2009-07-15, 00:19
Medlem
hagiss avatar
Jag har full förståelse för att ni inte gillar det.

Givetvis gör den sig bättre på ett fint, tunt läderband.
Tanken var att använda bandet på en schleten 50-tals-kronograf, men har inte kommit till skott och köpt en sådan än.

Man kan säg att jag köpte fälgarna innan jag köpte bilen. Dumt, kanske.
Citera
2009-07-15, 10:10
Medlem
Skumsvampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagis
Då har du en väldigt sen 14060. Min är från X-serien och har nog tappat sin lyskraft för länge sen.

Tackar! Jag väntar med glädje på dina bilder. Sub-bilden du länkade tidigare är grym!

Intressant att ni tar upp lyskraften.

Jag har en Sea Dweller som jag köpte ny i juli 2006 och jag tycker att den har lite dåligt tryck i "belysningen", vad finns det för skillnader och hur ser man vad man har?
Citera
2009-07-15, 10:15
Medlem
hagiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumsvampen
Intressant att ni tar upp lyskraften.

Jag har en Sea Dweller som jag köpte ny i juli 2006 och jag tycker att den har lite dåligt tryck i "belysningen", vad finns det för skillnader och hur ser man vad man har?

Är den från 2006 är det Luminova som står för lyskraften. Det ska inte avta lika snabbt som tritium, så det låter konstigt att det är dåligt "tryck" i det redan. Förvisso är inte lyskraften så extremt stark på Sea-Dwellern ändå, jämfört med typ Traser och såna saker.
Citera
2009-07-15, 15:00
Medlem
Skumsvampens avatar
Citat:
Är den från 2006 är det Luminova som står för lyskraften. Det ska inte avta lika snabbt som tritium, så det låter konstigt att det är dåligt "tryck" i det redan. Förvisso är inte lyskraften så extremt stark på Sea-Dwellern ändå, jämfört med typ Traser och såna saker.

Tackar!

Jag får googla lite och se vad jag finner.
Citera
2009-07-15, 17:30
Medlem
Hagamannens avatar
Kanske helt fel tråd att fråga i, men jag kapar lite ändå...

Jag såg "Color of Money" med Paul Newman och Tom Cruise häromveckan, vad har Paul Newmans rollkaraktär för ur på armen? Såg ut som en Date just, men inte helt säker..grym fin i vilket fall..

Själv har jag en Sea Dweller..
Citera
2009-07-15, 19:20
Medlem
hagiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagamannen
Kanske helt fel tråd att fråga i, men jag kapar lite ändå...

Jag såg "Color of Money" med Paul Newman och Tom Cruise häromveckan, vad har Paul Newmans rollkaraktär för ur på armen? Såg ut som en Date just, men inte helt säker..grym fin i vilket fall..

Själv har jag en Sea Dweller..

Stämmer. Det är en Datejust. Med tanke på att filmen är från 1986 är det nog en 16030. 16200 kom först 1988.

Kan ju också vara en äldre modell, typ 1601.
Citera
2009-07-16, 11:19
Medlem
kiimaos avatar
Tja!

Jag har en gammal Omega Seamaster, 30 tror jag, 60-tals modell iallafall som jag fått av min far. Nu är det så att jag inte använt den på några år, och när jag tog fram den igår så märkte jag att 'glaset' spruckit på den, troligtvis under någon flytt... Tyckte det var synd att en såpass sjysst klocka skulle ligga trasig, så jag undrar om någon vet ifall man kan få glaset utbytt på den eller e den för gammal för att hitta reservdelar till? Vad skulle det kosta isåfall tror ni? Jag använder ju vanligtvis min mobil som klocka så jag är inte beredd att betala några fantasisummor...
Testade att dra upp den oxå, och den verkar förutom det spruckna glaset gå som, som ett urverk.
Citera
2009-07-16, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Urwerk har släppt nytt.

UR-CC1 en linjär retrograde, intressant och tekniskt mycket avancerat men inte speciellt vackert.

http://www.urwerk.com/
Mycket läckert! Nyskapande men lite meningslöst nyskapande. men ändå läckert.
Citera
2009-07-16, 15:54
Medlem
es6packs avatar
Rolex Submariner, sjukt snyggt.
Köpte den när jag var i USA.

http://puckishlordofmisrule.files.wordpress.com/2009/01/rolex_submariner2.jpg
Citera
2009-07-16, 16:09
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av es6pack
Rolex Submariner, sjukt snyggt.
Köpte den när jag var i USA.

http://puckishlordofmisrule.files.wordpress.com/2009/01/rolex_submariner2.jpg
Är det där din klocka? Jag tror att alla i den här tråden vet hur en standard subba ser ut. Kul att det har dykt upp lite bilder på senaste tiden, även om jag inte gillar att sätta kostymur på tygband.
Citera
2009-07-16, 16:36
Medlem
forkarns avatar
http://i30.tinypic.com/1znvp1h.jpg

Min första riktiga klocka köptes förra veckan, väldigt nöjd än så länge. Kommer nog komma ett par mer exklusiva i framtiden när ekonomin tillåter.
Citera
2009-07-16, 21:15
Medlem
Hagamannens avatar
Citat:
Stämmer. Det är en Datejust. Med tanke på att filmen är från 1986 är det nog en 16030. 16200 kom först 1988.

Kan ju också vara en äldre modell, typ 1601.

Tack för hjälpen. Av färgen på urtavlan att döma är det en 1601. Måste ha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in