Resultat: .
0%
röster
2013-06-25, 21:00
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Wernblom ryktas till Stuttgart, vill du se honom i ditt lag?

Nej, nej och nej. Vi har redan ett bra mittfält och unga spelare påväg framåt.
Citera
2013-06-26, 01:15
Bannlyst
Tjena, har bara en fråga till:

Jag undrar om det finns statistik som styrker på att BL är den "målgladaste" ligan i Europa ir? Har hört flera bekanta som påstår detta, men jag vägrar tro detta.

Undrar också om det finns källor där man kan jämföra med övriga ligor som är "målsnåla" t.ex. när jag ändå är i gång?

Återigen, tack på förhand
Citera
2013-06-26, 02:11
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Rasist

Jag undrar om det finns statistik som styrker på att BL är den "målgladaste" ligan i Europa ir? Har hört flera bekanta som påstår detta, men jag vägrar tro detta.

Undrar också om det finns källor där man kan jämföra med övriga ligor som är "målsnåla" t.ex. när jag ändå är i gång?

Jag räknade ut målsnittet i några ligor lite snabbt, med reservation för att jag fick hjärnsläpp över hur många matcher som spelats, men en hint:

Citat:
  • Eredivise Antal matcher: 306 Antal mål: 964 Målsnitt: 3,15
  • Bundesliga Antal matcher: 306 Antal mål: 898 Målsnitt: 2,93
  • La Liga Antal matcher: 380 Antal mål: 1091 Målsnitt: 2,87
  • Premier League Antal matcher: 380 Antal mål: 1063 Målsnitt: 2,79
  • Liga Portugese Antal matcher: 240 Antal mål: 666 Målsnitt: 2,77
  • Serie A Antal matcher: 380 Antal mål: 1003 Målsnitt: 2,63
  • Ligue 1 Antal matcher: 380 Antal mål: 967 Målsnitt: 2,54

Källan är Wikipedia.
Senast redigerad av Zizierzrogba 2013-06-26 kl. 02:13.
Citera
2013-06-26, 02:36
Medlem
Citat:

Mina snabba nattberäkningar blir denna lista.

Genomsnitt mål per match denna säsong.
Bundesliga 2,93
La Liga 2,87
Premier League 2,80
Serie A 2,63
Ligue 1 2,54

(Med reservation för tryckfel)

Slutsats, ja det är den målrikaste ligan av de största.
Citera
2013-06-26, 04:14
Medlem
Varför göra egna uträkningar när det finns färdiga på Wiki?
Citera
2013-06-26, 09:10
Medlem
motvalls avatar
Jag har intressantare statistik.
Vad det kostar att se sitt lag göra mål, dvs biljettpris dividerat med antal mål laget gjort på hemmaplan. Nu är den bara från Bundesliga (Dauerkarte = säsongskort, Einzeltickets=stycke blijett)
http://www.stadionwelt-fans.de/index.php?folder=sites&site=was_kostet_ein_tor

En med ståplats-säsongskort på Allianz fick betala €2,14, tjugo kronor per pyts av Müller, Ribery och gänget. Så mycket Südkurvan har gnällt denna säsong så verkar de tycka det är dyrt eller något? Tror inte någon klubb i en annan liga slår det?

Priserna på de billigaste säsongskorten i Bundesliga är ju också rätt humana. Finns statistik på sådant också. Noterbart är att Bayerns är näst lägst och Braunschweigs högst, detta är den nya säsongens.

Priser i Euro;
Citera
2013-06-26, 12:12
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Nej, nej och nej. Vi har redan ett bra mittfält och unga spelare påväg framåt.
Appropå unga spelare: vad tror du om Nya Zeeländske nyförvärvet Marco Rojas? Tydligen utsedd till årets spelare i australiensiska ligan förra säsongen men det kanske inte säger så mycket...
Citera
2013-06-26, 12:27
Medlem
Grus-Kalles avatar
Fast det är lite svårt att få tag i fler än tolv av de relativt billiga årskorten hos FCB...

"Das Kontingent von rund 38.000 Jahreskartenplätzen kann nicht erhöht werden. Stand Ende Mai 2013 liegen bereits wieder rund 20.000 Anfragen für neue bzw. zusätzliche Jahreskarten vor. Der aktuelle Stand der Kündigung durch unsere Jahreskartenkunden liegt bei weniger als 12 Plätzen."
Citera
2013-06-26, 13:53
Medlem
cyberkalles avatar
Motvall@ Det är inte prisbilden på biljetterna som varit anledningen till protesterna från ultras.
Citera
2013-06-26, 14:45
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Motvall@ Det är inte prisbilden på biljetterna som varit anledningen till protesterna från ultras.
Självklart vet jag det, men kunde inte motstå att pika dem lite. Har varit en aning för mycket tjafs från Südkurvan den senaste säsongen för min smak, speciellt att de vägrade sjunga.

Är ju trots allt så att Bayerns klubbledning också vill utöka ståplats, men stött på pumpen av staden München och deras regelverk. Likaså tillhör Uli Hoeneß den extremt lilla minoritet av världens klubbledare som vill ha bengaler på matcher. Tycker nog att ultras skulle ha lite mer förståelse för klubbens ledning. Man måste både ge och ta i en förhandling, inte bara kräva och sura.

Det Grus-Kalle skriver är givetvis också sant, som vanligt överstiger biljettansökningarna antalet platser på Allianz och alla Bayerns hemmamatcher nästa säsong är redan utsålda. (Eller inte riktigt, det ska i morse funnits tolv stycken kvar till den mot Hoffenheim.)

Ska man få tag på en biljett nu, så får man bevaka Viagogo nästan dagligen. De brukar ha ett par tusen till varje match, men de säljs snabbt.
Citera
2013-06-26, 18:02
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Som sagts..Knappast bland alla ligor..men bland dom stora ligorna...definitivt.
Citera
2013-06-26, 18:08
Medlem
motvalls avatar
Lite Nachrichten;

Diego ser ut att stanna i VfL.

Freiburg har äntligen fått en ny spelare, Christopher Jullien från Auxerre, en 20årig talang.

Ännu ingen klarhet om ifall Gomez stannar eller försvinner. Vad jag önskar vet ni.

Frankfurt tar tillbaka Marco Russ från Wolfsburg.

Werder har ordnat en ”ersättare” för Sokratis, Cardiola från Inter men utlånad till Brescia och Cesena förra säsongen, njaa.

25 000 beräknas komma till Allianz för att se Guardiolas första träning med laget. Hoppas han bara kör kvadraten! Vitsiga rubriksättare börjar redan använda Pep-show.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in