Resultat: .
0%
röster
2015-05-07, 00:16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Säg inte att Klopp tar över Bayern då ? ....

Edit. Skrev heynckes
Bli inte förvånad om det sker iaf....Jag säger bara det.

Han var faktiskt redan med i snacket innan han gick till Dortmund 2008.
Citera
2015-05-07, 01:22
Medlem
Mastodontishs avatar
Tror inte att Pep får en säsong till.
När halva truppen lider av muskelbristning och när man favoriserar mediokra spelare som Rafinha. Då har man bränt sina skepp.

Muskelbristning är ju så stort tecken på felträning så det finns inte.

Sen att man match efter match inte kommer till mer än något enstaka avslut på mål är nästan ännu mer oroande.

Bayern behöver kasta ut Pep, kasta ut ett par undermålig spelare som Rafinha, Alonso, Dante, Pizzaro, Starke osv. Dessutom måste en ny läkare anställas som inte är magiker.

Detta lag har tyvärr tappat sina två bästa år tack vare allt experimenterande. Robben, Ribéry, Lahm och Schweinsteiger kommer inte komma tillbaka till sitt forna jag.

Jag vill ha en tysk tränare igen.
Citera
2015-05-07, 01:36
Medlem
asslikethats avatar
Älskar personen Klopp. Hur stor chans säger ni som följer tysk fotboll att han någon gång kan komma att ta över Bayern München?
Citera
2015-05-07, 02:16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Älskar personen Klopp. Hur stor chans säger ni som följer tysk fotboll att han någon gång kan komma att ta över Bayern München?
Allt är möjligt när det gäller Bayern. Få tyska tränare eller spelare tackar nej till Bayern nör det verkligen gäller.
Citera
2015-05-07, 02:30
Medlem
Jag bryr mig föga om förlusten idag om jag skall vara ärlig. Visserligen vore en CL final åter igen vara jäkla häftigt och en CL vinst ännu ett steg högre upp men det finns nog större bekymmer att oroa sig för.

En generationsväxling kommer ske de kommande två säsongerna och katalanen verkar den absolut minst lämpade personen för jobbet. Jag blir uppriktigt sagt ledsen när jag ser Götze spela fotboll numera. Underbarnet som skulle kunna vara en Ballon d'Or vinnare när vi närmar år som 2016 och framåt. Mittfältsgeniet som numera hyr rum på kanten och vågar knappt varken dribbla eller passa.

Detta är inte bara Götze som blivit drabbad utan snarare hela laget som står och väger mellan dugliga insatser och sömnpillerolycker. Det är väl ett fåtal spelare som visar den klass som dundrade fram genom Europa med Heynckes, varav Peps inbladning i Neuers form får väl ses som minimal. Dessa resultat kombinerat med Höjbergs kritik mot katalanen kan väl knappast förseglas lika enkelt som alla andra olyckor som klubben passerar numera.

Den gyllene generations årgång blev trettiosex månader för kort och min känsla är att det kommer ta en stund innan vi ser en liknande om denna situation försiggår en bra stund till. Det finns dock självfallet en glimma hopp måste man medge, det har vi alla bevittnat från stund till stund. Problemet är dock att medelmåttan Pep dyker upp alldeles för frekvent samt i mer kritiska situationer när istället geniet Pep borde visa sig.

Det kan säkert vara så att jag sitter här och försöker greppa efter halmstrån, och när matchen är slut på Allianz står Götze som tremålsskytt samt har Müller snubblat in två mål och vi har ett tyskt lag i final. Det känns dock som det endast blir ett ligaguld denna säsong, och resultat tror jag inte ändrar sig till nästa.
Citera
2015-05-07, 06:30
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag som utomstående observatör kan lätt få intrycket att Pep ser Bayern som någon sorts jävla experimentstuga. Det är 3-2-4-1, det är 2-5-2-1 eller 1-3-5-1. Det är att försöka slå nytt världsrekord i att passa sin egen målvakt i fotboll. Ja, det är kul att testa nya taktiker men någonstans måste man jorda sig lite och se till vilka man möter. Den kalla verkligheten finns där ute, även om man arbetar med idel världsspelare.

Att han idag inleder med en tremannalinje längst bak mot Neymar-Suarez-Messi är för mig helt obegripligt. Dessutom när Rafinha tycks vara en del av denna linje. En total gåta. Vad tänker karln?

Jag vet inte men jag undrar om inte jag har skrivit det här en gång kommer inte ihåg om jag fick medhåll.

Men helt klart så håller han på med för mycket experimenterande sedan så gör han om samma jävla idiotmisstag när han tar ut Müller. Det gjorde han ju i cupen när matchen höll på att lida mot sitt slut och en väntande straffläggning hägrar (Müller första straffläggare)

Men trots allt så gjorde vi en ok bortamatch i 77minuter och gud borde straffas för att han skänkt motståndarlaget en Messi(as)

Thiago måste ha varit drabbad av stundens allvar att möta sin bror för jösses vad han var dålig igår.
Lahm är ingen för mittfältet i en sådan här viktig match det hade varit bättre om han tagit Rafinhas plats och låtit Wieser spela.
Bernat är en annan Spanjor som tillhörde dom tre sämsta på planen igår.

Dessa tre var sämsta på planen igår.

Inga spelare heller att vänta på till returen som jag putsa till siffrorna men jag tror ändå att vi vänder på detta och vinner hemma med 6-1.
Citera
2015-05-07, 08:30
Medlem
LXXVs avatar
Shit va ni va negativa här inne :/

Brukar oftast vara inne på reddit nu för tiden men tänkte ändå kolla stämningen här och jag kan förstå besvikelsen Men kom igen! Vi hade ingen Robben eller för all delen en Ribery under större delen av säsongen och ändå lyckades vi komma till Semifinal. Vi lyckades hålla Barca i schack i 70 minuter och då hade vi fortfarande ett osammanhängande spel som oftast slutade med felpassningar. De få chanser vi hade var tyvärr sumpade på grund av att marginalerna var emot oss. Så är det med fotbollen ibland.

Neuer spelade riktigt bra stundtals i matchen och sen så gjorde han de där misstaget som sedan skulle sänka oss :/ Man lägger inte en snabb och kort frispark i egen planhalva precis efter ett Barca anfall och speciellt inte när 3-4 av våra spelare diskuterar med domaren...

Ser att vissa av er tycker Pep borde bytas ut. Men då frågar jag er, skulle någon av våra förra tränare ha gjort det bättre med tanke på situationen? Skulle en Van Gaal ha lyckats stå emot ett Barcelona så länge? Heynckes vann trippeln men även han kunde göra konstiga beslut. Jag ogillar också Pep men det är mer på grund av den spelstil han förespråkar, men jag anser inte att man borde sparka en tränare som har tagit ett skadedrabbat Bayern till semi i CL.

På tal om just skadorna så är det ren otur. Man kan inte bara säga att det är fel på tränarna. Va fan Arsenal har ju skador stundtals under säsongerna och inte fan har de bytt tränare för det... Sånt händer helt enkelt vare sig man vill det eller inte.

Rafinha borde inte få så mycket skit. Han har varit stabil under säsongen och det var synd att han inte kunde visa den formen just igår kväll....

Men en sak som jag stör mig på är att ledningen fortfarande inte har lyckats hitta en bra ersättare till Ribery eller Robben. Man märker hur spelet blir inte lika sammanhängande utan Ribery. Anfallet saknar fokus(för det mesta). Eller är detta kanske tränarnas fel som inte kan implementera de yngre spelarna vi har för att de ska kunna vara påväg till att spela på det sättet som gör att en spelare som Ribery blir så viktig för ett Bayern anfall? Ribery håller på att lägga skorna på hyllan.. och vi har fortfarande inte en spelare som har visat sig kunna besitta en liknande spelstil som Ribery har. Jag hade velat se Anderson från Lazio i Bayern just för att han påminner mig om Ribery(snabb, teknisk och har de där spelseendet som gör Ribery till Ribery), men då han är en "oprövad" brasse så är det inte så troligt.

Peps kommentar efter matchen tyder på att killen har gett upp... Så vi får väl blicka mot nästa säsong och försöka hålla alla våra spelare friska.
Citera
2015-05-07, 08:45
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV

På tal om just skadorna så är det ren otur. Man kan inte bara säga att det är fel på tränarna. Va fan Arsenal har ju skador stundtals under säsongerna och inte fan har de bytt tränare för det... Sånt händer helt enkelt vare sig man vill det eller inte.
.

Problemet är vad för skador det är. Kolla på transfermarkt så ser du är de flesta skadorna i truppen är muskelbristningar. Och det är efterföljd av för hård träning och överbelastning. Något i klubbens rutinlagda tränings- och matchprogram är fatalt fel.
Citera
2015-05-07, 09:04
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Wie denkt man wenn man mit drei Försvarare gegen Barcelona spielt?

Nu lär högsta hönsen vara rejält missnöjda. Auf wiedersehen, Pep?

Jag tror att Pep gedenkte, die Passwege från Mittelfeld till MSN att blockera, som han ofta tänker - gör det trångt på mittfältet så vinner vi lätt bollen. Det verkar inte heller ganz verrückt, då Iniesta och Rakitic känns som relativt svagare spelare än MSN.

Och skulle en boll trilla igenom, då är MSN i vilket fall punktmarkerade och det är lättare att förstöra spel än bygga upp spel t ex Rafinha kan alltid sträcka ut en fot och peta bollen från Messi till inkast eller springa lika snabbt utan boll som han gör med boll och glidtackla ut bollen.

Pep har gjort bra ifrån sig i FC Bayern, vilken tidigare tränare förutom Heynckes hade varit bättre? Däri ligger också mein Hauptargument: Heynckes utnyttjade varje spelares speciella styrkor till max medan Pep inte alltid får ned hela sin potentiella spelstyrka i gräset pga att han låter sina många spelidéer vara överordnade det material han har.

Det är dock inte långt mellan fiasko och framgång på den här nivån, vi får se nästa vecka. Bayern måste väl ha gjort tre eller fler mål på ter Stegen förr?
Citera
2015-05-07, 09:10
Medlem
cyberkalles avatar
Lite negativa tycker jag gott vi kan vara och har rätt till.
Det är inte sedan mina glansdagar på 70-talet som Bayern haft en sådan här generation och sedan Pep tog över så har vi fortsatt vara jävligt bra men inte det där lilla extra som man förväntade sig av denne demontränaren.

Nu är denna upplaga av Bayern på väg att fasas ut och vad är på väg in?
Det talas vitt och brett över hur mycket dom kan spendera men på dom så viktiga ytterpositionerna har det inte hänt så mycket, jo det var bra att Shaqiri for iväg för han är inte rätt man att ersätta vare sig Ribéry eller Robben.
Citera
2015-05-07, 10:08
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Pep har gjort bra ifrån sig i FC Bayern, vilken tidigare tränare förutom Heynckes hade varit bättre? Däri ligger också mein Hauptargument: Heynckes utnyttjade varje spelares speciella styrkor till max medan Pep inte alltid får ned hela sin potentiella spelstyrka i gräset pga att han låter sina många spelidéer vara överordnade det material han har.

Vilken tidigare tränare har haft det sportsliga materialet samt ekonomiska förutsättningar som Pep har haft? Inte ens Jupp var i närheten med Nerlinger dom sportchef och med värvningar som Nils Petersen osv... Ingen tidigare tränare har haft möjligheten att värva spelare som Benatia, Thiago, Lewandowski osv som varit högst värderade internationellt.
Citera
2015-05-07, 12:31
Medlem
motvalls avatar
Att Guardiola är en duktig tränare kan inte någon fotbollskunnig ifrågasätta, vi är också många som anser han är en spännande och modig sådan. Man kan inte heller seriöst anse han misslyckats i Bayern, ligatitel och CL-semi varje år plus en cuptitel förra året är vad man kan ”kräva” av en sådan. Men eftersom han uppenbarligen saknar det där extra för FC Bayern så måste han skärskådas och ifrågasättas idag.

Igår saknades det många viktiga spelare som verkligen hade behövts. Så bra som Barcelona verkar vara för stunden är det inte säkert att vi med dessa på planen skulle vunnit på Camp Nou. Resultatet 3-0 kunde lika gärna ha varit 2-0 eller 1-0 om vissa spelare haft bättre skärpa i några sekvenser. Hade Lewa satt sitt jätteläge i början skulle det blivit en helt annan match, o s v. Att det är små marginaler i Fotboll är en klyscha, men en sann sådan. Det är inte prestationen igår som jag reagerar emot utan helhetsintrycket av Guardiolas tid i Bayern.

Pep har nu varit i klubben under två säsonger, två som sett förvånansvärt lika ut. Under höstarna har laget spelat en bländande fotboll, anser att de då varit bäst i världen. Guardiola har experimenterat vilt, förra säsongen med 4141 och Lahm som sexa, denna med mängder av olika uppställningar (343, 442, 352, you name it). Ligatiteln har i princip varit säkrad vid jul.

Så kommer vårsäsongen, spelet börjar hacka, Pep gör taktiska förändringar som inte fungerar längre, massor med spelare verkar tappat geisten, skärpan i försvarsspelet försvinner och spelarna har svårt att komma till avslut. Med lite jävlaranamma säkras ändå ligatiteln och en semifinalplats i CL, trots skadeproblem (förra året stora, denna enorma). Sedan tar det slut.

FC Bayern har förvandlats från världens bästa fotbollslag till ett ganska mediokert sådant, just när det egentligen gäller som mest. Hade laget spelat på samma sätt på hösten som på våren skulle de inte vunnit BL eller tagit sig vidare långt i CL helt enkelt. Detta trots sin oerhört breda och spelskickliga trupp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in