Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Men gör deras arbete någon nytta för vargen som art i det stora hela? Jag har personligen svårt att se att tama vargar skulle ge någoting positivt överhuvudtaget, förutom personliga egoistiska kickar då.
Vad finns det för fördelar för vargen att låta vanliga människor klappa dessa djur?
Jag kan tänka mig att de vill öka förståelsen och respekten för vilda djur men det blir ju helt tvärtom i sådana här sammanhang. Det är väldigt olyckligt då vargmotståndarna nu får än mer vatten på sin kvarn eftersom deras intellekt inte sträcker sig så långt att de kan skilja på inhägnade och vilda vargar.
Tanken med inhägnade djur i utbildningssyfte är ju fin, jag tror att det till en viss del får barn i synnerhet att respektera djur och behandla dem väl. I praktiken fungerar det dock inte, djurparker överlag är ett jävla otyg och särskilt hägn som dessa där vem som helst får gå in och klappa vargarna. Svår fråga det där, jag älskar att gå på Skansen exempelvis för att jag älskar djur men jag hatar den jävla parken av samma anledning.