Resultat: .
0%
röster
2013-08-24, 18:27
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Jag minns att jag läste någonstans att tyska fotbollsförbundet tog fram en plan för en del år sedan för att förbättra tysk fotboll - bl a talangförädlingen - och det har ju gett resultat. Finns det någonstans man kan läsa mer om detta?

Här är allt du behöver veta om talanger:

http://www.transfermarkt.com/en/vfb-stuttgart-ii/startseite/verein_102.html

http://www.transfermarkt.com/en/vfb-stuttgart-u19/startseite/verein_2517.html
Citera
2013-08-24, 19:25
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Jag minns att jag läste någonstans att tyska fotbollsförbundet tog fram en plan för en del år sedan för att förbättra tysk fotboll - bl a talangförädlingen - och det har ju gett resultat. Finns det någonstans man kan läsa mer om detta?

Det här är rapporten som skrevs när denna talangutveckling firade 10 år 2010;
http://static.bundesliga.de/media/native/autosync/dfl_leistungszentren2011_gb.pdf

Men exakt hur man gått till väga berättar man givetvis inte.

Edit; Arbetssättet har "kopierats" av flera andra länder, men givetvis inte Sverige.
Detta trots att en av dem som varit med att utveckla detta är en svensk, Björn Andersson i Bayern. Du kan hitta en hel del diskussioner angående detta i olika trådar här, bl a jag och xeezer har skrivit en del.
Senast redigerad av motvall 2013-08-24 kl. 19:46.
Citera
2013-08-24, 21:06
Medlem
Germanofils avatar
Idag får jag som Hannover-anhängare än en gång anledning att vara glad, och även denna seger togs som brukligt på hemmaplan. Och precis som i mötet med vargarna så var det utvisningar hos motståndarna som banade väg för segern. Såg inte matchen live men har sett sammandraget på Sportschau samt läst spelarkritik och nog verkade det som att Hannover spelade ganska även om man som sagt fick lite hjälp av Schalke.

Vårdslöst av Huszti att sparka killen i ansiktet dock. Hoppas att han klarar sig med en matchs avstängning. Diouf verkar vara tillbaka i gammal fin form vilket är oerhört viktigt för H96! Bittencourt petad. Undrar om han får chansen igen nästa vecka eller om Slomka fortsätter spela 4-4-2 med Sobiech som komplement till Diouf där framme? Den som lever får se men skönt hur som helst att ta ännu en seger. "Vi" kommer helt klart att bli en makt att räkna med på Niedersachsenstadion i år. Om nu bara bortaspelet kunde bli lite bättre så har nog H96 trots allt chansen på en Europaplats.

edit: Dricker för övrigt öl från "det riktiga Bayern" idag, nämligen Scheyern Kloster-Weißbier. Har även frankisk öl (Bayreuther) i kylen men den får vänta eftersom att Nürnberg ju fick stryk idag.
Senast redigerad av Germanofil 2013-08-24 kl. 21:38.
Citera
2013-08-25, 00:01
Medlem
Lekmands avatar
Har knappt med tid denna månaden, men såg en snabb repris av Hoffenheim - Freiburg. Vilken jävla match det verkar ha varit. Två jätesnygga mål, en örfil, två gula på 76 sekunder, en arg Streich, extremt mycket vilja på plan. Jävla domaren som bombarderade Freiburg med gula kort också.
Citera
2013-08-25, 00:10
Medlem
Själv såg man Bayer Leverkusen mot Gladbach. Riktigt rolig och fartfylld match med många mål(6 st)! bägge lagen spelar ju förvisso en attraktiv fotboll, bland de mest sevärda i Bundesliga.
Citera
2013-08-25, 00:25
Medlem
knibens avatar
Var det röda kortet efter Hoffenheims 1-0 värkligen legit?

I sånnafall skulle Hoffenheim haft 9P istället för 5 som de har nu. Och allt tack vare domarna..
Citera
2013-08-25, 08:06
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Har knappt med tid denna månaden, men såg en snabb repris av Hoffenheim - Freiburg. Vilken jävla match det verkar ha varit. Två jätesnygga mål, en örfil, två gula på 76 sekunder, en arg Streich, extremt mycket vilja på plan. Jävla domaren som bombarderade Freiburg med gula kort också.

Citat:
Ursprungligen postat av kniben
Var det röda kortet efter Hoffenheims 1-0 värkligen legit?

I sånnafall skulle Hoffenheim haft 9P istället för 5 som de har nu. Och allt tack vare domarna..
Har örfilar ju målvakten. Glasklart rött!

Däremot så tycker jag väl att Freibourgs gul-röda var jävligt tveksamt. Förstår att Streich blir upprörd där. När man kollar på det igen ser det ut som att han spelar bollen?
Citera
2013-08-25, 13:29
Medlem
Kan någon vänlig människa förklara för mig följande: Jag har tittat mycket på fotboll i mina dagar. När man som lag leder och det kanske bara är några minuter kvar av matchen så gör man ett så kallad taktisk byte för att få ett avbrott så det underliggande laget är tvungen att bryta sin eventuella framfart. Allt för att förstöra. Torsten Fink ligger under och gör 2 byten de sista minuterna?
Snälla hjälp mig med en förklaring. Själv har jag biljetter hemma till Derbyt mot Werder Bremen men jag blir rädd när jag ser mitt älskade HSV! Kanske det är en ny tränare mot Bremen?
Citera
2013-08-25, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
Kan någon vänlig människa förklara för mig följande: Jag har tittat mycket på fotboll i mina dagar. När man som lag leder och det kanske bara är några minuter kvar av matchen så gör man ett så kallad taktisk byte för att få ett avbrott så det underliggande laget är tvungen att bryta sin eventuella framfart. Allt för att förstöra. Torsten Fink ligger under och gör 2 byten de sista minuterna?
Snälla hjälp mig med en förklaring. Själv har jag biljetter hemma till Derbyt mot Werder Bremen men jag blir rädd när jag ser mitt älskade HSV! Kanske det är en ny tränare mot Bremen?

Just nu har TM en sannolikhet på 10% att Magath ersätter Fink snart.

Edit: Nu är den uppe på 16%.
Senast redigerad av fortississimo 2013-08-25 kl. 15:26.
Citera
2013-08-25, 18:06
Medlem
TKD_1337s avatar
Thiago kommer att vara borta i två månader. Han har skadat ligament i sitt höger ben.

http://www.fifa.com/worldfootball/clubfootball/news/newsid=2157382.html?cid=rssfeed&att=

Med tanke på Bayern Münchens bredd på mittfältet så är det inget stort bakslag.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-08-25 kl. 18:52.
Citera
2013-08-25, 19:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Thiago kommer att vara borta i två månader. Han har skadat ligament i sitt höger ben.

http://www.fifa.com/worldfootball/clubfootball/news/newsid=2157382.html?cid=rssfeed&att=

Med tanke på Bayern Münchens bredd på mittfältet så är det inget stort bakslag.
Det blir en förstärkning av laget eftersom Pep inte kan spela med honom.
Citera
2013-08-25, 19:54
Medlem
Oranginas avatar
Otroligt jobbigt just nu, en tränare som inte vet vad han gör, spelare som inte bryr sig och en lagkapten som går hem när han är jämsides med motståndarna som kontrar 3 mot 1 efter en hörna.

*Det här är ingen kompisklubb Bruno, detta är inte Mainz. Du ska inte vara spelarnas bästa vän utan du är deras boss.

*Jag vet inte om du har en spelidé överhuvudtaget, ingen lyssnar på dig. Alla mål kommer pga individuella prestationer och de enda två spelarna(Harnik och Ibisevic) som faktist kan sammarbeta får aldrig lira tillsammans.

*Maxim blir bänkad för att han inte är i form. Jag tar en 160 kg Maxim före Boka alla dagar i veckan.

*Det enda Sakai kan göra är att löpa fram och tillbaka och det gör han endast pga att han inte lärt sig att man ska passa de som har en vit tröja på sig.

*Schwaab har inte en mittbacks instinkter, han är completely lost som MB.

In med en tränare som har en spelidé, kräver resultat och kan få ut spelarnas potential, för på pappret är vi ett top-6 lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in