Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
Lite förvånad att ingen nämnde dem förrän nu, för de verkar fotbollsfixerade. Kanske har jag fattat fel, men ser dem som ett parodi-band som man har svårt ta på allvar.
De har liksom många tyska grupper en stor dos av humor/oseriositet i sin musik (se mitt inlägg om tysk hiphop i den här tråden:
(FB) Hiphop - officiella tråden), men det betyder ju inte att de är oseriösa med musiken som jobb/projekt. Åtminstone i fallet Sportfreunde Stiller så spelas de sedan åratal på tysk kommersiell radio och har garanterat tjänat in ett antal miljoner EUR under sin karriär.
Citat:
Ursprungligen postat av
fchansa
Fotboll och musik är en intressant sak. Fotboll och öl är en annan. Släntrade in på mitt lilla systembolag idag för att handla lite inför kvällens matcher och fick då till min glädje se "Augsburger Herrenpils" på hyllan vilka förstås hamnade i varukorgen. Den är lite "sträv" men kan rekommenderas för de som vill ha tysk pilsner till tyska matcher. Endast 12,90 stycket.
.
Har aldrig druckit ölen ifråga men annars är ju
Hasenbräu en fin pils ifrån just Augsburg. fchansa har till och med besökt deras "hemmakrog" vill jag minnas.
------------------------------------------------------------
Hannovers reservmålvakt
Almer står imål för Österrike ikväll ser jag. Får hoppas på att Zlatan kan ge honom lite huvudbry.

Och det vore naturligtvis grymt kul om
Hrgota fick speltid ikväll för Sverige!