2021-01-11, 11:08
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Det har jag faktiskt inte hört. Inte provat själv än, men tänkte boka tid nästa gång de kommer till Sverige.

Orkar inte kolla upp det, men är nästan helt säker på att jag läst det på styleforum.
Kolla in tråden där innan du bestämmer dig, better safe than sorry.
Citera
2021-01-13, 12:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Charkes Thyrwhitt säljer väldigt bra och prisvärda byxor i sorterna , Classic, slim fit och extra slim fit.

Undvin extra slim fit.

Rekomenderar alla att kolla deras byxor.
Citera
2021-08-26, 21:38
Medlem
Har inte haft kostym på mig på några år nu men i och med nytt jobb kommer det nog vara passande. Dessvärre såg jag i morse innan intervjun att jag lagt på mig några extra kilon. Dessa verkar ha lagt sig endast i baken och således är mina kostymbyxor alldeles för tighta där bak nu...

Kan en vettig skräddare rädda mina byxor? Är det värt att lämna in dom för att försöka lägga ut några cm där bak? Det är dels tvärs över röven det har blivit lite tight men mest mot skrevet, nästan lite cameltoe varning... Om ja, kan någon rekommendera en vettig skräddare i Stockholm?
Senast redigerad av Aabbcc123 2021-08-26 kl. 21:58.
Citera
2021-10-04, 21:39
Medlem
Kan rekommendera Berg & Bergs byxor. Mycket trevliga. Något dyra imo men värda.
Citera
2021-10-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hampuseriksson
Kan rekommendera Berg & Bergs byxor. Mycket trevliga. Något dyra imo men värda.

Instämmer. Använder nästan uteslutande deras byxor.
Citera
2021-10-26, 19:30
Medlem
dinmamma1335s avatar
Har snöat in mig helt på att köpa ett par byxor med dubbla veck och gärna spännen.

Något i stil med:
https://bergbergstore.com/products/antonio-cotton-trousers-khaki eller
https://www.craftsmanclothing.com/collections/trousers/products/khaki-tan-four-season-cotton-gurkha-pants-1

Är dock snål som få och det gör lite ont att lägga 2-3 tusen på ett par byxor. Var hittar jag billigare alternativ?

Värt att tillägga är att jag inte är intresserad av något tight. Innehåller det stretch är de med största sannolikhet uteslutna.
Senast redigerad av dinmamma1335 2021-10-26 kl. 19:35.
Citera
2021-10-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1335
Har snöat in mig helt på att köpa ett par byxor med dubbla veck och gärna spännen.

Något i stil med:
https://bergbergstore.com/products/antonio-cotton-trousers-khaki eller
https://www.craftsmanclothing.com/collections/trousers/products/khaki-tan-four-season-cotton-gurkha-pants-1

Är dock snål som få och det gör lite ont att lägga 2-3 tusen på ett par byxor. Var hittar jag billigare alternativ?

Värt att tillägga är att jag inte är intresserad av något tight. Innehåller det stretch är de med största sannolikhet uteslutna.

Bor du i Sthlm eller Gbg är Ströms ett bra alternativ.
Citera
2021-10-26, 19:57
Medlem
dinmamma1335s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertiHisingen
Bor du i Sthlm eller Gbg är Ströms ett bra alternativ.

Tyvärr inte, bor i en mindre stad så det är nog internet som gäller för mig.

Hittade dessa: https://www.bagteshfashion.com/men/trousers/formal-trouser/beige-gurkha-double-pleated-trousers-mt151

Jävligt sketchy indisk sida, men betalning genom paypal så borde vara lugnt om indierna scammar mig? 750 spänn fraktade för ett par måttsydda byxor, är sugen på att beställa bara för att se om jag får en sten i brevlådan eller inte.
Citera
2021-10-26, 20:58
Medlem
fuzzpedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1335
Tyvärr inte, bor i en mindre stad så det är nog internet som gäller för mig.

Hittade dessa: https://www.bagteshfashion.com/men/trousers/formal-trouser/beige-gurkha-double-pleated-trousers-mt151

Jävligt sketchy indisk sida, men betalning genom paypal så borde vara lugnt om indierna scammar mig? 750 spänn fraktade för ett par måttsydda byxor, är sugen på att beställa bara för att se om jag får en sten i brevlådan eller inte.
Riktigt sketchy. Rätt säker på att jag sett byxorna i länken på något helt orelaterat Instagram-konto.

EDIT: Japp, de har snott bilden från butiken Scavini i Paris.

Annars finns Luxire som var poppis bland #menswear-folket för en handfull år sedan. Habila grejer.
Senast redigerad av fuzzpedal 2021-10-26 kl. 21:07.
Citera
2022-10-05, 16:11
Medlem
Utgår ifrån att tråden är helt död vid det här laget efter att klassisk stil forumdelen togs bort och att användarna som trots allt fanns gått till styleforum.

Men skulle som alltid vara kul med tips på märken att kolla in, så slänger in ett inlägg oavsett.

Sitter på ett par byxor från Pini Parma, ett par från Benevento* samt kollat in Natalino.co efter riktigt bra tips från tidigare. Har även koll på Berg och Berg och Charles Tyrwhitt.

Tycker dock det är svårt att hitta märken som inte kör på byxlinning med två knappar med klassisk stil. Tycker det är mycket snyggt men byxlinning med två knappar samt hög midja men skulle vara intressant med alternativ. Majoriteten av märken har också dåligt utbud av bomullsbyxor i klassisk stil som man även kan använda under sen vår, tidig höst, utan det är mycket flannel utbud.

Kriterier:
Någorlunda hög midja, gärna någon cm under navel.
Gärna reglerbart spänne men inte ett måste, samma med pleats.
Pris: Ca 1000-2000.

Tack på förhand.

*Rekommenderar att hålla koll på retur om man kör på en beställning från Benevento då det hände mig att de tog emot returen utan att bry sig om att ge mig ett mail.
Citera
2022-10-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDoc
Utgår ifrån att tråden är helt död vid det här laget efter att klassisk stil forumdelen togs bort och att användarna som trots allt fanns gått till styleforum.

Men skulle som alltid vara kul med tips på märken att kolla in, så slänger in ett inlägg oavsett.

Sitter på ett par byxor från Pini Parma, ett par från Benevento* samt kollat in Natalino.co efter riktigt bra tips från tidigare. Har även koll på Berg och Berg och Charles Tyrwhitt.

Tycker dock det är svårt att hitta märken som inte kör på byxlinning med två knappar med klassisk stil. Tycker det är mycket snyggt men byxlinning med två knappar samt hög midja men skulle vara intressant med alternativ. Majoriteten av märken har också dåligt utbud av bomullsbyxor i klassisk stil som man även kan använda under sen vår, tidig höst, utan det är mycket flannel utbud.

Kriterier:
Någorlunda hög midja, gärna någon cm under navel.
Gärna reglerbart spänne men inte ett måste, samma med pleats.
Pris: Ca 1000-2000.

Tack på förhand.

*Rekommenderar att hålla koll på retur om man kör på en beställning från Benevento då det hände mig att de tog emot returen utan att bry sig om att ge mig ett mail.

Har du spanat in Cordings?
Citera
2023-08-15, 14:05
Medlem
Någon här som läser detta som har känt på manchesterbyxorna som finns på Scottish House i Stockholm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in