2012-07-30, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Visst är det det, men precis som att hon har en massa åsikter så har andra en massa åsikter om henne och ibland hennes anti-rakning. Känns inte som att LD anser att folk får göra som dom vill med rakningen utan man ska inte raka sig.

Misstänker att du liksom de flesta andra här inne läser ganska selektiv. Hon har vid flera tillfällen klargjort att alla gör som dom vill men vill att är medveten om varför man gör de val man gör.
Citera
2012-07-30, 19:58
Medlem
Citat:
Visst är det det, men precis som att hon har en massa åsikter så har andra en massa åsikter om henne och ibland hennes anti-rakning. Känns inte som att LD anser att folk får göra som dom vill med rakningen utan man ska inte raka sig.

Misstänker att du liksom många andra här inne läser ganska selektivt. Hur det "känns" är knappast relevant. Om man i stället läser vad hon skriver så är det upp till var och en men hon vill att man ska vara medveten om de val man gör.
Citera
2012-07-30, 20:13
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihika
Misstänker att du liksom de flesta andra här inne läser ganska selektiv. Hon har vid flera tillfällen klargjort att alla gör som dom vill men vill att är medveten om varför man gör de val man gör.

Nej, så är det inte alls. För hon vet att tjejer gör det för att dom är förtryckta och inte vågar vara sig själva osv osv osv och sen en massa bla bla bla.

Om man anser att folk får göra som dom själva vill då uppmanar man inte tjejer att sluta raka sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Mihika
Misstänker att du liksom många andra här inne läser ganska selektivt. Hur det "känns" är knappast relevant. Om man i stället läser vad hon skriver så är det upp till var och en men hon vill att man ska vara medveten om de val man gör.

Man kan redigera sina inlägg en stund.
Citera
2012-07-30, 20:37
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:

som jag påpekat massvis med gånger så skiter jag fullständigt i vad andra gör med sina kroppar. Din kropp, ditt val. Du ska få raka dig eller låta bli, UTAN skuldbeläggning, kritik eller hån. Kritisera gärna det jag förmedlar men lägg inte ord i munnen på mig eller anta saker. Det är bara oärligt och fegt.
Citera
2012-07-30, 20:40
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Nej, så är det inte alls. För hon vet att tjejer gör det för att dom är förtryckta och inte vågar vara sig själva osv osv osv och sen en massa bla bla bla.

Om man anser att folk får göra som dom själva vill då uppmanar man inte tjejer att sluta raka sig.

att uppmuntra kvinnor att känna sig bekväma i sina kroppar är inte detsamma som att inte acceptera hur de väljer att se ut eller göra. Jag uppmanar tjejer att sluta raka sig, om det är vad de vill. Samhällsnormen är att vara rakad och den uppmuntran körs ner i halsen på oss varenda dag men jag hör tamejfan aldrig nån annan än just oss feminister ifrågasätta eller klaga på den biten. Om du tycker att alla ska få göra vad de vill utan påpressning, varför inte rikta din kritik mot alla de som förmedlar budskapet att kvinnor bör raka sig? Jag tror inte någon upplever att de måste vara håriga efter att de läst ett av mina inlägg, men väldigt många kvinnor har svårt att värja sig mot normen som samhället trycker på dem.
Citera
2012-07-30, 20:55
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Vad jag inte förstår är varför hon aldrig tar upp vad kvinnor gör. Kvinnor som misshandlar sina män, kvinnor som begår sexuella övergrepp, kvinnor som behandlar sina män som skit, kvinnor som tafsar, kvinnor som ser män som sexobjekt. För visst existerar detta? Inte enigt Lady Dahmer tydligen.

Ett bra exempel är att det är helt ok för en kvinna att slå sin man på käften. Men gör en man detsamma blir han polisanmäld. Sjukt!!!!

kvinnors våld mot män är inte ett strukturellt samhällsproblem. Däremot så är det såklart ett problem att kvinnors våldsamhet (eller tafs) viftas undan och i många fall glorifieras och förhärligas. Och detta kritiserar jag OFTA. Vilket du hade haft koll på om du läst min blogg regelbundet och med öppna ögon. Man ser det man vill se liksom.
Citera
2012-07-30, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
att uppmuntra kvinnor att känna sig bekväma i sina kroppar är inte detsamma som att inte acceptera hur de väljer att se ut eller göra. Jag uppmanar tjejer att sluta raka sig, om det är vad de vill. Samhällsnormen är att vara rakad och den uppmuntran körs ner i halsen på oss varenda dag men jag hör tamejfan aldrig nån annan än just oss feminister ifrågasätta eller klaga på den biten. Om du tycker att alla ska få göra vad de vill utan påpressning, varför inte rikta din kritik mot alla de som förmedlar budskapet att kvinnor bör raka sig? Jag tror inte någon upplever att de måste vara håriga efter att de läst ett av mina inlägg, men väldigt många kvinnor har svårt att värja sig mot normen som samhället trycker på dem.

Menar du att kvinnor behöver någon som talar om vad som är bäst för dom? Klara inte kvinnor av att ta sina egna beslut?
Måste kvinnor raka sig då dom får uppmaningar om att göra just det?

Normer finns och kommer alltid att finnas, gör man valet att stå utanför dessa så måste man vara beredd på att ta kritik, om man sedan väljer att ta åt sig av kritiken eller inte är det som spelar roll.
Citera
2012-07-30, 21:00
Medlem
Citat:
kvinnors våld mot män är inte ett strukturellt samhällsproblem. Däremot så är det såklart ett problem att kvinnors våldsamhet (eller tafs) viftas undan och i många fall glorifieras och förhärligas. Och detta kritiserar jag OFTA. Vilket du hade haft koll på om du läst min blogg regelbundet och med öppna ögon. Man ser det man vill se liksom.

Relationsvåldet är ungefär lika utbrett på båda sidorna, alltså kvinnor slår sina partners lika ofta.
Våld i allmänhet drabbar män i en långt större omfattning än kvinnor.
Citera
2012-07-30, 21:03
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
kvinnors våld mot män är inte ett strukturellt samhällsproblem. Däremot så är det såklart ett problem att kvinnors våldsamhet (eller tafs) viftas undan och i många fall glorifieras och förhärligas.

Inser du inte att du motsäger dig? Vet du över huvudtaget vad som menas med "strukturellt"?
Citera
2012-07-30, 21:08
Medlem
[quote=Mandi74]Nej, så är det inte alls. För hon vet att tjejer gör det för att dom är förtryckta och inte vågar vara sig själva osv osv osv och sen en massa bla bla bla.

Nu bemöter hon dig fint själv nedanför så jag avstår.
Citera
2012-08-02, 17:22
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
som jag påpekat massvis med gånger så skiter jag fullständigt i vad andra gör med sina kroppar. Din kropp, ditt val. Du ska få raka dig eller låta bli, UTAN skuldbeläggning, kritik eller hån. Kritisera gärna det jag förmedlar men lägg inte ord i munnen på mig eller anta saker. Det är bara oärligt och fegt.

Jag lägger inga ord i din mun, däremot så antar jag precis vad jag vill utifrån det du skriver.

Citat:

Varför ska jag rikta kritik mot mig själv? Jag anser att tjejer/kvinnor bör raka sig.

Det beror nog på att det bara är ni feminister som anser att kvinnor ska se ut som män, inte bara var som män.
Citera
2012-08-03, 15:16
Medlem
FJLGs avatar
Bra skrivet Mandi74
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in