Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Verkar som att man vill göra som Ribery..att få han skriva sitt sista stora kontrakt. Det bör man göra. Robben är en tillgång på alla sätt.
För närvarande är Robben en fantastisk tillgång. Men...efter straffmissarna mot Dortmund i BL och Chelsea i CL säsongen 2011/2012, så hade jag hoppats på en bra EM-insats för hans del. Då hade han förmodligen blivit såld till ett bra pris eller i varje fall attraherat en del bra anbud.
Nu gjorde Holland ett svagt EM i traditionell stil med slitningar i laget, Robben kom tillbaka till FCB med en skada istället och var omöjlig att sälja till ett någorlunda vettigt pris. Till viss del gottgjorde han sina missar och sin skadebenägenhet med målet i CL-finalen i år.
Heynckes lyckades dessutom få både honom och Ribéry att arbeta mer defensivt för laget, vilket fortfarande sitter i under Pep. Så Robben idag är en spelare som jag kanske skulle förlänga med, för ett år sedan hade jag definitivt inte gjort det. Däremot hade jag förlängt med Ribéry när som helst.
Edit: Alaba är en fantastisk tillgång, verkligen bra att förlänga med honom.