Resultat: .
0%
röster
2015-04-29, 09:37
Medlem
cyberkalles avatar
Nyss klockan 09.20 så åkte Robben in till Dr. Müller-Wohlfahrt ja flera har ännu kvar honom som läkare nu håller vi tummarna för någon mirakelkur.

Dagens bästa tweet I don't have any injury! @Thiago Alcantara
Citera
2015-04-29, 10:33
Medlem
xuls avatar
Jag tycker väl iofs att Dortmund inte var helt utspelade i första halvlek. Visst var det Bayern som förde matchen och hade de flesta chanserna, men jag var imponerad att de lyckades stå emot Bayerns press som de gjorde. Som ZDFs kommentator menade: "Dortmund är duktiga på att vinna bollen, men förlorar den lika fort igen". Förvisso kändes det lite som en blandning av tur och inte bara fint spelande att det bara stod 1-0 i halvle, men det var ju väldigt underhållande spel som visades upp från båda lagen. Hade Benatias långa ben inte varit framme så kanske det hade stått 0-1 istället iofs, men det är ju o andra sidan oväsentligt.

Jag håller med om att Dortmund lyckades komma tillbaka i andra, samt att byta ut Thiago var märkligt, var det så att han fick en smäll och Pep tänkte på att hålla honom kry inför CL? Mkhitaryan kändes annars som ett riktigt bra inhopp för Dortmund.

Straffmissen med Schmelzers hands är förstås en jättemiss från domaren. Sen kan jag tycka att Langerak var på gränsen, om inte ens över gränsen när han golvade Lewandowski. Såg inte ut som att han var på bollen och det var en helt sjukt hård satsning. Hoppas det inte får konsekvenser inför matchen mot Barca, Robbens in- och utträde var trist nog.

Men för Tysk fotboll var det ändå kul att se matchen. Kändes som en riktigt FCB vs BVB-clash

OT: För er Germanofiler kan jag tillägga att ZDF körde en lång intervju med f.d. Bundekanslern Helmut Schmidt efter matchen. Givetvis röktes det i studion, och för att vara 96 år gammal så var han ruggigt påläst och var väldigt interssant att lyssna på.
Citera
2015-04-29, 10:33
Medlem
Lekmands avatar
Såg att någon missade matchen igår. Den finns på youtube! Tyvärr ingen sammanfattning.

Första och andra halvlek: https://www.youtube.com/watch?v=_e41ANFC3FE

Extratid: https://www.youtube.com/watch?v=vRGdfE4VXCk

Straffar: https://www.youtube.com/watch?v=foX_ZiScMvU

Intervjuer och matchanalys: https://www.youtube.com/watch?v=IRdkF1xXegI
Citera
2015-04-29, 10:37
Medlem
MentosFruitcores avatar
Lewandowski också borta?
Citera
2015-04-29, 10:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Lewandowski också borta?

Troligtvis så är käken av:

https://de.eurosport.yahoo.com/news/dfb-pokal-kieferbruch-lewandowski-073247873--sow.html#de-fb-po?cmp=defb
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/fc-bayern-stuermer-robert-lewandowski-verdacht-kieferbruch-4955357.html

Kul semifinal det kommer bli nu mot Barcelona.
Senast redigerad av cyberkalle 2015-04-29 kl. 10:58.
Citera
2015-04-29, 10:55
Medlem
Hur kan Bayern supportrar acceptera att en spansk fjant kommit in i klubben och rört om så mycket och hetsar mot läkare som jobbat i klubben sen 70-talet ?
Citera
2015-04-29, 11:25
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Hur kan Bayern supportrar acceptera att en spansk fjant kommit in i klubben och rört om så mycket och hetsar mot läkare som jobbat i klubben sen 70-talet ?
Om du kollar några sidor bakåt (med aktiviteten i tråden det senaste lär det dock vara en bit dit) så ser du att de flesta är kritiska mot Müller-Wohlfahrt. 1. Han är gammal och kanske inte hänger med i senaste tekniken. 2. Han håller på med fucking homeopati. 3. Han har ställt märkliga krav på klubben innan och även lämnat klubben en gång innan när samarbetet var dåligt. 4. Det har faktiskt varit riktigt riktigt många skador under året.

Så denna frågan är förvånansvärt okontroversiell i tråden. Alla verkar stå på Peps sida.

Sedan har du ställt en lite ledande fråga, speciellt sett med början, men jag har behandlat den neutral Inte säkert att det finns något som behöver "accepteras" och Pep är sannerligen ingen spansk fjant, hans hängivenhet i arbetet är fruktansvärt imponerande och han har tillockmed lärt sig tyska för att göra arbetet så bra som möjligt här.
Citera
2015-04-29, 11:31
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:

Spansk fjant... Lägg ned, han är en av de mest meriterande och entusiastiska tränarna som finns idag. Kolla på statistiken så ser man att Guardiola har bättre statistik än Heynckes som dessutom var grovt kritiserad säsongen innan trippeln när msn tappade allt på slutet. Målsnöret i alla tävlingar.

Problemet med läkaren är större än så. Guardiola kritiserade redan första veckorna när han kom hur det var upplagt i klubben där MW i princip jobbar deltid i klubben och har sin privata klinik i första hand.

Det tillsammans med homeopatin som är hokuspokus gör att någon gick i taket. Ryktena säger att det var Rummenigge och inte Guardiola som fick ett utbrot.
Och jag förstår honom. Sån skadefrekvens direkt eller strax efter friskförklarade spelare precis börjat köra igen är ju sjuk. Något är brutalt fel.
Citera
2015-04-29, 11:41
Medlem
Allt som man gillade med Bayern har ju försvunnit med den där spanska fjanten.
Bayern ska ha en arg,gammal och tysk tränare. Total-fotbollen är ju borta med tendenser av Barca duttandet.
Citera
2015-04-29, 12:37
Medlem
Citat:
Allt som man gillade med Bayern har ju försvunnit med den där spanska fjanten.
Bayern ska ha en arg,gammal och tysk tränare. Total-fotbollen är ju borta med tendenser av Barca duttandet.

Jag är faktiskt något benägen till att hålla med. Jag tyckte Pep var helt kanon i höstas t ex, hans idéer kändes nya o fräscha, men nu vetefan alltså.. Som att han ändrar så det blir för invecklat och lite för tröttsamt.
Och ja, "spansk fjant" tycker jag nog man kan säga
Citera
2015-04-29, 13:15
Medlem
cyberkalles avatar
Säsongen över för Robben: http://www.tz.de/sport/fc-bayern/arjen-robben-verlaesst-gips-praxis-4955529.html

För Lewandowski del så var det alltså ett käkbrott samt näsbenet av och så toppar vi med en hjärnskakning om han kan spela med någon form av skydd är ännu osäkert men lär ju missa första mötet i alla fall.

Langerak var först på bollen eller....

In Pizarro we trust.
Citera
2015-04-29, 17:57
Medlem
SvartPolkagriss avatar
En fråga angånde detta med homeopatei, har fått intrycket av mina tyska vänner att det verkar vara ganska accepterat i tyskland med sånt, delar ni den uppfattning? Blev ganska förvårnad när jag hörde det...

Har läst mycket rykten på sistonde om wolfsburgs guldklimp kevin de bruyne ska lämna till någon stor club efter säsongen är över.. blandat annat ska chelsea vara intresserade, detta kan väl ändå inte stämma? Tror ni wolfsburg kommer satsa stort i sommar med förstärkningar, tycker mig inte hitta så mycket om deras utsägda planer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in