Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Fast det stämmer ju inte. Släppte 1-0-ledningar mot Spanien och Kroatien, och var nära att göra det mot Irland också. Matcher som spelades för 30 år sen har ingen inverkan på dagens fotboll.
Sen så förstår jag inte varför all logik säger att Tyskland ska "piska" Italien. Enda skillnaden mellan Tyskland och Italien är hype. Tyskland är allas gullegull-lag nu för tiden, då Spaniens träd växte lite för högt och folk vill se dom nere på jorden igen. Sådant där går i vågor. Spelare för spelare är det en jämn match på pappret och den kommer att avgöras på en enskild situation och med små marginaler.
Det finns absolut ingen logik i att Tyskland skall "piska" Italien det har jag redan nämnt i någon tråd, Italien har visat upp ett minst sagt lika imponerande spel som Tyskland (stundvis) gjort.
Allt är inte så enkelt som det på pappret kan se ut att vara hade det varit så då hade England varit världsmästare, europamästare dom senaste 40 åren.
Däremot så ser jag fram mot en trevlig och grymt spännande match och tyvärr så brukar traditionens makt vara enormt stark i fotbollen och då vet vi ju hur det går på torsdag.
Är Tyskland verkligen allas gullelag nu för tiden? Att dom ökat i popularitet är jag jäkligt lycklig över för det har inte definitivt inte varit förr.
Får vi se Schweinsteiger i semin tror ni? Enligt han själv så mår han bra, en som är mycket mera orolig är Heynckes som befarar ett långt skadeuppehåll för sin mittfältsgeneral.
Silly news.
Robben-----> City
Dzeko------> Bayern
Brännar-Breno news
Rafinha vittnade igår och berättade att han besökte Breno strax innan branden i hans hem och sa att han aldrig sett sin landsman så kanonfull och ledsen för att han var tvungen till en ny operation.
Polis har också vittnat och enligt dom så tyder mycket på att Breno Vinicius Borges är skyldig då han stod med en tändare,trasa och dunk i handen.