Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-27, 21:20
  #1
Medlem
GeneraleNnr1s avatar
Kära KSoE-skribenter,

Visste inte vart jag skulle posta min fråga, och sedan insåg jag att vi inte har någon tråd som behandlar ämnet. Om någon moderator ser bättre än mig, så ger jag er helt enkelt rätten att ta bort tråden.

Här diskuterar vi flanell, manchester samt standard-chinos. Inköpsställen, kvalité, utseende. Ja, ni förstår!

Jag börjar:

Ramlade in på Brooks Brothers nätbutik, och hittade en herrans massa, av bilderna att döma, trevliga byxor. Dessa fastnade jag för lite extra mycket. Någon med erfarenhet av byxor ifrån BB? Hur fungerar frakten (med tanke på att det är ifrån USA, tänker främst på tull)?

Trevlig kväll!
Citera
2012-06-27, 21:23
  #2
Medlem
BaLLs avatar
ska de vara så där vida ? Ser förjävligt ut rent ut sagt
Citera
2012-06-27, 21:24
  #3
Medlem
GeneraleNnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
ska de vara så där vida ? Ser förjävligt ut rent ut sagt

Jadå, jag tycker att de är lagom vida.
Citera
2012-06-27, 21:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
ska de vara så där vida ? Ser förjävligt ut rent ut sagt
Om du tycker att de där byxorna var vida, vad tycker du då om mina favoritbyxor?

(jag är 22 )
Citera
2012-06-27, 21:44
  #5
Medlem
ShogunAssasins avatar
OT + svar raderat. Håll er till topic.

Modebyxor och annat strunt diskuteras inte här.

/Mod.
Citera
2012-06-27, 22:06
  #6
Medlem
Point Blanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneraleNnr1
Jag börjar:

Ramlade in på Brooks Brothers nätbutik, och hittade en herrans massa, av bilderna att döma, trevliga byxor. Dessa fastnade jag för lite extra mycket. Någon med erfarenhet av byxor ifrån BB? Hur fungerar frakten (med tanke på att det är ifrån USA, tänker främst på tull)?

Trevlig kväll!

Frakten är alltid 50 USD på internationella beställningar från BB (står på sidan). Tillkomer gör framförallt moms på 25% på allting utanför EU och sedan läggs det på tull. Jag brukar lägga på 30-40% på summan.

Brooks Brothers har en del trevliga byxor men jag avråder dig från att köpa ett par non-iron-byxor. Min erfarenhet av non-iron-byxor är att de slits väldigt snabbt och framförallt fult. Har två par BB advantage chinos själv.


På tal om andra klassiska byxor har jag beställt hem två par byxor från Bills Khakis. Får se hur de håller måttet och framförallt passformen när de anländer från staterna.
Citera
2012-06-27, 22:13
  #7
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
ska de vara så där vida ? Ser förjävligt ut rent ut sagt
Jag tyckte att de såg väl tighta ut över låren. Dock såg de blå byxorna trevligare ut och det var nog bara storlekarna vs modellen som spökade.
Citera
2012-06-27, 22:38
  #8
Medlem
Talande Huvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneraleNnr1
Här diskuterar vi flanell, manchester samt standard-chinos (dvs. bomull, red. anm.). Inköpsställen, kvalité, utseende. Ja, ni förstår!

...och jag som tänkte vurma starkt för alla möjliga slacks byxor gjorda i mollskin, tweed, ull, mohairblandningar, ridbyxor etcetera.

Jag får väl ta och starta "Den heltäckande* tråden om klassiska byxor" för oss galningar som inte löper runt i chinos, flanellbyxor eller chinos så ofta..


Skämt åsido.

PRL(MiI)/Incotex brukar sitta som gjutet på mig, jag får se om jag får problem med quadricep/vad-områdena när jag har landat på min målvikt (ie. go easy on the squats). Facconable (MiHK, MiI är Inco) och billigare PRL-varianter har jag inte lyckats hitta rätt passform på. Mina mollskinsbyxor från Mabitex gick heta för något år sedan, numera är de söndertrasade av båd valptass och ivriga barnahänder (vikarieyrket är farlit farlit!!).

Föredrar dubbla bakåtriktade gångveck, sitter i skrivande stund dock i ett par framåtriktade diton. Flat fronts fungerar men jag är som mest bekväm i mina gubbveck. Har inte så många med ett gångveck, oftast är det double or nothing..
Citera
2012-06-27, 22:50
  #9
Medlem
bleus avatar
Som så mycket annat handlar jag chinos från CT, ett par beiga och ett par mörkblå är måsten i garderoben.
Fixar till längden och ändrar vidden till 19 cm hos sömmerskan för 150 :- stycket.
Citera
2012-06-27, 22:53
  #10
Medlem
GeneraleNnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Frakten är alltid 50 USD på internationella beställningar från BB (står på sidan). Tillkomer gör framförallt moms på 25% på allting utanför EU och sedan läggs det på tull. Jag brukar lägga på 30-40% på summan.

Brooks Brothers har en del trevliga byxor men jag avråder dig från att köpa ett par non-iron-byxor. Min erfarenhet av non-iron-byxor är att de slits väldigt snabbt och framförallt fult. Har två par BB advantage chinos själv.


På tal om andra klassiska byxor har jag beställt hem två par byxor från Bills Khakis. Får se hur de håller måttet och framförallt passformen när de anländer från staterna.

Jag finner det ganska svårt att hitta byxor utan "non-iron" och pleats i den passformen jag gillar. Får helt enkelt leta lite till! Verkar dock vara bra priser, men det säger jag förvisso utan något att jämföra med.
Citera
2012-06-27, 23:36
  #11
Medlem
Förlåt, men börjar det inte kännas lite bajsnödigt med ordet "klassiskt" i varje trådnamn? Visst var det bra när vi inte hade koseforumet, men nu...
---

Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Som så mycket annat handlar jag chinos från CT, ett par beiga och ett par mörkblå är måsten i garderoben.
Fixar till längden och ändrar vidden till 19 cm hos sömmerskan för 150 :- stycket.

Hur funkar dem på sommaren? Är dem någlounda tunna?
Citera
2012-06-27, 23:39
  #12
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloud2
Hur funkar dem på sommaren? Är dem någlounda tunna?

Än så länge har jag inte upplevt någon supersommar men de funkade iaf förra sommaren även fast de inte är jättetunna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback