Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
att uppmuntra kvinnor att känna sig bekväma i sina kroppar är inte detsamma som att inte acceptera hur de väljer att se ut eller göra. Jag uppmanar tjejer att sluta raka sig, om det är vad de vill. Samhällsnormen är att vara rakad och den uppmuntran körs ner i halsen på oss varenda dag men jag hör tamejfan aldrig nån annan än just oss feminister ifrågasätta eller klaga på den biten. Om du tycker att alla ska få göra vad de vill utan påpressning, varför inte rikta din kritik mot alla de som förmedlar budskapet att kvinnor bör raka sig? Jag tror inte någon upplever att de måste vara håriga efter att de läst ett av mina inlägg, men väldigt många kvinnor har svårt att värja sig mot normen som samhället trycker på dem.
Menar du att kvinnor behöver någon som talar om vad som är bäst för dom? Klara inte kvinnor av att ta sina egna beslut?
Måste kvinnor raka sig då dom får uppmaningar om att göra just det?
Normer finns och kommer alltid att finnas, gör man valet att stå utanför dessa så måste man vara beredd på att ta kritik, om man sedan väljer att ta åt sig av kritiken eller inte är det som spelar roll.