Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Hur går snacket kring Ter-Stegen i Tyskland?
Den allmänna åsikten skulle jag säga är att om Barcelona faktiskt kommer och knackar på, då blir det väldigt svårt för Mönchengladbach att behålla Ter Stegen (eller MATS som vissa även kallar honom). Kontraktet han har med Borussia sträcker sig till 2015 och trots att de nu har en hyfsad ekonomi kommer de inte vänta och låta honom gå gratis. Så vill Ter Stegen faktiskt gå, vilket anses rimligt, kommer han med största säkerhet att lämna nu i sommar.
Problemet just nu verkar enbart vara priset. Barcelona vill ge 8 (+2 om de vinner CL) miljoner, medan Borussia kräver 12 miljoner. Kan tycka det är löjligt att Barca bara vill ge 8 miljoner, visst är det alltid riskabelt att köpa målvakter, men med dagens transfersummor känns det bara märkligt om de i slutändan inte betalar de 12 miljonerna. Känns väl ändå långt ifrån ett överpris.
Men som sagt, det verkar som att Barcelona vill ha Ter Stegen och jag tvivlar på att han själv tackar nej.
Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Som alla vet som varit med i tråden en länge tid så tillhör jag falangen Koan Neuer och jag tycker det är jävligt störande att han är stundvis så jävla nonchalant och där håller jag med alla belackare.
Men om han skulle mogna och skippa dom där nyckfulla tilltagen så kommer han bli bäst i världen enligt mig.
Den där grejen att han ska springa ut ur målet jämt och ständigt verkar ha blivit en fix idé hos Neuer. Även Kahn gjorde liknande grejer, men han gjorde det i mer måttlig mängd. Än har dock Neuer många år kvar, i sina bästa stunder är han fantastisk och Bayern hade nog inte kunnat få tag på en bättre målvakt.
Kahn:
http://youtu.be/hNOzHvsEmg4?t=2m21s