Näste unge spelare bort från Dortmund, Lasse Sobiech (U21-landslagsman) ser ut att lämna för HSV. Förra året var backen utlånad till Fürth. Trodde BVB skulle värva och inte sälja denna transferperiod. Jag begriper ingenting.
Hamburg har också värvat en anfallare, kameruanen Zoua från Basel. Mitt minne är att han bara varit inhoppare för Baselklubben då jag sett dem i EL, men killen är bara 21 år.
Goretzka-affären har blivit en soppa den med, men nu ska Bochum och Schalke försöka enas med hjälp av DFL (ligaföreningen) som medlare. För er med begränsade geografiska kunskaper så är det två grannstäder i Ruhr vi talar om, fansen älskar inte direkt varandra. Tänk om BVB vore lika kloka i Lewandowski-cirkusen.
S04 ska också vara ute efter Adam Szalai från Mainz och har lämnat ett bud. Han ser ut att ersättas av japanen Okazaki från Stuttgart som vi nyss sett i ConFed Cup.
Sedan ryktas det om fd BVB:s Lucas Barrios till Werder.
(Lite mer om München; Kom på namnet på partykvarteret, Kultfabrik heter det och ligger i östra München nära Ostbahnhof.
Nu vet jag inte riktigt om det kommer massa bortafans till Audi-cup, men gör det detta så brukar de hålla till vid Stachus/Marienplatz/Hofbrauhaus innan matchen blandat med ditresta FCB-anhängare. Är alltid lite stämninghöjande att ta en promenad där innan matchem, och kanske en Maß?)
Edit; Unga spelare bort från BVB:
Koch, 23 år, mf/dmf – Mainz
Ginczek, 22 år, forward – Nürnberg
Leitner, 20 år, mf – Stuttgart (lån)
Bittencourt, 19 år, vmf – Hannover
Sobiech, 22 år, back – HSV ?