Resultat: .
0%
röster
2013-06-19, 06:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Transferfönstret har ju inte öppnat än ens så det är lite tidigt att säga att något lag misslyckats med värvningar. Transfercirkusen är nog bara i sin inledningsfas ännu och det finns nog en del affärer som bara väntar på att slutföras.

Tror någon att Kroos kan vara orolig för sin framtid i Bayern? Om Pep vill flytta ned Martinez i backlinjen och Kroos ned ett snäpp i mittfältet för att frigöra en offensiv mittfältsplats. Pep har tidigare hintat att han ser Martinez som ett alternativ i försvaret. Kroos ser sig själv som offensiv mitt och har väl också sagt under våren att han är öppen för att byta klubb i framtiden medan klubbledningen ser Kroos som en självklar del av framtiden. Pep ska nog passa sig för att möblera om för mycket.

Den söte Östtysken är enormt populär där nere i södern, ja han räknas väl som egen produkt när han kom till klubben som 16 åring och han har väl ännu inte uppnått Schweini/Lahm-status i klubben men nog är han på god väg.

Med det innebär det att man är sjukligt gudadyrkad av fansen och av herrarna Rummenigge o co så jag tippar att han blir kvar ett bra tag i klubben så länge han presterar.

Jag hade nog placerat honom riktigt högt i världen på sin position om det inte vore för han stundvis slappa attityd och nonchalans som sätter laget i bekymmer.

Men hur har detta långa skadeuppehåll påverkat honom?
Men levererar han som i denna porrfilm då tror jag Pep får svårt att peta honom: http://www.youtube.com/watch?v=1Aoh4sWztdA

Auf wiederhören buben.
Citera
2013-06-19, 07:51
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Verkar som herr Nikolov kommer lämna BL för att spela i USA, synd alltid gillat honom som målvakt och alltid varit bra i Frankfurt!
Han är väl typ 100 år gammal? Lika bra att "varva ner" borta i staterna tycker jag.
Citera
2013-06-19, 11:00
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Den söte Östtysken är enormt populär där nere i södern, ja han räknas väl som egen produkt när han kom till klubben som 16 åring och han har väl ännu inte uppnått Schweini/Lahm-status i klubben men nog är han på god väg.

Med det innebär det att man är sjukligt gudadyrkad av fansen och av herrarna Rummenigge o co så jag tippar att han blir kvar ett bra tag i klubben så länge han presterar.

Jag hade nog placerat honom riktigt högt i världen på sin position om det inte vore för han stundvis slappa attityd och nonchalans som sätter laget i bekymmer.

Men hur har detta långa skadeuppehåll påverkat honom?
Men levererar han som i denna porrfilm då tror jag Pep får svårt att peta honom: http://www.youtube.com/watch?v=1Aoh4sWztdA

Auf wiederhören buben.

Med orolig för in framtid menade jag främst orolig för att han ej får spela på den position han föredrar.
Själv håller jag Kroos otroligt högt. Lite talande statistik är att han är bland de som slår flest nyckelpassningar i någon europeisk toppklubb men ändå når fram med 90% av passningarna vilket också är väldigt högt med tanke på den position han spelar i. Nu är inte statistik allt, men det borde ju onekligen vara något som uppskattas av Pep. Läste någon intervju med Kroos någon gång i våras där han, om jag inte minns fel, sade att det ligger i hans personlighet att testa på nya saker. Tror Pep skulle göra sig impopulär om han driver bort Kroos. Det ska helt klart bli intressant att se hur Pep väljer att formera sitt lag och om han trampar på någon som inte accepterar det.
Citera
2013-06-19, 12:20
Medlem
motvalls avatar
Sugna på att spela mot Dortmund i en cupmatch? BVB möter Wilhelmshaven i den första omgången i DFB-pokal och det laget har just blivit uppflyttat till Regionalliga Nord. Man har idag endast 5 spelare under kontrakt och lär behöva några till! Orsaken till detta ska vara att Holstein Kiel vann kvalet och flyttades upp till 3.liga, Wilhelmshaven fick då oväntat en plats i regionalligan, med allt vad det innebär.

Så nu är det bara att höra av sig till klubbens sportchef! Lönen lär inte vara svindlande, men tänk att få möta Reus, Hummels, Gündogan och gänget! Raska på, matchen är den 3 augusti.

Truppen idag;
http://www.transfermarkt.de/de/sv-wilhelmshaven/kader-zunkunft/verein_96.html?from=news_text
Citera
2013-06-19, 13:00
Medlem
Varför skulle Pep bli impopulär om han satsar på Götze istället för Kroos? det var inte Pep som ville ha Götze ifrån första början(Neymar var hans förstaval) utan Bayerns klubbledning, så om de verkligen trodde på Kroos så mycket så undrar jag varför de då köpte Götze?

Kroos kan inte flyttas ned, möjligt att han kan konkurrera med Schweinsteiger, avlasta honom. Det går inte och spela utan en defensiv mittfältare.

Den största utmaningen för Pep blir att hålla alla i truppen nöjda, även de som inte spelar, och framför allt se till så att truppen är lika harmonisk som den var denna säsongen. Det blir egentligen den största utmaningen. Heynckes lyckades med detta, väldigt bra med människor tillskillnad ifrån Pep(om man ska lyssna på Bojan, Zlatan, Yaya, Henry).
Senast redigerad av xeezer 2013-06-19 kl. 13:03.
Citera
2013-06-19, 13:05
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Med orolig för in framtid menade jag främst orolig för att han ej får spela på den position han föredrar.
Själv håller jag Kroos otroligt högt. Lite talande statistik är att han är bland de som slår flest nyckelpassningar i någon europeisk toppklubb men ändå når fram med 90% av passningarna vilket också är väldigt högt med tanke på den position han spelar i. Nu är inte statistik allt, men det borde ju onekligen vara något som uppskattas av Pep. Läste någon intervju med Kroos någon gång i våras där han, om jag inte minns fel, sade att det ligger i hans personlighet att testa på nya saker. Tror Pep skulle göra sig impopulär om han driver bort Kroos. Det ska helt klart bli intressant att se hur Pep väljer att formera sitt lag och om han trampar på någon som inte accepterar det.

Håller med dig till 100%

Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Varför skulle Pep bli impopulär om han satsar på Götze istället för Kroos? det var inte Pep som ville ha Götze ifrån första början(Neymar var hans förstaval) utan Bayerns klubbledning, så om de verkligen trodde på Kroos så mycket så undrar jag varför de då köpte Götze?

Kroos kan inte flyttas ned, möjligt att han kan konkurrera med Schweinsteiger, avlasta honom. Det går inte och spela utan en defensiv mittfältare.

Jag lovar dig att Kroos är betydligt mer uppskattad i klubben.

Götze är långt ifrån accepterad av fansen, känns som att han är långt värre borta från fansen än vad Neuer var.

Det syntes ju rätt tydligt på vilken klubb han höll på i CL-finalen.
Citera
2013-06-19, 15:01
Medlem
fchansas avatar
FC Hansas U19 lag slog i första semifinalen FC Bayerns U19 på bortaplan med 2-0 och spelade sedan 1-1 mot dem hemma. Detta innebär för Hansas del final i Tyska U19 mästerskapet mot Wolfsburg på söndag hemma på DKB-Arena. Ska enligt uppgift gå att se på sport1. Hoppas på en ny gyllene generation som inte försvinner allt för fort. Nils Quaschner gjorde för övrigt Hansas alla 3 mål.

Det har varit en del Kroos i tråden nyligen. Pappa Roland Kroos som ansvarar för Hansas U19 kan alltså ta hem ytterligare en titel till familjen nu i helgen.
Citera
2013-06-19, 15:49
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Han är väl typ 100 år gammal? Lika bra att "varva ner" borta i staterna tycker jag.

Vilket var det underbara, han borde (vilket han sa tidigare) stannat ett år och njutit av EL spel!
Citera
2013-06-19, 19:47
Medlem
folkparks avatar
Vad är det man säger? Long time no see...?

Kan för det första säga att jag inte har kvar tipset från förra BL-säsongen, ledsen för det. Har följt tråden på avstånd under våren men inte haft orken att skriva något eller följt tysk fotboll så tätt som jag gjorde innan på grund olika orsaker. Men nu är jag back on track! Givetvis följde jag Hertha under hela säsongen, men i övrigt har det inte varit överdrivet mycket. Ska bli spännande med det nya spelschemat, jag hoppas faktiskt att vi får Bayern borta i premiären för då är den matchen avklarad och en förlust där sätter förhoppningsvis knappast prägel på säsongen.

Lovar att vara mer aktiv under säsongen!
Citera
2013-06-19, 20:03
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark

Kan för det första säga att jag inte har kvar tipset från förra BL-säsongen, ledsen för det. Har följt tråden på avstånd under våren men inte haft orken att skriva något eller följt tysk fotboll så tätt som jag gjorde innan på grund olika orsaker. Men nu är jag back on track! Givetvis följde jag Hertha under hela säsongen, men i övrigt har det inte varit överdrivet mycket. Ska bli spännande med det nya spelschemat, jag hoppas faktiskt att vi får Bayern borta i premiären för då är den matchen avklarad och en förlust där sätter förhoppningsvis knappast prägel på säsongen.

Välkommen tillbaka då! Tydligen har Hertha redan värvat klart för sommaren? Är ju ett hyfsat lag ändå, alldeles för bra för 2.liga.
Citera
2013-06-20, 10:19
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark

Tjenare igen.

Angående tipset så var det så att jag vann det rätt överlägset fanns egentligen ingen två.

Udo Lattek tränaren som tog Bayern till sin första CL/Europa-titel ligger inför döden.
Citera
2013-06-20, 12:32
Bannlyst
Nu verkar det i stort sett vara klart att Ter Stegen lämnar Bundesliga för Spanien och FC Barcelona.

Vem tror ni blir ersättaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in