Resultat: .
0%
röster
2014-03-28, 13:25
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Missar nu både Gomez och Klose - hoppas ej - så kanske Löw väljer att ersätta med endast en renodlad anfallare(typ Kruse), och främst använda Götze/Müller som falsk nia?

Reus - Götze - Müller är tillräckligt bra anfall för att bryta ner vilket försvar som helst. Dock kan en riktig 9:a vara mycket värdefull för taktiska byten osv...

Hur tror ni truppen kommer se ut annars?
En spelare jag har funderat på är Patrick Herrmann... Tror inte han blir uttagen, men jag gillar honom och hans spelartyp som fan. Snabb, målfarlig, kan göra sin gubbe, bra skott med yttersidan av sin högerfot bl.a. En spelare som hade varit självskriven i det svenska landslaget.

Tror inte både Gomez och Klose kommer med. Gomez såg bra ut i de senaste matcherna, men har tydligen blivit skadad igen. Finns ju många som kan spela anfallare, falska nior mm. Reus, Müller, Götze som redan nämnts. Ett annat namn är Kevin Volland, som jag tror har goda chanser och han är hyfsat lik Herrman i sin spelstil. Lasogga är mer en renodlad striker, målfarlig, fysiskt stark, bra huvudspelare och spelintelligent och om inte Gomez eller Klose lägger in en högre växel kommer nog Lasogga tas ut.
Senast redigerad av afra 2014-03-28 kl. 13:27.
Citera
2014-03-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Tror inte både Gomez och Klose kommer med. Gomez såg bra ut i de senaste matcherna, men har tydligen blivit skadad igen. Finns ju många som kan spela anfallare, falska nior mm. Reus, Müller, Götze som redan nämnts. Ett annat namn är Kevin Volland, som jag tror har goda chanser och han är hyfsat lik Herrman i sin spelstil. Lasogga är mer en renodlad striker, målfarlig, fysiskt stark, bra huvudspelare och spelintelligent och om inte Gomez eller Klose lägger in en högre växel kommer nog Lasogga tas ut.

Och glöm nu inte Löws favorit, Podolski. Han lär väl antagligen komma med i truppen också?
Citera
2014-03-28, 15:40
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Och glöm nu inte Löws favorit, Podolski. Han lär väl antagligen komma med i truppen också?

Just det. Podolski tar jag för given. Till och med i startelvan.

Han har ett utomordentligt facit i landslaget, där han blixtrar till och höjer sig mycket i de stora matcherna.
Senast redigerad av afra 2014-03-28 kl. 15:43.
Citera
2014-03-28, 15:58
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Just det. Podolski tar jag för given. Till och med i startelvan.

Han har ett utomordentligt facit i landslaget, där han blixtrar till och höjer sig mycket i de stora matcherna.
Nja, tyvärr kanske du har rätt men personligen tycker jag att det vore tjänstefel av Löw att låta Poldi starta nu i VM då det finns betydligt hetare kandidater att sätta in på vänsterkanten. Reus och Schürrle är helt klart de två bästa tyska spelarna på den positionen just nu.
Citera
2014-03-28, 16:40
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Nja, tyvärr kanske du har rätt men personligen tycker jag att det vore tjänstefel av Löw att låta Poldi starta nu i VM då det finns betydligt hetare kandidater att sätta in på vänsterkanten. Reus och Schürrle är helt klart de två bästa tyska spelarna på den positionen just nu.

Logisk sett har du helt rätt. Men Podolski är ingen spelare för inhopp. Han är bäst på att lägga in en rasande start i början av matcherna, och inte sällan har han prickat in ett eller ett par mål som knäckt motståndarna i ett tidigt skede. Vem glömmer Sverigematchen 2006? Podolski är en av de få (tillsammans med Klose) som har tillräckligt bra gamla meriter för att slå sig in i en startelva. Dessutom har visat uppåtgående form i år, målet mot Bayern var en riktig Podolskibomb så som man känner honom. Schürrle har nog störst potential av dessa tre, men hans ojämnhet gör att Löw alltid tvivlar på honom. Reus är också ojämn. Det känns väldigt öppet mellan dessa tre.
Citera
2014-03-28, 22:30
Medlem
afras avatar
Det ser bra ut för Sami Khedira som verkar fast besluten att vara med i VM. Nio timmar rehabträning dagligen, och nu tio dagars träning på gräsplan i Sicilien och ansluter sedan till Madrids lagträning.

http://remszeitung.de/2014/3/22/fussball-in-schwaebisch-gmuend-und-waldstetten-trainiert-sami-khedira-fuer-sein-comeback-bei-der-wm- in-brasilien/
Citera
2014-03-28, 23:54
Medlem
Smerchs avatar
Ser att ni diskuterar VM-elvor... ctrl+f "Özil" - frasen hittades inte!? Visst att de har bra täckning där, men han måste väl åtminstone vara med i diskussionen...
Citera
2014-03-29, 01:19
Medlem
Så Hahn till BMG för blott €2,25M. Inte bra om Augsburg når EL således.
Citera
2014-03-29, 01:22
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ser att ni diskuterar VM-elvor... ctrl+f "Özil" - frasen hittades inte!? Visst att de har bra täckning där, men han måste väl åtminstone vara med i diskussionen...

Det som diskuterades var väl främst anfallare och yttrar. Dvs ingen position Özil konkurrerar om. Om du läser inläggen istället för att göra en snabb sökning efter honom, så hittar du ditt svar... Antar att du är Arsenal-fan, och ser Özil som självskriven på alla positioner i det tyska landslaget. Sanningen är väl att han främst konkurrerar med Kroos och Götze, där Özil inte alls är given på något sätt - speciellt inte efter denna säsongen.

Tillbaka till ämnet:
Jag håller med att både Müller och Reus nog hade fungerat mycket bra på topp, som en "riktig" 9:a. Götze är väl den som skulle spelat falsk, i så fall. Nu är jag inte superbra på taktiker och så, men man kan ju drömma om ett 4-3-3 med Reus - Götze - Müller på topp, där alla skiftar positioner ständigt. Snacka om mardröm för motståndarna...
Tänk hur Bayern skiftar positioner - i vissa matcher känns det som hela elvan roterar som en klocka medans man bollar runt och luckrar upp motståndarna. Tänk att implementera något liknande där, fast kanske bara på topp med dessa tre.

Neuer; Lahm, Hummels, Mertesecker/Höwedes/Boateng, Schmelzer; Bender/Bender/Gündogan/Khedira, BS31, Kroos; Müller, Götze, Reus

Tre hållande innermittfältare med varierande sysslor defensivt/offensivt som kan hålla boll och skapa lägen framåt, en Müller som dyker upp här och var som gubben i lådan, Götze som hämtar boll och levererar den framåt, och Reus som gör sin gubbe och alla tre skiftar titt som tätt.

Fick inget svar angående min tidigare frågeställning om Herrmann. Så, vad tycker ni? Har han långt kvar till Tysklands landslagstrupp?
Citera
2014-03-29, 01:35
Medlem
Herrmann har varit för ojämn den här säsongen. Om 1-2 år kanske det blir dags för honom att bli uppkallad.
Citera
2014-03-29, 12:50
Medlem
afras avatar
Citat:
Det som diskuterades var väl främst anfallare och yttrar. Dvs ingen position Özil konkurrerar om. Om du läser inläggen istället för att göra en snabb sökning efter honom, så hittar du ditt svar... Antar att du är Arsenal-fan, och ser Özil som självskriven på alla positioner i det tyska landslaget. Sanningen är väl att han främst konkurrerar med Kroos och Götze, där Özil inte alls är given på något sätt - speciellt inte efter denna säsongen.

Tillbaka till ämnet:
Jag håller med att både Müller och Reus nog hade fungerat mycket bra på topp, som en "riktig" 9:a. Götze är väl den som skulle spelat falsk, i så fall. Nu är jag inte superbra på taktiker och så, men man kan ju drömma om ett 4-3-3 med Reus - Götze - Müller på topp, där alla skiftar positioner ständigt. Snacka om mardröm för motståndarna...
Tänk hur Bayern skiftar positioner - i vissa matcher känns det som hela elvan roterar som en klocka medans man bollar runt och luckrar upp motståndarna. Tänk att implementera något liknande där, fast kanske bara på topp med dessa tre.

Neuer; Lahm, Hummels, Mertesecker/Höwedes/Boateng, Schmelzer; Bender/Bender/Gündogan/Khedira, BS31, Kroos; Müller, Götze, Reus

Tre hållande innermittfältare med varierande sysslor defensivt/offensivt som kan hålla boll och skapa lägen framåt, en Müller som dyker upp här och var som gubben i lådan, Götze som hämtar boll och levererar den framåt, och Reus som gör sin gubbe och alla tre skiftar titt som tätt.

Fick inget svar angående min tidigare frågeställning om Herrmann. Så, vad tycker ni? Har han långt kvar till Tysklands landslagstrupp?

Din uppställning innehåller nu åtskilliga frågetecken pga skador: Höwedes riskerar missa VM, Sven Bender missar nästan helt säkert, Schmelzer borta i minst fyra veckor, Gündogan och Khedira båda skadade sedan länge - oklart om någon av dem kan medverka. Dessutom har Reus varit skadad åtskilliga gånger denna säsong och det är tveksamt om han hittar toppformen. Gomez är också knäskadad igen och ett stort frågetecken. Özil är också skadad vad jag vet, han lär väl bli uttagen men frågan är om han kan hitta tillbaka till den gamla landslagsformen?

Andra som ligger i farozonen att inte bli uttagna är Sam, Draxler, Kruse och kanske Lars Bender (borde dock komma med med tanke de många skadorna). Detta öppnar upp för en rad överraskningar. På Herrmans tänkbara positioner finns dock för många redan, så det är svårt att tänka sig att han skulle bli uttagen, även om man hör hans namn inte så sällan i diskussioner om landslaget i tysk media.

Vem blir tredjemålvakt bakom Neuer och Weidenfeller? Ter Stegen blandar och ger väl mycket med svettiga parader och spektakulära självmål om vartannat. Kanske Löw har blickarna på någon med mer stabilitet? Ralf Fährmann i S04 och Mainz Loris Karius är ett par nya namn som imponerat denna säsongen.

Mycket hänger på om mittfältsdirigenterna Schweini, Kroos och Lahm kan axla den svåra uppgiften. Man hade gärna haft den dynamiske Khedira att trötta ut motståndare som Cristiano Ronaldo med i den brasilianska hettan. "Angstgegner" Spanien med Iniesta som verkar ha hittat toppformen igen, Thiago och Xavi ser återigen ut att bli laget att slå.
Citera
2014-03-29, 13:56
Medlem
afras avatar
Citat:
Tillbaka till ämnet:
Jag håller med att både Müller och Reus nog hade fungerat mycket bra på topp, som en "riktig" 9:a. Götze är väl den som skulle spelat falsk, i så fall.

Jag funderade lite mer på detta och kanske någon som följer München noga kan förtydliga? Verkar som både Müller och Götze (och Mandzukic) varvas på positionen "äkta" nia (dvs ren "Mittelstürmer) eller har jag fel? Müller jämförs nu Gerd Müller för att han trycker in bollen i mål med en touch från alla tänkbara lägen. Götze är kanske det bättre alternativet mot lågt liggande defensiver/zonförsvar med sin dribblingsskicklighet på små ytor. Müller som kantspringare och grovjobbare vid hörnflaggan känns lite bortkastat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in