Resultat: .
0%
röster
2013-10-05, 14:08
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det är klart att det troliga är att Bayern vinner....Däremot kan man ju spekulera i hur stor den lilla poängchansen är och varierar från match till match. Just denna matchen känns det lite mer än vanligt.
Det är väl klart att man kan spekulera i det, är väl precis det oddssättare gör. Tycker dock att diskussionen blir aningen missvisande när man talar om att Leverkusen har chans att ta poäng när FCB kanske har en vinstchans på 90% istället för vanliga 95%. (obs att siffrorna är tagna ur huvudet som ett exempel). Ska man hårddra det hela kan man ju säga att alla som möter FCB har en chans att ta poäng, även om det inte är speciellt sannolikt.

Därav min ursprungliga fråga, vad är det jag inte känner till som tyder på att FCB kommer att tappa poäng just idag?
Citera
2013-10-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Det är väl klart att man kan spekulera i det, är väl precis det oddssättare gör. Tycker dock att diskussionen blir aningen missvisande när man talar om att Leverkusen har chans att ta poäng när FCB kanske har en vinstchans på 90% istället för vanliga 95%. (obs att siffrorna är tagna ur huvudet som ett exempel). Ska man hårddra det hela kan man ju säga att alla som möter FCB har en chans att ta poäng, även om det inte är speciellt sannolikt.

Därav min ursprungliga fråga, vad är det jag inte känner till som tyder på att FCB kommer att tappa poäng just idag?

Varför FCB kan tappa poäng idag står här: http://bundesligafanatic.com/okay-take-it-easy-no-gun-needed-to-get-my-weekend-preview-match-day-8-getippt/

Och det är sällan som Bayerns vinstsannolikhet ligger på de siffror du säger. Enligt http://www.wahretabelle.de/ borde Bayern redan ha tappat hela 5 poäng om de inte hade fått fördelaktiga domslut i en hel del matcher.
Citera
2013-10-05, 14:43
Medlem
Måste säga att Bayern imponerade mot City. Den där mittfältstriangeln fungerade riktigt väl. Nyckeln för motståndare är väl att pressa Lahm mer. Men det som har gjort ett intryck på mig är att Kroos numer är Bayerns viktigaste innermittfältare.

Under Pep är Kroos Bayerns Xavi. Och det jobbet utför han otroligt skickligt.

Jag undrar vad Götze och Thiago kan bli. Det är fortfarande oklart vad för slags spelare Götze kommer att bli i Bayern.
Citera
2013-10-05, 15:14
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Varför FCB kan tappa poäng idag står här: http://bundesligafanatic.com/okay-take-it-easy-no-gun-needed-to-get-my-weekend-preview-match-day-8-getippt/

Och det är sällan som Bayerns vinstsannolikhet ligger på de siffror du säger. Enligt http://www.wahretabelle.de/ borde Bayern redan ha tappat hela 5 poäng om de inte hade fått fördelaktiga domslut i en hel del matcher.
Som jag ser det är inte risken större idag än annars att tappa poäng. Formen är okej och spelarmaterialet är överlägset alla andra lag i ligan. På pappret ska FCB alltid vara favoriten till tre poäng i BL (undantaget kanske när man möter BvB).

Som jag skrev i min parentes var siffrorna bara ett exempel för att förtydliga mitt argument, ingen säkerställd fakta. Ska man dra till med en kvalificerad gissning så bör FCB vinna 7-8 av 10 matcher borta mot Leverkusen och 8-9 på hemmaplan.

Att börja räkna om tabeller i efterhand är dock sällan konstruktivt då det alltid finns ett "om". Enklast är således att utgå från rådande tabelläge.
Citera
2013-10-05, 15:24
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Måste säga att Bayern imponerade mot City. Den där mittfältstriangeln fungerade riktigt väl. Nyckeln för motståndare är väl att pressa Lahm mer. Men det som har gjort ett intryck på mig är att Kroos numer är Bayerns viktigaste innermittfältare.

Jag undrar vad Götze och Thiago kan bli. Det är fortfarande oklart vad för slags spelare Götze kommer att bli i Bayern.

Laget känns ganska gjutet just nu..bortsett från om Lahm verkligen är en permanent lösning..Det finns lite frågetecken på längre sikt kring detta. Inte pga Lahm i sig....men omständigheterna runt som det medför.
Citera
2013-10-05, 15:37
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Nja, snarare så är Xavi Barcelonas Schweinsteiger, fast lite mindre populär bland fansen än Bastian. Toni Kroos är bara en duktig spelare som passar väldigt bra i det spelet Guardiola vill använda numera. Sen finns ju både Lahm och Müller där också sedan barnsben, med en stor användbarhet på olika positioner.

Svårt att gissa hur Pep vill använda Götze och Thiago nu, båda har mest varit skadade och ingen är skolad i Bayerns skola.
Citera
2013-10-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Nja, snarare så är Xavi Barcelonas Schweinsteiger, fast lite mindre populär bland fansen än Bastian. Toni Kroos är bara en duktig spelare som passar väldigt bra i det spelet Guardiola vill använda numera. Sen finns ju både Lahm och Müller där också sedan barnsben, med en stor användbarhet på olika positioner.

Svårt att gissa hur Pep vill använda Götze och Thiago nu, båda har mest varit skadade och ingen är skolad i Bayerns skola.

Men jag syftar bara på rollen på plan, inte rollen i klubben. Kroos är Passningsspelaren i Bayern. När han spelar hamnar bollarna rätt och bollen rullar på fint utan hack i maskinen. Det går inte att byta ut honom utan att Peps vision börjar halta på plan.
Citera
2013-10-05, 16:37
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Men jag syftar bara på rollen på plan, inte rollen i klubben. Kroos är Passningsspelaren i Bayern. När han spelar hamnar bollarna rätt och bollen rullar på fint utan hack i maskinen. Det går inte att byta ut honom utan att Peps vision börjar halta på plan.

Nja, igen. Finns drösvis med passningsspelare i Bayern sedan åratal. Är liksom omöjligt att vinna matcher så regelbundet i en liga som Bayern gjort utan att genom ett bra passningsspel vinna matcher mot mindre lag som alltid backar hem.

Men kul att du sett Kroos kompetens, det är inte många som gjort i proportion på hur duktig killen är. Jag trodde aldrig att Guardiola skulle göra det, så all creed till Pep för det.

Nu gäller det dock Leverkusen och mot dem krävs en inställning i nivå de vi såg i Manchester. För något dåligt lag är det inte.
Citera
2013-10-05, 20:23
Medlem
csts avatar
Får be om ursäkt till er som trodde på poäng för Leverkusen idag. Anfallsspelet har gått in i Pep-dvala igen.

Pep raus!

Det här skulle naturligtvis ha varit en seger.
Citera
2013-10-05, 20:26
Medlem
TKD_1337s avatar
Ribery slutar aldrig att imponera. Han är en fantastisk spelare.
Citera
2013-10-05, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Ribery slutar aldrig att imponera. Han är en fantastisk spelare.

Japp, det var tur att Bayer satte både två och tre försvarare på honom.

Robben är likväl läskig, men hann inte utföra mycket i matchen. Nu har de fått in en till dribblare/magiker i Götze, får se vad det kan sluta i.
Citera
2013-10-06, 16:17
Medlem
Sahin borta i 2-3 veckor för Dortmund..

http://www.bvb.de/?%87%ECY%1B%E7%F4%9C%5Cm%E2%80%9E
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in