Resultat: .
0%
röster
2013-12-16, 13:35
Medlem
marc0p0l0s avatar
Porto - Eintracht Frankfurt (60/40)
Vet inte vad man skall sätta för procent på den här matchen. Visserligen har Frankfurt imponerat i Europa och Porto verkar vara något på dekis i Europa-sammanhang, finns dock mycket erfarenhet i klubben. De hade visserligen problem mot Austria - Wien och är kanske inte så pass motiverade? Tror Frankfurt har chanser att gå vidare.

Porto/Frankfurt - Swansea/Napoli
Oj oj. Även om Frankfurt lyckas gå vidare väntar alltså troligen Napoli i nästa omgång, om inte annat lär det ta slut för Veh där. Kan bli otroligt häftiga matcher ur supportersammanhang dock och troligtvis en hel del mål, spännande!
Senast redigerad av marc0p0l0 2013-12-16 kl. 13:41.
Citera
2013-12-16, 14:38
Medlem
cyberkalles avatar
[quote=cst|46614642]Du måste kopiera båda delarna av taggen före och efter varje del av det du vill citera.

[quote=cyberkalle ]1[/QUOTE ]
1
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
2[/QUOTE ]
2

Blir exempelvis utan mellanslag:

1

2

Tackar skall försöka fixa en snyggar quote vid andra tillfällen med hjälp av din mall men det är dock inte säkert att jag fixar det för det.

En av Leverkusens motståndare(den mest kända) i CL-matchen mot PSG körde faktiskt förbi min stuga igår dom han gjorde en reklamfilm för Volvo.
Citera
2013-12-16, 14:40
Medlem
motvalls avatar
Lite väl tufft motstånd i CL-åttondelen för mig, visst tror jag att Bayern vinner. Men det kommer att kräva något extra. Vad det laget jag absolut inte ville få. Man får hoppas att Arsenal får slita hårt i PL under vintern så de är rejält slitna.

Tror annars som ni andra; extremt goda möjigheter för BVB, några för Leverkusen och inga för S04.
Citera
2013-12-16, 17:38
Medlem
Steff83s avatar
Jag gillar inte heller Arsenal som motståndare, trots att jag är optimistisk och inte särskilt orolig över ett eventuellt uteblivet avancemang. MEN det är matcher där all energi måste tömmas.

Fördel kanske att Bayern ligger så bra till i ligan här.

Dortmund är favoriter mot Zenit..Men jag vill varna för att nedvärdera det ryska laget alltför mycket. Dom har ett namnkunnigt lag trots allt, även spelet i flutit.

PSG är favoriter mot Leverkusen...MEN ärligt talat. Här finns alla möjligheter för Leverkusen om dom bara får ut alla kvalitéer man har. Man har allt att vinna, edan PSG har allt att förlora. Jag skulle inte vara supernöjd om jag höll på PSG.

Schalke bör väl inte kunna rå på Real M...Men även här har man alla möjligheter att störa om bara fick ut det, och inte hade någon övedriven respekt. Stora kvalitéer finns i laget.
Citera
2013-12-16, 18:25
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Lite väl tufft motstånd i CL-åttondelen för mig, visst tror jag att Bayern vinner. Men det kommer att kräva något extra. Vad det laget jag absolut inte ville få. Man får hoppas att Arsenal får slita hårt i PL under vintern så de är rejält slitna.

Tror annars som ni andra; extremt goda möjigheter för BVB, några för Leverkusen och inga för S04.

Instämmer.

En värdemätare på klubblags-VM i Tyskland är att semifinalmatchen imorgon går i ARD, medan ARD visar film och ZDF en deckarserie vid tiden för finalen på lördag...ingen annan tysk kanal visar matchen, vilket dock svenska Eurosport gör. Men jag tror att "Das aktuelle Sportstudio" i ZDF kommer att ta upp matchen när man är klar med Bundesliga.

Vissa titlar är diamanter medan andra titlar är gråstenar, men lycka till ändå, FCB. Man kan kanske se det som ett tidigt träningsläger i värmen inför vårsäsongen eller en fin nedvarvning till jullovet.
Citera
2013-12-16, 20:23
Medlem
fchansas avatar
Tillbaka i verkligheten efter en härlig julmarknadshelg i Düsseldorf. Spenderade hela fredagen i Köln som var invaderad av Dresden fans. Såg själv inga sammandrabbningar och stämningen på Rhein Energie Stadion var fantastisk. Såg ni att jag vinkade?

Känner att jag behöver en vit vecka inför jul just nu
Citera
2013-12-16, 20:28
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Köln - Dresden, antar att du inte sitter på bortaläktaren då hansa? Hur känner vi igen dig? Skinnjacka och hockeyfrilla?

Nej vi hade biljetter på hemma-sitt och jag ser inte ut som Rudi Völler Snarare som Leif Bork......
Citera
2013-12-16, 20:41
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Fyfan vad avundsjuk jag blir och hoppas du får en underbar helg.
Jag har ju längre till Stockholm än vad du har till Tyskland.

Dags att flytta söderut? Jag åt fleisch- eller leberkäse minst en gång om dagen och som alltid vart det en Berliner Currywurst. Pilsner, Kölsch, Altbier med mera

På lördagen hamnade vi av en händelse vid lunch på restaurang Goldenes Fass i Düsseldorf där de visade Cottbus - Fortuna. Har fortfarande hörselproblem efter måljubel och framför allt Foruna aufstiegs lied som spelades på högsta volym innan matchstart:

http://www.youtube.com/watch?v=EqznkD0VUHg
Senast redigerad av fchansa 2013-12-16 kl. 20:54.
Citera
2013-12-16, 20:43
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Nice, ha en trevlig resa!

Appropå det fetstilda så lagade jag en riktigt tysk kreation till middag idag. Korv, Morot, Lök, Paprika och Surkål i en mustig gryta. Avnjutes med fördel tillsammans med en kall pils.

Kom igen nu Schalke. Med en man mer ska ni fixa ett avgörande nu i andra!

Tack för det. Nu dröjer det dessvärre till nästa gång. St Pauli på Millerntor under våren.
Citera
2013-12-16, 22:54
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Tack för det. Nu dröjer det dessvärre till nästa gång. St Pauli på Millerntor under våren.
Det är alltid bra att ha något trevligt att se fram emot. Planerar själv att åka minst en gång till Millerntor under vårvintern/våren.

Reagerade för övrigt på hur de svenska kommentatorerna på Eurosport idag försökte jämföra 1860 München och St. Paulis arenor. De menade att Allianz minsann är något bättre än vad St. Pauli är vana vid. Man får väl anta att ingen av dem någonsin varit på Millerntor. Klart bättre stämning och inramning där med 29.000 än när 1860 spelar på en "tom" Allianz Arena. När Bayern spelar är det ju självklart party men det är en helt annan historia.

Finns det verkligen ingen mindre stadion i München som 1860 skulle kunna hyra in sig på? Kunde de inte dela med Unterhaching istället? (menar detta seriöst och välmenat, inte för att reta Grus-Kalle).
Citera
2013-12-17, 00:24
Medlem
fjiskens avatar
Kanske redan har avhandlats men, när är Scheweinsteiger tillbaka?
Citera
2013-12-17, 02:21
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Kanske redan har avhandlats men, när är Scheweinsteiger tillbaka?
Januari. När är väl lite oklart men jag tror att man safear så att han är helt 100 innan det är dags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in