Resultat: .
0%
röster
2013-03-30, 22:28
Medlem
Steff83s avatar
Ja..Vad ska man säga?? Ändå blev inte ligan säkrad.

Men helt ny match på tisdag...Ner på jorden igen direkt...och ta nya tag.
Citera
2013-03-30, 22:53
Medlem
motvalls avatar
Tror att de i Turin blev lite oroliga och att de i München tål att spara på ölfesten(champagnen) en vecka till. Inte ska vi vara så dumma att någon ser samma matchbild på tisdag. Men lättare lag än Bayern önskar nog Juventus idag, en 2-1 mot Inter är inte en 9-2:a mot Hamburg.

Givetvis är alla matcher nya och Juve inga barnungar.

För inte var det annat än tisdagen FCB spelade för idag med så många reserver?
Citera
2013-03-30, 23:06
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tror att de i Turin blev lite oroliga och att de i München tål att spara på ölfesten(champagnen) en vecka till. Inte ska vi vara så dumma att någon ser samma matchbild på tisdag. Men lättare lag än Bayern önskar nog Juventus idag, en 2-1 mot Inter är inte en 9-2:a mot Hamburg.

Givetvis är alla matcher nya och Juve inga barnungar.

För inte var det annat än tisdagen FCB spelade för idag med så många reserver?

Hamburg är en storklubb och har inget dåligt lag egentligen (som naturligtvis inte fungerade ihop ikväll)..har många bra spelare..osv, precis som många lag i Bundesliga, men likt många av dessa verkar dom ha helt oförmåga att freda sig när dom väl släppt in ett tidigt mål mot Bayern denna säsongen..speciellt på Allianz Arena.

Men sett till motstånd och att det faktiskt blev 9 mål framåt så var detta något alldellles i hästväg.
Citera
2013-03-30, 23:49
Medlem
Även om elvan är väldigt dyr och överlägsen(sett till kostnad och löneutrymme) i jämförelse med dom andra lagen i Bundesliga så tycker jag ändå det är jävligt smart investerade pengar. Jämför exempelvis City och Chelseas elva med den här; inte i närheten av samma klass men fortfarande betydligt dyrare.

Gillar den här modellen - dvs att man köper utländska stjärnor då och då samtidigt som man dammsuger Tyskland på stjärnor och talanger. Ja, det är trist att bara Bayern har möjligheten att göra det men det är väl bättre att dom drar till Bayern istället för PL.

Neuer(22 miljoner€)
Lahm(egen produkt) - Dante(4,7 miljoner€) - Badstuber(egen produkt) - Alaba(egen produkt)
Schweini(egen produkt) - Javi Martinez(40 miljoner€)
Muller(egen produkt) - Kroos(egen produkt) - Ribery(25 miljoner€)
Mandzukic(13 miljoner euro)

Sen bänken givetvis; Shaqiri(11,8 miljoner€), Robben(24 miljoner€), Boateng(13,5 miljoner euro), Gustavo(17 miljoner€), Tymoshchuk(11 miljoner€), Mario Gomez(30 miljoner€), Rafina(5,5 miljoner€, Contento(egen produkt), Van Buyten(8 miljoner€), Pizarro(gratis).

http://www.transfermarkt.de/de/fc-bayern-muenchen/transfers-alle/verein_27.html
Senast redigerad av xeezer 2013-03-30 kl. 23:55.
Citera
2013-03-31, 03:36
Medlem
Mastodontishs avatar
Ojojojo, villken match... Efter 3-0 kände jag på mig att det skulle bli 5 mål eller mer. Bayern har en sån bredd idag att man blir mörkrädd. Müller Ribéry Alaba Goméz och Mandžukić är borta från ordinare idag och ändå blir det 7-0 innan några byten sker.

Idag är jag riktigt glad för att jag köpte en fullt signerad matchtröja till min bror för säsongen. Jag sa att han verkligen kommer att komma ihåg den här säsongen när han fick den. Den kommer nog vara kvar där i inglasningen ett tag framöver...

Citera
2013-03-31, 10:19
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Ojojojo, villken match... Efter 3-0 kände jag på mig att det skulle bli 5 mål eller mer. Bayern har en sån bredd idag att man blir mörkrädd. Müller Ribéry Alaba Goméz och Mandžukić är borta från ordinare idag och ändå blir det 7-0 innan några byten sker.

Idag är jag riktigt glad för att jag köpte en fullt signerad matchtröja till min bror för säsongen. Jag sa att han verkligen kommer att komma ihåg den här säsongen när han fick den. Den kommer nog vara kvar där i inglasningen ett tag framöver...

Ja särskilt om de skulle missa ligatiteln nu

Nää, skämt och sido får man väl säga att man är riktigt imponerad av Bayern denna säsong. De är på något sätt som ett självspelande piano med bred repertoar. Bara maler på och maler på. Blir skönt när Guardiola kommer in och förstör allt det så ligan blir lite jämnare igen

Börjar bli lite nervös för Düsseldorf. Bara 5 poäng ner till Augsburg.
Citera
2013-03-31, 12:40
Medlem
OG-lovers avatar
Brukar inte kolla tysk fotboll men hade ett bra tillfälle igår. Fan vad Munchen spelade bra, snacka om styrkebesked inför CL. Tyckte Shaqiri var överdjävligt bra igår, synd bara att han inte fick spela hela matchen.

Blir nog lite mer Bundesligamatcher framöver.
Citera
2013-03-31, 14:06
Medlem
G-spottornados avatar
Finns mycket att säga om matchen igår, så jag tänker inte ens gå in på de 9 framåtmålen Bayern stänkte in igår. Vill istället fokusera på de 2 insläppta. Båda två från hörnor, återigen...

Om jag var Conte skulle jag inte tänka på resultatet eller matchbilden från igår, jag hade kollat närmare på svagheten; fasta situationer. Hur kommer det sig att det alltid är från fasta som vi släpper in? Brukar bli lite kaos i straffområdet. Särskilt när Neuer fått nog av uttråkning och vill visa upp sig.

Uppställning på tisdag borde väl bli:
Neuer; Lahm, Boateng(?), Dante, Alaba; Martinez, BS31; Müller(Robben?), Kroos(Shaqiri?), Ribéry; Mandzu/Gomez

6-7 spelare som är långa och hyfsat bra på huvudet. Ser man på detta borde vi klara av några hörnor/frisparkar utan att släppa in. Men Juve är jävligt effektiva och bra på fasta. Antar att JH jobbar på detta, annars får vi helt enkelt hoppas på att effektiviteten i anfallsspelet ser någorlunda ut som igår.

9-2, alltså. Hoppades på att jag skulle få se Bayern ta hem pokalen igår, så jag blev lite besviken när Lewy satte 2-1. Men oj vilken föreställning på Allianz! Oklanderligt anfallsspel. T.om Robben var pricksäker, och assistsäker med _högern_
Citera
2013-03-31, 16:36
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Brukar inte kolla tysk fotboll men hade ett bra tillfälle igår. Fan vad Munchen spelade bra, snacka om styrkebesked inför CL. Tyckte Shaqiri var överdjävligt bra igår, synd bara att han inte fick spela hela matchen.

Blir nog lite mer Bundesligamatcher framöver.

För sådana som dig vilka föredrar spansk fotboll är inte steget så hemskt långt till den tyska och då speciellt den som Bayern spelar. Samma slags passningsbaserade tekniska grundinställning gör matcherna ofta riktigt trevliga. Det är ingen slump att Guardiola valde FC Bayern, som du nu nog förstår.
Citera
2013-03-31, 16:42
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
För sådana som dig vilka föredrar spansk fotboll är inte steget så hemskt långt till den tyska och då speciellt den som Bayern spelar. Samma slags passningsbaserade tekniska grundinställning gör matcherna ofta riktigt trevliga. Det är ingen slump att Guardiola valde FC Bayern, som du nu nog förstår.

Jupp, blir nog till att följa Bayern ännu mer när Pep anträder som tränare. Ska bli roligt att se vad han gör med laget.
Citera
2013-03-31, 17:52
Medlem
Jag tycker Bundesliga är en blandning av PL och La Liga. Väldigt mycket teknik och passningsspel(dock inte lika mycket som i La Liga) samt väldigt mycket fysik och tempo - skulle nog vilja påstå att Bundesliga är tempostarkare än PL samtidigt som spelarna är betydligt mer taktiskt kunniga och skolade.

Det har hänt ganska mycket de senaste åren; stora och moderna arenor, offensiv fotboll, ruggig talangutveckling, lagen har bra ekonomi, stora namn ser inte BL som ett mellansteg längre osv. För inte så längesen fick ju Bayern pisk av Zenith med 4-0, BL var sämre rankad än Ligue 1(femte plats för ungefär 5-6 år sen nu trea).
Citera
2013-03-31, 18:44
Medlem
Citat:

Dortmund spelar utan tvekan den mest attraktiva fotbollen i Tyskland, och i världen jämte med AS Roma och Barcelona, enligt min åsikt.
Pep valde förmodligen Bayern över EPL för att slippa Mourinho (som nästan säkert kommer till England efter att han får sparken i Real), och i Bayern är det mer säkert att man vinner något varje år (i EPL är det ju tre storlag som kämpar om titlarna). Förhoppningsvis kan Dortmund bjuda på riktigt hårt motstånd, vilket man har gjort de senaste åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in