Resultat: .
0%
röster
2013-04-13, 18:32
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Min går till Ribery, men det gör det alltid om inte Müller eller 31 är med. En stor stark säger man dock inte nej till, kanoninsats av en sympatisk person.

Dessutom håller jag på Skellefte, men 0-0 och Hockey??? Åk till München och lär säger jag.
Ribéry är alltid grym och Starke får inte många chanser och idag gjorde han några klassräddningar därav min röst.

Skit i hockeyn din fähund nu börjar en grym fight, Heja Schalke.
Citera
2013-04-13, 19:55
Medlem
fchansas avatar
Vad fasicken har hänt med Aachen? Åkte ur Zweite förra säsongen och storsatsade för en come back. Nu ligger de sist i Dritte med några få omgångar kvar. Har de sparkat Freddy Borg?
Citera
2013-04-13, 20:37
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Vad fasicken har hänt med Aachen? Åkte ur Zweite förra säsongen och storsatsade för en come back. Nu ligger de sist i Dritte med några få omgångar kvar. Har de sparkat Freddy Borg?

Öhh
Vaknat nu eller?
De har konkat mer eller mindre och Freddy Borg harvar i Darmstadt sedan jul.
Citera
2013-04-13, 20:42
Medlem
Skönt med poängtapp för Leverkusen. Nu kan vi knappast tappa andraplatsen, oavsett vad som händer.
Citera
2013-04-13, 20:44
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Skönt med poängtapp för Leverkusen. Nu kan vi knappast tappa andraplatsen, oavsett vad som händer.

Var du orolig?
Citera
2013-04-13, 20:47
Medlem
Citat:
Var du orolig?

Inte riktigt, det är ju trots allt mest enkla matcher kvar (exempelvis Hoffenheim och Düsseldorf). Känns som att det blir reservbetonat mot Mainz innan Madrid-matchen.
Senast redigerad av fortississimo 2013-04-13 kl. 20:50.
Citera
2013-04-13, 20:51
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Inte riktigt, det är ju trots allt mest enkla matcher kvar (exempelvis Hoffenheim och Düsseldorf). Känns som att det blir reservbetonat mot Mainz mellan Madrid-matcherna.

Om inte bettingbolagen världen runt är rent av okunniga skulle jag säga att BVB som tvåa i BL är den säkraste osäkerheten som finns i fotbollsvärlden just nu.
Citera
2013-04-13, 21:02
Bannlyst
Schalke lyckades trots allt hämta upp till 2-2. Kan visa sig vara oerhört viktigt när säsongen summeras. En snabb titt på tabellen och det är ju för fan rena rama vilda västern dramat runt Europa platserna. Leverkusen ska fan inte vara så säkra dom heller, bara 5 poäng ned till S04 nu.
Citat:
-----------------Målsk---Pkt
Neverkusen------+15-----50
----CL----------------------
Schalke --------- +5 ---- 46
----CL-kval----------------
Freiburg---------+5 -----45
Frankfurt ------ +2 ------42 (en match till godo)
----EL-kval-----------------
'gladbach--------1------41 (en match till godo)
HSV ----------11------41
Mainz --------- +2-------39
~sedan H96 & "der club" på 38p~~~~~~~~

Resterande matcher:

Upplagt för drama! Vilka går starkast för stunden egentligen?
Märkbart dessutom att Bayern förekommer rätt ofta i dessa scheman. Ett brögäng som lirar med sina reservspelare men kör över allt & alla ändå.. inkasserar dessa lag som kämpar för glatta livet 0 poäng i dessa möten?

Fan i helvete vad tight det är! Dessutom möter flera lag varandra
Tror ändå Schalke grejar CL-platsen. Hoppas på det dessutom. Känns som enda laget, för stunden, av dessa som är "värdiga" att representera Bundesliga i Champions League. Och därutöver enda som har en chans i CL...Det är ändå ett bra steg för Freiburg att "inleda" med lite EL-spel. Som dessutom ser ut att tappa 3(?) tongivande spelare. Det är ju upplagt för flopp så det bara sjunger om det...
Känns på förhand att tabellen i dessa områden kommer att sluta som det ser ut just nu - Freiburg och Frankfurt kniper EL-platserna.
Hade hoppats på 'gladbach istället för Freiburg, men de tre sista matcherna ser för tunga ut om jag ska vara ärlig. Däremot kan de mycket väl dra 9 p i de tre kommande, eller 7p är väl mer rimligt.
Får hoppas Frankfurt rycker upp sig bara. HSV tror jag absolut inte grejar det, på tok för svajiga. Mainz kan nog knipa poäng mot BvB härnäst, som antagligen(?) lär vila spelare inför CL-mötet med Real. Aja, kan ju spekulera hur mycket som helst.
Senast redigerad av Rummenigge 2013-04-13 kl. 21:05.
Citera
2013-04-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rummenigge
Schalke lyckades trots allt hämta upp till 2-2. Kan visa sig vara oerhört viktigt när säsongen summeras. En snabb titt på tabellen och det är ju för fan rena rama vilda västern dramat runt Europa platserna. Leverkusen ska fan inte vara så säkra dom heller, bara 5 poäng ned till S04 nu.

Resterande matcher:

Märkbart dessutom att Bayern förekommer rätt ofta i dessa scheman. Ett brögäng som lirar med sina reservspelare men kör över allt & alla ändå.. inkasserar dessa lag som kämpar för glatta livet 0 poäng i dessa möten?

Tror ändå Schalke grejar CL-platsen. Hoppas på det dessutom. Känns som enda laget, för stunden, av dessa som är "värdiga" att representera Bundesliga i Champions League. Och därutöver enda som har en chans i CL...Det är ändå ett bra steg för Freiburg att "inleda" med lite EL-spel. Som dessutom ser ut att tappa 3(?) tongivande spelare. Det är ju upplagt för flopp så det bara sjunger om det...
Känns på förhand att tabellen i dessa områden kommer att sluta som det ser ut just nu - Freiburg och Frankfurt kniper EL-platserna.
Hade hoppats på 'gladbach istället för Freiburg, men de tre sista matcherna ser för tunga ut om jag ska vara ärlig. Däremot kan de mycket väl dra 9 p i de tre kommande, eller 7p är väl mer rimligt.
Får hoppas Frankfurt rycker upp sig bara. HSV tror jag absolut inte grejar det, på tok för svajiga. Mainz kan nog knipa poäng mot BvB härnäst, som antagligen(?) lär vila spelare inför CL-mötet med Real. Aja, kan ju spekulera hur mycket som helst.

Gladbach förlorade inför förra säsongen två viktiga spelare i Reus och Dante. Trots detta lyckades de med att ta två poäng från Bayern i höstens möte, även mot BvB har jag för mig.
Schalke har många skadade spelare, dessa måste komma tillbaka någon gång.
Senast redigerad av fortississimo 2013-04-13 kl. 21:17.
Citera
2013-04-13, 22:02
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rummenigge

Resterande matcher:

Man får inte glömma att om Freiburg tar en EL plats och besegrar Stuttgart i tyska cupen och går till final, samtidigt som Bayern besegrar Wolfsburg. Då blir plats 7 en kval-EL-plats.
HSV har uruselt i målskillnad, jag gissar som du att Freiburg och Frankfurt tar de första platserna i EL men osäker på vem som följer med dem om plats 7 blir en europaplats. Gladbach är fullt möjligt!
Citera
2013-04-13, 22:11
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Öhh
Vaknat nu eller?
De har konkat mer eller mindre och Freddy Borg harvar i Darmstadt sedan jul.

Ähum, sorry att man inte hinner med alla turer. Har ju liksom ett liv vid sidan om fotbollen att ta hand om. Hade hört att att de fixat finansiärer men det stämde tydligen inte.
Citera
2013-04-13, 22:25
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Ähum, sorry att man inte hinner med alla turer. Har ju liksom ett liv vid sidan om fotbollen att ta hand om. Hade hört att att de fixat finansiärer men det stämde tydligen inte.

Det har vi alla,
Bayern spelade en liknande match för Aachen som för ditt lag i vintras. Den gången kom inte tillräckligt mycket folk för att allt skulle ordna sig för Alemannia. Eftersom det finns lite problem efter den nya stadions byggnad med kommunen så ser det tyvärr mörkt ut nu.

Varit där innan det nya tivolit byggdes och sett dem spela på det gamla. Kalla det halvkoll jag har på klubben, inte mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in