är naturligt. När man ber böjer man sig, går ner och ställer sig upp flera gånger, vi vet alla att kvinnors kroppar ser annorlunda ut och blir mer blottade när de böjer sig. Sexuella tankar ska inte förekomma när man ber. Detta vet du om du tänker efter och slänger dina fördomar.

Omskärelse är bara positiv och vad jag kommer ihåg så har inga barn klagat över sin omskärelse i vuxen ålder, inte heller har någon fått men för livet eller blivit skadad så att personen i fråga inte kan utföra samlag. Så jag förstår inte vad som är så konstigt med det. Det hade varit annat om man i vuxen ålder hade ångrat det eller förbannat sina föräldrar som gjort det, men nu är det ingen som har klagat.

Jag struntar i Joseph elelr vad han heter. Han är inte profet. Han var en religiös man och det är fullt möjligt att han har varit med om övernaturliga saker men för det är han inte profet, få in det. Han påstod att Gud och Jesus hade besökt honom. Var detta en gångs föreetelse eller fannas det många såna besök?

Vem har sagt att bara bra saker kommer från Gud? Både bra och dåliga saker kommer från Gud, och det som enligt oss och den syn vi har pålivet är dåligt kan i själva verket vara positivt och det som enligt oss själva kan vara bra kan i själva verket vara till skada för oss men det fattar vi inte. Att veta vad som är bra eller dåligt är inte så lätt. Allt som gör en glad och lycklig är inte bra, alkohol, droger gör en också glad men är inte bra för det.

Jag försöker inte skrämma dig, jag debatterar med dig. Du tror ju inte så du har ingen anledning till att vara rädd ellerhur?

Det som möjligtvis kan upplevas som skrämmande är ju inte din kunskaper utan uppenbara brist på dem. Att du inte förstår dig på det här med män och kvinnor och hur de fungerar i ett modernt samhälle är ganska uppenbart. Hade jag inte själv träffat andra muslimska män som haft samma korkade förklaringsmodell till hur kvinnor fungerar och vad som är bäst för dem så hade jag nog trott att du hittade på. Jag tror det är precis så här det blir när små, lättkränkta och rädda män skapar en religion. Ni blir tom offer för omständigheterna om ni skulle bli så frestade att ni tvingas våldta en kvinna. Och ja, jag har mött muslimska män som resonerar så... Då kan tom med såna korkade saker hända att man talar om jordbävning när kvinnors bröst rör sig...

Vad gäller omskärelse så kan du enkelt googla för att hitta olika debatter kring omskärelsens för- och nackdelar. Gör det så ser du att det finns fler sidor. Sen att du inte fattar att man inte ska skada barn på religiösa grunder hade jag inte förväntat mig att du skulle förstå. Men eftersom du inte är här för att lära dig något utan för att predika din sjuka religion så kommer du inte heller att förstå detta. Barn ska inte utsättas för övergrepp av något slag och jag förutsätter att även vi snart har det i lagtext.

Men det blir tyvärr allt tydligare att för att din religion ska kunna leva vidare i ett modernt samhälle så måste ni mentalt fortsätta leva, tänka och agera som människan gjorde för minst 100 år tidigare. Det är ju sorgligt att ni inte insett vilken kass gud ni tror på...
Citera
2012-09-07, 07:46
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Är spaninen fredligt? De har barcelona som vill ha självständighet och begått terror i landet ett X anatl gånger, Är USA fredligt? folket i USA har aldrig varit eniga. Är grekland fredligt? Är frankrike fredligt? Demostrationer härjar landet då och då , bilar och däck bränns, poliser blir stenade av invånarna, Är sverige fredligt? SD vill mörda alla som inte delar deras åsikt men de är för svaga för det nu trots det så har de lyckats mörda många i malmö bland annat. Jag kan fortsätta...

Har dessa länder Islam eller religion överhuvutaget som vägvisare? Alla länder har sina interna problem religiösa länder som icke-religiösa länder.

Att det händer skit runt om i världen är nog alla medvetna om men skulle din religion vara lösningen? Knappast! Ofta är det ju dina religiösa bröder som anordnar upploppen. De har väl Islam som vägvisare? Att säga att USA inte har religion blir väl också konstigt?

Jag gillar verkligen inte heller SD men att anklaga dem för att vilja mörda folk eller att de gjort så i Malmö kommer du inte så långt med. Du visar bara åter prov på att du inte har koll på saker och ting.
Citera
2012-09-07, 07:56
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Den bästa indikationen på att det kan finnas ett liv efter döden är att liv existerar och intelligenta varelser existerar, och detta i sig visar på att någon måste ha startat allt detta med en plan och ett syfte. Liv och intelligenta varelser kan inte komma till genom att en art utvecklas till en annan. Det är helt absurt! De arter som forskarna säger att vi kommer ifrån existerar ju fortfarande. Sen tycker du inte att vi borde ha hittat miljontals för att inte snacka om biljon-tals mellan-länkar? Inser du hur många arter det handlar om som har utvecklats under så lång tid? var är mellanlänkarna?

Nej jag säger inte att vi ska strunta i vetenskapen helt, det jag menar är att vi ska vara försiktiga med att använda vetenskap för att förneka Gud, detta skadar bara oss själva. Om vetenskapen ger oss fel svar och vi förnekar Gud då har vetenskapen lurat oss. Vi ska vara försiktiga. Vetenskap i all ära. Den ska användas för att vara till nytta för människor och inte för att förneka Gud.

Vetenskapen har hittils inte kunnat bevisa att Gud inte finns, lösa antangen görs hela tiden och det är allt, Varför ska vi ta lösa antaganden på så stort allvar?

Åh, så många fel.. Var ska jag ens börja?

Först så halkar du in på evolution igen trots att det inte var vad vi pratade om, och visar åter igen att du TOTALT missförstått hur saker fungerar. DU förstår inte hur evolution fungerar, så DU tycker det är absurt? Och det ska vara bevis för något?

Fellista på ditt lilla stycke text:
Liv (oavsett typ) är inte bevis på efterliv.
Liv är inte bevis på syfte.
Alla arter kommer till genom utveckling från andra arter.
Den art vi sägs komma från existerar inte längre. De som existerar har en gemensam förfader.
Mellanlänkar finns. Mängder. Hundrade gången jag förklarar det?
Vetenskapen förnekar inte gud. Den behandlar inte alls saker som det inte finns bevis för.

Du argumenterar att vetenskapen inte kunnat bevisa att Gud inte finns. Har vetenskapen bevisat att Tor och Oden inte finns? Att Zeus och Hades inte finns? Att vilken annan som helst av miljoner andra gudar inte finns? Nej. Vetenskapen behandlar inte saker som inte bevisats. Vetenskapen agerar efter befintliga fakta, inget annat.
Citera
2012-09-07, 08:00
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jaha, så alla de som påstår att de sett spöken ljuger eller har psykiska problem? Men om det visar sig att spöke existerar på riktigt, är det inte tecken på att Gud existerar då? Lek med tanken att spöken exsisterar, hur kan du då förneka Gud? Big bang kan inte ha skapat spöken?

Ingen av de som sett spöken har kunnat bevisa det på något sätt. Som vi tidigare konstaterat, människan är inte ett pålitligt detektionsverktyg.

Om det visar sig att spöken existerar är det ett tecken på att spöken existerar. Varför skulle det vara ett tecken på att gud existerar menar du? Vad är länken?

Big bang har inte skapat människor heller, det är en separat process.
Om spöken finns måste vi undersöka hur och vad processen är innan vi uttalar oss, och varför skulle gud vara en av de möjligen tusentals förklaringarna?
Citera
2012-09-07, 08:07
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Herre Gud. Du säger att det finns utseende som man inte tänder på. Så alla araber har ett och samma utseende alltså? Det finns araber som ser ut som din man, hur ser du på den tanken? Finns mörkhyade araber, blåögda araber, gula, bruna araber. 21 länder i nord afrika och i mellanöstern, alla har inte likadana utseende om du trodde det.

Skit i av vilken anledning kvinnorna bär slöja. De respekterar sin kropp och bär det av fri vilja. Säg mig av vilken anledning bär du slöja? det måste finnas en anlending mer än '' av religiösa skäl''

Nej, klart det finns ljusa araber också men nej, tack. Lägg till mentalitet, kultur, religion, beteende som är näst viktig efter utseende. Jag vet att det finns helt vanliga araber men som sagt nej, tack.

Det är ju argumentet bakom slöjbärandet som stör mig annars bryr jag mig inte vad folk har på sig.

Hur många gånger har jag svarat på din fråga nu? Från början var det ett traditionellt plagg som adelsmannens kvinnor hade på sig, oftast vita gjorda av spetstyg men när folk började bli religiösa så använde man sig av slöjan för att visa vilken religion man hade och visa vördnad under bönestunderna. Jag bär det av samma anledning.
Jämför det med folk som klär ut sig i matchkläder för att visa vilken lag man hejar på, folk som går runt med flaggor för att visa vilken parti man röstar på och så vidare.
Senast redigerad av Armaiti 2012-09-07 kl. 08:09.
Citera
2012-09-07, 09:00
Medlem
Citat:
Du har kuwiet, turkiet, bahrin, Iran, dubai, algeriet, morcoko, många andra länder som är helt fredliga. Visst har dessa länder sina problem men det har alla världens länder. USA världspolis, har sina interna problem, sverige, ja kort sagt alla länder har sina problem, partier som inte kommer överrens, människor som är missnöjda osv. Dessa länder jag räkna upp är fredliga jag kan fortsätta om du vill.

Du måste skämta. Är de där länderna fredliga? Lika fredliga som Sverige, Finland, Norge...? Här finns det enstaka galningar, visst, med betoning på enstaka.

Citat:
På vilket sätt dödar religion människor förklara för mig?

Kan du ta och öppna ögonen och se efter? Hört talas om t.ex. talibaner, för att ta ett drastiskt exempel? Eller korstågen? Många gånger har orsaken ingenting alls att göra med religion, men ändå används den som motiv, om inte för en själv så för att få andra att göra det smutsiga arbetet för en. Tror du att man inte kan ta livet av folk med ett gevär för lerduvsskytte?

Hur var det sen med det här med din religion och våldtäkter? Varför klarar den inte av att hindra män från att våldta kvinnor? Du skryter ju hela tiden med vilken enastående frid och lycka den ger dej? Varför ska det då behöva våldtas? Jag har alltid sett alla slags människor som lika värda och aldrig varit rasist, och jag vill fortsätta med det. För jag misstänker nämligen att det är din religion och dess inställning till kvinnor som är boven i dramat. Tydliga indikationer på detta ger arabernas inställning till kultur och vetenskap innan islam tog över. Sen gick det åt helvete.
Citera
2012-09-07, 09:08
Medlem
Citat:
Den bästa indikationen på att det kan finnas ett liv efter döden är att liv existerar och intelligenta varelser existerar, och detta i sig visar på att någon måste ha startat allt detta med en plan och ett syfte. Liv och intelligenta varelser kan inte komma till genom att en art utvecklas till en annan. Det är helt absurt! De arter som forskarna säger att vi kommer ifrån existerar ju fortfarande. Sen tycker du inte att vi borde ha hittat miljontals för att inte snacka om biljon-tals mellan-länkar? Inser du hur många arter det handlar om som har utvecklats under så lång tid? var är mellanlänkarna?

Detta har du ju fått förklarat för dej otaliga gånger. Du har aldrig några motargument utom a priori-argument och att det enligt dej är absurt, och du tänker aldrig efter. Hur känns det att vara totalt intellektuellt oärlig?

Citat:
Nej jag säger inte att vi ska strunta i vetenskapen helt, det jag menar är att vi ska vara försiktiga med att använda vetenskap för att förneka Gud, detta skadar bara oss själva. Om vetenskapen ger oss fel svar och vi förnekar Gud då har vetenskapen lurat oss. Vi ska vara försiktiga. Vetenskap i all ära. Den ska användas för att vara till nytta för människor och inte för att förneka Gud.

Vet du vad? Vetenskapen bryr sej totalt fan i gud. Och religionen ska hålla sina långa fingrar långt, långt borta från vetenskapen.

Citat:
Vetenskapen har hittils inte kunnat bevisa att Gud inte finns, lösa antangen görs hela tiden och det är allt, Varför ska vi ta lösa antaganden på så stort allvar?

Men för fan IP. Den som gör lösa antaganden är ju DU? HUR kan du inte inse det??? Det att du aldrig ändrar dina åsikter innebär inte att dina antaganden skulle ha någon fast grund att stå på. Tvärtom!!!
Citera
2012-09-07, 09:54
Medlem
Bogomils avatar
Post # 4252:

Citat:

Nej, men den har från ett rationellt perspektiv bevisat, att koranen är fel. Att du då ... förutom att du inte vet vad riktig vetenskap är och samtidig förnekar dens värde ..... inte heller kan/vill ge ett underlag för ditt eget alternativ som består av tomma spekulationer ...... demonstrerar tydligt undermåligheten i det du marknadsför.

Citat:
Den bästa indikationen på att det kan finnas ett liv efter döden är att liv existerar och intelligenta varelser existerar, och detta i sig visar på att någon måste ha startat allt detta med en plan och ett syfte.

Ett meningslöst postulat utan validering. Hur kommer du från A till B?

Från post # 4253:

Citat:
Jaha, så alla de som påstår att de sett spöken ljuger eller har psykiska problem? Men om det visar sig att spöke existerar på riktigt, är det inte tecken på att Gud existerar då? Lek med tanken att spöken exsisterar, hur kan du då förneka Gud? Big bang kan inte ha skapat spöken?

JAG har sett 'spöken' i omfattande grad (och är varken psykotisk eller har hjärnskador). Men dels vet jag fortfarande inte VAD det egentligen var jag så, och dels fanns det ingensomhälst indikation av, att det jag upplevde (vad det nu var) hade något med en 'gud' att göra.

Från post # 4258:

Citat:
Galant du!! Så det som finns inom våra fysiska lagar kan observeras? Men vart kom de här lagarna ifrån? Kan du svara på det?

Kan DU svara på det? Utan din vanliga intellektuella ohederlighet och med bevis.

Citat:
Vet du ens hur osynilga väsen ser ut? vad de har för form? Vad de är kapabla till? Kan de byta skepnad? Tror du ens på att de existerar? Nej på alla frågor ellerhur? Hur kan du då observera något som du inte har kändedom om?

Vad betydar detta nonsens? Att det icke-observerbara är sant, eftersom det inte kan 'motbevisas'? Har du nu öppet anslutat dig till anti-logiks skolan. Du användar dig ju redan av Doå som källa.
Citera
2012-09-07, 10:12
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
JAG har sett 'spöken' i omfattande grad (och är varken psykotisk eller har hjärnskador). Men dels vet jag fortfarande inte VAD det egentligen var jag så, och dels fanns det ingensomhälst indikation av, att det jag upplevde (vad det nu var) hade något med en 'gud' att göra.

Det som bör noteras är att tron på spöken, djinner, demoner och osynliga väsen finns i alla religioner så om det skulle visa sig att spöken på riktig finns (har också själv upplevt saker jag inte kan förklara) vilken Gud handlar det om? Vad talar om att det just är Allah som står bakom existensen av spöken?
Citera
2012-09-07, 10:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Det som bör noteras är att tron på spöken, djinner, demoner och osynliga väsen finns i alla religioner så om det skulle visa sig att spöken på riktig finns (har också själv upplevt saker jag inte kan förklara) vilken Gud handlar det om? Vad talar om att det just är Allah som står bakom existensen av spöken?

For the sake of argument:

Med bakgrund från anekdotiska berättelser om såna anomala entiteter, då finns det en särskild grupp av dom, som numera kallas 'Negs' (~negatives). Entiteter som fungerar som mentala vampyrer, som livnär sig på mänsklig energi genom att skrämma/kuva oss på olika sätt.

Den abrahamiska pseudo-guden är ett SKOL-exempel på en sån (hypotetisk) 'demon' som genom negativ manipulation parasiterar på oss.

Så om IPs 'bevisföring' för én gångs skuld innehållar en aning sanning, då är min konklusion, att han dyrkar en demon som påbjudar honom att skaffa flera offer.

För dom som definitivt inte vill tänka i såna banor, kan en jämförelse med The Great Cthulhu från 'Necrotelefonicom' och dennas relation till Eric Cartman vara ett fiktivt jämförelses-underlag för vad som IP försökar åstakomma (antingen det nu är 'verkligt eller inte. Flera perspektiv kan ju användas).
Citera
2012-09-07, 11:42
Medlem
Citat:
Är spaninen fredligt? De har barcelona som vill ha självständighet och begått terror i landet ett X anatl gånger, Är USA fredligt? folket i USA har aldrig varit eniga. Är grekland fredligt? Är frankrike fredligt? Demostrationer härjar landet då och då , bilar och däck bränns, poliser blir stenade av invånarna, Är sverige fredligt? SD vill mörda alla som inte delar deras åsikt men de är för svaga för det nu trots det så har de lyckats mörda många i malmö bland annat. Jag kan fortsätta...

Har dessa länder Islam eller religion överhuvutaget som vägvisare? Alla länder har sina interna problem religiösa länder som icke-religiösa länder.

Du förstår väl skillnaden på i vilken omfattning som oroligheterna har va? Islamska länder har störst problem det är ett faktum!
Citera
2012-09-07, 12:24
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
For the sake of argument:

Med bakgrund från anekdotiska berättelser om såna anomala entiteter, då finns det en särskild grupp av dom, som numera kallas 'Negs' (~negatives). Entiteter som fungerar som mentala vampyrer, som livnär sig på mänsklig energi genom att skrämma/kuva oss på olika sätt.

Den abrahamiska pseudo-guden är ett SKOL-exempel på en sån (hypotetisk) 'demon' som genom negativ manipulation parasiterar på oss.

Det där var en perfekt liknelse, mental vampyr som suger ut ens energi är så passande att jag ska lägga detta på minnet och använda det i mina framtida diskussioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in