Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
Sätter mina fem cent på att det inte behövs någon ersättare i så fall, utan att han lånas ut till Gladbach nästa säsong. Valdes är ju kvar ett år till och ter Stegen vill nog inte nöta bänk.
Nu är jag inte lika övertygad som du på att det verkligen blir någon övergång, figurerar så mycket rykten dessa tider.
Apropå målvakter, tror ni Fabian Giefer följer med Düsseldorf ner eller flyttar han? Har bara ett år kvar på sitt kontrakt dessutom. Ryktades om Schalke för ett tag sedan.
Jo känns som Schalke behöver någon talang även fast jag gillar Hildebrand, Fährmann verkar ju inte hålla och Unnerstall vill ju lämna. Giefer känns som en bra värvning!
Roligt med Raffael kvar i BL där han hör hemma, känns som han och Arango kan bli bra tillsammans och sedan om dem får igång Xhaka kan dem få ett fint mittfält!
Imtech säger upp sig som sponsor för Hamburg. Zoua verkar så gott som klar för Hamburg, suttit och nötat bänk i Basel så får se om han kan ge oss något.
En jag hoppas på är Pogatetz som ryktas till bland annat Leverkusen HSV, Nürnberg och Bremen. Gillade honom i sin H96 tid och förstod aldrig varför han gick till volkswagen.
Goretzka och Bochum verkar inte bli några vänner, sägs stämma klubben nu för han inte släpps till Schalke. Någon som vet varför dem inte släpper honom?
Välkommen tillbaka folkpark!