2012-12-10, 16:25
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Låter ju bra att det är så. Var det något du upplevde att du gjorde när du var en "barbie" också? Fula och överviktiga män alltså?

Jag har samma smak på män idag som då ja.

Citat:
Om min tjej tex blev fet så skulle jag säga det, inte pga av hennes hälsa utan att det är ett tecken på att hon tar mig för given, väldigt respektlöst eftersom det gör henne mindre attraktiv också. Skulle inte kärlek kunna vara att vilja göra sig så snygg och fin som möjligt inför sin partner? På dig låter ju kärlek som en deal två motbjudande personer gör typ "vi grisar så mycket vi vill, men vi är ihop ändå", om det var min tjej hade jag sluta att ha sex men erbjudit mig att umgås som vän istället, man kan ju faktiskt inte kompromissa med attraktion, eftersom det inte är kärleksfullt mot en själv.

.

Jag håller verkligen inte med. Det är inte respektlöst att vara tjock eller ful. Min uppgift är inte att vara fin för nån annan. Inte för dig, inte för min partner, inte för mina barn eller mina vänner. m min omgivning kräver det av mig så är DET respektlöst och det betackar jag mig för.

Citat:
Skulle du vara ok med att din man tillfredsställde sig vid sidan om? Det måste ju vara ett helvete för honom kan jag tänka mig, inte riktigt schyst att utnyttja en svag person på det sättet som du gör. Tänker mer på han faktiskt

Nu kan man ju diskutera vad trohet handlar om och huruvida sexuell monogami är en bra ide överhuvudtaget, men om min man inte vill vara med mig så är han fri att gå. Han är inte livegen och skilsmässa är ett alternativ. Min man är dock nöjd och tillfredsställd och tycker att jag är det finaste som finns.
Citera
2012-12-10, 16:26
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Varför i hela friden utgår du ifrån att LD's make är en "svag person" ?

kanske för att hen själv är en väldigt svag person? Man känner andra genom sig själv brukar det heta. Svaga ynkliga människor brukar ofta anta att alla andra är lika.
Citera
2012-12-10, 20:48
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
kanske för att hen själv är en väldigt svag person? Man känner andra genom sig själv brukar det heta. Svaga ynkliga människor brukar ofta anta att alla andra är lika.
Lägg ner din feminazi härskarteknik... Du gör ju bara dig till ett åtlöje.
Citera
2012-12-10, 21:19
Medlem
FJLGs avatar
Så här resonerar jag: Vill du ha en partner som ser bra ut och är i form, se då till att själv vårda ditt utseende och hålla kroppen i trim.

Om du däremot inte bryr dig om din partners utseende och nöjer dig med en fet och sunkig person så fine. Då är det fritt fram att klämma i dig en påse chips och skölja ner med cola framför tv:n.

Eftersom jag är ful och fet så förväntar jag mig inte att en 10-poängare ska ragga på mig. Det vore att leva i en fantasivärld att tro det. Man får helt enkelt sänka kraven en aning.

Om jag däremot gick ner i vikt och fixade till mig så skulle jag också kunna höja kraven. Jag skulle fortfarande inte vara lika vacker som ladyn (som lidit så av sin skönhet) men jag skulle nog vara ok iaf.

Nej, jag är inte ytlig. Utseendet har betydelse, men vissa väljer att intala sig själv att det inte gör det för att må bättre.
Citera
2012-12-10, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Varför i hela friden utgår du ifrån att LD's make är en "svag person" ?

Tänkte väll mest på att han tillsammans med detta stycke värsting. Måste vara jobbigt på många olika sätt, att aldrig få ha någon åsikt eller krav. Att supporta detta liksom, han verkar förtjäna bättre.
Citera
2012-12-10, 21:59
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Så här resonerar jag: Vill du ha en partner som ser bra ut och är i form, se då till att själv vårda ditt utseende och hålla kroppen i trim.

Om du däremot inte bryr dig om din partners utseende och nöjer dig med en fet och sunkig person så fine. Då är det fritt fram att klämma i dig en påse chips och skölja ner med cola framför tv:n.

Eftersom jag är ful och fet så förväntar jag mig inte att en 10-poängare ska ragga på mig. Det vore att leva i en fantasivärld att tro det. Man får helt enkelt sänka kraven en aning.

Om jag däremot gick ner i vikt och fixade till mig så skulle jag också kunna höja kraven. Jag skulle fortfarande inte vara lika vacker som ladyn (som lidit så av sin skönhet) men jag skulle nog vara ok iaf.

Nej, jag är inte ytlig. Utseendet har betydelse, men vissa väljer att intala sig själv att det inte gör det för att må bättre.

jag förväntar mig absolut ingenting. Inte heller av min partner. Snygg eller ful, otränad eller tränad. Min man är väldigt vältränad och snygg. (nej jag vet att DU inte tycker det, men en ganska stor del kvinnor gör det)

Krav? Vad är det egentligen? Blir man kär så blir man kär. Och är man ytlig så är man ytlig. Det har inte med hur man själv ser ut utan med hur man ser på människor. Fula och tjocka människor kan vara minst lika ytliga som vackra människor är och ha minst lika högra krav.

Snygga människor är inte heller per automatik ytliga. Jag har varit med feta och fula män, trots att jag varit snygg. Jag tänder på personlighet, inte det ytliga och jag är inte ensam om att resonera så. Och i tjockare version får jag fortfarande höra hur otroligt snygg jag är. Av MÄN med normala yttren. (vilket förvisso säkerligen har lite med min utstrålning att göra)

Vårda ditt utseende? Vad betyder det? Jag har välvårdad fin slät olivhy och tjockt långt välmående hår, mjuk hud och rentvättad. Jag luktar gott och jag har vita välskötta tänder. Räcker inte det?
Citera
2012-12-10, 22:00
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Tänkte väll mest på att han tillsammans med detta stycke värsting. Måste vara jobbigt på många olika sätt, att aldrig få ha någon åsikt eller krav. Att supporta detta liksom, han verkar förtjäna bättre.

vad får dig att tro att han inte får ha åsikter?
Citera
2012-12-10, 23:23
Medlem
Citat:
Min man är väldigt vältränad och snygg.
AAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAH AHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAAH
Citat:
Snygga människor är inte heller per automatik ytliga. Jag har varit med feta och fula män, trots att jag varit snygg. Jag tänder på personlighet, inte det ytliga och jag är inte ensam om att resonera så. Och i tjockare version får jag fortfarande höra hur otroligt snygg jag är.
HAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHHAHAHA HAHAHAHAAHHAHAHA.
Palla hur jävla dryg du är . Du ser fan ut som ett landmonster och du tror på allvar att din man är snygg.
Citera
2012-12-11, 00:08
Medlem
FJLGs avatar
kvinna på flashback har hånat mitt utseende i flera månader. Idag fick jag se en bild av henne och inte för att vara sån men... Fet OCH ful

hon såg definitivt ut som en stereotyp feminist!

tunt stripigt hår, gula tänder och FUL. Hon har antagligen aldrig haft män på rader efter sig och kuk får hon lite av erkände hon.

tar tillbaka det jag sa om flashbackkvinnan. Hon är inte ful. Det är hon faktiskt inte. Ganska söt faktiskt. Dock fet och ickenormativ.

Tack LD för allt fint du skrivit om mig på twitter. Dubbelmoral så det skriker om det!!
Hur tänkte du när du skrev det? Du som inte tycker utseendet har betydelse och bla bla bla
Eller var det bara så att du ville hämnas?
Citera
2012-12-11, 00:13
Medlem
FJLGs avatar
Men på ngt sätt är jag glad att jag såg detta. Nu vet jag vad jag behöver förändra för att bli mer av en klassisk skönhet. Viktnedgång, tandblekning, löshår, smink, ändra stil.
Nej är inte ironisk. Dessutom måste jag ju vara fulare än dig. Du är ju gift och jag är singel. 1-0 till dig! Har aldrig haft ngn pojkvän om det beror på utseendet eller personligheten eller en kombination av dessa vet jag inte.
Citera
2012-12-11, 01:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Men på ngt sätt är jag glad att jag såg detta. Nu vet jag vad jag behöver förändra för att bli mer av en klassisk skönhet. Viktnedgång, tandblekning, löshår, smink, ändra stil.
Nej är inte ironisk. Dessutom måste jag ju vara fulare än dig. Du är ju gift och jag är singel. 1-0 till dig! Har aldrig haft ngn pojkvän om det beror på utseendet eller personligheten eller en kombination av dessa vet jag inte.
Jag gissar stenhårt på att det beror på din personlighet..
Citera
2012-12-11, 01:56
Medlem
FJLGs avatar
Som avslutning bjuder jag på en bild av en riktig "skönhet"

http://img41.imageshack.us/img41/3097/dsc02737a.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem