Resultat: .
0%
röster
2013-09-03, 15:55
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Tack så mycket, mycket snällt av dig.

Trist att Kagawa inte hamnade i Dortmund, stackaren kommer få ruttna på Uniteds bänk(eller i värsta fall läktare). Tror ni att Dortmund värvar honom i januari? kan nog bli en liknande deal som med Sahin - lån med låg utköpsklausul.

I sånt fall är United t o m dummare än de verkade under transferfönstret! Helt obegripligt att man inte låter honom spela mer, så blekt mittfält de egentligen har.

Självklart kommer BVB/Klopp att försöka få hem honom nu när deras ekonomi har ordnat upp sig, men det borde finnas fler intresserade klubbar. Killen var ju lysande när han fick spela regelbunden ligafotboll. Tyckte också att han skött sig bra för landslaget det lilla jag sett av Japan.
Citera
2013-09-03, 16:05
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Japp dom släpptes igår sånt där har en fullblodsalkis stenkoll på.

Det kommer vara någon form av avtacknings-cermoni för Ballack i och med landskampen i München mot Österrike.
Fan han är "bara" 36 år gammal känns som att han hållit på i trettio år som proffs.

Matchen går på Viasat. Hoppas de visar avtackningen och eventuella mål- och match-kavalkader från hans karriär

Fick just ett SMS från Systembolaget. Mina två kartonger Memminger har kommit. Dags för Feierabend
Citera
2013-09-03, 16:15
Medlem
motvalls avatar
Trots att transferperioden är över så finns det två nya namn att lägga till på listan:
Akpala lämnar Bremen på lån för turkiska Karabükspor och Hubnik Hertha för Viktoria Plzen i sitt hemland. I mina ögon ingen förlust för något av lagen.
Citera
2013-09-03, 16:21
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Trots att transferperioden är över så finns det två nya namn att lägga till på listan:
Akpala lämnar Bremen på lån för turkiska Karabükspor och Hubnik Hertha för Viktoria Plzen i sitt hemland. I mina ögon ingen förlust för något av lagen.

Kom inte han typ förra året?
Citera
2013-09-03, 16:52
Medlem
motvalls avatar
Jag lovade tidigare att göra lite sammanställningar över hur vi tippat årets BL, 19 st tips har kommit in. Börjar med favoritlag;
Bayern 6 st
Bremen 2 st
Hannover 1 st
Hansa Rostock 1 st
Dortmund 1 st
Stuttgart 1 st
Braunschweig 1 st
Leverkusen 1 st
HSV 1 st
Hertha 1 st
Karlsruher 1 st
Freiburg 1 st
Inget 1 st (eg Real Madrid väl?)

Kommentar;
Fantastisk god spridning, undrar om någon ligatråd på Flashback har så många olika lag representerat bland sina skribenter? Det enda laget som sticker ut är Bayern, men då får man ha lite fördragsamhet med att vi har två med rötter därifrån samt att jag varit anhängare sedan 1975. Så mycket till medgångsfans är vi inte, snarare en bekräftelse på att Bayern är Tyskland mest populära klubb sedan lång tid.

Kan möjligen vara lite tråkigt att ingen anhängare av varken Schalke, Gladbach eller Frankfurt finns representerad. Är väl de lagen som saknas, för ingen kan väl ha Hoffenheim, Nürnberg, Wolfsburg eller Mainz som sitt lag? (Cyberkalle tjänstgör som jourhavande Augsburgare, för er som inte vet!) Kul att ett par Leverkusenare vågat sig hit förresten, ni uppskattas. För att vi har olika sympatier för olika lag gör tråden klart bättre.
Senast redigerad av motvall 2013-09-03 kl. 17:18.
Citera
2013-09-03, 16:54
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Kom inte han typ förra året?

Jo, kom från Brügge och spelade 21 matcher, 1 mål, förra säsongen.
Citera
2013-09-03, 20:38
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Men i detta läge måste han väl ändå spela med en skadefri Kirchhoff, som ofta spelade just ensam DM i Mainz?

----
Läste just att Özils tidigare klubbar (Rot-Weiss Essen, Schalke och Werder) kommer att få lite kulor i samband med övergången till Arsenal, utbildningsbidraget på 5% av kontraktssumman, dvs ca €2,5M. För S04 nästan en piss i oceanen, trevliga pengar för Bremen, men riktigt välbehövligt för Essen. Någon som vet hur dessa fördelas, 1-1-1?
Fördelningen är efter hur lång tid de varit i klubbarna samt vilken ålder (http://www.fotbolltransfers.com/site/news/4896)

Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Dags att ta hem Avdic

Off topic: Hittade de Tyska oktoberfestölen på systemet idag. Något för den törstige under kommande landskamper. HB, Spaten, Paulaner och Löwen.
Avedic är såld till AZ. Han hamnar under den långa listan av misslyckade värvningar som Bremen gjort de senaste tre säsongerna.

Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Jo sådana spelare är inte omtyckta, Elia är ju också ett bra exempel på spelare med talang som bara sjunker i pris för varje år!

Arnautovic måste kostat mycket i lön? Kanske därför också han fick gå, men konstigt för tycker att Bremens kreativitet redan försvunnit med De Bruyne.
Hans lön var nog inte allt för låg, stora problemet är att man aldrig innan en match visste hur han skulle prestera, lite som att skrappa en trisslott inför varje match.

Men visst har man tappat alldeles för mycket på mittfältet, syntes brutalt tydligt mot Mönchengladbach...

Citat:
Vissa länder (bla Ryssland) har sitt fönster öppet ytterligare någon dag.

Citat:
Jo, kom från Brügge och spelade 21 matcher, 1 mål, förra säsongen.
Av de 21 matcherna va det mest korta inhopp, han har varit riktigt usel.
Citera
2013-09-04, 01:50
Medlem
han solos avatar
Citat:
Jag lovade tidigare att göra lite sammanställningar över hur vi tippat årets BL, 19 st tips har kommit in. Börjar med favoritlag;
Bayern 6 st
Bremen 2 st
Hannover 1 st
Hansa Rostock 1 st
Dortmund 1 st
Stuttgart 1 st
Braunschweig 1 st
Leverkusen 1 st
HSV 1 st
Hertha 1 st
Karlsruher 1 st
Freiburg 1 st
Inget 1 st (eg Real Madrid väl?)

Kommentar;
Fantastisk god spridning, undrar om någon ligatråd på Flashback har så många olika lag representerat bland sina skribenter? Det enda laget som sticker ut är Bayern, men då får man ha lite fördragsamhet med att vi har två med rötter därifrån samt att jag varit anhängare sedan 1975. Så mycket till medgångsfans är vi inte, snarare en bekräftelse på att Bayern är Tyskland mest populära klubb sedan lång tid.

Kan möjligen vara lite tråkigt att ingen anhängare av varken Schalke, Gladbach eller Frankfurt finns representerad. Är väl de lagen som saknas, för ingen kan väl ha Hoffenheim, Nürnberg, Wolfsburg eller Mainz som sitt lag? (Cyberkalle tjänstgör som jourhavande Augsburgare, för er som inte vet!) Kul att ett par Leverkusenare vågat sig hit förresten, ni uppskattas. För att vi har olika sympatier för olika lag gör tråden klart bättre.

Hur går denna tip till?
Citera
2013-09-04, 08:34
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Hur går denna tip till?

Tipstävlingen är egentligen avslutad, men eftersom det inte spelas några matcher denna vecka så kan du få chansen att lämna in ett förslag snarast.

Så här var upplägget, men det går inte längre att välja två klubbar i fråga I, Stuttgarts Labbadia har ju redan fått sparken;
.
Citera
2013-09-04, 10:05
Medlem
Tjena alla BL-fanatiker! Hoppas ni längtar tills nästa match, själv så vill jag se Leverkusen tvåla dit wolfsburg om 10 dagar.

Wolfsburg är absolut inte något dåligt lag men det känns ändå som att "vi" är starkare som lag. (Wolfsburg böt ju trots allt ut 85% av sin trupp under transferfönstret )

Bara Min Son, Sam och Kiessling får det att funka till nästa match (Kiessling var trots allt horribel mot Schalke)

Detta kommer vara en av dem där viktiga matcherna man ser tillbaka på när säsongen är slut, då Wolfsburg kommer att slåss om Cl-platserna (Bayern och Dortmund prenumerar ju typ på dem) så det blir helt klart en match där en vinst kommer vara väl uppskattad.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu har jag läst denna tråden några månader och det är en helt annan stämning här till skillnad från den där hemska "Engelsk fotboll tråden" där troll och idioter förstör hela tiden. Känns som en mycket "finare diskussionsklimat" här, kanske p.g.a. de civiliserade användarna?

Är bara Calcio tråden som håller högre kvalitet, men vad ska man göra. Spaggarna älskar sin fotboll

Citera
2013-09-04, 10:38
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Jag förstår inte Tyska, skulle du eller någon annan tysktalande som skriver här kunna översätta åt mig? Hade uppskattat det enormt!

Dippsi var snäll och fixade en översättning.

Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Matchen går på Viasat. Hoppas de visar avtackningen och eventuella mål- och match-kavalkader från hans karriär

Fick just ett SMS från Systembolaget. Mina två kartonger Memminger har kommit. Dags för Feierabend

Ich komme runter.

Har för övrigt inte Viasat men får fulstreama.
Citat:
Ursprungligen postat av Hannibal-Barka
Tjena alla BL-fanatiker! Hoppas ni längtar tills nästa match, själv så vill jag se Leverkusen tvåla dit wolfsburg om 10 dagar.

Wolfsburg är absolut inte något dåligt lag men det känns ändå som att "vi" är starkare som lag. (Wolfsburg böt ju trots allt ut 85% av sin trupp under transferfönstret )

Bara Min Son, Sam och Kiessling får det att funka till nästa match (Kiessling var trots allt horribel mot Schalke)

Detta kommer vara en av dem där viktiga matcherna man ser tillbaka på när säsongen är slut, då Wolfsburg kommer att slåss om Cl-platserna (Bayern och Dortmund prenumerar ju typ på dem) så det blir helt klart en match där en vinst kommer vara väl uppskattad.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu har jag läst denna tråden några månader och det är en helt annan stämning här till skillnad från den där hemska "Engelsk fotboll tråden" där troll och idioter förstör hela tiden. Känns som en mycket "finare diskussionsklimat" här, kanske p.g.a. de civiliserade användarna?

Är bara Calcio tråden som håller högre kvalitet, men vad ska man göra. Spaggarna älskar sin fotboll

Vi har en tuff match hemma mot Hannover den 14e och som det ser ut just nu så kommer Bayern sakna Götze, Martinez och Thiago till 100% sedan är Schweini riktigt osäkert kort och även Robben.
Kirchhoffs skada blir jag inte klok på.
Lägg till Badstuber så är det sju jävligt bra spelare som fattas så jag är lite orolig.

Tror inte heller att någon av dessa kommer till start hemma mot CSKA den 17e.

Förövrigt så verkar det som att NoxzZ gått över till Serie A nu och han kan ni behålla i den tråden.
Citera
2013-09-04, 11:42
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannibal-Barka

Välkommen till den mest högklassiga delen av fotbollsflashback.
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Vi har en tuff match hemma mot Hannover den 14e och som det ser ut just nu så kommer Bayern sakna Götze, Martinez och Thiago till 100% sedan är Schweini riktigt osäkert kort och även Robben.
Kirchhoffs skada blir jag inte klok på.
Lägg till Badstuber så är det sju jävligt bra spelare som fattas så jag är lite orolig.

Tror inte heller att någon av dessa kommer till start hemma mot CSKA den 17e.

Förövrigt så verkar det som att NoxzZ gått över till Serie A nu och han kan ni behålla i den tråden.
Ja, det är ju verkligen synd att Thiago är skadad

Problemet är väl om varken Schweini eller Javi Martinez finns att tillgå (vilket sannolikt är fallet nu), då kommer Pep med all sannolikhet att spela Lahm på den defensiva mittfältspositionen och vi får återigen se Rafinha på högerbacken. Det Pep inte verkar inse är att även om Lahm gör en habil insats som defensiv mittfältare så försämrar det lagets totala kvalitet att spela honom där. Eftersom att mittfältet trots massa skador fortfarande är den starkaste lagdelen så finns det bra med alternativ där, tror inte Kroos skulle göra bort sig i den defensiva positionen mot ett lag som Hannover (förlåt germanofilen). Spelar man Lahm där då försvagar man dock högerbacken avsevärt eftersom att Rafinha kommer in istället. Laget förlorar ordentligt med slagkraft när man tvingas spela en bra spelare som Rafinha istället för en världsspelare. Rafinha är en rätt bra backupspelare men med tanke på hur Pep matchar laget är han väl snart ordinarie.

Om man vill behålla den defensiva balansen är det frågan om det inte är bättre att peta upp Boateng på en defensiv mittfältspositon (när vi ändå håller på och flyttar runt spelare) och sedan ställa van Buyten och Dante bakom honom. Boateng har en rätt bra passningsfot och ett hyggligt spelsinne även om felprocenten ibland är väl hög. Även Alaba vore väl ett alternativ, men då får vi samma dilemma med Contento som ersättare som vi har i avvägningen Lahm/Rafinha.

Även om skadeläget är extremt nu är det rätt tydligt hur skev balansen är på mittfältet den här säsongen. Förra året hade vi i det här läget kunna slänga in Luiz Gustavo eller Tymoschuk bredvid exempelvis Kroos och fortfarande ha ett väldigt stabilt defensivt mittfält. Sen är det naturligtvis så att Luiz Gustavi egentligen är en på tok för bra spelare för att sitta på bänken och Tymoschuck ganska medelmåttig så fyllde han ändå platsen som nyttig truppspelare. Det är väl bara se vilken nytta vi fick av en truppspelare som van Buyten förra året?

Hur ska man då matcha laget i nästa match? Med tanke på truppens kvalité ska man kunna vinna mot Hannover oavsett vilket lag man ställer ut på banan så länge alla faktiskt gör sitt jobb. Vila de spelare som inte är 100% friska så att de kommer tillbaka i spel så fort som möjligt. Om vi utgår från att Pep är helt ovillig till att ändra taktik bör man ställa upp på följande sätt:

Neuer
Lahm - Boateng - Dante - Alaba
Kroos
Robben - Müller - Shaqiri - Ribery
Mandzukic

Vilket egentligen är en alldeles för framtung startelva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in