Citat:
Ursprungligen postat av
Soccerson
Att förlora hemma med 1-0 hade ju varit bättre, 0-0 ännu säkrare, en vinst, bombsäkert. Att ha ställningen 0-2 är inte säkert. Hur gärna du än vill få det till det. 1 mål till så hade Arsenal varit vidare.
BM har aldrig vunnit ESC innan, nu har man det, och man fick revansch på Chelsea. Och Pep slog Mou ännu en gång. Mou har inte heller vunnit den titeln, Pep vann sin 4:e.
När vann BM borta mot Dortmund sist, och när vann de med 3 mål? Just det. Peps upplaga krossade Dortmund borta, det var verkligen inte igår det hände för BM.
Såg du första halvleken borta mot City? Kan vara det bästa ett lag spelat. City, som har ett mycket bra lag, sprang runt som yra höns, pellegrini såg ut som ett frågetecken. Lagerbeck sa att han ogillar termen totalfotboll, men att man nog ändå måste ta till det för att beskriva BMs spel.
Denna upplagan är några snäpp vassare, helt klart, kan inte se hur någon ska klara av dem över 2 matcher. Så allt annat än final vore en stor överraskning, enligt mig.
Tycker du överskattar Pep rejält, troligtvis pga klubbtillhörighet... Han är absolut en av de skickligaste tränarna i världen, men han har inte direkt revolutionerat Bayern på något sätt. Tycker förra säsongens Bayern spelade både finare och mer effektiv fotboll, dock mer ojämn.
Istället för 8 vinster av 10 med 4-0 är det nu 9 vinster med uddamålsmarginal, typ. Siffror helt tagna ur luften givetvis, men jag hoppas du förstår min poäng.
Att Arsenal vann på Allianz arena i våras säger egentligen inte så mycket... Bayern fick med sig 3-1 på bortaplan och spelade helt ut Arsenal i första mötet och drog sen ner på tempot på hemmaplan, spelade för odisciplinerat och tafatt. Tilläggas bör att Arsenals ena mål kom efter en felaktigt dömd hörna och det andra minns jag inte.
Detta är något jag tror och hoppas på att Pep har förändrat denna säsongen; att behålla fokus oavsett och inte bli för "trygg" med resultaten. Samtidigt känns det inte som detta Bayern kommer göra några 9-2 mot Hamburg eller liknande resultat, lär bli stadiga vinster för det mesta men kanske inte mycket mer än så...
Att du tar upp ESC som exempel på vad Jupp inte uppnått är rent ut sagt korkat... För att spela den matchen måste man vinna CL(eller EL) - vilket Jupp gjorde strax innan pension. Vad säger dig att Jupp inte vunnit matchen mot Chelsea?
Slutligen vill jag tillägga att BVB - FCB knappast är en match man kan dra några slutsatser från... Halva Dortmunds lag skadedrabbat för det första, för det andra hade 1-0 eller kanske 1-1 varit ett mer rättvist resultat, sett till matchbild. Fantastiska byten av Pep, dock.
Var inte meningen att bli ett så kritiskt inlägg, men det verkar som du inte har följt Bayern München alls, utan ser bara på resultat och intalar dig själv att det är Peps förtjänst att laget är där det är idag. Troligtvis pga Barcelona-sympatier, om jag får gissa fritt.
Gillar dock Pep, men tycker hans tiki-taka kan vara ganska tråkigt stundvis... Bayern är dock mer explosivt än Barcelona så lyckligtvis blir matcherna inga sömnpiller direkt