Resultat: .
0%
röster
2013-09-03, 09:48
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Mannen med sidenskarfen, ungraren Pal Csernai, som var Bayerns tränare mellan 1978 och 1983 har avlidit, 80 år gammal. Någon klubblegend som Udo Lattek var han nog inte, eller vad säger du kalle? Men han tog klubben till ett par mästerskap och en förlorad CL-final (då Europacupen).

-------
Supertrist med så många skador hos Bayern, speciellt Martinez och de eventuella hos Schweinsteiger. Hur ser det ut med Kirchhoff, någon som vet?

Brukar inte gilla dessa landslagsuppehåll, men denna gång kom det rätt lägligt. Om varken Schweini, Kirchhoff, Martinez eller Thiago kan spela, vem tar Pep in då? Lahm?? Höjbjerg??

-------
Hände som vanligt inget sista dagen i det tyska transferfönstret, annat än det jag nämnde i mitt förra inlägg. Att några överflödiga spelare byter klubb eller lånas ut i sista sekunden är inget att reagera på. Men att stora klubbar inte lyckats ordna sina nya stora värvningar på månader är något man egtentligen bara kan skaka på huvudet åt. En slags engelsk sjuka det där, som det är klokt att undvika.

Visst får klubben/övergången stor mediauppmärksamhet, men vad är sådant värt egentligen? Det är ju resultaten på planen som gäller!
Inte som Lattek men dock rätt stort namn inom klubben den snitsige Ungraren.

Höjbjerg är ju också skadad.
Weiser kanske, vet inte hur allvarligt det är med Kirchhoff hittar inte att han skall vara skadad det var Marcopolo som hade en länk någonstans men den hittar jag inte.
Han verkar dock inte tillhöra Peps alternativ i alla fall.
Citera
2013-09-03, 10:33
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Inte som Lattek men dock rätt stort namn inom klubben den snitsige Ungraren.

Höjbjerg är ju också skadad.
Weiser kanske, vet inte hur allvarligt det är med Kirchhoff hittar inte att han skall vara skadad det var Marcopolo som hade en länk någonstans men den hittar jag inte.
Han verkar dock inte tillhöra Peps alternativ i alla fall.

Men i detta läge måste han väl ändå spela med en skadefri Kirchhoff, som ofta spelade just ensam DM i Mainz?

----
Läste just att Özils tidigare klubbar (Rot-Weiss Essen, Schalke och Werder) kommer att få lite kulor i samband med övergången till Arsenal, utbildningsbidraget på 5% av kontraktssumman, dvs ca €2,5M. För S04 nästan en piss i oceanen, trevliga pengar för Bremen, men riktigt välbehövligt för Essen. Någon som vet hur dessa fördelas, 1-1-1?
Citera
2013-09-03, 10:51
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Men i detta läge måste han väl ändå spela med en skadefri Kirchhoff, som ofta spelade just ensam DM i Mainz?

----
Läste just att Özils tidigare klubbar (Rot-Weiss Essen, Schalke och Werder) kommer att få lite kulor i samband med övergången till Arsenal, utbildningsbidraget på 5% av kontraktssumman, dvs ca €2,5M. För S04 nästan en piss i oceanen, trevliga pengar för Bremen, men riktigt välbehövligt för Essen. Någon som vet hur dessa fördelas, 1-1-1?

Förtjänar Bremen, så lite dem fick för en sådan spelare! (mycket extra fick dem ju inte nu, lite tråkigt)
Senast redigerad av dippsi 2013-09-03 kl. 11:09.
Citera
2013-09-03, 11:11
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Förtjänar Bremen, så lite dem fick för en sådan spelare! (mycket extra fick dem ju inte nu, lite tråkigt)

Apropå dåligt betalt och Bremen, ser att Werder bara fick €2,8M för Arnautovic. Inte vidare mycket om man tänker på hans högsta nivå, men kanske ändå inte helt fel med tanke på hur han är som person.

Verkar inte som den typen spelare är speciellt attraktiva på marknaden, tänker då på Tevez som gick snorbilligt till Juventus eller ”din” Scharner som ingen verkar vilja ha (ska visst sluta med fotbollen nu). Man kan undra vad Bendtner då kan kosta, 1 kr?
Citera
2013-09-03, 11:18
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Apropå dåligt betalt och Bremen, ser att Werder bara fick €2,8M för Arnautovic. Inte vidare mycket om man tänker på hans högsta nivå, men kanske ändå inte helt fel med tanke på hur han är som person.

Verkar inte som den typen spelare är speciellt attraktiva på marknaden, tänker då på Tevez som gick snorbilligt till Juventus eller ”din” Scharner som ingen verkar vilja ha (ska visst sluta med fotbollen nu). Man kan undra vad Bendtner då kan kosta, 1 kr?

Jo sådana spelare är inte omtyckta, Elia är ju också ett bra exempel på spelare med talang som bara sjunker i pris för varje år!

Arnautovic måste kostat mycket i lön? Kanske därför också han fick gå, men konstigt för tycker att Bremens kreativitet redan försvunnit med De Bruyne.
Citera
2013-09-03, 12:15
Medlem
cyberkalles avatar
Özil i en intervju angående varför han gick från Real till Arsenal.
http://tv.dfb.de/index.php?view=6355
Citera
2013-09-03, 13:15
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Jo sådana spelare är inte omtyckta, Elia är ju också ett bra exempel på spelare med talang som bara sjunker i pris för varje år!

Arnautovic måste kostat mycket i lön? Kanske därför också han fick gå, men konstigt för tycker att Bremens kreativitet redan försvunnit med De Bruyne.

Dags att ta hem Avdic

Off topic: Hittade de Tyska oktoberfestölen på systemet idag. Något för den törstige under kommande landskamper. HB, Spaten, Paulaner och Löwen.
Citera
2013-09-03, 13:23
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Dags att ta hem Avdic

Off topic: Hittade de Tyska oktoberfestölen på systemet idag. Något för den törstige under kommande landskamper. HB, Spaten, Paulaner och Löwen.
Japp dom släpptes igår sånt där har en fullblodsalkis stenkoll på.

Det kommer vara någon form av avtacknings-cermoni för Ballack i och med landskampen i München mot Österrike.
Fan han är "bara" 36 år gammal känns som att han hållit på i trettio år som proffs.
Citera
2013-09-03, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Özil i en intervju angående varför han gick från Real till Arsenal.
http://tv.dfb.de/index.php?view=6355

Jag förstår inte Tyska, skulle du eller någon annan tysktalande som skriver här kunna översätta åt mig? Hade uppskattat det enormt!
Citera
2013-09-03, 15:13
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
De tre fetmarkerade testade jag förra veckan och jag tycker att Hofbräu gör den bästa Oktoberfestölen det här året (Spatens variant finns dock inte på min getränkemarkt). Paulaners tyckte jag var riktigt slätstruken och tråkig medan Löwenbraus var något smakrikare men har även en bismak som jag inte riktigt kan med (finns även i deras vanliga pils tycker jag). Men Hofbräu Oktoberfestbier var som sagt riktigt god och rekommenderas till alla i tråden.

----------------------------------------------------------

Tråkiga nyheter för HSV: VdV skadade sig idag på träningen med landslaget. En muskelbristning i låret tydligen och när han blir frisk igen är ännu oklart.
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/591614/artikel_van-der-vaart-verletzt-sich-bei-der-elftal.html

--------------------------------
För H96 har jag däremot en positiv nyhet, nämligen att överklagan av Husztis avstängning ger resultat och denna förkortas därmed med en match. Han saknas alltså nästa match mot Bayern men är sedan tillbaka igen.
http://www.dfb.de/news/de/d-dfb-sportgerichtsbarkeit/sportgericht-reduziert-huszti-sperre-um-ein-spiel/46195.html
Citera
2013-09-03, 15:25
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Jag förstår inte Tyska, skulle du eller någon annan tysktalande som skriver här kunna översätta åt mig? Hade uppskattat det enormt!

Ingen tolk så svårt att skriva direkt ifrån vad han säger men fick med det viktiga, ha överseende att jag har dyslexi och hinner inte gå igenom min text så sammansättningen kan vara lite konstigt ibland!

Germanofil, tråkigt. Tur att vi har en ersättare på positionen som verkligen har visat sig alla matcher han spelat! Calhanoglu är det såklart jag menar!
Citera
2013-09-03, 15:43
Medlem
Citat:
Ingen tolk så svårt att skriva direkt ifrån vad han säger men fick med det viktiga, ha överseende att jag har dyslexi och hinner inte gå igenom min text så sammansättningen kan vara lite konstigt ibland!

Germanofil, tråkigt. Tur att vi har en ersättare på positionen som verkligen har visat sig alla matcher han spelat! Calhanoglu är det såklart jag menar!

Tack så mycket, mycket snällt av dig.

Trist att Kagawa inte hamnade i Dortmund, stackaren kommer få ruttna på Uniteds bänk(eller i värsta fall läktare). Tror ni att Dortmund värvar honom i januari? kan nog bli en liknande deal som med Sahin - lån med låg utköpsklausul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in