Resultat: .
0%
röster
2013-12-03, 21:09
Medlem
Foughts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Vilka bra talanger har även Bayern? Götze såklart men några mer okända?

Bayerns två bästa unga talanger är den danske Pierre-Emile Højbjerg centrala mittfälltare och tysk/amerikansk (båda 95or) anfallare som heter Julian Green. Vet inte så mycket om Green än att han gjort 15 mål på 18 matcher i andra laget och gjorde debut på inhopp mot CSKA 'som spelades senast.

Højbjerg ses som den större talangen av dom två, och slog rekord i yngsta spelaren att spela för a-laget då han fick ett inhopp förra säsongen. Då han slog tidigare rekorden av Kroos och Alaba. Björn Andersson som är chefscout sa att han ser honom som en ny Schweinsteiger i spelstilen i en intervju, dock ser han lite mer explosiv ut imo.

Båda två har varit i A-lagstruppen dom senaste 3-4 matcher pga skador på mittfältet och anfallssidan, dock har Pep varit riktigt försiktig med dom, och som sagt har bara Green fått ungefär 10 minuter.

Annars är det roligt att Mehmet Scholls son, Lucas Scholl spelar för u19 laget. Hoppas han kommer bli bra.
Senast redigerad av Fought 2013-12-03 kl. 21:14.
Citera
2013-12-03, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fought
Bayerns två bästa unga talanger är den danske Pierre-Emile Højbjerg centrala mittfälltare och tysk/amerikansk (båda 95or) anfallare som heter Julian Green. Vet inte så mycket om Green än att han gjort 15 mål på 18 matcher i andra laget och gjorde debut på inhopp mot CSKA 'som spelades senast.

Højbjerg ses som den större talangen av dom två, och slog rekord i yngsta spelaren att spela för a-laget då han fick ett inhopp förra säsongen. Då han slog tidigare rekorden av Kroos och Alaba. Björn Andersson som är chefscout sa att han ser honom som en ny Schweinsteiger i spelstilen i en intervju, dock ser han lite mer explosiv ut imo.

Båda två har varit i A-lagstruppen dom senaste 3-4 matcher pga skador på mittfältet och anfallssidan, dock har Pep varit riktigt försiktig med dom, och som sagt har bara Green fått ungefär 10 minuter.

Annars är det roligt att Mehmet Scholls son, Lucas Scholl spelar för u19 laget. Hoppas han kommer bli bra.

Tack så mycket!

Någon som har koll på Dortmunds unga talanger utöver Hoffman och Durm? Sökt lite men hittar inget riktigt intressant
Citera
2013-12-03, 22:01
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soccerson
FCB har rekordet att ha vunnit 10 raka i CL. Pep har haft laget under hälften av dessa. Vinner han nästa match slår han den förra tränaren, och han går utan poängtapp genom gruppen. Något inte förra årets BM klarade.

Dessutom vann han ESC, något BM aldrig vunnit innan. Han vann borta, stort, mot Dortmund, när gjorde BM det sist?

Pep slår nya rekord var han än kommer. Han har förbättrat BM, resultaten talar för sig själv. Förra årets BM fick stryk i gruppen, och fick stryk hemma med 0-2 mot Arsenal. Jag vill se vilket lag som slår BM borta med 2-0 med Pep vid rodret.

Oj, här har vi skygglappar från Katalonien...förbättringen från 2011/12 till 2012/13 uppfattar jag som mycket större än förbättringen till 2013/14. Och hemmaförlusten mot Arsenal var fullständigt betydelselös...och vem f-n bryr sig om Eurovision Song Contest (ESC)?

Citat:
Ursprungligen postat av Fought
...txt...

Det skulle förvåna mig om Lucas Scholl någonsin kommer längre än till U23 i FCB, har sett honom under flera år som pojklagsspelare och han har inte imponerat på något sätt. Om man nu jämför med jämngamla Timo Werner i VfB Stuttgart som alltid varit outstanding, även när han var två år yngre än sin omgivning. Men jag hoppas liksom du...
Citera
2013-12-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Oj, här har vi skygglappar från Katalonien...förbättringen från 2011/12 till 2012/13 uppfattar jag som mycket större än förbättringen till 2013/14. Och hemmaförlusten mot Arsenal var fullständigt betydelselös...och vem f-n bryr sig om Eurovision Song Contest (ESC)?
Hemmaförlusten mot Arsenal var knappast betydelselös då BM hade åkt ut om Arsenal gjort ett mål till. Så där hade du fel.

I gruppen torskade man också, vilket ex de också hade haft råd med borta mot CSKA, men de vann ändå. Peps BM ser vassare ut.

ESC= Euro Super Cup, där man slog Chelsea. Något inte den fd tränarenm mäktade med.
Citera
2013-12-03, 22:19
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Hemmaförlusten mot Arsenal var knappast betydelselös då BM hade åkt ut om Arsenal gjort ett mål till. Så där hade du fel.Tror jag inte, om du också hade sett matchen så hade du nog inte varit så orolig för att det målet kunde ha fallit, FCB spelade hem den matchen på ett ganska lugnt sätt.

I gruppen torskade man också, vilket ex de också hade haft råd med borta mot CSKA, men de vann ändå. Peps BM ser vassare ut.Smaksak möjligen, håller fast vid vad jag tidigare skrev.

ESC= Euro Super Cup, där man slog Chelsea. Något inte den fd tränarenm mäktade med.

Jaha, känns mest som en krystad och hyggligt betydelselös titel för TV-publiken, men visst, så är det bevisligen.
Citera
2013-12-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Jaha, känns mest som en krystad och hyggligt betydelselös titel för TV-publiken, men visst, så är det bevisligen.

Att förlora hemma med 1-0 hade ju varit bättre, 0-0 ännu säkrare, en vinst, bombsäkert. Att ha ställningen 0-2 är inte säkert. Hur gärna du än vill få det till det. 1 mål till så hade Arsenal varit vidare.

BM har aldrig vunnit ESC innan, nu har man det, och man fick revansch på Chelsea. Och Pep slog Mou ännu en gång. Mou har inte heller vunnit den titeln, Pep vann sin 4:e.

När vann BM borta mot Dortmund sist, och när vann de med 3 mål? Just det. Peps upplaga krossade Dortmund borta, det var verkligen inte igår det hände för BM.

Såg du första halvleken borta mot City? Kan vara det bästa ett lag spelat. City, som har ett mycket bra lag, sprang runt som yra höns, pellegrini såg ut som ett frågetecken. Lagerbeck sa att han ogillar termen totalfotboll, men att man nog ändå måste ta till det för att beskriva BMs spel.

Denna upplagan är några snäpp vassare, helt klart, kan inte se hur någon ska klara av dem över 2 matcher. Så allt annat än final vore en stor överraskning, enligt mig.
Senast redigerad av Soccerson 2013-12-03 kl. 22:35.
Citera
2013-12-03, 23:03
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Att förlora hemma med 1-0 hade ju varit bättre, 0-0 ännu säkrare, en vinst, bombsäkert. Att ha ställningen 0-2 är inte säkert. Hur gärna du än vill få det till det. 1 mål till så hade Arsenal varit vidare.

BM har aldrig vunnit ESC innan, nu har man det, och man fick revansch på Chelsea. Och Pep slog Mou ännu en gång. Mou har inte heller vunnit den titeln, Pep vann sin 4:e.

När vann BM borta mot Dortmund sist, och när vann de med 3 mål? Just det. Peps upplaga krossade Dortmund borta, det var verkligen inte igår det hände för BM.

Såg du första halvleken borta mot City? Kan vara det bästa ett lag spelat. City, som har ett mycket bra lag, sprang runt som yra höns, pellegrini såg ut som ett frågetecken. Lagerbeck sa att han ogillar termen totalfotboll, men att man nog ändå måste ta till det för att beskriva BMs spel.

Denna upplagan är några snäpp vassare, helt klart, kan inte se hur någon ska klara av dem över 2 matcher. Så allt annat än final vore en stor överraskning, enligt mig.

Tycker du överskattar Pep rejält, troligtvis pga klubbtillhörighet... Han är absolut en av de skickligaste tränarna i världen, men han har inte direkt revolutionerat Bayern på något sätt. Tycker förra säsongens Bayern spelade både finare och mer effektiv fotboll, dock mer ojämn.

Istället för 8 vinster av 10 med 4-0 är det nu 9 vinster med uddamålsmarginal, typ. Siffror helt tagna ur luften givetvis, men jag hoppas du förstår min poäng.

Att Arsenal vann på Allianz arena i våras säger egentligen inte så mycket... Bayern fick med sig 3-1 på bortaplan och spelade helt ut Arsenal i första mötet och drog sen ner på tempot på hemmaplan, spelade för odisciplinerat och tafatt. Tilläggas bör att Arsenals ena mål kom efter en felaktigt dömd hörna och det andra minns jag inte.

Detta är något jag tror och hoppas på att Pep har förändrat denna säsongen; att behålla fokus oavsett och inte bli för "trygg" med resultaten. Samtidigt känns det inte som detta Bayern kommer göra några 9-2 mot Hamburg eller liknande resultat, lär bli stadiga vinster för det mesta men kanske inte mycket mer än så...

Att du tar upp ESC som exempel på vad Jupp inte uppnått är rent ut sagt korkat... För att spela den matchen måste man vinna CL(eller EL) - vilket Jupp gjorde strax innan pension. Vad säger dig att Jupp inte vunnit matchen mot Chelsea?

Slutligen vill jag tillägga att BVB - FCB knappast är en match man kan dra några slutsatser från... Halva Dortmunds lag skadedrabbat för det första, för det andra hade 1-0 eller kanske 1-1 varit ett mer rättvist resultat, sett till matchbild. Fantastiska byten av Pep, dock.

Var inte meningen att bli ett så kritiskt inlägg, men det verkar som du inte har följt Bayern München alls, utan ser bara på resultat och intalar dig själv att det är Peps förtjänst att laget är där det är idag. Troligtvis pga Barcelona-sympatier, om jag får gissa fritt.

Gillar dock Pep, men tycker hans tiki-taka kan vara ganska tråkigt stundvis... Bayern är dock mer explosivt än Barcelona så lyckligtvis blir matcherna inga sömnpiller direkt
Citera
2013-12-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Att du tar upp ESC som exempel på vad Jupp inte uppnått är rent ut sagt korkat... För att spela den matchen måste man vinna CL(eller EL) - vilket Jupp gjorde strax innan pension. Vad säger dig att Jupp inte vunnit matchen mot Chelsea?
BM; fick ju stryk av Chelsea gången innan. Plus att BM aldrig vunnit den titeln innan när de vunnit CL, däremot har de förlorat 3 finaler. Men det löste Pep.

Citat:
Slutligen vill jag tillägga att BVB - FCB knappast är en match man kan dra några slutsatser från... Halva Dortmunds lag skadedrabbat för det första,

Och hur många hade inte BM borta? Flera startspelare var borta.

Citat:
Fantastiska byten av Pep, dock.
Ja, han var väldigt aktiv i den matchen och man såg tydligt hur hans byten, som anpassades efter matchbilden, gav resultat.

Citat:
Var inte meningen att bli ett så kritiskt inlägg, men det verkar som du inte har följt Bayern München alls, utan ser bara på resultat och intalar dig själv att det är Peps förtjänst att laget är där det är idag. Troligtvis pga Barcelona-sympatier, om jag får gissa fritt.

Gillar dock Pep, men tycker hans tiki-taka kan vara ganska tråkigt stundvis... Bayern är dock mer explosivt än Barcelona så lyckligtvis blir matcherna inga sömnpiller direkt

Jag gillar Pep, och jag gillar detta BM, som, ser ruskigt vassa ut. Inte många tyskar, men ändå. De bästa spelarna är inte tyska. Jag tror inte BM kommer förlora någon hemmamatch i denna upplagan. Ska någon vinna den andra CL i rad så är det Pep. Han har vunnit CL som spelare också. Han kan detta. Inte många tränare idag som är med aktivt i träningarna, men det är Pep. Han förstår spelarna mycket bra.
Senast redigerad av Soccerson 2013-12-03 kl. 23:44.
Citera
2013-12-04, 06:22
Medlem
cyberkalles avatar
Äh orkar inte gå in i någon diskussion angående Pep vs Jupp men med Jupp så spelade vi roligare fotboll i alla fall.

Som i lördags mot Braunschweig där Bayern hade ett 88%-igt bollinnehav och nu så jag inte matchen men skapade dom speciellt mycket?

Förresten så läste jag att Thiago hade flest bollkontakter 155stycken vilket tydligen är nått rekord.
Citera
2013-12-04, 09:12
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
...txt... Inte många tyskar, men ändå. De bästa spelarna är inte tyska...txt...

Det kanske inte är så många tyskar (15/28!), men åtminstone åtta av dem spelar i landslaget: Neuer, Boateng, Lahm, Götze, Kroos, Müller och skadade Schweinsteiger, Badstuber. Sedan finns det 13 icke- tyska spelare som nästan alla spelar för respektive landslag och också är bra spelare.

Om en tysk eller icke-tysk spelare är bäst är rätt oväsentligt, alla spelar som bekant i samma lag.

Edit: cyberkalle, jag såg en del av matchen mot Braunschweig och FCB spelade en tråkig match som de helt kontrollerade, i andra halvlek fick Braunschweig en del chanser pga oskärpa hos FCB. Det kändes verkligen som att man skonade sig rejält från ansträngningar.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2013-12-04 kl. 09:19.
Citera
2013-12-04, 10:18
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Äh orkar inte gå in i någon diskussion angående Pep vs Jupp men med Jupp så spelade vi roligare fotboll i alla fall.

Som i lördags mot Braunschweig där Bayern hade ett 88%-igt bollinnehav och nu så jag inte matchen men skapade dom speciellt mycket?

Förresten så läste jag att Thiago hade flest bollkontakter 155stycken vilket tydligen är nått rekord.
Är dessutom alldeles för tidigt egentligen att göra någon seriös bedömning av Guardiolas Bayern eftersom spelmodellen förändrats så mycket. Lite tid måste karlen få.

Men visst har du rätt, dvs att det är ganska tråkigt att titta på vissa matcher, att försvarsspelet försämrats eller annat mer på känsla än analytiskt. (Bytte match i andra halvlek i helgen, det är mitt svar på hur kul jag tycker 88% bollinnehav är, då motståndarna ändå tilläts skapa flera målchanser. Första halvlek var OK, men sen blev det ett duttande igen.)

Min allmänna åsikt är dock att det inte är realistiskt att förvänta sig en säsong för Bayern som den förra. Den var unik, inte minst då både BL-segern och CL-segern var så förbannat efterlängtade. Man kanske låter lite överlägsen och bortskämd i andra supportars ögon. Men den får ses i ljuset av den innan, som var otroligt tung för oss anhängare och klubben.

Att dalen varit så djup och mörk gjorde euforin än mer fullkomlig varje gång de höjde bucklorna/skölden i våras. Min glädje var pyramidal efter Robbens mål i London, har knappt minne från de sekunderna. Det nästan svartnade för mina ögon, sonen påstår att jag grät!

Det är detta som var Heynckes riktiga storhet, att han på en sommar vände skutan. Från en som förlorade på målsnöret till en som vann och vann och vann. Enormt skickligt agerat, både som coach och som spelarvärvare. Att byta ut Gomez mot Mandzukic, Luis Gustavo mot Martinez var genidrag, de förstnämnda är inga dussinlirare direkt. Att sedan få truppen ännu mer motiverad och fokuserad, trots en så bitter förlust som den på Allianz tillsammans med ett mediokert EM på sommaren var stort, mycket stort. Som alla spelare slet och jobbade för laget.

För mig personligen kommer han alltid vara större än Pep.
Citera
2013-12-04, 10:47
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Är dessutom alldeles för tidigt egentligen att göra någon seriös bedömning av Guardiolas Bayern eftersom spelmodellen förändrats så mycket. Lite tid måste karlen få.

Men visst har du rätt, dvs att det är ganska tråkigt att titta på vissa matcher, att försvarsspelet försämrats eller annat mer på känsla än analytiskt. (Bytte match i andra halvlek i helgen, det är mitt svar på hur kul jag tycker 88% bollinnehav är, då motståndarna ändå tilläts skapa flera målchanser. Första halvlek var OK, men sen blev det ett duttande igen.)

Min allmänna åsikt är dock att det inte är realistiskt att förvänta sig en säsong för Bayern som den förra. Den var unik, inte minst då både BL-segern och CL-segern var så förbannat efterlängtade. Man kanske låter lite överlägsen och bortskämd i andra supportars ögon. Men den får ses i ljuset av den innan, som var otroligt tung för oss anhängare och klubben.

Att dalen varit så djup och mörk gjorde euforin än mer fullkomlig varje gång de höjde bucklorna/skölden i våras. Min glädje var pyramidal efter Robbens mål i London, har knappt minne från de sekunderna. Det nästan svartnade för mina ögon, sonen påstår att jag grät!

Det är detta som var Heynckes riktiga storhet, att han på en sommar vände skutan. Från en som förlorade på målsnöret till en som vann och vann och vann. Enormt skickligt agerat, både som coach och som spelarvärvare. Att byta ut Gomez mot Mandzukic, Luis Gustavo mot Martinez var genidrag, de förstnämnda är inga dussinlirare direkt. Att sedan få truppen ännu mer motiverad och fokuserad, trots en så bitter förlust som den på Allianz tillsammans med ett mediokert EM på sommaren var stort, mycket stort. Som alla spelare slet och jobbade för laget.

För mig personligen kommer han alltid vara större än Pep.

Helt klart måste man ge honom tid och visst han är en grym tränare som lever till 100% för sin uppgift och det kan ingen ta ifrån honom. Grymma byten i matchen mot Dortmund grymt bra spel mot City men nog har väl hösten stundvis varit lite tristare än förra hösten, ja även om vi går tillbaka till "egoboys" dagar så var det mer fartfyllt.

En nyhet:
http://www.eurosport.se/fotboll/bundesliga/2013-2014/just-nu-klart-med-bundesliga-pa-eurosport-till-2017_sto4032901/story.shtml
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in