2014-05-03, 12:43
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Vafalls!? Ingen??

Tystnaden talar sitt klara språk

Edit: Jag har själv aldrig handlat hos Ströms, varför vet jag inte. Men det känns bara tråkigt där, om än kanske den bästa större herrekiperingen i Stockholm. Att de har fyra grabbar i 20-års åldern som alla är personal shoppers, samt experter på just italiensk spruzz gör ju inte heller någon glad.

Vad gäller byxorna så tror jag att de är ganska prisvärda till vad man får, skulle jag tro.
Med största sannolikhet är de italiensksydda, eventuellt något balkanland. Man vet ju aldrig i tider där Eton och Stenströms syr upp sina skjortor i myspyslandet Rumänien och fortfarande hävdar någon slags "svensk tradition" i deras skjortor (lolsic17).

Vad som är värst med deras byxor är väl antagligen att de är alldeles för smala, för när det börjar gå neråt mot 18 cm i fotvidd blir inget roligt.
Senast redigerad av HimmelsBlau 2014-05-03 kl. 12:49.
Citera
2014-05-03, 13:33
Medlem
Citat:
Någon i tråden som har koll på Ströms egna byxor, främst vad gäller kvalitet kontra pris? Jag tänker främst på deras bomulls-chinos av lite mer dressad modell och deras uddabyxor i ull.

Jag har 4 par bomullsbyxor/chinos från ströms. 2 par sommarbyxor och 2 par med lite tjockare tyg. Jag håller med HB i att de är lite väl för smala. Tyget på byxorna med lite tjockare tyg känns kvalitativt och har en fin struktur.

Jag tycker också att de har en för låg midja, dock går det lösas genom att köra 100-stl.

I byxorna står det att de är från "duca visconti di modrone", om det är till ngn hjälp.
Citera
2014-05-03, 18:02
Medlem
jertoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Tystnaden talar sitt klara språk

Edit: Jag har själv aldrig handlat hos Ströms, varför vet jag inte. Men det känns bara tråkigt där, om än kanske den bästa större herrekiperingen i Stockholm. Att de har fyra grabbar i 20-års åldern som alla är personal shoppers, samt experter på just italiensk spruzz gör ju inte heller någon glad.

Det absolut värsta med Ströms (förutom den överlag rätt osköna personalen) är att man knappt hinner längre än två meter in i lokalen innan man har minst en säljare efter sig som bombarderar en med generiska fraser. Sist jag gav det ett försök kom jag nog upp i fyra olika som nästan svärmade runt mig innan jag fick nog och gick.

Synd, för de har en del trevliga saker. Även om man aldrig får titta på dem ifred.

(Sorry för lite OT)
Citera
2014-05-03, 23:30
Medlem
Citat:
Vad som är värst med deras byxor är väl antagligen att de är alldeles för smala, för när det börjar gå neråt mot 18 cm i fotvidd blir inget roligt.
Va? Det är precis tvärt om i fall du skulle fråga mig. Allt över 18 är ganska osmickrande och trist.
Citera
2014-05-03, 23:41
Medlem
JanneKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Growy
Va? Det är precis tvärt om i fall du skulle fråga mig. Allt över 18 är ganska osmickrande och trist.

Håller med. Värt att tänka på är att vi som är lite kortare med fördel kan bära byxor med fotvidd < 18 cm utan att det ser konstigt ut, medan allt > 18 förmodligen skulle se löjligt ut.
Citera
2014-05-04, 01:12
Medlem
HerrSvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneK
Håller med. Värt att tänka på är att vi som är lite kortare med fördel kan bära byxor med fotvidd < 18 cm utan att det ser konstigt ut, medan allt > 18 förmodligen skulle se löjligt ut.

Mycket bra poäng, att byxvidd inte är universalt applicerbart. En byxvidd som ser normal ut på någon kan se gigantisk ut på en annan. Hur bäraren är byggd avgör helt vilken byxvidd som ser bra ut, det är inte alla som kan bära upp vilken vidd som helst. Det är alltså nästan något som hör till frågan om passform, även om det till stor del är en smaksak. 18cm tycker jag exempelvis börjar bli riktigt smalt, och då är jag själv väldigt smal.
Citera
2014-05-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Carminas PCTO på Simpson.

Du får lämna in den till en kemtvätt för pressning. Tvätt först så klart om den har fläckar.

Var Luxire smidiga att ha och göra med?
T.ex. om jag vill ha lite bredare midjeband.
Skickar dem från inom EU? Om inte, fick du betala tull osv?

Tack!
Citera
2014-05-05, 08:13
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ströms...

Citat:
Ursprungligen postat av Strandraggar
Ströms...

Äntligen! Tack för infon! Det låter som det kan vara värt att köpa på sig ett par för att testa mao.

Citat:

Alltså, man kan ju tycka vad man vill om smala och korta byxor, men på en "normalt" fullvuxen man är det absolut inte smickrande. Det är en modefluga, vilket precis som alla andra modeflugor handlar om grupptänk, indoktrinering och marknadsföring.
Citera
2014-05-05, 08:53
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Citat:
Alltså, man kan ju tycka vad man vill om smala och korta byxor, men på en "normalt" fullvuxen man är det absolut inte smickrande. Det är en modefluga, vilket precis som alla andra modeflugor handlar om grupptänk, indoktrinering och marknadsföring.

Vågar inte ens tänka tanken hur en annan hade sett ut i ett par < 18-brallor, men antagligen som en förvuxen tonåring (och det kan jag i vart fall tycka borde falla under kategorin osmickrande).
Citera
2014-05-05, 12:32
Medlem
Citat:
Äntligen! Tack för infon! Det låter som det kan vara värt att köpa på sig ett par för att testa mao.

Nu tillhör jag inte den gruppen. Jag är 1,70 lång och väger 59 kilo, så jag är en kort och smal person.
Citera
2014-05-05, 13:25
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Nu tillhör jag inte den gruppen. Jag är 1,70 lång och väger 59 kilo, så jag är en kort och smal person.

Okejdå.
Citera
2014-05-31, 17:01
Medlem
Kära KSOE-medlemmar.

Jag är ute efter ett par nya chinos och vill ha lite tips på vad jag skall täka på vid chinosköp.

Kollat en del på Charles Thyrwitt och tänkte höra med er om ni har några erfarenheter av deras byxor.

http://www.ctshirts.com/men's-casualwear/men's-casual-pants?q=usddefault|||||||3277,382,||||||||&cm_sp=D efault-_Fitimages-_-ClassicChinos-_-link

Jag gissar att det är "classic fit" jag ska gå efter. Mer att tänka på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in