Shit va ni va negativa här inne :/
Brukar oftast vara inne på reddit nu för tiden men tänkte ändå kolla stämningen här och jag kan förstå besvikelsen

Men kom igen! Vi hade ingen Robben eller för all delen en Ribery under större delen av säsongen och ändå lyckades vi komma till Semifinal. Vi lyckades hålla Barca i schack i 70 minuter och då hade vi fortfarande ett osammanhängande spel som oftast slutade med felpassningar. De få chanser vi hade var tyvärr sumpade på grund av att marginalerna var emot oss. Så är det med fotbollen ibland.
Neuer spelade riktigt bra stundtals i matchen och sen så gjorde han de där misstaget som sedan skulle sänka oss :/ Man lägger inte en snabb och kort frispark i egen planhalva precis efter ett Barca anfall och speciellt inte när 3-4 av våra spelare diskuterar med domaren...
Ser att vissa av er tycker Pep borde bytas ut. Men då frågar jag er, skulle någon av våra förra tränare ha gjort det bättre med tanke på situationen? Skulle en Van Gaal ha lyckats stå emot ett Barcelona så länge? Heynckes vann trippeln men även han kunde göra konstiga beslut. Jag ogillar också Pep men det är mer på grund av den spelstil han förespråkar, men jag anser inte att man borde sparka en tränare som har tagit ett skadedrabbat Bayern till semi i CL.
På tal om just skadorna så är det ren otur. Man kan inte bara säga att det är fel på tränarna. Va fan Arsenal har ju skador stundtals under säsongerna och inte fan har de bytt tränare för det... Sånt händer helt enkelt vare sig man vill det eller inte.
Rafinha borde inte få så mycket skit. Han har varit stabil under säsongen och det var synd att han inte kunde visa den formen just igår kväll....
Men en sak som jag stör mig på är att ledningen fortfarande inte har lyckats hitta en bra ersättare till Ribery eller Robben. Man märker hur spelet blir inte lika sammanhängande utan Ribery. Anfallet saknar fokus(för det mesta). Eller är detta kanske tränarnas fel som inte kan implementera de yngre spelarna vi har för att de ska kunna vara påväg till att spela på det sättet som gör att en spelare som Ribery blir så viktig för ett Bayern anfall? Ribery håller på att lägga skorna på hyllan.. och vi har fortfarande inte en spelare som har visat sig kunna besitta en liknande spelstil som Ribery har. Jag hade velat se Anderson från Lazio i Bayern just för att han påminner mig om Ribery(snabb, teknisk och har de där spelseendet som gör Ribery till Ribery), men då han är en "oprövad" brasse så är det inte så troligt.
Peps kommentar efter matchen tyder på att killen har gett upp... Så vi får väl blicka mot nästa säsong och försöka hålla alla våra spelare friska.