Resultat: .
0%
röster
2013-09-04, 12:28
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Tack så mycket, mycket snällt av dig.

Trist att Kagawa inte hamnade i Dortmund, stackaren kommer få ruttna på Uniteds bänk(eller i värsta fall läktare). Tror ni att Dortmund värvar honom i januari? kan nog bli en liknande deal som med Sahin - lån med låg utköpsklausul.

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
I sånt fall är United t o m dummare än de verkade under transferfönstret! Helt obegripligt att man inte låter honom spela mer, så blekt mittfält de egentligen har.

Självklart kommer BVB/Klopp att försöka få hem honom nu när deras ekonomi har ordnat upp sig, men det borde finnas fler intresserade klubbar. Killen var ju lysande när han fick spela regelbunden ligafotboll. Tyckte också att han skött sig bra för landslaget det lilla jag sett av Japan.

Nu börjar jag tröttna lite. Vad är det med Kagawa som väcker alla människors gråtmilda sida? Varför är det så synd om honom? Var och varannan person tycker han är fruktansvärt misshandlad och behandlad som skit av United. Kan någon vara så snäll att redogöra lite varför det är så?

I hans debutsäsong startade han 17 matcher i ligan, alltså ungefär hälften av matcherna. Att addera till detta drog han på sig en knäskada som höll honom borta i drygt 2 månader. till detta tillkommer några småskador plus att han ofta har långa resvägar vilket sällan gör honom påtänkt att starta efter landslagsuppehåll.
Visst, han fick starta på kanten i flertalet matcher men hans på hans favoritposition fanns det konkurrens av en viss Wayne Rooney. Med all respekt för Dortmund, någon vidare konkurrens om startpositionerna fanns det inte under hans tid i klubben. Vad händer om Dortmund nu "räddar" Kagawa och plockar hem honom, ska ni börja tycka synd om Mkhitaryan då?

Angående årets säsong är det alldeles för tidigt att dra några växlar om Kagawas status efter enbart 3 matcher. Uniteds spelschema inledningsvis kan vara det tuffaste någonsin och jag har full förståelse för att Moyes hållt sig till ungefär samma spelare. (Att jag sedan tycker att han valt fel spelare i vissa fall är en annan femma) Kagawa har dessutom haft en stökig försäsong med både confed och en jävla massa resande på försäsongen. Moyes uttalade sig exempelvis om att Nani och Kagawa låg ungefär lika långt efter i träning inför Pool-matchen, därför valde han Nani då han trodde han kunde vara mer aktuell för ett inhopp.

Om ni avvaktar 2 månader tills säsongen är igång på riktigt innan det börjar snackas om utfrysningar på läktaren vore det tacksamt, om det inte är så att ni vet mer än vad jag vet?

Att jag personligen hade velat se Rooney såld i sommar så att Kagawa var givet förstaval på positionen är en annan femma. Det är inte jag som bestämmer. Men man kanske ska vänta lite längre än 3 matcher innan man slår på stora trumman?
Citera
2013-09-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Nu börjar jag tröttna lite. Vad är det med Kagawa som väcker alla människors gråtmilda sida? Varför är det så synd om honom? Var och varannan person tycker han är fruktansvärt misshandlad och behandlad som skit av United. Kan någon vara så snäll att redogöra lite varför det är så?

I hans debutsäsong startade han 17 matcher i ligan, alltså ungefär hälften av matcherna. Att addera till detta drog han på sig en knäskada som höll honom borta i drygt 2 månader. till detta tillkommer några småskador plus att han ofta har långa resvägar vilket sällan gör honom påtänkt att starta efter landslagsuppehåll.
Visst, han fick starta på kanten i flertalet matcher men hans på hans favoritposition fanns det konkurrens av en viss Wayne Rooney. Med all respekt för Dortmund, någon vidare konkurrens om startpositionerna fanns det inte under hans tid i klubben. Vad händer om Dortmund nu "räddar" Kagawa och plockar hem honom, ska ni börja tycka synd om Mkhitaryan då?

Angående årets säsong är det alldeles för tidigt att dra några växlar om Kagawas status efter enbart 3 matcher. Uniteds spelschema inledningsvis kan vara det tuffaste någonsin och jag har full förståelse för att Moyes hållt sig till ungefär samma spelare. (Att jag sedan tycker att han valt fel spelare i vissa fall är en annan femma) Kagawa har dessutom haft en stökig försäsong med både confed och en jävla massa resande på försäsongen. Moyes uttalade sig exempelvis om att Nani och Kagawa låg ungefär lika långt efter i träning inför Pool-matchen, därför valde han Nani då han trodde han kunde vara mer aktuell för ett inhopp.

Om ni avvaktar 2 månader tills säsongen är igång på riktigt innan det börjar snackas om utfrysningar på läktaren vore det tacksamt, om det inte är så att ni vet mer än vad jag vet?

Att jag personligen hade velat se Rooney såld i sommar så att Kagawa var givet förstaval på positionen är en annan femma. Det är inte jag som bestämmer. Men man kanske ska vänta lite längre än 3 matcher innan man slår på stora trumman?

Det som irriterar är så klart att det är en ren marknadsföringsvärvning från början till slut. I det här fallet var han väldigt talangfull också. Om han inte var tänkt att spela centralt (där han är riktigt riktigt bra) är det högst oklart varför han värvades in.

Risigt av United och likt alla stora premier league lag fortsätter dom förstöra talanger.
Citera
2013-09-04, 13:37
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av das-boot
Det som irriterar är så klart att det är en ren marknadsföringsvärvning från början till slut. I det här fallet var han väldigt talangfull också. Om han inte var tänkt att spela centralt (där han är riktigt riktigt bra) är det högst oklart varför han värvades in.

Risigt av United och likt alla stora premier league lag fortsätter dom förstöra talanger.

Trams. Det räcker med en Dong för att marknadsföra sig. Och det var samma visa med Park när det begav sig. Bra spelare, att han sen genererar pengar från asien är en bonus.
Citera
2013-09-04, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannibal-Barka
Tjena alla BL-fanatiker! Hoppas ni längtar tills nästa match, själv så vill jag se Leverkusen tvåla dit wolfsburg om 10 dagar.

Wolfsburg är absolut inte något dåligt lag men det känns ändå som att "vi" är starkare som lag. (Wolfsburg böt ju trots allt ut 85% av sin trupp under transferfönstret )

Bara Min Son, Sam och Kiessling får det att funka till nästa match (Kiessling var trots allt horribel mot Schalke)

Det Fetade tycker jag är vår akilleshäl. När inte Son, Sam och Kiessling fungerar har vi inget att ta till.
Milik och Bellarabi är väl båda utlånade (och huruvida de håller BL-klass törs jag inte svara på) Junior Fernandez? Nu fick vi väl in Derdiyok och det bör väl vara till hjälp, han besitter ju en hel del kvalitéer även om han inte riktigt nått fram ännu.

Försvarsmässigt vill jag väl påstå att truppen räcker till, finns backup på varje position som även de håller bra klass.

Det är som sagt när det kör ihop sig framåt som vi står handfallna. Hegeler är inte matchvändartypen och Kruse vill jag inte yttra mig om (har för dålig koll på honom)
Senast redigerad av Vandrar 2013-09-04 kl. 20:27.
Citera
2013-09-04, 20:30
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Trams. Det räcker med en Dong för att marknadsföra sig. Och det var samma visa med Park när det begav sig. Bra spelare, att han sen genererar pengar från asien är en bonus.
Jag kanske uttryckte mig oklart tidigare. Min åsikt är att United är idioter om de inte låter Kagawa spela regelbundet. Den åsikten baseras på det jag såg honom utföra för Dortmund förrförra säsongen. Han var då lagets bäste spelare.

Om han inte får detta är jag övertygad om att främst Dortmund/Klopp, men också andra klubbar är intresserade av honom. Det redan i vinter.

Men det mest logiska är givetvis att han får spela.

Att hans övergång gav ett ökat intresse för Manchester U i Japan är möjligt, men de flesta fotbollsintresserade japaner följer nog BL ganska väl, för det finns många landslagsmän i "vår" liga. Halva japanska landslaget ungefär.

Förresten har ni noterat att BL hemsida inte bara finns på tyska och engelska utan även just på japanska (och polska).
Citera
2013-09-04, 20:56
Medlem
motvalls avatar
Alla BL spelare lyckades inte hitta en ny klubb, listan på de som blev över resp klubb de lämnade;
Cipran Marica (Schalke), Manuel Friedrich (Leverkusen), Alexander Madlung (Wolfsburg), Ivan Klasnic (Mainz), Sofian Chahed (H96), Somen Tchoyi (Augsburg), Sotiros Kyraiakos (Wolfsburg) och Mamadou Bah (Stuttgart).
Citera
2013-09-04, 21:33
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Förresten har ni noterat att BL hemsida inte bara finns på tyska och engelska utan även just på japanska (och polska).
Ja jag har noterat detta då jag besökt sidan. Var för övrigt inne där alldeles nyss för att kolla om de släppt den definitiva matchordningen för kommande omgångar men det verkar dra ut på tiden.

Ang. Marica så tycker jag att det är anmärkningsvärt att han inte hittat någon ny klubb. Hyfsad forward som lätt borde kunna hitta en plats i Zweite Liga.
Citera
2013-09-04, 21:40
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja jag har noterat detta då jag besökt sidan. Var för övrigt inne där alldeles nyss för att kolla om de släppt den definitiva matchordningen för kommande omgångar men det verkar dra ut på tiden.

Ang. Marica så tycker jag att det är anmärkningsvärt att han inte hittat någon ny klubb. Hyfsad forward som lätt borde kunna hitta en plats i Zweite Liga.

Skulle gissa att hans lön är för stor för att en klubb i andra ligan skulle köpa honom!
Citera
2013-09-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandrar
Det Fetade tycker jag är vår akilleshäl. När inte Son, Sam och Kiessling fungerar har vi inget att ta till.
Milik och Bellarabi är väl båda utlånade (och huruvida de håller BL-klass törs jag inte svara på) Junior Fernandez? Nu fick vi väl in Derdiyok och det bör väl vara till hjälp, han besitter ju en hel del kvalitéer även om han inte riktigt nått fram ännu.

Försvarsmässigt vill jag väl påstå att truppen räcker till, finns backup på varje position som även de håller bra klass.

Det är som sagt när det kör ihop sig framåt som vi står handfallna. Hegeler är inte matchvändartypen och Kruse vill jag inte yttra mig om (har för dålig koll på honom)

Bayer borde nog våga gå in med lite mer pengar i bygget. Det behövs nog lite större truppbredd och en kreativ mittfältare som kan låsa upp motståndarna. Syntes speciellt i förra matchen, då Kiessling o co var verkningslösa.
Citera
2013-09-04, 21:59
Medlem
Ewrus avatar
Citat:

Mycket irriterande att datumen drar ut på tiden... De har dock sagt att de ska komma denna veckan.
Citera
2013-09-04, 22:47
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Alla BL spelare lyckades inte hitta en ny klubb, listan på de som blev över resp klubb de lämnade;
Cipran Marica (Schalke), Manuel Friedrich (Leverkusen), Alexander Madlung (Wolfsburg), Ivan Klasnic (Mainz), Sofian Chahed (H96), Somen Tchoyi (Augsburg), Sotiros Kyraiakos (Wolfsburg) och Mamadou Bah (Stuttgart).

Dessa namnkunniga spelare du nämner bör väl vara ett hett byte för klubbar som känner att dom missade transferfönstret.
Citera
2013-09-04, 23:34
Medlem
fchansas avatar
Citat:
De tre fetmarkerade testade jag förra veckan och jag tycker att Hofbräu gör den bästa Oktoberfestölen det här året (Spatens variant finns dock inte på min getränkemarkt). Paulaners tyckte jag var riktigt slätstruken och tråkig medan Löwenbraus var något smakrikare men har även en bismak som jag inte riktigt kan med (finns även i deras vanliga pils tycker jag). Men Hofbräu Oktoberfestbier var som sagt riktigt god och rekommenderas till alla i tråden.

----------------------------------------------------------

Ikväll Rostock - Regensburg 4-2 i Dritte vilket fick mig att pröva alla inköpta oktoberfest-ölen och jag måschte hålla med Germanofil om att Hofbräu Haus var det abscholut bäschta. Men så var de ju schtarkast oxå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in