Resultat: .
0%
röster
2014-06-16, 23:26
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Stor tummen upp på det här inlägget. Inser att man bör posta om det här i VM-tråden, men här i goda vänners gemenskap i den tyska tråden känns det mer passande. Äntligen drar det igång, har inte kunnat tänka på annat i flera dagar. Det är alltid en speciell känsla när man äntligen går in i turneringen på riktigt. Hypen finns där sen dag ett, men den riktiga känslan infinner sig inte riktigt förrän idag.

Algeriet 82' och straffläggning mot Schweiz 38' är de enda öppningsmatcher i VM som någonsin slutat med förlust för Tyskland, Portugal ska inte bidra till den statistiken. Trust in Jogi.

Sådant snack tas med fördel internt i denna tråd.

Laddade upp med flera olika tyska öl i afton, men bara Hofbräu dracks.
Citera
2014-06-17, 17:35
Medlem
Otroligt sevärd match igår.

Har alldeles nyligen fått tillbaks mitt gamla intresse för tysk fotboll, så det passade fint att se mötet mot Portugal igår. Kommer definitivt bli bättre på att följa de tyska ligorna till hösten igen.

Blev förvånad och glatt överraskad att Löw körde Lahm som defensiv mitt, vad sjukt jävla bra han är där! Ser fram emot resten av turneringen
Citera
2014-06-19, 14:33
Medlem
Menveds avatar
Hela världen talar nu om tiki-takas död, men Bayern som var det första lag att visa hur man spelade mot tiki-taka sitter nu fast med Guardiola. Hoppas inte så länge till.
Citera
2014-06-19, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Hela världen talar nu om tiki-takas död, men Bayern som var det första lag att visa hur man spelade mot tiki-taka sitter nu fast med Guardiola. Hoppas inte så länge till.

Får se om Guardiolas trebackslinje som det verkar talas om kan göra någon nytta.
Citera
2014-06-19, 18:06
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronikel
Får se om Guardiolas trebackslinje som det verkar talas om kan göra någon nytta.

Hade nästan glömt bort den! Spelade 3-backslinje i cupfinalen, väl?
Bör väl isf likna Juventus uppställning med tanke på att varken Alaba eller Lahm kan bänkas.

Neuer; Boateng, Martinez, Dante; Lahm BS31, Thiago/Kroos, Alaba; Müller/Robben, Mandzukic/Lewandowski, Ribéry/Götze... något sånt? Kommer faktiskt inte ihåg hur det såg ut, annat än att spelet verkade flyta på rätt fint.
Citera
2014-06-19, 18:48
Avstängd
Halloween2s avatar
Ni har säkert redan hört och sett ribery ''åkte ditt' när han rökte en joint, hur ser det ut nu när han har semester och klubben? Hade ju varit ganska mycket värre om det var mitt i säsongen
Citera
2014-06-20, 06:29
Medlem
Germanofils avatar
Hannover värvar Miiko Albornoz. Den var oväntad!
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/606512/artikel_fix_hannover-holt-albornoz.html

Albornoz skrev nu inatt under ett 3-årskontrakt. Transfersumman är ännu oklar men förhoppningsvis var han inte alltför dyr. Hade hellre sett Ostrzolek från Augsburg men trots allt lite kul med en "svensk" i Hannover. Ska bli intressant att se om han kan kriga sig till ett plats i startelvan.

Citera
2014-06-20, 07:31
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Hannover värvar Miiko Albornoz. Den var oväntad!
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/606512/artikel_fix_hannover-holt-albornoz.html

Albornoz skrev nu inatt under ett 3-årskontrakt. Transfersumman är ännu oklar men förhoppningsvis var han inte alltför dyr. Hade hellre sett Ostrzolek från Augsburg men trots allt lite kul med en "svensk" i Hannover. Ska bli intressant att se om han kan kriga sig till ett plats i startelvan.

Tror det spekuleras kring 15 miljoner kronor. Någon aning om detta nu betyder att Ostrzolek troligtvis stannar i Augsburg?

Off topic: Sedan tycker jag dessa pedofildiskussioner är oerhört utdragna, men visst kan hans fall ses som hebefili, vilket är steget innan pedofili?
Citera
2014-06-20, 11:58
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Tror det spekuleras kring 15 miljoner kronor. Någon aning om detta nu betyder att Ostrzolek troligtvis stannar i Augsburg?

Off topic: Sedan tycker jag dessa pedofildiskussioner är oerhört utdragna, men visst kan hans fall ses som hebefili, vilket är steget innan pedofili?

Vad man än tycker om hans snedsteg så ska det bli kul att se honom i Bundesliga. Har varit inne och kikat på ett par 96-forum och ämnet "Sex mit einer Minderjährigen" är redan uppe på tapeten.

Hoppas han kan slå sig in i startelvan.
Citera
2014-06-20, 16:01
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ni har säkert redan hört och sett ribery ''åkte ditt' när han rökte en joint, hur ser det ut nu när han har semester och klubben? Hade ju varit ganska mycket värre om det var mitt i säsongen
Att han röker ett par joints under semestern tror jag inte de bryr sig mycket om. Han bor och spelar ju inte i Sverige.
Citera
2014-06-20, 19:26
Medlem
mishimas avatar
Som MFF:are är ju Hoffenheim-Hannover två givna matcher på nästa säsongs fotbollskalender? Hoppas de två vännerna får spela på samma kant i de matcherna.
Citera
2014-06-20, 19:55
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Även HSV är/var ju intresserade av honom men tyckte att Augsburg ville ha för mycket betalt. 3 miljoner EUR var priset som nämndes då.
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Att han röker ett par joints under semestern tror jag inte de bryr sig mycket om. Han bor och spelar ju inte i Sverige.
Håller med. Knappast något som kommer att ge rättsliga eller sportsliga konsekvenser för Ribery. Typisk "nyhet" från Bild Zeitung (med flera) som alla har glömt efter någon vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in