Resultat: .
0%
röster
2014-01-25, 15:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Så är det nog, jag skrev ju tidigare att förhandlingarna med Kroos och Bayern strandat pga löneanspråken.
Ja..Det där kommer lösa sig. Kroos lär nog ett rejält lönepåslag till slut.
Citera
2014-01-25, 21:05
Medlem
motvalls avatar
Hade egentligen tänkt mig se Djurgården mot Union denna eftermiddag. Har ju sett dem hemma på jägarmästarstället i Köpenick. Men då matchen krockade med den mer än efterlängtade Bundesligaomstarten så sket jag i det, trots att Tele2 ligger på gångavstånd från hemmet. Tack god gud för detta.

En son gick, men drog i halvtid. Hans kompis hade med sig sin flickvän för hennes första fotbollsmatch någonsin. Fy fan för huliganer.
Citera
2014-01-25, 21:27
Medlem
Pep kan inte sälja Kroos. Viktigaste spelaren för ökningen av bollinnehavet. Bollarna kommer dit de ska fast på ett tålmodigare och försiktigare sätt med honom på plan. Finns ingen ersättare i laget och vem skulle han ta in utifrån? Nej Kroos levererar tillsammans med Lahm mest i laget av precis det Pep vill ha.
Citera
2014-01-25, 21:30
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Pep kan inte sälja Kroos. Viktigaste spelaren för ökningen av bollinnehavet. Bollarna kommer dit de ska fast på ett tålmodigare och försiktigare sätt med honom på plan. Finns ingen ersättare i laget och vem skulle han ta in utifrån? Nej Kroos levererar tillsammans med Lahm mest i laget av precis det Pep vill ha.

Kommer inte att ske, Kroos är väl den spelaren som fått spela mest dessutom? Förmodligen bara en taktik från hans agent för att kunna landa löneanspråket lättare med lite tryck från United.
Citera
2014-01-25, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum

Kan inte tänka mig att Kroos sticker. Finns inget lag med bättre sportsliga utsikter de närmaste åren.
Citera
2014-01-25, 21:46
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Hade egentligen tänkt mig se Djurgården mot Union denna eftermiddag. Har ju sett dem hemma på jägarmästarstället i Köpenick. Men då matchen krockade med den mer än efterlängtade Bundesligaomstarten så sket jag i det, trots att Tele2 ligger på gångavstånd från hemmet. Tack god gud för detta.

En son gick, men drog i halvtid. Hans kompis hade med sig sin flickvän för hennes första fotbollsmatch någonsin. Fy fan för huliganer.

Hade ju också tänkt att gå. Jag bor inte heller så långt från Tele2 arena och jag har ju precis som du sett dem spela live i Köpenick samt har en fin Union-mössa som jag ville visa upp . Min frus hastigt uppkomna ryggskott förhindrade dock detta vilket jag inte är ledsen för i efterhand.

Dock kan man undra hur intelligent det var av DIF-fansen att sätta upp en Dynamo Berlin flagga när Union är på besök......
Citera
2014-01-25, 22:14
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Hade ju också tänkt att gå. Jag bor inte heller så långt från Tele2 arena och jag har ju precis som du sett dem spela live i Köpenick samt har en fin Union-mössa som jag ville visa upp . Min frus hastigt uppkomna ryggskott förhindrade dock detta vilket jag inte är ledsen för i efterhand.

Dock kan man undra hur intelligent det var av DIF-fansen att sätta upp en Dynamo Berlin flagga när Union är på besök......

Vill man ha bråk så...

Unionfansen är vad jag vet/läst de fredligaste i östra Tyskland, men vinkar någon med en Stasi-banderoll så skulle nog även jag bli rätt aggresiv. Dynamo Berlin = FC Stalin-Hitler United i mina ögon, och nog några flers. Inte så man ska välkomna ett hundratals uppresta Östberlinska fans till Stockholm och Sverige.
Citera
2014-01-26, 00:15
Medlem
csts avatar
Kan ju passa på att droppa mina synpunkter och erfarenheter från Djugårdens match mot Union idag. Ni får dock ha i åtanke att jag är urdjurgårdare så subjektiviteten kanske inte är på topp.

Redan på stan innan match såg man unionsupportrar vingla omkring i röd/vita rånarluvor och större delen av deras tåg till tele2 var maskerat. På det sätt tyskarna betedde sig innan match har jag aldrig sett supportrar i Tyskland bete sig. Antingen är unionfansen ett eget släkte eller så tog de chansen att leva ut när de faktiskt fick spela en match ute i Europa.

Väl på plats var förväntningarna dock rätt stora, innan avspark var det bra stämning och båda klackarna stod och sjöng i väntan på det lite försenade insläppet. Alla Djurgårdare jag pratade med var så jävla taggade på att få dra igång säsongen, sen ser jag i vänsterögonvrå hur det vecklas upp en banderoll på läktaren. Säger till min polare att det det känns onödigt provocerande och sedan smäller det. Även om planen stormades från två håll och det flög lite banderoller kändes stämningen inte speciellt hotfull, cupfinalen mot Göteborg förra året som innehöll en liknande händelse kändes betydligt mer på allvar. Nu kändes det mest som om ett gäng fulla tyskar ville spela allan och få visa upp allt vad de kunde inom supporterkultur.

Spelmässigt var union överlägsna i första, betydligt bättre rörelse och first touch och DIF fick mest öva zonförsvar. I andra halvlek kom Erton in och det blev betydligt enklare för Djurgårn att etablera anfallsspel, jag är faktiskt väldigt nöjd med det vi fick se av spelet i andra.

Sen åkte banderollen upp igen och igen och sedan bröts matchen.

Först och främst har en Dynamo-banderoll inte att göra på en Djurgårdsläktare, har hört rykten om att det inte ens var Djurgårdare som hängde upp den men det känns väl konspiratoriskt. All heder åt resten av publiken dock som buade ut banderollen varje gång den skymtades i andra halvlek.

Det känns så jävla onödigt att det ska bli såhär och jag har slutat förvånas över hur många svagbegåvade människor det finns inom fotbollsrörelsen. Som Djurgårdare får man skämmas över de sina som uppenbarligen inte kan bete sig men i ärlighetens namn fick jag känslan av att många Unionfans var där enbart för att ställa till med trubbel och få lite uppmärksamhet. De känner sig förmodligen hur coola som helst nu när de kommer hem till Berlin och kan skryta om hur de har stormat en plan i Sverige.

Ställer mig precis som vanligt frågande till polisens agerande.
Citera
2014-01-26, 00:41
Medlem
motvalls avatar
Såg på YT att Union läts marschera Götgatan ner till Tele2. Ja du ingen bra inledning till en träningsmatch.

Återigen tur man satt helt fixerad hemma framför TV:ns Bundesliga och sonen kunde ta T-banan hem med sina kompisar i halvtid.

Stannade du, cst, kvar till slutet?
Citera
2014-01-26, 01:00
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Såg på YT att Union läts marschera Götgatan ner till Tele2. Ja du ingen bra inledning till en träningsmatch.

Återigen tur man satt helt fixerad hemma framför TV:ns Bundesliga och sonen kunde ta T-banan hem med sina kompisar i halvtid.

Stannade du, cst, kvar till slutet?
Ja, jag var kvar till slutet. Kändes som sagt aldrig farligt eller stökigt utan hela situationen var mest irriterande. Helt meningslöst i en träningsmatch.
Citera
2014-01-26, 11:06
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Ja, jag var kvar till slutet. Kändes som sagt aldrig farligt eller stökigt utan hela situationen var mest irriterande. Helt meningslöst i en träningsmatch.

Enligt tysk media så verkar Dynamo Berlin banderollen vara en fruktansvärd provokation för Union fansen som fortfarande har Stasi-förtrycket färskt i minnet.

Tidningen Bild:

http://www.bild.de/sport/fussball/union-berlin/fans-stuermen-platz-vor-testspiel-in-stockholm-34397190.bild.html

Berliner Zeitung:

http://www.bz-berlin.de/sport/union/union-fans-stuermen-platz-in-stockholm-article1794068.html

Värst skada led tydligen konstgräset efter alla småbränder.
Citera
2014-01-26, 13:52
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Enligt tysk media så verkar Dynamo Berlin banderollen vara en fruktansvärd provokation för Union fansen som fortfarande har Stasi-förtrycket färskt i minnet.

Tidningen Bild:

http://www.bild.de/sport/fussball/union-berlin/fans-stuermen-platz-vor-testspiel-in-stockholm-34397190.bild.html

Berliner Zeitung:

http://www.bz-berlin.de/sport/union/union-fans-stuermen-platz-in-stockholm-article1794068.html

Värst skada led tydligen konstgräset efter alla småbränder.
Det är klart att det är en provokation, men någonstans är ändå var och en ansvarig för hur fan man hanterar en sådan situation. Jag inser att vi omöjligt kan sätta oss in i klubbarnas rivalitet men i det här fallet handlar det främst om unga grabbar födda efter att muren föll. Jag tror de såg chansen att få leva rövare och helt enkelt tog den, sen kan de skylla hur mycket de vill på att de blivit provocerade.

De finns de som tycker det är okej att storma planer och slänga bengaler på andra, jag tillhör inte en av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in