Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
asså hahahaha det där har verkligen inget med feminism att göra. Bara med paranoida foliehattar på flashback att göra. Och jag är den som har problem?
Låt oss säga att du har ordnat upp ditt liv bra, och mår utmärkt med din man, vilket är fullt möjligt.
Tycker du inte att det är lämpligt att förmedla lite framgångs-koncept till yngre tjejer då?
Vad har du insett och lärt dig, som du gärna förmedlar i välmenande syfte?
På vilket sätt är du en mer mogen och insiktsfull feminist nu än tidigare?
Är det så att du insåg hur bra det är att knulla runt, så du ökade vanan till den grad att du till slut hittade den rätta som nu älskar dig för din insikt?
Angående utseende igen, är det ju helt sant att de flesta lär sig vad som är väsentligt och vad som inte är det med tiden, men ingen vettig människa hävdar med allvar att utseende inte betyder någonting alls. Är det inte smartare att förmedla att utseende betyder mindre med tiden, samt ungefär indikera vad din man tycker är väsentligt, än att ljuga om att han inte skulle bry sig alls? Att utseende betyder mindre med tiden är både sant, samt skänker hopp. Det undviker en del självmord. Att ljuga, vad ger det?
Har någon en tjurring i näsan, kan jag nuförtiden med lätthet kontrollera behovet av att sätta in fingret och dra lite för att se vad som händer. Jag ställer mig heller inte frågan "hur fult är det inte med en tjurring i näsan?".
Vad jag lätt undrar är dock om människan vet vilka olustkänslor hon frambringar, samt om ja, varför hon vill göra omgivningen illa?