Resultat: .
0%
röster
2013-10-30, 14:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur går snacket kring Ter-Stegen i Tyskland?

Vad menar du då?
Citera
2013-10-30, 15:06
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Är det detta du menar?
http://www.transfermarkt.de/de/m-ter-stegen-zum-fc-barcelona/topic/ansicht_154_989188_seite1.html
Citera
2013-10-30, 15:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Jag har sökt på "offside" i tråden, vilket - när det gäller tidskriften - känns svajigt i en fotbollstråd. Det senaste inlägget kom i maj i år så det verkar som om ingen skrivit följande än: Jag skulle vilja rekommendera läsning av det aktuella numret av Offside, #6.

Däri finns en lång och väldigt intressant artikel om det tyska fotbollsundret och hur fotbollen tog sig från de sista lag i världen att spela med libero till den fotboll vi ser i BL idag.

Edit: Innehållsförteckning här http://www.offside.org/magasin, artikeln finns bara i pappersversionen.
Har aldrig i hela mitt liv köpt en fotbollstidning men du menar att jag skall göra ett undantag nu?
Citera
2013-10-30, 15:55
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:

Den allmänna åsikten skulle jag säga är att om Barcelona faktiskt kommer och knackar på, då blir det väldigt svårt för Mönchengladbach att behålla Ter Stegen (eller MATS som vissa även kallar honom). Kontraktet han har med Borussia sträcker sig till 2015 och trots att de nu har en hyfsad ekonomi kommer de inte vänta och låta honom gå gratis. Så vill Ter Stegen faktiskt gå, vilket anses rimligt, kommer han med största säkerhet att lämna nu i sommar.

Problemet just nu verkar enbart vara priset. Barcelona vill ge 8 (+2 om de vinner CL) miljoner, medan Borussia kräver 12 miljoner. Kan tycka det är löjligt att Barca bara vill ge 8 miljoner, visst är det alltid riskabelt att köpa målvakter, men med dagens transfersummor känns det bara märkligt om de i slutändan inte betalar de 12 miljonerna. Känns väl ändå långt ifrån ett överpris.

Men som sagt, det verkar som att Barcelona vill ha Ter Stegen och jag tvivlar på att han själv tackar nej.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Som alla vet som varit med i tråden en länge tid så tillhör jag falangen Koan Neuer och jag tycker det är jävligt störande att han är stundvis så jävla nonchalant och där håller jag med alla belackare.

Men om han skulle mogna och skippa dom där nyckfulla tilltagen så kommer han bli bäst i världen enligt mig.

Den där grejen att han ska springa ut ur målet jämt och ständigt verkar ha blivit en fix idé hos Neuer. Även Kahn gjorde liknande grejer, men han gjorde det i mer måttlig mängd. Än har dock Neuer många år kvar, i sina bästa stunder är han fantastisk och Bayern hade nog inte kunnat få tag på en bättre målvakt.

Kahn:
http://youtu.be/hNOzHvsEmg4?t=2m21s
Senast redigerad av marc0p0l0 2013-10-30 kl. 16:08.
Citera
2013-10-30, 15:55
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Vad menar du då?
Om det lutar åt att han förlänger eller kanske drar till annan klubb.

Fick bra svar ovan, tack.
Citera
2013-10-30, 17:06
Medlem
Baserat på de senaste mediautspelen från MAtS utgår jag ifrån att han skriver under för Barca. Så det är bara att gratulera.

Klopp talar under PK:n om att hans förlängning är ett tecken för spelarna, kanske kommer detta underlätta förlängningar på andra spelare.

Intressant förresten lista på Whoscored - här inkluderas BvB-spelarna Lewy, Reus och Götze: http://www.whoscored.com/Blog/41ajnjw2kkijzlxutgmy5q/Show/Player-Focus-The-Ballon-dWhoScored-2013
Senast redigerad av fortississimo 2013-10-30 kl. 17:13.
Citera
2013-10-30, 17:22
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Har aldrig i hela mitt liv köpt en fotbollstidning men du menar att jag skall göra ett undantag nu?

Ja, det tycker jag och sedan kan du göra ett undantag till för 11Freunde http://www.11freunde.de/ nästa gång du får syn på den. Om du efter det inte vill köpa fler fotbollstidningar, så är du klar med genren.
Citera
2013-10-30, 21:46
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Ja, det tycker jag och sedan kan du göra ett undantag till för 11Freunde http://www.11freunde.de/ nästa gång du får syn på den. Om du efter det inte vill köpa fler fotbollstidningar, så är du klar med genren.
11 Freunde är ju dock en väldigt "annorlunda" fotbollstidning. Går inte alls att jämföra med t.ex. Kicker. Klart högre litterär nivå om man nu kan uttrycka sig så om en fotbollstidning. Brukar själv läsa den på caféer ibland om den finns bland "gratis för besökarna-tidningarna" och tycker att vissa reportage/artiklar är intressanta medan andra bara får mig att gäspa.
Citera
2013-10-31, 06:19
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0

Den där grejen att han ska springa ut ur målet jämt och ständigt verkar ha blivit en fix idé hos Neuer. Även Kahn gjorde liknande grejer, men han gjorde det i mer måttlig mängd. Än har dock Neuer många år kvar, i sina bästa stunder är han fantastisk och Bayern hade nog inte kunnat få tag på en bättre målvakt.

Kahn:
http://youtu.be/hNOzHvsEmg4?t=2m21s

Jag håller med dig helt och hållet.

Grus-kalle jag skall se om det går att uppbringa tidningen offside 800km norr om polcirkeln.
Citera
2013-10-31, 14:16
Medlem
fchansas avatar
Så, då drar jag och äldsta sonen till München. Det blir ett kort besök på Allianz på söndag, vi måste smita tidigare så vi hinner upp till Augsburg-matchen vilken är vår huvudmatch. Dom två matcherna går tätt på söndag och det tar en dryg timme mellan. Ja, jag har redan biljetter till båda matcherna annars hade jag struntat i 1860-matchen. Blir väl lite öl, Leberkäse, Käsespätzle och en Breze också samt att jag lovat sonen att ta med honom ut till Dachau för att visa lite nutidshistoria, själv har jag varit där tidigare för ungefär 30 år sedan. Ruggigt ställe.

Så om någon av er tittar på Augsburg - Mainz på söndag så lovar jag att vinka , vi står på hemmasektionen

Helgens rätta resultat:

Dortmund - Stuttgart 3-0
Nürnberg - Freiburg 2-1
Hoffenheim - Bayern München 0-4
Hamburg - M'gladbach 2-2
Braunschweig - Leverkusen 1-1
Hertha - Schalke 2-0
Frankfurt - Wolfsburg 1-0
Augsburg - Mainz 2-0
Bremen - Hannover 2-2
Citera
2013-11-01, 16:33
Medlem
motvalls avatar
Lite från BL

Ryktena angående ter Stegen och Barcelona har intensifierats, vissa tyska tidningar påstår att en övergång är klar och att det förts diskussioner hemma vid hans föräldrars köksbord.

Lars Bender har förlängt sitt kontrakt med Leverkusen till 2019. Så han verkar bli kvar i BL några år till. Däremot diskuteras nu istället att Sidney Sam ska lämna klubben. Snälla, en fluga gör ingen sommar. Visst har han varit strålande denna höst, men det har han inte alltid varit tidigare, utan inte helt ordinarie i laget.

KP Boateng återvänder till sin barndomsstad Berlin och ursprungsklubb Hertha i helgen. Han var inte stadens mest skötsamme medborgare på den tiden.

För Bayern är både Kroos och Robbens medverkan osäker, båda fick ju gå i i första halvlek förra veckan med ljumskproblem. Dante har däremot blivit kurant.

David Alaba har blivit vald till Österrikes bästa idrottsman detta år, kul. Finns ju en del duktiga vintersportare att konkurrera gentemot.
Citera
2013-11-01, 17:08
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Så, då drar jag och äldsta sonen till München. Det blir ett kort besök på Allianz på söndag, vi måste smita tidigare så vi hinner upp till Augsburg-matchen vilken är vår huvudmatch. Dom två matcherna går tätt på söndag och det tar en dryg timme mellan. Ja, jag har redan biljetter till båda matcherna annars hade jag struntat i 1860-matchen. Blir väl lite öl, Leberkäse, Käsespätzle och en Breze också samt att jag lovat sonen att ta med honom ut till Dachau för att visa lite nutidshistoria, själv har jag varit där tidigare för ungefär 30 år sedan. Ruggigt ställe.

Så om någon av er tittar på Augsburg - Mainz på söndag så lovar jag att vinka , vi står på hemmasektionen

Helgens rätta resultat:

Trevlig resa.

Själv tippar jag såhär:
Dortmund - Stuttgart 3-1
Nürnberg - Freiburg 1-2
Hoffenheim - Bayern München 2-3
Hamburg - M'gladbach 2-2
Braunschweig - Leverkusen 0-3
Hertha - Schalke 1-1
Frankfurt - Wolfsburg 1-3
Augsburg - Mainz 1-2
Bremen - Hannover 1-2

Ska bort ikväll så jag missar BvB - Vfb men i morgon blir det fullt fokus på fotbollen. Ses i matchtråden då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in