Jag tycker väl iofs att Dortmund inte var helt utspelade i första halvlek. Visst var det Bayern som förde matchen och hade de flesta chanserna, men jag var imponerad att de lyckades stå emot Bayerns press som de gjorde. Som ZDFs kommentator menade: "Dortmund är duktiga på att vinna bollen, men förlorar den lika fort igen". Förvisso kändes det lite som en blandning av tur och inte bara fint spelande att det bara stod 1-0 i halvle, men det var ju väldigt underhållande spel som visades upp från båda lagen. Hade Benatias långa ben inte varit framme så kanske det hade stått 0-1 istället iofs, men det är ju o andra sidan oväsentligt.
Jag håller med om att Dortmund lyckades komma tillbaka i andra, samt att byta ut Thiago var märkligt, var det så att han fick en smäll och Pep tänkte på att hålla honom kry inför CL? Mkhitaryan kändes annars som ett riktigt bra inhopp för Dortmund.
Straffmissen med Schmelzers hands är förstås en jättemiss från domaren. Sen kan jag tycka att Langerak var på gränsen, om inte ens över gränsen när han golvade Lewandowski. Såg inte ut som att han var på bollen och det var en helt sjukt hård satsning. Hoppas det inte får konsekvenser inför matchen mot Barca, Robbens in- och utträde var trist nog.
Men för Tysk fotboll var det ändå kul att se matchen. Kändes som en riktigt FCB vs BVB-clash
OT: För er Germanofiler kan jag tillägga att ZDF körde en lång intervju med f.d. Bundekanslern Helmut Schmidt efter matchen. Givetvis röktes det i studion, och för att vara 96 år gammal så var han ruggigt påläst och var väldigt interssant att lyssna på.