2013-07-02, 21:07
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Jag tycker också att knulla kommer med ansvar, men vi kan inte riktigt motverka att människor gör som de gör. Det bästa vi kan göra är att förbättra sexualundervisningen i skolan, lära ungdomar att knulla utan skydd är en dålig idé. Abort ska alltid vara sista utvägen, och inte en enkel lösning.

Gällande levern kanske stamcellsforskning skulle kunna hjälpa till lite.

Eller att folk lär sig vikten och dygden av att ta ansvar för sig själv och sina handlingar. Just nu verkar som Lady Bitterfitta tror att hon kan göra som hon vill och ha den backupen att det är patriarkalt förtryck om man motsätter sig henne det minsta vad gäller vikt, beteende, värderingar eller dylikt. Påminner väldigt mycket om megalomani.

Eller så kan man försöka få ungdomar att knulla runt mindre, hjälpa dem att välja mer förnuftigt och rationellt vad det gäller sexpartners i tidig ålder och lära dem dygden av att vänta med att ha sex till senare? Med dagens dekadenta förfallande klimat är det ingen nyhet att tonårsgraviditeter blir trendiga, fler ungdomar begår självmord och självskadebeteende, ungdomar får sämre mental hälsa. Studier visar till och med att de som avstår sex i tidig ålder blir framgångsrika senare. Kanske ett koncept man kan lära ut?
Citera
2013-07-02, 21:09
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
Eller att folk lär sig vikten och dygden av att ta ansvar för sig själv och sina handlingar. Just nu verkar som Lady Bitterfitta tror att hon kan göra som hon vill och ha den backupen att det är patriarkalt förtryck om man motsätter sig henne det minsta vad gäller vikt, beteende, värderingar eller dylikt. Påminner väldigt mycket om megalomani.

Eller så kan man försöka få ungdomar att knulla runt mindre, hjälpa dem att välja mer förnuftigt och rationellt vad det gäller sexpartners i tidig ålder och lära dem dygden av att vänta med att ha sex till senare? Med dagens dekadenta förfallande klimat är det ingen nyhet att tonårsgraviditeter blir trendiga, fler ungdomar begår självmord och självskadebeteende, ungdomar får sämre mental hälsa. Studier visar till och med att de som avstår sex i tidig ålder blir framgångsrika senare. Kanske ett koncept man kan lära ut?

Läran om avhållsamhet kan jag inte diskutera då jag inte är helt insatt i ämnet. Däremot kan vi nog vara överens om att Lady Dahmer kan ta sig i röven.
Citera
2013-07-04, 14:36
Medlem
FJLGs avatar
När det kommer till abort är det svart eller vitt, inga gråzoner här inte. Antingen är du för det i alla lägen eller så är du emot! Enligt LD då..

http://ladydahmer.nu/adlare-sorters-...rters-kvinnor/

Citera
2013-07-04, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
När det kommer till abort är det svart eller vitt, inga gråzoner här inte. Antingen är du för det i alla lägen eller så är du emot! Enligt LD då..

Äsch hon är lika förutsägbar som vanligt, narcissister har vana att vara det och allt det här tramset handlar ju bara om att hon ska ursäkta sitt egna beteende, allting hon skriver är för att försvara sig själv, inte kvinnor och inte feminister utan sig själv. Klart det är minst lika synd om LD trots att hon bara var en idiot som slarvade som det är om tjejen som gör abort efter våldtäkt... Gömma sig bakom sitt kön är ju trots allt en feministisk paradgren.
Citera
2013-07-04, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG

Men hon har ju rätt. Om abort är tillåtet, vilket jag anser att det ska vara, så ska man inte heller moralisera över vilka skäl som är "goda" och inte.
Citera
2013-07-05, 12:25
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Men hon har ju rätt. Om abort är tillåtet, vilket jag anser att det ska vara, så ska man inte heller moralisera över vilka skäl som är "goda" och inte.

nej, moraliserandet blir svårt när det är lagligt. Men, jag blir lite sådär matt av att man inte kan ta sitt ansvar redan innan och förhindra att man måste ta den här utvägen. Misstag blir borträknande, men begår du misstaget flera gånger är det nog bättre att satsa på att strypa verksamheten. Det är det oansvariga som stör mig, abort däremot är en självklarhet. Kom ihåg också att abort är grönt, det skadar världen mindre än alla dessa mirakler folk envisas med att skaffa utan någon kärlek till dem.
Citera
2013-07-05, 12:56
Bannlyst
Citat:

Jo det ska man självklart göra. Vuxna människor bör lära sig att ta ansvar och det är ingen jävla rättighet att få knulla och klarar man inte av knullandet utan att man utsätter sig själv, män, ev. barn och samhället för faror och kostander får givetvis vi andra säga åt fanskapet att skärpa till sig.
Ni vill väldigt gärna vara förvuxna jättebebisar när det passar.
Citera
2013-07-05, 13:21
Medlem
Citat:

Man kan ju tycka att val som påverkar andra negativt är fel. Att göra abort, knarka, dricka alkohol, spela bort sina pengar, vara otrogen, ragga på folk som redan har förhållanden med mera. Man kan tycka att val som andra har rätt till är fel men likt förbannat har andra rätt att göra såna val. Och de har rätt att göra abort på abort hela tiden om de ser nån mening med det.

Man kan inte säga att andra inte ska tycka att någon gör fel. Det är en rättighet att tycka det. Och det är även en rättighet att tycka att andra inte borde moralisera.

Själv tänker jag om man har sex med någon som hela tiden gör aborter så har man inte kollat upp vem man har sex med och får då stå sitt kast. Den som vill göra abort gör det och den andra får lära sig att skydda sig mot såna situationer om den inte gillar det.
Citera
2013-07-05, 15:02
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Man kan ju tycka att val som påverkar andra negativt är fel. Att göra abort, knarka, dricka alkohol, spela bort sina pengar, vara otrogen, ragga på folk som redan har förhållanden med mera. Man kan tycka att val som andra har rätt till är fel men likt förbannat har andra rätt att göra såna val. Och de har rätt att göra abort på abort hela tiden om de ser nån mening med det.

Man kan inte säga att andra inte ska tycka att någon gör fel. Det är en rättighet att tycka det. Och det är även en rättighet att tycka att andra inte borde moralisera.

Själv tänker jag om man har sex med någon som hela tiden gör aborter så har man inte kollat upp vem man har sex med och får då stå sitt kast. Den som vill göra abort gör det och den andra får lära sig att skydda sig mot såna situationer om den inte gillar det.

Så du tycker det är helt ok att ha oskyddat sex och döda liv varje gång, men att titta på en tjejs tuttar öppet, smiska henne på röven eller våldta henne är fel? Ja visst du var väldigt logisk.
Citera
2013-07-05, 15:25
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Så du tycker det är helt ok att ha oskyddat sex och döda liv varje gång, men att titta på en tjejs tuttar öppet, smiska henne på röven eller våldta henne är fel? Ja visst du var väldigt logisk.

Att du ens gör den jämförelse talar mer för att det är du som inte är logisk. Då kan vi dra det så långt att varje gång du runkar så dödar du. Sluta med det där, du gynnar inte diskussionen med så dåliga jämförelser.
Citera
2013-07-05, 15:28
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Att du ens gör den jämförelse talar mer för att det är du som inte är logisk. Då kan vi dra det så långt att varje gång du runkar så dödar du. Sluta med det där, du gynnar inte diskussionen med så dåliga jämförelser.

Nä alltså jag har diskuterat med henne i andra trådar och jag gör en så pass extrem jämförelse för att visa att hon bryr sig bara om kvinnor får göra och deras egna egoistiska vinning utan en tanke på att man dödar en annan människa varje gång man gör abort och bör därför helst bli tvångssteriliserad om man resonerar som fettofeministen Dahmer.
Citera
2013-07-05, 16:16
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Nä alltså jag har diskuterat med henne i andra trådar och jag gör en så pass extrem jämförelse för att visa att hon bryr sig bara om kvinnor får göra och deras egna egoistiska vinning utan en tanke på att man dödar en annan människa varje gång man gör abort och bör därför helst bli tvångssteriliserad om man resonerar som fettofeministen Dahmer.

Det är skillnad på extrema jämförelser och felaktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in