2012-08-31, 01:57
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Ska jag påvisa deras osäkerhet?
Ja gärna, men kom inte med några spekulationer. Oh shit, försent...

Citat:
Det finns liv på mars. Nej det finns inget livet på mars. Det kanske har funnits liv på mars.
Ja, om ens det för den forskningen är fortfarande ganska kontroversiell. Det är större chans att det har funnits liv på Mars än att din Gud finns, det är konstaterat i varje fall...

Citat:
Solen borde vara tillplattad nåt. Nej Solen är perfekt rund.
Ja och?

Solen ÄR och har alltid varit rund, och att den är så rund som den är beror på att det är gas och inte ett fast material...

Citat:
Människors förfader levde i afrika. Nej människors förfader levde i asien. Ska jag fortsätta?

Dina förfäder utvandrade från Afrika till Asien, frågor på det?

Citat:
Nu är jag inte så jätte insat i såna frågor. jag är så säker på att de som är mer kunniga inom området hittar många många luckor men dessa luckor kallar ni för ''god of the gaps'' Men dessa luckor är oändliga.

Det spelar ingen roll hur många luckor det är om man redan har helheten. Tänk dig ett pussel på 5000 bitar och det saknas 100 bitar, ser du inte helheten ändå? Med jämna mellanrum böjer sig vetenskapen sig ner och plockar upp ytterliggare en bit från golvet.
Citera
2012-08-31, 09:31
Medlem
Painfields avatar
Citat:
Kan bero på att jag tränar 4 dagar i veckan 2 timmar om dagen. Just nu deffar jag. Mycket möjligt att det beror på det.

Och jag kör thaiboxning, coolt va?

Hur har din träning någon som helst relevans till tråden?
Försöker du skrämmas med att du går på gym? Kan ge mig fan på att du är en av dom där 50-kilo-vax-i-håret-som-spänner-skiten-ur-sig-i-ett-svettigt-linne-som-får-dom-att-se-ut-som-en-kass ler-turk.
Patetisk är du.

Och hur lyckas du än en gång slingra dig i frågan om Östersjön. Frågan ställs om blandning av salt- och sötvatten och du snurrar in på föroreningar...?
Du är en dum människa. Otroligt dum. Oförmögen att förstå dom mest enkla resonemangen och förklaringarna. Det går inte att diskutera med dumma människor. Jag förstår inte att folk orkar med att fortsätta mata dig. Du mår ju tydligen bra av att få utlopp för din dumhet i form av att få skriva av dig på internet.
Dumma människor tyr sig även till religion. Där kan dom dumma sig tillsammans.
Citera
2012-08-31, 11:17
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teobald Thor
Om verkligheten och koranen inte stämmer är överens, är det då verkligheten eller koranen som är korrekt?

Verkligheten är olika från person till person. Det som känns verkligt för dig kanske inte är et för någon annan. Definiera verkligheten är du snäll.
Citera
2012-08-31, 11:17
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Tråden handlar inte om mig, har du missat vad tråden handlar om? Kom in i leken. Argumentera och du får motargumentation. Det är det det hela går ut på.

Jag har sagt mitt om du inte förstått det än kommer du inte göra det heller i fortsättningen vi lämnar den punkten.
Citera
2012-08-31, 11:21
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nineteen74
Ja gärna, men kom inte med några spekulationer. Oh shit, försent...

Ja, om ens det för den forskningen är fortfarande ganska kontroversiell. Det är större chans att det har funnits liv på Mars än att din Gud finns, det är konstaterat i varje fall...

Ja och?

Solen ÄR och har alltid varit rund, och att den är så rund som den är beror på att det är gas och inte ett fast material...

Dina förfäder utvandrade från Afrika till Asien, frågor på det?

Det spelar ingen roll hur många luckor det är om man redan har helheten. Tänk dig ett pussel på 5000 bitar och det saknas 100 bitar, ser du inte helheten ändå? Med jämna mellanrum böjer sig vetenskapen sig ner och plockar upp ytterliggare en bit från golvet.

Vetenskapen tar upp fel pusselbit varje gång de tar en pusselbit. Föresten det där med pusslet var kom det ifrån? Vem skapade pusselet?

Källa på att chansen är större för liv på mars än att Gud existerar?
Citera
2012-08-31, 11:30
Medlem
wootens avatar
Citat:
Vetenskapen tar upp fel pusselbit varje gång de tar en pusselbit. Föresten det där med pusslet var kom det ifrån? Vem skapade pusselet?

Och vad gör man om man får upp fel pusselbit? Ja, den som är lite smart lägger den åt sidan. Du, den dumme pressar den i ett ställe där den inte hör hemma/passar och du kommer förmodligen att försöka så länge du lever. Och detta påverkar din omgivning väldigt negativt. Du är en dum och farlig människa och det finns inget "peace" i ditt islam.
Citera
2012-08-31, 11:37
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Verkligheten är olika från person till person. Det som känns verkligt för dig kanske inte är et för någon annan. Definiera verkligheten är du snäll.
Samtidigt kan man inte resonera som att verklighet är olika från person till person, du berör perspektivet vilket inte är som att beröra verklighet, en damm är en damm även om du gräver dig under dammen och säger att nej då det är ingen damm, bara jord, du befinner dig bara under verkligheten men dammen är fortfarande verklighet för alla, den är där oavsett var DU är och alla andra, eftersom en damm är en damm och ett hus ett hus, en boll en boll fast du tittar på annat än boll, så är bollen där, men du såg den inte eftersom syn också dels varierar i skärpa plus att syn är olika hos olika individer, även medvetandet spelar en grym roll samt det ökända... strategin taktiken att nå målet, som alltid skiftar men inte alltid, ofta på begär, och så blir livet en liten lek, som barnen leker jurragömma för att nå vinsten.

ju högre pott desto jävligare jakt. du kan sätta i gång att drömma om vinsten så du till slut inte längre vet vad du jagar, lite mat som stillar magen och annat för huvudet gör dig också på "jakthumör"

men dammen är där, verklighet finns och är inte alls så relativ som du tycks tro eller vilja skapa den, jesus finns inte, mohammed också borta, vad återstår?
din fantasi, vad ägller religion och on topic, vad gäller islam också, religion är bara en sak : tröst

blev det virrigt?
Citera
2012-08-31, 11:45
Medlem
Painfields avatar
Citat:
Vem är det som skriver av sig? Är det någon som gör det så är det fan i mig du. Jaha oj vad dum jag blir nu när du säger så minst en gång i varje mening. Ironi på högsta nivå. En sak jag har lärt mig är att på det här forumet är ni duktiga på att kalla motståndare för det ena och det andra i hop om att vinna debatten. men måste säga att detta funkar inte på mig lille du. Försöka duger. Men försök bättre. Gör rätt.

Fel. Du blir inte dum, du är dum. Jag kan använda andra ord så som korkad, ett pucko, låg-intelligent etc. Vad passar dig bäst tycker du, mr gym-snubben? Det är inte för att vara elak, det är precis vad du är. Och det är inte för att du är annorlunda eller sticker ut på ett märkligt sätt - din dumhet visar sig i ditt arroganta sätt, ditt sätt att se ner på alla andra som inte tror som du. På ditt sätt att blunda för vad många andra försöker förklara för dig. Det finns så många duktiga, pålästa och utbildade personer på det här forumet som kan förklara hur saker och ting (kan inte komma på något specifikt just nu) fungerar, men du väljer att prata bort precis ALLTING och istället drar du till med några koran-verser etc. Förstår du inte att det blir ohållbart? Det går inte att diskutera med en sådan person. Helt okej om du inte håller med allt och alla, men försök ändå hålla det på en vuxen nivå.
Det värsta med allt är att du ser alla andra oliktänkande och "mot-debattörer" som fiender. Du trotsar likt en 3-åring "bara för att" känns det som ibland.

Har du nån gång funderat över varför så många är emot dig här inne?
Citera
2012-08-31, 12:02
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Vem är det som skriver av sig? Är det någon som gör det så är det fan i mig du. Jaha oj vad dum jag blir nu när du säger så minst en gång i varje mening. Ironi på högsta nivå. En sak jag har lärt mig är att på det här forumet är ni duktiga på att kalla motståndare för det ena och det andra i hop om att vinna debatten. men måste säga att detta funkar inte på mig lille du. Försöka duger. Men försök bättre. Gör rätt.
ironin används verkligen flitigt, särskilt när argumenten tar slut.. hörde eller läste någonstans att 70-talisterna var särskilt bra på att drilla med ironi på en särskilt tafflig nivå, de kände sig väldigt smarta när de systematiserade sin ironi, vilket inte ens är särskilt smart, korkat nog har många lyckats demaskeras för att plötsligt ha låtit sig omvändas, men det när deras taffligheter väl grott in och så har de blivit otroligt tröstade (eftersom olika läger har låtit sig imponeras av deras löjligt fega drivande)

men de växer ju förstås, även barnsliga pojkar växer med rätt växtmedel och det gäller både religiöst troende som alla ateister, många ser sig som smartare och verkligen rider på det..
en fet lön brukar få den värste hånaren att förvandlas till ett lamm som plötsligt antar religiös approach, väldigt lustigt spel!
Citera
2012-08-31, 12:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Man kan väl förmoda, att begreppen tunnel-realities och objektivitet...samt skillnaden mellan dom....inte finns i din snäva världsbild.

Desutom är det tveksamt om du verkligen kommar att försöka förstå innebörden av en förklaring/definition, men om du menar din fråga allvarligt är jag övertygat om, att det finns många som vill hjälpa dig.

Eller har du bara retirerat till dumfråga-nivån nu?
Citera
2012-08-31, 12:26
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:
Vetenskapen tar upp fel pusselbit varje gång de tar en pusselbit.
Nej.
Vetenskap väljer inte att ta upp en hammare för att slå ner den där dom tycker det passar när dom har valt ut en bit. Vetenskap utgår inte från en slutsats som t.ex du gör, utan vetenskap utgår från fakta. Du och DoÅ är lysande exempel på hur man inte ska göra.

Du tycker att dom tar upp fel pusselbit för att det inte gagnar dig, och med all rätt så är det tur för mänskligheten och intellektet.

Citat:
Föresten det där med pusslet var kom det ifrån? Vem skapade pusselet?
Pussel använder jag som allegori för att du skulle få en bild av vad jag menade. Om du vill ha ett mer konkret exempel på vad jag menar så kan jag skriva periodiska systemet istället.

Om nu vetenskapen hittar fler grundämnen så kommer de att hamna i det periodiska systemet, som jag i det här fallet jämför med ett pussel. Du ser inte i det här pusslet vad som saknas, men ju fler ämnen man hittar desto mer pusselbitar kommer på plats. Förstår du?

Citat:
Om vi nu utgår från det jag skrev innan angående fakta/slutsats så behöver jag inte förklara mer.

Just nu som vi pratar så finns det starka bevis på att en välutvecklad civilisation har landat en farkost där.
Citera
2012-08-31, 13:07
Medlem
Citat:
Nej, det spelar ingen roll vad jag tycker. Jag gör inte reglerna jag följer bara reglerna. Jag skulle aldrig någonsin kunna skada eller mörda någon i religionens namn för min religion uppmanar mig inte till det heller. Undantag om någon försöker mörda mig eller skada mig, eller med våld ta över mitt land eller skada mit folk då har jag rätt att slå tillbaka annars är det inte min mening att skada eller hota andra.

Det spelar ingen roll vad jag tycker. Ett ex jag skulle vilja slippa betala skatt helt och hållet eller betala mycket mindre än vad jag gör idag men spelar det någon roll vad jag tycker här? Nej, jag måste följa lagen även fast jag inte tycker att lagen är bra. Jag är ganska säker på att även du är emot många lagar i sverige men foljer de ändå för att det är lag och lagen ska man följa.

Förstår du skillnaden på reglerna du följer och på samhällets regler? Dina regler grundar sej på en gammal bok som du inbillar dej är guds ord. Samhällets regler är fastställda gemensamt för att vi ska kunna leva tillsammans. Och jo, det spelar roll vad man tycker, man kan påverka de reglerna på olika sätt. I ett vettigt samhälle är det dessutom inte så att man "vinner" så fort man når över 50 %, utan man skyddar också minoriteter och beaktar deras önskemål och rättigheter. T.ex. så kan du ju utöva din religion i Sverige, även om muslimerna är i minoritet. I Finland kunde majoriteten som är finskspråkig lätt sparka ut minoriteten som är svenskspråkig, men man gör inte det. Det är demokratins förtjänst.

Visst har den västerländska demokratin brister, men det går förhoppningsvis mot det bättre, och det är i vilket fall som helst oändligt mycket bättre än en religiös teokrati. Majoriteten vill inte ha ett sådant system, förstår du det? Det finns lyckligtvis och förhoppningsvis inte så många som tänker som du. Du och Breivik kan ta varandra i hand i fråga om verklighetsförankring.

Demokrati är det bästa "beviset" mot islam och andra religioner.
Senast redigerad av pegasos 2012-08-31 kl. 13:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in