2009-11-24, 20:42
Medlem
azon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Stjärnurmakarna
Sturegallerian
Stockholm

Stjärnurmakarna
PUB Hötorget
Stockholm

Bo Berggren Urhandel
Biblioteksgatan 4
Stockholm

Stjärnurmakarna
Flemminggatan 19
Stockholm

Stjärnurmakarna
Söderhallarna Medborgarplatsen
Stockholm

Med risk för att ha fel, men jag tror du kommer få något quartz-skräp för de pengarna.

jag har ringt och frågat där, ja det är säkert så men såg den här på rean så måste agera nu tycker jag.

Någon annan som har tips ?
Citera
2009-11-24, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdraketen
Jag vill ha någon stilren tunn klocka att ha i vardagen. Jag är ärligt talat allergisk mot många moderna klockor och letar förmodligen på second hand-marknaden. Klockan ska användas med ett brunt läderarmband och får gärna vara så pass minimalistisk som möjligt. Vad rekommenderar ni kännare?
Nomos, Stowa, Omega Constellation pie-pan osv. Vacheron Constantin har gjort en hel del fina kostymklockor också..
Citera
2009-11-24, 21:29
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
En Omega Constellation med armband i mörkbrunt krokodilskinn.

Årtal?
Citera
2009-11-25, 00:40
Medlem
locmans avatar
Skulle behöva ha tag i ett Croc läderarmband till Tag Heuer Monaco (CW2111.FC6177)

Finns det någon möjlighet att någon handlare har ett sådant på hyllan? (Stockholm/Göteborg) skulle behöva ett till helgen, tips på välsorterade handlare mottages med glädje, så ja slipper irra runt i blindo...
Citera
2009-11-25, 09:24
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A. Elkins
Nu ska jag inte skriva sönder tråden mer, men kände att det var väl egoistiskt och onödigt att starta en ny tråd för mina frågor. Tacka för svaren.

Jag belv fövånad att PO chrono inte var så omtyckt. Jag gillar den för att den är relativt stilren. Jag får huvudvärk att klockor som Breitling, stora och plottriga. Personligen är jag osäker på hur PO står sig stilmässigt om 10-15 år.

En Sub är alltid en Sub. Det som "tar emot" är att den kanske framstår som lite tråkig och vanlig då Sub och framförallt Rolex är ett självklart val för många?

Ska fundera på vad någon skrev om att köpa begagnat. Det lät vettigt. Då har jag ju kanske råd med PO/Sub. och en Speedmaster. Det är väl bara att se till att få med alla papper och sedan tillsammans med säljaren gå till en urmakare som bekräftar att urverket är riktigt och friskt?

Tack för all hjälp.

En PO svart och vit kommer stå sig om 10 år.
Själv tycker jag den är resor snyggare än en Rolex sub.
Citera
2009-11-25, 10:59
Medlem
Jag menade stilen om man jämför t ex med de flesta Brietling . Har inte riktigt bestämt mig ännu. Var nyss innne och klämde på Suben. Jag måste säga att jag tycker att Submarinerlänken inte känns så solid som den på PO, även om så kanske inte är fallet.
Citera
2009-11-25, 13:50
Medlem
aleisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A. Elkins
Jag menade stilen om man jämför t ex med de flesta Brietling . Har inte riktigt bestämt mig ännu. Var nyss innne och klämde på Suben. Jag måste säga att jag tycker att Submarinerlänken inte känns så solid som den på PO, även om så kanske inte är fallet.

Jag antar att det var svar på min fråga om stilren POC. Men, sådär kan du ju inte säga. Att säga att POC är mer stilren än Breitling går inte. Om du anser att POC ser ut som Omega gör generellt, då är den stilren. Gör den inte det, tja, då är den inte stilren. Hur en Breitling ser ut kan aldrig påverka om POC är stilren. Stilren betyder inte minimalistisk.

Jag tycker också att Omegas länkar känns rejälare än Rolex, även om Rolex har bättrat sig betydligt från sina tidigare "osolida" länkar.
Citera
2009-11-25, 14:04
Medlem
Zinkys avatar
Om en klocka är väldigt repig, går det att polare upp den på något sätt då?(boet)
Citera
2009-11-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinky
Om en klocka är väldigt repig, går det att polare upp den på något sätt då?(boet)

Ja
Citera
2009-11-25, 15:20
Medlem
Zinkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olspar11
Ja

Man polerar den då alltså? vad brukar det kosta?
Citera
2009-11-25, 16:29
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locman
Årtal?

20 år, dvs från 1989.
Citera
2009-11-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinky
Man polerar den då alltså? vad brukar det kosta?
Lämna in den till nån bra butik bara, kostar under en lax.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in