Resultat: .
0%
röster
2013-10-04, 21:33
Medlem
afras avatar
Jürgen Klopp verkade rakt inte glad åt Löws icke-nominering av Weidenfeller idag utan att säga det rakt ut i detta komiska videoklipp

http://www.spiegel.de/video/juergen-klopp-reagiert-gereizt-auf-die-fragen-der-journalisten-video-1300624.html#oas.videobelegung= news

När man tittat på truppen börjar man mer och mer få känslan att Löw försöker ta efter Guardiola med en dominans av mittfältare. Samtidigt, de uttagna mittfältsspelarna är alla bra nog att de borde vara med i en VM-trupp. Därtill kommer Gündogan och man börjar undra om Klose eller Gomez överhuvudtaget ska ta plats? Tysklands bästa anfallare i dagsläget heter väl Reus och Müller och därefter Kruse eller Kießling. Löw kan utan vidare spela med Müller på topp och ha backup i både Reus och Kruse. Spanien vann EM sist nästan utan anfallare.

Apropå Lahm sa Löw för ett tag sedan att det var planerat att Lahm skulle spela på mittfältet i matchen mot Färöarna. Det blev inte så men istället skulle Lahm spela mittfält i någon av de kommande landslagsmatcherna.

Hypiä var heller inte alls glad

http://www.spiegel.de/video/stefan-kiessling-erneut-nicht-nominiert-fuer-dfb-laenderspiele-video-1300606.html
Citera
2013-10-04, 23:17
Medlem
Quorthons avatar
Tror inte Tyskland vinner VM under Löw, men Klose kan väl få bli VM:s främste målskytt genom tiderna i alla fall. Det unnar jag honom.
Citera
2013-10-05, 08:19
Medlem
motvalls avatar
Idag är det flera intressanta matcher. I Mönchengladbach möts de två Borussialagen, känns som det på hemmaplan har en god chans till poäng. Spelet har inte riktigt lossnat för BVB denna säsong, trots många vinster och många mål. Visst är de ett bättre lag, men nu har de ett tätt matchschema och säkert svårt att riktigt tända till varje gång. Så har man båda sina ytterbackar skadade, Piszczek saknas verkligen. Någon som hört när han är tillbaka, talades ju om vid jul tidigare? En kvittering av Hrgota i 91:a skulle smaka mumma.

I Wolfsburg och Niedersachsen blir det derby. Då sådana ofta har egen logik i fotbollsvärlden finns det även här chans för underdogen att knipa poäng. Känns som en nödvändighet för Braunschweig, som behöver all positiv energi i världen nu.

Stuttgart - Bremen kan sluta hur som helst, Werder har helt klart skärp sig gentemot förra året men kan fortfarande förlora mot alla lag. Würtembergarna är inte heller de speciellt stabila, utan man blandar och ger. 5-0 till dem, 1-1 eller 1-3 till Bremenlaget känns ungefär lika sannolikt.

Klarar inte S04 Augsburg hemma så är det illa. Även om schwabenlaget varit duktiga på att plocka poäng så borde Schalke bli dem övermäktiga, men också detta lag är ojämnt med ett osäkert försvarsspel.

I Leverkusen bröstar man upp sig och tror på en seger, jag är tveksam. Bayern imponerade verkligen i Manchester och Neverkusen har en märklig förmåga att vika ner sig i viktiga matcher. Något målkalas blir det nog inte, blir sällan det denna säsong för FCB, men nog vinner man.

Missade ni matchen igår så ska ni leta upp Ronnys frisparkskanon. Hans första bollkontakt som nyss inbytt. Finns ex här, ca 0:40 in i klippet;
http://www.101greatgoals.com/goals/germany/late-ronny-equaliser-earns-hertha-berlin-point-at-hannover/
Undrar om han inte är världens bäste frisparksskytt idag?
Citera
2013-10-05, 12:23
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Har ännu aldrig varit på "Millerntor" tråkigt nog, haft svårt att få biljetter. Däremot har jag aldrig gått törstig på Reeperbahn Där har jag slaktat ett antal knubbiga Astra i mina dagar

Gillar iofs "Unser Paderborner" också, även om det är en billighets-öl

Hoppas du får se en riktigt bra match! Stämningen på Grosse Freiheit är lite högre vid hemmavinst......
Tack! Blev tyvärr en riktigt dålig match och St. Pauli fick stryk 2-1 men jag hade trots allt en riktigt kul och festlig dag. Även om den goda stämningen självklart avtog lite efter matchen...

Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Missade ni matchen igår så ska ni leta upp Ronnys frisparkskanon. Hans första bollkontakt som nyss inbytt. Finns ex här, ca 0:40 in i klippet;
http://www.101greatgoals.com/goals/germany/late-ronny-equaliser-earns-hertha-berlin-point-at-hannover/
Ja jävligt snyggt måste man ju erkänna, men var han tvungen att göra den just mot H96?
Citera
2013-10-05, 12:26
Medlem
Citat:
Idag är det flera intressanta matcher. I Mönchengladbach möts de två Borussialagen, känns som det på hemmaplan har en god chans till poäng. Spelet har inte riktigt lossnat för BVB denna säsong, trots många vinster och många mål. Visst är de ett bättre lag, men nu har de ett tätt matchschema och säkert svårt att riktigt tända till varje gång. Så har man båda sina ytterbackar skadade, Piszczek saknas verkligen. Någon som hört när han är tillbaka, talades ju om vid jul tidigare? En kvittering av Hrgota i 91:a skulle smaka mumma.

I Wolfsburg och Niedersachsen blir det derby. Då sådana ofta har egen logik i fotbollsvärlden finns det även här chans för underdogen att knipa poäng. Känns som en nödvändighet för Braunschweig, som behöver all positiv energi i världen nu.

Stuttgart - Bremen kan sluta hur som helst, Werder har helt klart skärp sig gentemot förra året men kan fortfarande förlora mot alla lag. Würtembergarna är inte heller de speciellt stabila, utan man blandar och ger. 5-0 till dem, 1-1 eller 1-3 till Bremenlaget känns ungefär lika sannolikt.

Klarar inte S04 Augsburg hemma så är det illa. Även om schwabenlaget varit duktiga på att plocka poäng så borde Schalke bli dem övermäktiga, men också detta lag är ojämnt med ett osäkert försvarsspel.

I Leverkusen bröstar man upp sig och tror på en seger, jag är tveksam. Bayern imponerade verkligen i Manchester och Neverkusen har en märklig förmåga att vika ner sig i viktiga matcher. Något målkalas blir det nog inte, blir sällan det denna säsong för FCB, men nog vinner man.

BvB:s presspel har numera kommit igång ordentligt (vilket tog ungefär lika lång tid förra säsongen också), så om man utövar det idag kan jag inte se BMG plocka poäng.

Sedan måste FCB vara lite trötta efter resan till Englands industrikvarter; möjligheten finns att Leverkusen kan plocka ett kryss - även om jag är något tveksam.
Citera
2013-10-05, 13:02
Medlem
csts avatar
Är det jag som underskattar Leverkusen eller kan någon förklara för mig varför alla ser poängchans eller till och med seger för BL?
Citera
2013-10-05, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Är det jag som underskattar Leverkusen eller kan någon förklara för mig varför alla ser poängchans eller till och med seger för BL?

Det enda laget om slog Bayern i BL förra säsongen...
Citera
2013-10-05, 13:17
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Det är väl klart att dom har på hemmaplan. Bayern vinner oftast..men dom kan inte vinna jämt heller. Man ska inte förblindas av insatsen mot Man. City. Det är tydligt att dom lägger in en högre växel till vissa matcher där det är nödvändigt.. Detta är en väl sådan match där det ev. kan komma liten reaktion då och då..när motståndet är tillräckligt bra för att utnyttja det.
Citera
2013-10-05, 13:29
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Absolut, men det finns ju ingenting på pappret som tyder på att Leverkusen skulle vinna.
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det är väl klart att dom har på hemmaplan. Bayern vinner oftast..men dom kan inte vinna jämt heller. Man ska inte förblindas av insatsen mot Man. City. Det är tydligt att dom lägger in en högre växel till vissa matcher där det är nödvändigt.. Detta är en väl sådan match där det ev. kan komma liten reaktion då och då..när motståndet är tillräckligt bra för att utnyttja det.
Självklart kan FCB inte vinna varje match och man kommer både kryssa och förlora matcher innan säsongen är över. Det jag ställer mig frågande till är varför det skulle vara just mot Leverkusen idag inte förra omgången eller nästa? Att slumpen är en faktor i fotboll är nog de flesta införstådda med, men utifrån vad vi vet innan matchen finns det väl ingenting som tyder på att Leverkusen ska rubba FCB idag?
Citera
2013-10-05, 13:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Absolut, men det finns ju ingenting på pappret som tyder på att Leverkusen skulle vinna.

Självklart kan FCB inte vinna varje match och man kommer både kryssa och förlora matcher innan säsongen är över. Det jag ställer mig frågande till är varför det skulle vara just mot Leverkusen idag inte förra omgången eller nästa? Att slumpen är en faktor i fotboll är nog de flesta införstådda med, men utifrån vad vi vet innan matchen finns det väl ingenting som tyder på att Leverkusen ska rubba FCB idag?

Det är klart att det troliga är att Bayern vinner....Däremot kan man ju spekulera i hur stor den lilla poängchansen är och varierar från match till match. Just denna matchen känns det lite mer än vanligt.
Citera
2013-10-05, 13:41
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Fast då hade de tur. Den matchen såg ungefär ut som den i år mot Hannover i BL, FCB pressade och motståndarna försvarade sig bra. Men mot H96 blev det det "vanliga" och mer rättvisande resultatet, dvs 2-0 (eller 1-0 som mer speglat matchen). Leverkusen kunde däremot tursamt kontra in två mål, ett i slutet.

Dessutom spelades den under Bayerns enda "formdipp" förra säsongen, när man förlorade mot Bate och höll på att torska mot Lille borta.

I min bok har Gladbach större chans att vinna hemma mot BVB än Bayer mot FCB.
Citera
2013-10-05, 13:52
Medlem
Citat:
Fast då hade de tur. Den matchen såg ungefär ut som den i år mot Hannover i BL, FCB pressade och motståndarna försvarade sig bra. Men mot H96 blev det det "vanliga" och mer rättvisande resultatet, dvs 2-0 (eller 1-0 som mer speglat matchen). Leverkusen kunde däremot tursamt kontra in två mål, ett i slutet.

Dessutom spelades den under Bayerns enda "formdipp" förra säsongen, när man förlorade mot Bate och höll på att torska mot Lille borta.

I min bok har Gladbach större chans att vinna hemma mot BVB än Bayer mot FCB.

Bayern hade ju dock lite tur också när de vann borta mot Leverkusen, med Wollscheids självmål. Men det känns som att de har ett mentalt hinder mot storlagen vilket Gladbach inte har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in