2012-12-09, 20:11
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Den moderna kvinnans tre önskningar: en gay vän, en svart bäbis och en lesbisk älskarinna.

Så långt har alltså feminismen gått. Tråkig utveckling, det där
Denna LD verkar ha mycket stora problem hon?
Citera
2012-12-09, 20:12
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Så långt har alltså feminismen gått. Tråkig utveckling, det där
Denna LD verkar ha mycket stora problem hon?

asså hahahaha det där har verkligen inget med feminism att göra. Bara med paranoida foliehattar på flashback att göra. Och jag är den som har problem?
Citera
2012-12-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
det är skillnad på önskemål och krav och det är en jävla skillnad på VAD man har önskemål kring. Och ja, jag anpassar mig efter önskemål: t.ex när barnen vill ha pannkakor eller maken vill se en specifik film. INTE och ALDRIG NÅGONSIN på önskemål kring mitt utseende eller personlighet eller sexliv.
I den grad man kan anpassa sin personlighet efter någons önskemål så handlar det väl ändå om att inte ge utlopp för vissa beteenden, då möjligheterna att förändra vem man är som person är små, och det egentligen snarare är konsekvenserna av densamma som folk reagerar på.
Citera
2012-12-09, 20:16
Medlem
Citat:
det där är en ickefråga eftersom att det inte kommer hända. Du kan lika gärna fråga ''vad skulle hända om du fick en pung?''

Min man tänder på mig. Inte på mitt yttre. (Jo, jag vet att det låter som science fiction och hittepå, men sex sitter i hjärnan.) Jag har gått från en 25årig babe på 48 kilo till en överviktig 36åring på 85 pannor som dessutom fött två barn med allt vad det innebär och kommer fortsätta mot 55, 65, 75 och i takt få fler rynkar, fler valkar och mer häng här och där. Och min man kommer antagligen fortsätta att älska och tända på mig. Som de flesta faktiskt gör när de träffat en partner de vill leva ihop med.

Och vice versa. Givetvis finns det gränser, jag tänder inte på otvättade kukar eller illaluktande män och jag gissar att detsamma gäller för min man. Hur skulle jag reagera? Skulle jag reagera på nåt speciellt sätt? Jag vet hur min man skulle reagera och han skulle ALDRIG ALDRIG NÅGONSIN skuldbelägga eller på nåt sätt få mig att må sämre än jag redan gjorde. Och han skulle aldrig kräva att jag förändrade mig.

Vad är det för jävla man egentligen.... Har du själv verkligen en totalt kravlös syn på sex? Om han gick upp 50 pannor i vikt så har var lika fet som du, skulle du vara ok med det då?
Citera
2012-12-09, 20:17
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
I den grad man kan anpassa sin personlighet efter någons önskemål så handlar det väl ändå om att inte ge utlopp för vissa beteenden, då möjligheterna att förändra vem man är som person är små, och det egentligen snarare är konsekvenserna av densamma som folk reagerar på.

det beror vad det är för beteenden. Beteenden som skadar andra eller bara nåt som stör en specifik individ? Mitt ex ville t.ex att jag skulle prata tystare, skratta med stängd mun, gå snabbare, le mindre när jag talade med hans vänner, osv osv. Han dumpade jag hårt.

Min man har på sin höjd bett mig tänka på att vara mer fysisk (kramar osv) för att det är nåt han saknar ibland och behöver för att känna sig uppskattad. Han har även bett mig tänka på att inte lämna kaffekoppar vid hans dator. Det handlar om VAD man ber om och HUR man ber om det och VARFÖR.

Blir man vän eller älskare till mig och sen kräver en massa förändringar så kan jag undra lite varför man valde mig till att börja med. Take it or leave it liksom. Jag är jag.
Citera
2012-12-09, 20:20
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Vad är det för jävla man egentligen.... Har du själv verkligen en totalt kravlös syn på sex? Om han gick upp 50 pannor i vikt så har var lika fet som du, skulle du vara ok med det då?

ok och ok.... vad skulle jag göra? Säga? Jag älskar honom och kommer knappast lämna honom och blir han tjock, handikappad, vanställd eller på andra sätt förändras så gör väl jag knappast saken bättre genom att komma med en massa krav eller skuldbeläggande?

KÄRLEK kallas det. Slå upp det ordet vettja.

För övrigt har jag inga problem att tända på överviktiga män. Den yttre biten är ganska irrelevant. Jag tänder på humor, självdistans, glimten i ögat, intelligens och lyhördhet. Jag har mött många fula, tjocka och sexiga människor i mina dar.
Citera
2012-12-09, 20:27
Medlem
Citat:
det beror vad det är för beteenden. Beteenden som skadar andra eller bara nåt som stör en specifik individ? Mitt ex ville t.ex att jag skulle prata tystare, skratta med stängd mun, gå snabbare, le mindre när jag talade med hans vänner, osv osv. Han dumpade jag hårt.

Min man har på sin höjd bett mig tänka på att vara mer fysisk (kramar osv) för att det är nåt han saknar ibland och behöver för att känna sig uppskattad. Han har även bett mig tänka på att inte lämna kaffekoppar vid hans dator. Det handlar om VAD man ber om och HUR man ber om det och VARFÖR.

Blir man vän eller älskare till mig och sen kräver en massa förändringar så kan jag undra lite varför man valde mig till att börja med. Take it or leave it liksom. Jag är jag.
Tack, det var betydligt mycket tydligare, och låter även mer resonabelt.
Citera
2012-12-09, 20:59
Citat:
asså hahahaha det där har verkligen inget med feminism att göra. Bara med paranoida foliehattar på flashback att göra. Och jag är den som har problem?

Du är endast vulgär

DU har inget som helst med feminism att göra, utan du har(djupa) psykologiska problem. Sluta upp med att besudla en i botten god "inriktning"(feminismen)med dina egna mentala svårigheter. Tragiskt när någon kallar sig själv för "det". Snacka om "Freudiansk felskrivning", men!

Så lite kvinna som du är så är du den sista att stå upp för någon slags "feminism". Skämmes, tamejfan
Senast redigerad av hee4r 2012-12-09 kl. 21:04.
Citera
2012-12-09, 21:16
Medlem
FJLGs avatar
Citat:

Ok nöjer mig med detta.
Citera
2012-12-10, 12:24
Medlem
Citat:

Låt oss säga att du har ordnat upp ditt liv bra, och mår utmärkt med din man, vilket är fullt möjligt.
Tycker du inte att det är lämpligt att förmedla lite framgångs-koncept till yngre tjejer då?
Vad har du insett och lärt dig, som du gärna förmedlar i välmenande syfte?
På vilket sätt är du en mer mogen och insiktsfull feminist nu än tidigare?
Är det så att du insåg hur bra det är att knulla runt, så du ökade vanan till den grad att du till slut hittade den rätta som nu älskar dig för din insikt?

Angående utseende igen, är det ju helt sant att de flesta lär sig vad som är väsentligt och vad som inte är det med tiden, men ingen vettig människa hävdar med allvar att utseende inte betyder någonting alls. Är det inte smartare att förmedla att utseende betyder mindre med tiden, samt ungefär indikera vad din man tycker är väsentligt, än att ljuga om att han inte skulle bry sig alls? Att utseende betyder mindre med tiden är både sant, samt skänker hopp. Det undviker en del självmord. Att ljuga, vad ger det?

Har någon en tjurring i näsan, kan jag nuförtiden med lätthet kontrollera behovet av att sätta in fingret och dra lite för att se vad som händer. Jag ställer mig heller inte frågan "hur fult är det inte med en tjurring i näsan?".
Vad jag lätt undrar är dock om människan vet vilka olustkänslor hon frambringar, samt om ja, varför hon vill göra omgivningen illa?
Citera
2012-12-10, 15:45
Medlem
Citat:
ok och ok.... vad skulle jag göra? Säga? Jag älskar honom och kommer knappast lämna honom och blir han tjock, handikappad, vanställd eller på andra sätt förändras så gör väl jag knappast saken bättre genom att komma med en massa krav eller skuldbeläggande?

KÄRLEK kallas det. Slå upp det ordet vettja.

För övrigt har jag inga problem att tända på överviktiga män. Den yttre biten är ganska irrelevant. Jag tänder på humor, självdistans, glimten i ögat, intelligens och lyhördhet. Jag har mött många fula, tjocka och sexiga människor i mina dar.

Låter ju bra att det är så. Var det något du upplevde att du gjorde när du var en "barbie" också? Fula och överviktiga män alltså? Om min tjej tex blev fet så skulle jag säga det, inte pga av hennes hälsa utan att det är ett tecken på att hon tar mig för given, väldigt respektlöst eftersom det gör henne mindre attraktiv också. Skulle inte kärlek kunna vara att vilja göra sig så snygg och fin som möjligt inför sin partner? På dig låter ju kärlek som en deal två motbjudande personer gör typ "vi grisar så mycket vi vill, men vi är ihop ändå", om det var min tjej hade jag sluta att ha sex men erbjudit mig att umgås som vän istället, man kan ju faktiskt inte kompromissa med attraktion, eftersom det inte är kärleksfullt mot en själv.

Skulle du vara ok med att din man tillfredsställde sig vid sidan om? Det måste ju vara ett helvete för honom kan jag tänka mig, inte riktigt schyst att utnyttja en svag person på det sättet som du gör. Tänker mer på han faktiskt.
Citera
2012-12-10, 15:58
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Låter ju bra att det är så. Var det något du upplevde att du gjorde när du var en "barbie" också? Fula och överviktiga män alltså? Om min tjej tex blev fet så skulle jag säga det, inte pga av hennes hälsa utan att det är ett tecken på att hon tar mig för given, väldigt respektlöst eftersom det gör henne mindre attraktiv också. Skulle inte kärlek kunna vara att vilja göra sig så snygg och fin som möjligt inför sin partner? På dig låter ju kärlek som en deal två motbjudande personer gör typ "vi grisar så mycket vi vill, men vi är ihop ändå", om det var min tjej hade jag sluta att ha sex men erbjudit mig att umgås som vän istället, man kan ju faktiskt inte kompromissa med attraktion, eftersom det inte är kärleksfullt mot en själv.

Skulle du vara ok med att din man tillfredsställde sig vid sidan om? Det måste ju vara ett helvete för honom kan jag tänka mig, inte riktigt schyst att utnyttja en svag person på det sättet som du gör. Tänker mer på han faktiskt.

Varför i hela friden utgår du ifrån att LD's make är en "svag person" ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in