Resultat: .
0%
röster
2015-02-10, 06:03
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brobyggare21
Du är väl inte tysk ? Varför skriver du vi ?
Jo jag är det har dock dubbla medborgarskap blev även Svensk i 20-års åldern.
Citera
2015-02-10, 13:21
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Läser lösa rykten om att Reus funderar på att förlänga sitt kontrakt samt då skriva bort sin utköpsklausul.

Någon som är tysk och läst något mer i tyska medier?

Hittade bara en tysk länk via Dortmunds SF-forum men jag är inte supervass på tyska.

EDIT

Marco Reus förlängde med Dortmund till 2019.

JAAAAAAAAAAAA!
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-02-10 kl. 13:26.
Citera
2015-02-10, 13:31
Medlem
Mastodontishs avatar
Skönt. Så slipper man det vevet om honom.
Citera
2015-02-10, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jo jag är det har dock dubbla medborgarskap blev även Svensk i 20-års åldern.

Jaha okej. Född i München ?
Citera
2015-02-10, 15:08
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Reus blir kvar i Dortmund eller? http://www.ruhrnachrichten.de/sport/bvb/Wende-im-Transferpoker-Reus-tendiert-beim-BVB-zur-Vertragsverlaengerung;art11635,2618468

.

Jahapp då blev det verklighet då.
Skönt att det är över med alla spekulationer nu.
Citera
2015-02-10, 15:11
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brobyggare21
Jaha okej. Född i München ?

Jobbar du åt Aftonbladet?

Ungefär i München ja korrekt svar finns säkert i tråden.
Citera
2015-02-10, 15:18
Medlem
Högaktar Reus för det här. Underbara nyheter!
Citera
2015-02-10, 15:43
Medlem
setubals avatar
Oerhört kul med Reus, än är loppet inte kört! De tror på vad de gör och det kommer nog lösa sig för gänget.

Citat:
Jobbar du åt Aftonbladet?

Ungefär i München ja korrekt svar finns säkert i tråden.
Haha granskningen hägrar. Passa dig!

Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
En liten fråga för er som kan detta mycket bättre än mig.

Jag gjorde nyligen en statistik analys av Oscar för en CFC-sida där defensiva samt offensiva egenskaper bröts ut och analyserades var för sig.

En viktig del av denna analys var en internationell jämförelse, och det visade sig att den enda spelaren i världen som kan jämföras i vad de erbjuder på plan med Oscar är Roberto Firmino från Hoffenheim.

Jag är lite nyfiken på hur han ses i denna del av forumet. Är han en spelare som gynnas av att spela i en mindre klubb, eller är han en blivande storstjärna som inte plockats upp än? Hur bra brukar han vara mot topplag etc?

Någon som vet?
Vad det är för defensiva kvaliteter som brutits ut är väl lite luddigt och jag har väl ingen bra bild på så sätt. Hoffenheim som lag jobbar hårt i defensiven för att ställa om så snabbt som möjligt, och det är oftast i de lägena Firmino glänser och hämtar sina poäng. Hela laget är en del i defensiven och han tar sitt ansvar och jobbar hårt är väl bilden jag har fått av han.

Oerhört uppskattad som stjärna i lilla Hoffenheim annars. Läste en artikel i höstas om honom, han flyttade rätt tidigt, typ 14-15 års åldern, från sin mor för att satsa på fotbollen och fick utstå ett starkt tryck från tränaren. Men han bet ihop och gnällde aldrig vilket tydligen var en av de främre anledningarna till att dåvarande sportchefen i Hoffenheim plockade över han. Och det är tydligen något som syns än idag, han verkar vara uppskattad för sin inställning. Han har väl egentligen varit rätt länge i Hoffenheim nu och verkar tillfreds med tillvaron. Förlängde sitt kontrakt förra året gjorde han ju också. Men det kanske är lättare att skina som offensiv central pelare i ett så fröjdigt lag som lilla Hoffenheim ändå är.

Glänste väl häromåret mot både Bayern och Dortmund, så tål att litas på i de "större matcherna" också. Men det är nog något helt annat att ha förtroende i ett storlag än att vara stjärnan i en mindre klubb.Men han fick chansen och tog den när han kom
Var väl även på radarn att han skulle komma med i brassarnas trupp till VM!

Tror nog att han sticker inom 2 år, München ligger ju inte alltför långt bort.
Citera
2015-02-11, 09:09
Medlem
Grus-Kalles avatar
Intressant tabell från AS med storlek och fördelning av TV-pengar i alla stora europeiska ligor http://as.com/diarioas/imagenes/2015/02/10/english/1423555339_842609_1423555477_noticia_grande.jpg

Vet inte hur systemet fungerar i alla ligor, men det finns en del intressanta punkter:

- PL är mer än dubbelt så mycket värd som TV än tvåan Serie A OCH delar ut pengarna väldigt jämlikt.

- 1.BL är lika mycket värt som Ligue 1 (!), men sprider pengarna jämnare.

- Primera Division har extrema skillnader mellan topp och botten och Serie A har stora skillnader, ser ut som om de har enskilda förhandlingar om TV-rättigheter.
Citera
2015-02-11, 20:39
Medlem
Marco Polo:
Dina teorier ang BVB, har inte Kloppo kanske också tappat lite av sin fingertoppkänsla betr nyförvärven?
Immobilie, Ginter, Ramos har det ju tyvärr inte gått så bra för, tyvärr.
Läste också att Reus fick applåder av sina lagkamrater när han kom till omklädningsrummet.
Citera
2015-02-11, 20:40
Medlem
Förresten...mitt kära HSV har vunnit 2 matcher på raken, kanske tre på lördag?
Citera
2015-02-12, 07:12
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Intressant tabell från AS med storlek och fördelning av TV-pengar i alla stora europeiska ligor http://as.com/diarioas/imagenes/2015/02/10/english/1423555339_842609_1423555477_noticia_grande.jpg

Vet inte hur systemet fungerar i alla ligor, men det finns en del intressanta punkter:

- PL är mer än dubbelt så mycket värd som TV än tvåan Serie A OCH delar ut pengarna väldigt jämlikt.

- 1.BL är lika mycket värt som Ligue 1 (!), men sprider pengarna jämnare.

- Primera Division har extrema skillnader mellan topp och botten och Serie A har stora skillnader, ser ut som om de har enskilda förhandlingar om TV-rättigheter.

Jäkla småpengar BL-lagen drar in i jämförelse med PL, jag tycker dock att BL har en rätt sund fördelning.

Kai Psotta han som för Bilds räkning följer Bayern fick en trevlig intervju med Badstuber när dom var på träningsläger sist.
Intervjun börjar efter en stund: https://www.youtube.com/watch?v=Mm11abgCOTo&app=desktop

Ungdomlig som jag är så har jag lärt mig att han även finns på twitter: https://twitter.com/kpsotta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in