Citat:
Ursprungligen postat av
Zarkov
Ingen? Jag är också lite nyfiken, dock främst på "slim fit". Är de stora eller små i storlekarna?
Min erfarenhet består av runt fem par slim fit-byxor (även den gamla tailored fit, som var aningen rymligare än slim fit), blandade material och utförande. Det är en passform jag gillar, aningen högre midja (tack och lov) än vad som är vanligt i Sverige just nu, och inte överdrivet slimmade byxben. Verkliga anhängare av klassisk stil kommer nog ha invändningar och gör bättre i att välja classic fit. Kan tänka mig att de är mer åt Dockers-hållet.
Jag har svårt att se hur någon normalviktig kan tycka att slim fit inte är tillräckligt smalt, men jag har en plattrövad (som jag tror den korrekta konfektionstermen är) bekant som returnerade ett par för att de var för rymliga i baken, och det kan nog stämma. Undernärda och anhängare av stuprörsbyxor bör kanske överväga extra slim fit också.
De exakta måtten finns på hemsidan så jag borde egentligen inte behöva uttala mig storleken rent generellt. Gå efter dem och inte nödvändigtvis tum-angivelsen, för då kan det bli tokigt. (Mitt senaste par var märkbart mindre än de alla övriga av någon outgrundlig anledning, trots att det var samma storlek. Tror nästan jag måste lägga ut dem, för de är inte helt bekväma att sitta i. Märkligt.)