Resultat: .
0%
röster
2014-03-25, 23:07
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
hur länge har holger varit borta nu? och när kommer han tillbaka?? Hur var han innan och kommer han komma in i bayerns spel tror ni? Så ung men varit borta så länge, se sin klubb dominera och vinna efter vinna. Lider med grabben ändå som inte får vara ''med''
Citera
2014-03-25, 23:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
hur länge har holger varit borta nu? och när kommer han tillbaka?? Hur var han innan och kommer han komma in i bayerns spel tror ni? Så ung men varit borta så länge, se sin klubb dominera och vinna efter vinna. Lider med grabben ändå som inte får vara ''med''
Ja..Väldigt tråkigt...Har han tur kanske kan hoppa in och "testa" lite i ligan längre fram i vår..nu när allt säkrat!
Citera
2014-03-26, 00:15
Medlem
Bayern passade enkelt mellan linjerna i första halvlek.

Hur ska man vinna mot Bayern? Det får nog lagen i Europa klura på ett par säsonger.
Citera
2014-03-26, 00:19
Medlem
410s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
BayArena var utsålt säsongen 06/07 med 22.412 i snitt, utökningen till 30k skedde 2009. Wolfsburg hade 22.327 i snitt i sin 30k-arena. Denna säsong ligger båda lagen c:a 2.000 under respektive arenas kapacitet, trots sportliga framgångar över deras respektive nivå.

Nu var det inte det som var huvudbudskapet utan snarare att

1) TSV 1860 har lyckats halvera ett väldigt bra publikunderlag på bara åtta år samt
2) det var inte alltid så tomt på Allianz.

Wolfsburg och Leverkusen är båda klubbar som avsevärt många fler föraktar än stödjer, så att de inte lyckas fylla sina respektive arenor är egentligen inget konstigt. Båda klubbarna ägs av företag snarare än sina supportrar, och har nått sin framgång tack vare det finansiella stödet man har från två storföretag; i Wolfsburg fall biltillverkaren Volkswagen, och för Leverkusens räkning läkemedelsföretaget Bayer.

I Wolfsburg till exempel är ju nästan fler Braunschweig-supportrar bosatta än personer som stödjer den lokala klubben. Leverkusen å sin sida tilltalar i månt om mycket sin lokala befolkning, men många väljer att stödja de mer traditionella fotbollslagen i området, eller Bayern.

1860:s supportermässiga ras har flera orsaker. Dels har fansen inte fått smaka på någon framgång på väldigt många år, och därutöver har klubben dragits med flertalet bekymmer vid sidan om fotbollsplanen, i synnerhet har deras plånbok väldigt sällan varit deras bästa vän. Därutöver är många av 1860:s mest inbitna supportrar skeptiska till Allianz Arena, något som inte mins blev mer påtagligt när klubben tvingades sälja sin ägandeandel i arenan till Bayern för att överleva. Många väljer att stanna hemma vid hemmamatcherna, men stödjer klubben mer än gärna på bortaplan.

Jag personligen är helt oförstående till varför 1860 inte flyttar tillbaka till Grünwalder Stadion. Visst, det är en arena som är lika attraktiv som en katt med mjäll, men å andra sidan har den nyligen blivit så pass renoverad att den absolut bör duga för spel i 2.Bundesliga.

De flesta av er i tråden känner säkerligen redan till allt detta, men jag har tjugo över tolv inget bättre för mig än att ljuga på Flashback. Så, ja.
Citera
2014-03-26, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Då var det som varit självklart sedan några månader färdigt. FC Bayern tog hem die Meisterschale. Att plockat tallriken två år i rad skedde senaste gången 05 och 06, så det är några år sedan.

Som jag skrev tidigare i matchtråden, denna titel är den viktigaste. Den får man aldrig genom tur utan enbart genom att i match efter match prestera på en högre nivå än de andra bra lagen. I alla former av cupturneringar finns så mycket tur involverat.

Annars en konstig känsla, Bayern har inte sedan säsongen startade i augusti känts hotade. Guardiolas spelidéer satt väldigt tidigt och ingen av de ”stora” utmanarna Dortmund eller Schalke har presterat på den nivån som förväntades, mycket beroende på skador. Men skador är en del av sporten, så en klubb måste vara förberedd på att sådana kommer att dyka upp.

Några större förväntningar på CL, mer än att komma till semi har jag inte. Inget lag vinner den två gånger i rad – naturregel. DFB pokal däremot borde vi kunna ta, två segerfester i Berlin på en säsong är aldrig fel.

Fantasiskt lag Bayern har denna säsong och så skönt att ännu ett tyskt mästerskap är bärgat.

Att nå CL-finalen ännu en gång borde vara målsättningen den här säsongen. Det kan också bli viktigt för koefficienten med tanke på hur bra spanjorerna har varit hittills.
Citera
2014-03-26, 14:36
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 410
Leverkusen å sin sida tilltalar i månt om mycket sin lokala befolkning, men många väljer att stödja de mer traditionella fotbollslagen i området, eller Bayern.
Va? Stöder folk i Leverkusen verkligen Bayern München?

Jag utgick från att de antingen stöder sitt lokala lag Bayer Leverkusen eller också FC Köln som ju är traditionsföreningen i trakten.
Citera
2014-03-26, 19:58
Medlem
Intressant föreläsning om Dortmunds och Red Bulls spelstil av Ralf Rangnick: http://www.youtube.com/watch?v=VHGgzCNkz24
Citera
2014-03-27, 00:51
Medlem
Roberto Firminho har alltså förlängt till 2017, och jag har inte hört något om en utköpsklausul. Det får ses som starkt av Hopp. Undrar vad det blir för lön åt en av ligans bästa poängspelare.
Citera
2014-03-27, 11:48
Medlem
motvalls avatar
Då är det sex veckor kvar till den tyska preliminära VM-truppen ska tas ut. Att Badstuber inte kommer med har man vetat länge. Nu ser det inte ut som Gündogan kan delta och även Gomez medverkan är osäker, han fick en ny knäskada nyss. Khedira är även han borta till juni. Finns dessutom en del andra spelare som haft en hel del skadeproblem under säsongen, som Benderbröderna, Schmelzer och Klose.

Hur herr Löw tänker blir man aldrig riktigt klok på, men denna gång ställs han inför en hel del verkliga problem, då det ju inte fungerar med alltför många chansningar i truppen. Ska han ta med halvfriska/matchotränade spelare eller oerfarna sådana?

Manskapet har bara en träningslandskamp, mot Polen, innan juni och två därefter före VM (Kamerun och Armenien), så speciellt många tillfällen att pröva sig fram finns det inte. Den senaste landskampen mot Chile var dessutom riktigt dålig.

Så visst blir man lite bekymrad.
Citera
2014-03-27, 23:14
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
...txt...
Så visst blir man lite bekymrad.

1990 var det inte så stor skillnad, så det finns (ännu) ingen anledning att vara nervös, vi sluter leden och spelar så gott vi kan. Kom ihåg att Brasilien aldrig vunnit i eget land, auf geht´s Deutschland!
Citera
2014-03-28, 00:17
Medlem
G-spottornados avatar
Missar nu både Gomez och Klose - hoppas ej - så kanske Löw väljer att ersätta med endast en renodlad anfallare(typ Kruse), och främst använda Götze/Müller som falsk nia?

Reus - Götze - Müller är tillräckligt bra anfall för att bryta ner vilket försvar som helst. Dock kan en riktig 9:a vara mycket värdefull för taktiska byten osv...

Hur tror ni truppen kommer se ut annars?
En spelare jag har funderat på är Patrick Herrmann... Tror inte han blir uttagen, men jag gillar honom och hans spelartyp som fan. Snabb, målfarlig, kan göra sin gubbe, bra skott med yttersidan av sin högerfot bl.a. En spelare som hade varit självskriven i det svenska landslaget.
Citera
2014-03-28, 10:45
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Missar nu både Gomez och Klose - hoppas ej - så kanske Löw väljer att ersätta med endast en renodlad anfallare(typ Kruse), och främst använda Götze/Müller som falsk nia?

Reus - Götze - Müller är tillräckligt bra anfall för att bryta ner vilket försvar som helst. Dock kan en riktig 9:a vara mycket värdefull för taktiska byten osv...

Hur tror ni truppen kommer se ut annars?
En spelare jag har funderat på är Patrick Herrmann... Tror inte han blir uttagen, men jag gillar honom och hans spelartyp som fan. Snabb, målfarlig, kan göra sin gubbe, bra skott med yttersidan av sin högerfot bl.a. En spelare som hade varit självskriven i det svenska landslaget.

Tror väl att Müller hade varit den som passat spelet bäst i en sån situation även om jag hoppas och tror att Gomez kommer att vara med och i form.

..........Müller
Reus - Kroos - Götze

Det hade jag velat se som anfallsuppsättning om nu ingen "riktig" anfallare av rang finns tillgänglig.

Ett alternativ är ju Reus på topp.

...........Reus
Götze - Kroos - Müller

Båda kan spela anfallare och är inte riktigt den där "falska nian" som Götze skulle vara utan snarare mer åt "riktig"-anfallare-hållet.

Mycket flumerier här men jag hoppas du förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in