2009-09-21, 15:31
Medlem
Jag har gjort likadant. Lite OT kanske men rätt kul!

http://www.youtube.com/watch?v=BKUcichpNO8&feature=PlayList&p=37D05EA8716 58F49&playnext=1&playnext_from=PL&index=65
Citera
2009-09-21, 16:34
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olspar11
Jag har gjort likadant. Lite OT kanske men rätt kul!

http://www.youtube.com/watch?v=BKUcichpNO8&feature=PlayList&p=37D05EA8716 58F49&playnext=1&playnext_from=PL&index=65

Vad är det du gjort? Badat klockan? Spillt vatten på dig själv? Spelat förvirrad?
Citera
2009-09-21, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manufacture

Det är inte som att bära ett "flexi" band där både hud,hår och artärer slits av. Personligen får jag mer tjyvnyp av äldre oysterlänkar än av Omega mesh.
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Nja, då tycker jag Rolex celebrationlänk är värre än mesh.
Citat:
Angående mesh och armhår, är det ingen fara att kombinera. Mesh har jag flera och armhår har jag gott om och det har aldrig uppstått några problem eller kala fläckar.

Haha, ok tack för svar. Då vet jag att jag lugnt kan sätta på mig ett mesh om det blir aktuellt
Citera
2009-09-21, 16:59
Medlem
Alexandres avatar
Ska sälja en av mina klockor och behöver lite tips. Då detta är den första jag säljer så vet jag inte riktigt vad som är kutym. Klockan är värd mer än 10,000:- i begagnat skick, vilket är det bästa stället att annonsera? Jag har tänkt lägga upp en annons på blocket men det kanske finns bättre dedikerade klocksidor.

Hur brukar betalningarna gå till? Insättning på bankkonto?

Tacksam för hjälp
Citera
2009-09-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locman
Vad är det du gjort? Badat klockan? Spillt vatten på dig själv? Spelat förvirrad?

Är du verkligen så tråkig eller försöker du vara märkvärdig?
Citera
2009-09-21, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandre
Ska sälja en av mina klockor och behöver lite tips. Då detta är den första jag säljer så vet jag inte riktigt vad som är kutym. Klockan är värd mer än 10,000:- i begagnat skick, vilket är det bästa stället att annonsera? Jag har tänkt lägga upp en annons på blocket men det kanske finns bättre dedikerade klocksidor.

Tacksam för hjälp

Kolla www.timetotalk.se först. Stort svenskt klockforum med insatt folk. Jag fick nyligen ett par dinkor sålda där för drygt 10k. Vad är det för klocka du skall sälja om man får fråga?
Citera
2009-09-21, 20:24
Medlem
locmans avatar
Citat:
Är du verkligen så tråkig eller försöker du vara märkvärdig?

Sorry jag är nog bara tråkig. Inget illa menat alltså jag fatta faktiskt bara inte
Citera
2009-09-22, 08:39
Medlem
hagiss avatar
Citat:

Tacksam för hjälp

Bankinsättning är väl det enklaste om man skickar klockan i alla fall. Hör gärna på forumet (Time to talk) om eventuella referenser på köparen, så du kan känna dig lite säkrare innan försäljningen.
Citera
2009-09-22, 13:35
Medlem
aleisters avatar
Citat:

Tacksam för hjälp

Beror lite påm vad det är för klocka och i vilken prisklass. Jag har sålt en hel del på Tradera, det har funkat bra. Jag avskyr Blocket, finns inte en själ där som inte ska pruta in absurdum. Annars testa klockforum, som tex föreslagna timetotalk. Skicka ingen klocka överhuvud taget utan att ha sett att betalningen på ditt konto. Alternativet är att göra upp affären öga mot öga.
Citera
2009-09-22, 18:11
Medlem
Alexandres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aleister
Beror lite påm vad det är för klocka och i vilken prisklass. Jag har sålt en hel del på Tradera, det har funkat bra. Jag avskyr Blocket, finns inte en själ där som inte ska pruta in absurdum. Annars testa klockforum, som tex föreslagna timetotalk. Skicka ingen klocka överhuvud taget utan att ha sett att betalningen på ditt konto. Alternativet är att göra upp affären öga mot öga.

Tack för alla svar. Jag har ett svagt minne av att jag läst om att folk blivit bedragna genom att först sett pengarna komma in på kontot sen försvinna igen pga betalningen har dragits tillbaka av banken. Hur skyddar man sig från sånt här bedrägeri, och är det helt riskfritt att lämna ut ens kontonummer?
Citera
2009-09-22, 20:39
Medlem
locmans avatar
Citat:
Tack för alla svar. Jag har ett svagt minne av att jag läst om att folk blivit bedragna genom att först sett pengarna komma in på kontot sen försvinna igen pga betalningen har dragits tillbaka av banken. Hur skyddar man sig från sånt här bedrägeri, och är det helt riskfritt att lämna ut ens kontonummer?

Kan ni inte lösa affären kontant? Verkar ju ändå vara ett lite större belopp det handlar om så båda kanske kan tänka sig åka en bit.

Ang betalningar som saknar teckning är relativt ovanligt svenska banker emellan, betydligt vanligare när det gäller checkar och utlandsbetalningar.
Citera
2009-09-22, 21:08
Medlem
Citat:
Svaret på dina frågor är www.internetgirot.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in