Resultat: .
0%
röster
2013-06-26, 18:15
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Appropå unga spelare: vad tror du om Nya Zeeländske nyförvärvet Marco Rojas? Tydligen utsedd till årets spelare i australiensiska ligan förra säsongen men det kanske inte säger så mycket...

Jag tror han kommer bli grym, det gäller bara att Labbadia ger han chansen.

Det jag diggar så mycket med värvningen är att både Liverpool och Juventus ville ha han men han valde Stuttgart! Dessutom så var han gratis

Har dålig koll på australiensiska ligan men han blev ju player of the year före Del Piero så det är ju en ganska stor bedrift.
Citera
2013-06-26, 18:21
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
...
Priserna på de billigaste säsongskorten i Bundesliga är ju också rätt humana. Finns statistik på sådant också. Noterbart är att Bayerns är näst lägst och Braunschweigs högst, detta är den nya säsongens.
Enligt uppgifter från Bremen är det försäljningen av VIP-logerna som håller priserna nera på ståplatsbiljetterna, därför München ligger så lågt.
Citat:

Werder har ordnat en ”ersättare” för Sokratis, Cardiola från Inter men utlånad till Brescia och Cesena förra säsongen, njaa.
Lär inte räck, vi behöver flera backar, framför allt en ledargestalt i backlinjen...
Citera
2013-06-26, 20:05
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Enligt uppgifter från Bremen är det försäljningen av VIP-logerna som håller priserna nera på ståplatsbiljetterna, därför München ligger så lågt.

Lär inte räck, vi behöver flera backar, framför allt en ledargestalt i backlinjen...

Bayerns ståplatspriser är löjligt låga, däremot för få. Glöm att VIP-platserna bidrar, säljer man ut alla matcher direkt så blir det flis. En vanlig plats kostar ungefär lika mycket vilken tysk klubb du än väljer.

Ang Werder, därför mitt nja. Killen är dock kapten i det italienska U21 landslaget så några ledaregenskaper har han nog.

Sedan lite bilder från München, Pep och många åskådare;
http://www.tz-online.de/sport/fc-bayern/fc-bayern-muenchen-pep-guardiola-trainingsauftakt-bilder-fotostrecke-meta-2975756.html
Man får klicka sig framåt.

Edit; Finns ju också här, men då var det lite väl filmat på spanjoren;
https://www.youtube.com/watch?v=-IOW2cfkqw8
Senast redigerad av motvall 2013-06-26 kl. 20:17.
Citera
2013-06-26, 21:11
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Bayerns ståplatspriser är löjligt låga, däremot för få. Glöm att VIP-platserna bidrar, säljer man ut alla matcher direkt så blir det flis. En vanlig plats kostar ungefär lika mycket vilken tysk klubb du än väljer.

Ang Werder, därför mitt nja. Killen är dock kapten i det italienska U21 landslaget så några ledaregenskaper har han nog.

Sedan lite bilder från München, Pep och många åskådare;
http://www.tz-online.de/sport/fc-bayern/fc-bayern-muenchen-pep-guardiola-trainingsauftakt-bilder-fotostrecke-meta-2975756.html
Man får klicka sig framåt.

Edit; Finns ju också här, men då var det lite väl filmat på spanjoren;
https://www.youtube.com/watch?v=-IOW2cfkqw8
Informationen om VIP och ståplatserna kommer från guiderna på Weserstadion...

Ledaregenskaper har han säkert men behövs nog någon mer rutinerad, Bremen har ju inte haft någon succé med sina värvningar de senaste åren (med få undantag)...
Citera
2013-06-26, 21:32
Medlem
dippsis avatar
Djourou verkar välja HSV inför nästa säsong, sägs bli klar på måndag Av det jag såg av honom i H96 så känns detta positivt!
Citera
2013-06-26, 21:43
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Djourou verkar välja HSV inför nästa säsong, sägs bli klar på måndag Av det jag såg av honom i H96 så känns detta positivt!
Läste precis detta och även jag som 96-anhängare finner det positivt. He he.

Nog för att han har vissa offensiva kvalitéer men defensivt är han ju snudd på ännu sämre än herrarna Bruma och Mancienne som ni hade som mittbackar förra året. Gjorde flertalet katastrofala insatser under sitt år i Hannover, och även i Arsenal var han rätt kass vill jag minnas.
Citera
2013-06-26, 22:10
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Läste precis detta och även jag som 96-anhängare finner det positivt. He he.

Nog för att han har vissa offensiva kvalitéer men defensivt är han ju snudd på ännu sämre än herrarna Bruma och Mancienne som ni hade som mittbackar förra året. Gjorde flertalet katastrofala insatser under sitt år i Hannover, och även i Arsenal var han rätt kass vill jag minnas.

Säg inte sådär, satte en klump i magen nu
Citera
2013-06-27, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Varför göra egna uträkningar när det finns färdiga på Wiki?

Trust issues I guess...
Citera
2013-06-27, 20:24
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Tack för omfattande och trevliga svar (något försenat från mig). Ni är verkligen kunniga och lyckas förmedla detta på ett mycket trevligt vis, så att till och med jag med ytterst begränsade kunskaper inom tysk fotboll hänger med. Intressant med sådana historiska händelser som fortfarande präglar dagens supporterkultur och dess förhållningssätt så starkt som det ändå gör i många fall.

Från och med i höst och ett år fram kommer jag att bo nere i Zürich vilket jag ser mycket fram emot. Jag som gillar den italienska kulturen, och inte minst fotbollen där, har redan nu börjat drömma mig bort i alla resor jag kommer kunna göra dit tack vare det korta geografiska avståndet. Men Zürich ligger som bekant nära Tyskland också, och jag är sugen på att ta en repa upp vid tillfälle dit också. Kan ni rekommendera något särskilt resmål eller fotbollsmatch i södra Tyskland som har adekvata reseförbindelser med Zürich?
Citera
2013-06-27, 21:47
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Tack för omfattande och trevliga svar (något försenat från mig). Ni är verkligen kunniga och lyckas förmedla detta på ett mycket trevligt vis, så att till och med jag med ytterst begränsade kunskaper inom tysk fotboll hänger med. Intressant med sådana historiska händelser som fortfarande präglar dagens supporterkultur och dess förhållningssätt så starkt som det ändå gör i många fall.

Från och med i höst och ett år fram kommer jag att bo nere i Zürich vilket jag ser mycket fram emot. Jag som gillar den italienska kulturen, och inte minst fotbollen där, har redan nu börjat drömma mig bort i alla resor jag kommer kunna göra dit tack vare det korta geografiska avståndet. Men Zürich ligger som bekant nära Tyskland också, och jag är sugen på att ta en repa upp vid tillfälle dit också. Kan ni rekommendera något särskilt resmål eller fotbollsmatch i södra Tyskland som har adekvata reseförbindelser med Zürich?
Fyra städer i ”närheten” har BL-lag
Munchen 32 mil från Zürich (publiksnitt 71 000)
Freiburg 15 mil (snitt kring 25 000)
Stuttgart 22 mil (snitt 50 000)
Augsburg 30 mil (snitt kring 30 000)

Vilket lag jag och cyberkalle anser du ska åka och titta på är väl självklart. Biljetter till Bayern får man tag på genom Viagogo, en andrahandsförmedling som har en egen lucka vid arenan. Orsaken är att alla matcher redan är utsålda. Till de andra lagen kan du hitta dem på klubbarnas hemsidor, alternativt Viagogo eller Eventim.

Freiburg ligger närmast och den klubben var förra säsongen riktigt duktig, kommer att spela EL nästa säsong. Tyvärr har man tappat nästan alla bra spelare under sommaren, så troligen får man lite problem nu.

Stuttgart är ett annat förslag, även de kommer delta i EL. Håller på och bygger ett nytt lag efter ett par halvdåliga säsonger. Svårt att spå hur säsongen blir. Fansen brukar hålla igång ganska bra, bara det är en sevärdhet.

Augsburg är i ett bottenlag som precis klarade sig kvar denna säsong också.

Tycker bestämt att du ska passa på att se tysk fotboll, stämningen på matcherna är mycket speciell. Skulle vilja påstå att den slår alla andra ligor med hästlängder, det är inte bara ultras som håller igång. Bayerns mest hängivna fans har tyvärr hållt på med en hel del protester på hemmaplan så på Allianz har det ibland varit ganska tyst samtidigt som fotbollen ofta varit helt underbar. Konstig situation.

En sak till, det är alltid många bortafans på matcherna, 5 000 är standard ungefär. Dessa brukar synas tydligt ute på stan innan matchen, utan att de blir bråk. Sedan serveras starköl på alla BL-matcher, bara det en extra poäng.

Ett tips är att göra en helgresa, Bundesliga spelas fredag, lördag em och kväll, söndag em och kväll. Har du tur kan du se flera matcher alltså. Speciellt om du tar dig upp till Ruhrområdet som har många klubbar. Precis som i Italien så bestäms spelprogrammet successivt, en eller ett par månader före matchen, eftersom lagen spelar i cupen, EL och CL. Till skillnad från i Serie A så brukar dessa matchdatum hållas.
Senast redigerad av motvall 2013-06-27 kl. 21:56.
Citera
2013-06-28, 15:40
Medlem
cyberkalles avatar
Tack för det trevliga inlägget Pellebelle.

Motvall@ sitter på fel ställe för att länka men om du läser en artikel från dagens abendblatt München så hittar du en artikel som handlar om südkurve och dom senaste restriktionerna handlar en hel del om pyro som det vart ett jäkla liv om.
Citera
2013-06-28, 17:09
Medlem
cyberkalles avatar
Ribéry förlänger till 2017
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in