Citat:
Ursprungligen postat av
Smerch
Ser att ni diskuterar VM-elvor... ctrl+f "Özil" - frasen hittades inte!? Visst att de har bra täckning där, men han måste väl åtminstone vara med i diskussionen...
Det som diskuterades var väl främst anfallare och yttrar. Dvs ingen position Özil konkurrerar om. Om du läser inläggen istället för att göra en snabb sökning efter honom, så hittar du ditt svar... Antar att du är Arsenal-fan, och ser Özil som självskriven på alla positioner i det tyska landslaget. Sanningen är väl att han främst konkurrerar med Kroos och Götze, där Özil inte alls är given på något sätt - speciellt inte efter denna säsongen.
Tillbaka till ämnet:
Jag håller med att både Müller och Reus nog hade fungerat mycket bra på topp, som en "riktig" 9:a. Götze är väl den som skulle spelat falsk, i så fall. Nu är jag inte superbra på taktiker och så, men man kan ju drömma om ett 4-3-3 med Reus - Götze - Müller på topp, där alla skiftar positioner ständigt. Snacka om mardröm för motståndarna...
Tänk hur Bayern skiftar positioner - i vissa matcher känns det som hela elvan roterar som en klocka medans man bollar runt och luckrar upp motståndarna. Tänk att implementera något liknande där, fast kanske bara på topp med dessa tre.
Neuer; Lahm, Hummels, Mertesecker/Höwedes/Boateng, Schmelzer; Bender/Bender/Gündogan/Khedira, BS31, Kroos; Müller, Götze, Reus
Tre hållande innermittfältare med varierande sysslor defensivt/offensivt som kan hålla boll och skapa lägen framåt, en Müller som dyker upp här och var som gubben i lådan, Götze som hämtar boll och levererar den framåt, och Reus som gör sin gubbe och alla tre skiftar titt som tätt.
Fick inget svar angående min tidigare frågeställning om Herrmann. Så, vad tycker ni? Har han långt kvar till Tysklands landslagstrupp?