Resultat: .
0%
röster
2013-05-11, 09:14
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
I dag får vi alla önska cyberkalle en trevlig eftermiddag, är ju nere i München och kollar på Bayern-Augsburg. För en vanlig fotbollsälskande Bayern-anhängare som jag är han val märkligt, har lovat/planerat hålla på Augsburg. Men kalle är nog mer bayrare än FC Bayrare ibland.

Ser ni en lång lite äldre halvgalen man iklädd FC Bayerntröja berusad dansa omkring på Marienplatz vid firandet av BL-mästartiteln ska ni inte vara säkra på att det är han. Ser ni, eller har sett, någon lång lite äldre halvgalen man iklädd FC Bayerntröja berusad dansa omkring i en sameby någon annan kväll denna säsong däremot, då kan ni vara säkra på vem det är.

Själv åker jag ut till skärgårdsön där inte laptopar eller Tv-apparater alltid fungerar som de ska, så mitt deltagande lär bli noll denna helg.

Man blir ju lagom avundsjuk på kalle. Den här helgen blir det säkert ett riktigt härligt party och oj vad man hade velat vara på plats.

Men man får väl avnjuta matchen i solen istället med en kall HB i handen.

Bayern ska tydligen köra med hela det tilltänkta finallaget för att spela in dem nu. Stackars Augsburg.
Citera
2013-05-11, 10:13
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
I dag får vi alla önska cyberkalle en trevlig eftermiddag, är ju nere i München och kollar på Bayern-Augsburg. För en vanlig fotbollsälskande Bayern-anhängare som jag är han val märkligt, har lovat/planerat hålla på Augsburg. Men kalle är nog mer bayrare än FC Bayrare ibland.

Ser ni en lång lite äldre halvgalen man iklädd FC Bayerntröja berusad dansa omkring på Marienplatz vid firandet av BL-mästartiteln ska ni inte vara säkra på att det är han. Ser ni, eller har sett, någon lång lite äldre halvgalen man iklädd FC Bayerntröja berusad dansa omkring i en sameby någon annan kväll denna säsong däremot, då kan ni vara säkra på vem det är.

Själv åker jag ut till skärgårdsön där inte laptopar eller Tv-apparater alltid fungerar som de ska, så mitt deltagande lär bli noll denna helg.

Kalle har väl släktingar i Augsburg och vurmar därför lite för laget i fråga?

Skulle Augsburg klara sig kvar så blir det ju en väldigt nära bortamatch för Bayern även nästa år. Dock vill jag inte att det sker på Düsseldorfs bekostnad då jag planerat en ytterligare en BL-weekend där i höst. Läggmatch idag
Citera
2013-05-11, 10:32
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Någon som kanske redan har länkat det men jag fann det inte, plus att jag läste det i sportbladet som följde med förra? lördagen. Ialla fall någon sport journalist från aftonbladet som rankat dom 20 bästa spelarna i BL.

20: Max Kruse = Sc Freibug
19: David Alaba = Bayern München
18: Julian Draxler = Schalke 04
17: Roman Weidenfeller = Dortmund
16: Marco Reus = Dortmund
15: Mario Mandzukic = Bayern München
14: Sebastian Rode = Eintracht Frankfurt
13: Jakub Blaszczykowski = Dortmund
12: Javi Martinez = Bayern München
11: Lars Bender = Bayern Leverkusen
10: Kevin Trapp = Eintracht Frankfurt
9: Dante = Bayern München
8: Stefan Kiessling = Bayern Leverkusen
7: Ilkay Gündogan = Dortmund
6: Philipp Lahm = Bayern München
5: Bastian Schweinstiger = Bayern München
4: Mario Götze = Dortmund
3: Thomas Müller = Bayern München
2: Robert Lewandowski = Dortmund

1:

Har svårt att tro att många håller med, men vad tycker ni? Hur fel är egentligen listan? Hur många rätt har den?
Nu är det ju svårt att veta vad de baserar listan på, om det bara är prestationerna under den gångna säsongen är det väl någorlunda förståeligt men att spelare som Robben, Kroos, Gomez och Neuer inte är med är ju löjligt. Okej att Robben och Gomez varit skadade och sedan haft svårt att ta en plats i startelvan men jag tror att de flesta BL-klubbar gladeligen hade tagit dem alla tar i veckan. Kroos gjorde ju en helt fantastisk säsong tills han blev skadad, större talang och bättre spelare än många på listan. Slutligen är det ju löjligt att världens bästa målvakt Neuer inte platsar in på listan över de bästa spelarna i BL, okej att han inte har haft speciellt mycket att göra, men det gör honom knappast till en sämre målvakt.

Sen är det förvisso lätt att klanka ner på listor och jag förstår att man vill uppmärksamma spelare i flera klubbar. Men några av valen är ju löjliga sett till vilka man kunde ha valt.

Finns givetvis flera andra spelare som också hade kunnat platsa in, Diego i Wolfsburg är exempelvis i sina bästa stunder en genialisk spelare.
Citera
2013-05-11, 14:05
Medlem
fchansas avatar
Spännande i topp och botten i Dritte just nu. Bielefeld - Osnabrück (2:an mot 3:an) går live på NDR.DE. Hansa leder borta mot serieledarna Karlsruhe med 1-0 på Wildparkstadion.

Edit: Schweinsteiger gjorde just mål för sitt Unterhaching
Senast redigerad av fchansa 2013-05-11 kl. 14:59. Anledning: Tillägg
Citera
2013-05-11, 17:04
Medlem
fchansas avatar
Efter dagens Dritte-matcher: Bielefeld och Karlsruhe är klara för 2.BL. Hansa Rostock klarar sig kvar i Dritte efter 1-1 borta mot just nämnda KSC. En omgång kvar. Oklart om Vilket lag som tar kvalplatsen till 2.BL. Till Regionalliga går konkursade Aachen och om övriga bottenplatser avgörs det i sista omgången.
Citera
2013-05-11, 17:08
Medlem
Simsonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Efter dagens Dritte-matcher: Bielefeld och Karlsruhe är klara för 2.BL. Hansa Rostock klarar sig kvar i Dritte efter 1-1 borta mot just nämnda KSC. En omgång kvar. Oklart om Vilket lag som tar kvalplatsen till 2.BL. Till Regionalliga går konkursade Aachen och om övriga bottenplatser avgörs det i sista omgången.

Underbart att Karlsruhe är tillbaka! Suget att knäcka en Rothaus Tannen Zäpfle är enormt, men tyvärr går dessa ej att införskaffa på bolaget :/
Citera
2013-05-11, 17:23
Medlem
TKD_1337s avatar
Då är det klart att Werder Bremen stannar i Bundesliga! Väldigt bra för Bundesliga med tanke lagets storlek.

Hur blir det nu med Thomas Schaaf?
Citera
2013-05-11, 17:24
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simsonite
Underbart att Karlsruhe är tillbaka! Suget att knäcka en Rothaus Tannen Zäpfle är enormt, men tyvärr går dessa ej att införskaffa på bolaget :/

Mmm... Rothaus är en av mina favoriter. Köpte t o m en Rothaus-tröja senast jag var i Karlsruhe.

Branimir Hrgota gjorde hat trick borta mot Mainz för sitt Mönchenladbach idag. Inte illa.
Citera
2013-05-11, 17:25
Medlem
marc0p0l0s avatar
9 matcher
35 mål
3.9 i snitt/match
Slutsålt på 8/9 matcher

Finns hur mycket som helst att säga om den här omgången, men det går inte att undgå att helt enkelt kommentera hur fantastisk Bundesliga är. Trevlig lördagskväll mina vänner!

Citera
2013-05-11, 17:31
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Då är det klart att Werder Bremen stannar i Bundesliga! Väldigt bra för Bundesliga med tanke lagets storlek.

Hur blir det nu med Thomas Schaaf?
Skönt att det löste sig till sist...

De har sagt att Schaaf blir kvar även nästa år, men det känns lite 50-50. Finns viktigare delar att förstärka, behövs en bra anfallare samt en ledartyp.
Citera
2013-05-11, 17:37
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
9 matcher
35 mål
3.9 i snitt/match
Slutsålt på 8/9 matcher

Finns hur mycket som helst att säga om den här omgången, men det går inte att undgå att helt enkelt kommentera hur fantastisk Bundesliga är. Trevlig lördagskväll mina vänner!

Vilken match var inte slutsåld? Bayer Leverkusens?

Kiessling är etta just nu i skytteligan med sina 24 mål. Det är en mer än Lewandowski. Leverkusen möter Hamburg borta medan Dortmund möter Hoffenheim hemma så polacken är favorit till att vinna skytteligan.
Citera
2013-05-11, 17:37
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Skönt att det löste sig till sist...

De har sagt att Schaaf blir kvar även nästa år, men det känns lite 50-50. Finns viktigare delar att förstärka, behövs en bra anfallare samt en ledartyp.

Sedan kommer ni behöva hitta någon som kan vinna matcher som De Bruyne har gjort för er!

Tim Wiese
Andreas Beck
Eren Derdiyok
Roberto Firmino
Sejad Salihović

Tror ni dessa spelare följer med till 2BL om nu Hoffenheim åker ner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in