Citat:
Tack så mycket, mycket snällt av dig.
Trist att Kagawa inte hamnade i Dortmund, stackaren kommer få ruttna på Uniteds bänk(eller i värsta fall läktare). Tror ni att Dortmund värvar honom i januari? kan nog bli en liknande deal som med Sahin - lån med låg utköpsklausul.
Trist att Kagawa inte hamnade i Dortmund, stackaren kommer få ruttna på Uniteds bänk(eller i värsta fall läktare). Tror ni att Dortmund värvar honom i januari? kan nog bli en liknande deal som med Sahin - lån med låg utköpsklausul.
Citat:
I sånt fall är United t o m dummare än de verkade under transferfönstret! Helt obegripligt att man inte låter honom spela mer, så blekt mittfält de egentligen har.
Självklart kommer BVB/Klopp att försöka få hem honom nu när deras ekonomi har ordnat upp sig, men det borde finnas fler intresserade klubbar. Killen var ju lysande när han fick spela regelbunden ligafotboll. Tyckte också att han skött sig bra för landslaget det lilla jag sett av Japan.
Självklart kommer BVB/Klopp att försöka få hem honom nu när deras ekonomi har ordnat upp sig, men det borde finnas fler intresserade klubbar. Killen var ju lysande när han fick spela regelbunden ligafotboll. Tyckte också att han skött sig bra för landslaget det lilla jag sett av Japan.
Nu börjar jag tröttna lite. Vad är det med Kagawa som väcker alla människors gråtmilda sida? Varför är det så synd om honom? Var och varannan person tycker han är fruktansvärt misshandlad och behandlad som skit av United. Kan någon vara så snäll att redogöra lite varför det är så?
I hans debutsäsong startade han 17 matcher i ligan, alltså ungefär hälften av matcherna. Att addera till detta drog han på sig en knäskada som höll honom borta i drygt 2 månader. till detta tillkommer några småskador plus att han ofta har långa resvägar vilket sällan gör honom påtänkt att starta efter landslagsuppehåll.
Visst, han fick starta på kanten i flertalet matcher men hans på hans favoritposition fanns det konkurrens av en viss Wayne Rooney. Med all respekt för Dortmund, någon vidare konkurrens om startpositionerna fanns det inte under hans tid i klubben. Vad händer om Dortmund nu "räddar" Kagawa och plockar hem honom, ska ni börja tycka synd om Mkhitaryan då?
Angående årets säsong är det alldeles för tidigt att dra några växlar om Kagawas status efter enbart 3 matcher. Uniteds spelschema inledningsvis kan vara det tuffaste någonsin och jag har full förståelse för att Moyes hållt sig till ungefär samma spelare. (Att jag sedan tycker att han valt fel spelare i vissa fall är en annan femma) Kagawa har dessutom haft en stökig försäsong med både confed och en jävla massa resande på försäsongen. Moyes uttalade sig exempelvis om att Nani och Kagawa låg ungefär lika långt efter i träning inför Pool-matchen, därför valde han Nani då han trodde han kunde vara mer aktuell för ett inhopp.
Om ni avvaktar 2 månader tills säsongen är igång på riktigt innan det börjar snackas om utfrysningar på läktaren vore det tacksamt, om det inte är så att ni vet mer än vad jag vet?
Att jag personligen hade velat se Rooney såld i sommar så att Kagawa var givet förstaval på positionen är en annan femma. Det är inte jag som bestämmer. Men man kanske ska vänta lite längre än 3 matcher innan man slår på stora trumman?
)