Finns mycket att säga om matchen igår, så jag tänker inte ens gå in på de 9 framåtmålen Bayern stänkte in igår. Vill istället fokusera på de 2 insläppta. Båda två från hörnor, återigen...
Om jag var Conte skulle jag inte tänka på resultatet eller matchbilden från igår, jag hade kollat närmare på svagheten; fasta situationer. Hur kommer det sig att det alltid är från fasta som vi släpper in? Brukar bli lite kaos i straffområdet. Särskilt när Neuer fått nog av uttråkning och vill visa upp sig.
Uppställning på tisdag borde väl bli:
Neuer; Lahm, Boateng(?), Dante, Alaba; Martinez, BS31; Müller(Robben?), Kroos(Shaqiri?), Ribéry; Mandzu/Gomez
6-7 spelare som är långa och hyfsat bra på huvudet. Ser man på detta borde vi klara av några hörnor/frisparkar utan att släppa in. Men Juve är jävligt effektiva och bra på fasta. Antar att JH jobbar på detta, annars får vi helt enkelt hoppas på att effektiviteten i anfallsspelet ser någorlunda ut som igår.
9-2, alltså. Hoppades på att jag skulle få se Bayern ta hem pokalen igår, så jag blev lite besviken när Lewy satte 2-1. Men oj vilken föreställning på Allianz! Oklanderligt anfallsspel. T.om Robben var pricksäker, och assistsäker med _högern_