Resultat: .
0%
röster
2012-06-25, 21:23
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Mandzukic till Bayern? Oväntat i så fall, men jag har inte superkoll på alla rykten om transfers hit och dit. En till anfallare behöver nog BM, men Mandzukic?

http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/571022/artikel_der-fc-bayern-will-mandzukic.html

http://www.expressen.se/sport/fotboll/em/efter-em-succen---nu-kops-han-av-bayern/

Ja, Bayern har väl börjat se sig om efter andra alternativ då Dzeko inte längre känns jätte aktuell. Läste lite snabbt här att Bayerns direktör inte ser något behov av att värva ännu en stor forward ..
Citera
2012-06-25, 22:38
Medlem
folkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Blir intressant. Intressantare är dock när spelschemat till dritte släpps? Där ser vi ju gamla BL-godingar som Unterhaching, Bielefeld, Hansa m.fl.

Vill minnas att jag läst någonstans att spelschemat till dritte släpps 2 juli
Citera
2012-06-25, 22:49
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Alltså, all logik säger ju att Tyskland ska piska Italien, men Italien är ju Italien. Viktigast av allt är ju att inte hamna i underläge 0-1. Finns inget landslag som är så duktiga att försvara en ledning som italien......

Fast det stämmer ju inte. Släppte 1-0-ledningar mot Spanien och Kroatien, och var nära att göra det mot Irland också. Matcher som spelades för 30 år sen har ingen inverkan på dagens fotboll.

Sen så förstår jag inte varför all logik säger att Tyskland ska "piska" Italien. Enda skillnaden mellan Tyskland och Italien är hype. Tyskland är allas gullegull-lag nu för tiden, då Spaniens träd växte lite för högt och folk vill se dom nere på jorden igen. Sådant där går i vågor. Spelare för spelare är det en jämn match på pappret och den kommer att avgöras på en enskild situation och med små marginaler.
Citera
2012-06-26, 07:21
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Fast det stämmer ju inte. Släppte 1-0-ledningar mot Spanien och Kroatien, och var nära att göra det mot Irland också. Matcher som spelades för 30 år sen har ingen inverkan på dagens fotboll.

Sen så förstår jag inte varför all logik säger att Tyskland ska "piska" Italien. Enda skillnaden mellan Tyskland och Italien är hype. Tyskland är allas gullegull-lag nu för tiden, då Spaniens träd växte lite för högt och folk vill se dom nere på jorden igen. Sådant där går i vågor. Spelare för spelare är det en jämn match på pappret och den kommer att avgöras på en enskild situation och med små marginaler.
Det finns absolut ingen logik i att Tyskland skall "piska" Italien det har jag redan nämnt i någon tråd, Italien har visat upp ett minst sagt lika imponerande spel som Tyskland (stundvis) gjort.
Allt är inte så enkelt som det på pappret kan se ut att vara hade det varit så då hade England varit världsmästare, europamästare dom senaste 40 åren.

Däremot så ser jag fram mot en trevlig och grymt spännande match och tyvärr så brukar traditionens makt vara enormt stark i fotbollen och då vet vi ju hur det går på torsdag.

Är Tyskland verkligen allas gullelag nu för tiden? Att dom ökat i popularitet är jag jäkligt lycklig över för det har inte definitivt inte varit förr.

Får vi se Schweinsteiger i semin tror ni? Enligt han själv så mår han bra, en som är mycket mera orolig är Heynckes som befarar ett långt skadeuppehåll för sin mittfältsgeneral.

Silly news.
Robben-----> City
Dzeko------> Bayern

Brännar-Breno news

Rafinha vittnade igår och berättade att han besökte Breno strax innan branden i hans hem och sa att han aldrig sett sin landsman så kanonfull och ledsen för att han var tvungen till en ny operation.

Polis har också vittnat och enligt dom så tyder mycket på att Breno Vinicius Borges är skyldig då han stod med en tändare,trasa och dunk i handen.
Citera
2012-06-26, 07:50
Medlem
Elm påväg till Hamburg. Det skulle passa tycker jag då vi behöver fler svenskar i bundesliga

Någon som vet vart spelschemat släpps på för hemsida?
Citera
2012-06-26, 08:04
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattetatte
Elm påväg till Hamburg. Det skulle passa tycker jag då vi behöver fler svenskar i bundesliga

Någon som vet vart spelschemat släpps på för hemsida?
http://www.bundesliga.de/de/
http://www.spox.com/de/index.html

plus en mängd andra sidor.
Citera
2012-06-26, 08:15
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige

Direkt efter Greklands matchen och ett större antal midommar-öl så var det det lätt att känna så. I dag känns det inte alls så
Citera
2012-06-26, 08:19
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattetatte

Såsom Elm-fantast så tycker jag det skulle vara jäkligt kul. Ramus är ju också en sån som skulle kunna välja HSV före Man U om han tycker det känns bättre och tryggare med HSV. Skulle gärna se honom i BL.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article15030473.ab
Citera
2012-06-26, 08:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Direkt efter Greklands matchen och ett större antal midommar-öl så var det det lätt att känna så. I dag känns det inte alls så
Hahaha jag känner igen detta från dom flesta jag känner, själv är jag alltid lite väl pessimistisk och oroas alltid över nästa match.
Citera
2012-06-26, 08:54
Medlem
Sweeper80s avatar
Det känns som att Jogi nu har ett delikat problem: vilka skall han lira på torsdag? Spaghetti är inte lika defensiv som Tsatsiki, så det blir mer utrymme i boxen.

Eftersom Müller är lite av en personlig favorit så hade jag gärna sett Reus, Müller och Gomez - men hjärnan säger Reus, Schürrle och Gomez. Detta förutsatt att Schweini kan starta. Kan han inte det så ser jag att alla fyra spelar, med Müller centralt istället för Kroos.

Müller har startat centralt i landslaget förr i stora turneringar och gjort det bra. Risken är väl bara då att han vill framåt och att han och Özil springer i vägen för varandra?
Citera
2012-06-26, 11:25
Medlem
folkparks avatar
Första omgången:

Dortmund – Werder Bremen
Hannover 96 – Schalke 04
Gladbach – Hoffenheim
Stuttgart – Wolfsburg
SC Freiburg – Mainz 05
FC Augsburg – Düsseldorf
HSV – Nürnberg
Eintracht Frankfurt – Bayer Leverkusen
Greuther Fürth - Bayern München

Hela spelschemat: http://www.bundesliga.de/media/native/autosync/spielplan_2012_2013_bl.pdf

Första omgången i Zweite:

Hertha Berlin - Paderborn
Kaiserslautern - Union Berlin
1860 München - Regensburg
Braunschweig - Köln
Duisburg - Aalen
Bochum - Dresden
Ingolstadt - Cottbus
Aue - St Pauli
Sandhausen - FSV Frankfurt

Hela spelschemat: www.bundesliga.de/media/native/autosync/spielplan_2012_2013_bl.pdf
Senast redigerad av folkpark 2012-06-26 kl. 11:42. Anledning: stavfel
Citera
2012-06-26, 13:11
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Första omgången:

Dortmund – Werder Bremen
Hannover 96 – Schalke 04
Gladbach – Hoffenheim
Stuttgart – Wolfsburg
SC Freiburg – Mainz 05
FC Augsburg – Düsseldorf
HSV – Nürnberg
Eintracht Frankfurt – Bayer Leverkusen
Greuther Fürth - Bayern München

Hela spelschemat: http://www.bundesliga.de/media/native/autosync/spielplan_2012_2013_bl.pdf

Första omgången i Zweite:

Hertha Berlin - Paderborn
Kaiserslautern - Union Berlin
1860 München - Regensburg
Braunschweig - Köln
Duisburg - Aalen
Bochum - Dresden
Ingolstadt - Cottbus
Aue - St Pauli
Sandhausen - FSV Frankfurt

Hela spelschemat: www.bundesliga.de/media/native/autosync/spielplan_2012_2013_bl.pdf

Kul start för Fürth...... Bayerskt derby i första omgången!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in