Resultat: .
0%
röster
2013-12-02, 00:52
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
BMG - Freiburg 1-0, mål av Rafael assisterad av Wendt som gör en bra match igen(av det jag såg, sen 60:e ungefär).

Hrgota fick hoppa in i 84:e, tror jag det var, men hann inte uträtta något. BMG maskade dock en del och höll i bollen, såg inte ens sugna ut att sätta dit 2:an.

Tycker absolut Hrgota kunde gått på lån till någon mindre BL-klubb, typ Augsburg eller liknande.
Frågan är dock om BMG går med på det, Hrgota är deras flitigaste inhoppare och har fått mer speltid än Luuk de Jong som kom från Eredivisie som skyttekung(34 mål?) för 8m £(tror jag).

Att han dessutom kan spela på 3-4 positioner i BMG's uppställning gör ju honom väldigt nyttig som inhoppare, men det är dags för en chans från start.
Då tycker jag att det är en bra lösning att låta Herr Hrgota spela för Freiburg Vi är skadedrabbade, och det kommer säkert inte bli bättre. Skulle inte lova att han skulle platsa i startelvan alla gånger, men han skulle få bra mycket fler chanser, speciellt om vi fortfarande spelar på tre fronter efter jul. Han har som sagt en spelstil liknandes Kruses, något Freiburg skulle älska att få tillbaka.
Citera
2013-12-02, 20:07
Medlem
marc0p0l0s avatar
Lite tråkig period för den som är intresserad av tysk fotboll och vill få information ifrån svensk media. Bundesligabloggen på Aftonbladet (som visserligen har varit väldigt Dortmund-färgad) har lagt ner, tyskfotboll.se som hade mycket bra information om Bundesliga har stängt ner, senaste avsnittet av Eurotalk skippade tydligen Bundesliga helt, FK Europa diskuterar knappast tysk fotboll.

Är visserligen så att intresset får styra exponeringen till viss del, men har man en begränsad tyska är det inte helt lätt att hålla sig uppdaterad om Bundesliga.
Citera
2013-12-02, 20:09
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Lite tråkig period för den som är intresserad av tysk fotboll och vill få information ifrån svensk media. Bundesligabloggen på Aftonbladet (som visserligen har varit väldigt Dortmund-färgad) har lagt ner, tyskfotboll.se som hade mycket bra information om Bundesliga har stängt ner, senaste avsnittet av Eurotalk skippade tydligen Bundesliga helt, FK Europa diskuterar knappast tysk fotboll.

Är visserligen så att intresset får styra exponeringen till viss del, men har man en begränsad tyska är det inte helt lätt att hålla sig uppdaterad om Bundesliga.
Nu har jag visserligen inte läst bundesligabloggen på ett tag, men varför har den lagt ner? Antar att det inte fanns något vidare intresse?

Edit: Nvm, kunde ju faktiskt läsa det själv.
Citera
2013-12-02, 21:02
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0

Det skrivs ju en hel del om Bundesliga på Svenska Fans. Och framför allt här på flashback där alla riktiga experter sitter.

Men visst, trist att inte svensk media vill exponera tysk fotboll mer. Tycker folk på allvar att det är intressantare att läsa om Norwich och Parma än Leverkusen och Mönchengladbach?
Citera
2013-12-03, 10:13
Medlem
cyberkalles avatar
Skönt att vara hemma tidigare än beräknat, cupmatch i veckan.

Angående ABs-bundesligablogg så var det väl nästan lika bra att den lades ner för är det inte meningen att man i alla fall skall skriva några inlägg per vecka.

Annars var den rätt ok men han sjönk som en sten i min aktning när han skrev en massa svammel i Götzeaffären.

Uli Hoeneß den onde har tillsammans med den gode Pep varit ett enormt stöd för Bayerntalangen Höjbjerg.

Finns mycket att läsa i Tyskmedia men denna Danska kanske är lättare att förstå.
http://www.spillerforeningen.dk/viewnewsitem.jsp?id=2009
Citera
2013-12-03, 10:28
Medlem
Steff83s avatar
Alaba förlänger kontraktet till 2018.

Robbens kontrakt är på gång också.
Citera
2013-12-03, 10:47
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Känns inte speciellt oväntat att de förlänger men oerhört viktigt för framtiden. Alaba kommer att vara en utav nyckelspelarna i nästa generations FCB (post Lahm, Schweinsteiger) och Robben kritar förmodligen på sitt sista kontrakt i karriären på den här nivån.
Citera
2013-12-03, 11:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Robben är i sitt livs form men han har ju trots allt ett och ett halv år kvar på kontraktet så det är ju ingen brådska.
Citera
2013-12-03, 11:12
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Robben är i sitt livs form men han har ju trots allt ett och ett halv år kvar på kontraktet så det är ju ingen brådska.

Verkar som att man vill göra som Ribery..att få han skriva sitt sista stora kontrakt. Det bör man göra. Robben är en tillgång på alla sätt.
Citera
2013-12-03, 16:22
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Verkar som att man vill göra som Ribery..att få han skriva sitt sista stora kontrakt. Det bör man göra. Robben är en tillgång på alla sätt.

För närvarande är Robben en fantastisk tillgång. Men...efter straffmissarna mot Dortmund i BL och Chelsea i CL säsongen 2011/2012, så hade jag hoppats på en bra EM-insats för hans del. Då hade han förmodligen blivit såld till ett bra pris eller i varje fall attraherat en del bra anbud.

Nu gjorde Holland ett svagt EM i traditionell stil med slitningar i laget, Robben kom tillbaka till FCB med en skada istället och var omöjlig att sälja till ett någorlunda vettigt pris. Till viss del gottgjorde han sina missar och sin skadebenägenhet med målet i CL-finalen i år.

Heynckes lyckades dessutom få både honom och Ribéry att arbeta mer defensivt för laget, vilket fortfarande sitter i under Pep. Så Robben idag är en spelare som jag kanske skulle förlänga med, för ett år sedan hade jag definitivt inte gjort det. Däremot hade jag förlängt med Ribéry när som helst.

Edit: Alaba är en fantastisk tillgång, verkligen bra att förlänga med honom.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2013-12-03 kl. 16:35.
Citera
2013-12-03, 20:28
Medlem
FCB har rekordet att ha vunnit 10 raka i CL. Pep har haft laget under hälften av dessa. Vinner han nästa match slår han den förra tränaren, och han går utan poängtapp genom gruppen. Något inte förra årets BM klarade.

Dessutom vann han ESC, något BM aldrig vunnit innan. Han vann borta, stort, mot Dortmund, när gjorde BM det sist?

Pep slår nya rekord var han än kommer. Han har förbättrat BM, resultaten talar för sig själv. Förra årets BM fick stryk i gruppen, och fick stryk hemma med 0-2 mot Arsenal. Jag vill se vilket lag som slår BM borta med 2-0 med Pep vid rodret.
Citera
2013-12-03, 20:50
Medlem
Ni som är lite insatta gällande Dortmunds talanger, hur stor potential tror ni spelare som Hofman och Durm har? Vilka talanger finns det mer från Dortmund förresten? (u21)

Vilka bra talanger har även Bayern? Götze såklart men några mer okända?

Ganska intressant att få reda på Tyskarnas/Bundesligas framtidshopp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in