Resultat: .
0%
röster
2013-05-10, 20:51
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Någon som kanske redan har länkat det men jag fann det inte, plus att jag läste det i sportbladet som följde med förra? lördagen. Ialla fall någon sport journalist från aftonbladet som rankat dom 20 bästa spelarna i BL.

20: Max Kruse = Sc Freibug
19: David Alaba = Bayern München
18: Julian Draxler = Schalke 04
17: Roman Weidenfeller = Dortmund
16: Marco Reus = Dortmund
15: Mario Mandzukic = Bayern München
14: Sebastian Rode = Eintracht Frankfurt
13: Jakub Blaszczykowski = Dortmund
12: Javi Martinez = Bayern München
11: Lars Bender = Bayern Leverkusen
10: Kevin Trapp = Eintracht Frankfurt
9: Dante = Bayern München
8: Stefan Kiessling = Bayern Leverkusen
7: Ilkay Gündogan = Dortmund
6: Philipp Lahm = Bayern München
5: Bastian Schweinstiger = Bayern München
4: Mario Götze = Dortmund
3: Thomas Müller = Bayern München
2: Robert Lewandowski = Dortmund

1:

Har svårt att tro att många håller med, men vad tycker ni? Hur fel är egentligen listan? Hur många rätt har den?

Det är en bra lista men Marco Reus hade jag placerat betydligt högre. Han har t.ex. varit minst lika bra i år i Bundesliga som Götze.
Citera
2013-05-10, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Någon som kanske redan har länkat det men jag fann det inte, plus att jag läste det i sportbladet som följde med förra? lördagen. Ialla fall någon sport journalist från aftonbladet som rankat dom 20 bästa spelarna i BL.

20: Max Kruse = Sc Freibug
19: David Alaba = Bayern München
18: Julian Draxler = Schalke 04
17: Roman Weidenfeller = Dortmund
16: Marco Reus = Dortmund
15: Mario Mandzukic = Bayern München
14: Sebastian Rode = Eintracht Frankfurt
13: Jakub Blaszczykowski = Dortmund
12: Javi Martinez = Bayern München
11: Lars Bender = Bayern Leverkusen
10: Kevin Trapp = Eintracht Frankfurt
9: Dante = Bayern München
8: Stefan Kiessling = Bayern Leverkusen
7: Ilkay Gündogan = Dortmund
6: Philipp Lahm = Bayern München
5: Bastian Schweinstiger = Bayern München
4: Mario Götze = Dortmund
3: Thomas Müller = Bayern München
2: Robert Lewandowski = Dortmund

1:

Har svårt att tro att många håller med, men vad tycker ni? Hur fel är egentligen listan? Hur många rätt har den?

Bara jag som saknar Schürrle på den listan?
Citera
2013-05-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meinl
Bara jag som saknar Schürrle på den listan?

Jag skulle själv säga att han hamnar precis utanför den.
Citera
2013-05-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Känns som en rätt rimlig lista. Här är BL:s "säsongens lag": http://www.bundesliga.com/en/bundesliga-tv/inc/video_flv/interview/0000252569.inc.php

Är de det officiella laget? ett skämt att inte Ribery, Lahm och Reus kom med i alla fall.
Citera
2013-05-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Är de det officiella laget? ett skämt att inte Ribery, Lahm och Reus kom med i alla fall.

Det var dock en nätomröstning, så helt officiell är den väl inte (även om det är den officiella BL-sidan).
Citera
2013-05-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Det var dock en nätomröstning, så helt officiell är den väl inte (även om det är den officiella BL-sidan).

Okej.

Har någon en lista på spelare som blivit utsedda till säsongens spelare i Bundesliga?; vet att Sahin blev det för förra säsongen, denna säsong och förra har jag ingen aning om vem som blev det.

Motvall: Fint inlägg om Heynckes, det berör en Madridista också. Tränarlegendar i två av världens största klubbar(Real Madrid och Bayern) säger de mesta. Hoppas dock han inte går i pension utan istället satsar på att vinna CL en gång till med Real innan han slutar.
Citera
2013-05-10, 23:42
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Okej.

Har någon en lista på spelare som blivit utsedda till säsongens spelare i Bundesliga?; vet att Sahin blev det för förra säsongen, denna säsong och förra har jag ingen aning om vem som blev det.

Motvall: Fint inlägg om Heynckes, det berör en Madridista också. Tränarlegendar i två av världens största klubbar(Real Madrid och Bayern) säger de mesta. Hoppas dock han inte går i pension utan istället satsar på att vinna CL en gång till med Real innan han slutar.

Kicker håller i det. Det ser inte ut att vara bestämt vem som fått priset för i år (12/13).

Jag skulle inte säga att Heynckes är en tränarlegendar i Real Madrid. Ja, han tog en CL-titel och en titel i den spanska Supercupen men det gör inte honom till en legendar. Jose Villalonga, Miguel Munoz, del Bosque o.s.v. är såna som jag skulle kalla för legendarer.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-05-11 kl. 00:02.
Citera
2013-05-11, 00:07
Medlem
TKD_1337s avatar
Schwaab går till Stuttgart på fri transfer. Carvajal lämnar antagligen också i sommar. I så fall kommer Leverkusen tappa sina två främsta högerbackar. Vem är det tänkt man ska ersätta med?
Citera
2013-05-11, 01:07
Medlem
Citat:
Okej.

http://www.transfermarkt.de/en/1-bundesliga/fussballerdesjahres/wettbewerb_L1.html

Det var Neuer som blev det för två säsonger sedan, Sahin fick priset som bästa mittfältare och bästa utländska spelare, tror jag.

Sen kanske det är någon annan utmärkelse du tänker på, finns ju en del.
Citera
2013-05-11, 01:11
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
http://www.transfermarkt.de/en/1-bundesliga/fussballerdesjahres/wettbewerb_L1.html

Det var Neuer som blev det för två säsonger sedan, Sahin fick priset som bästa mittfältare och bästa utländska spelare, tror jag.

Sen kanske det är någon annan utmärkelse du tänker på, finns ju en del.

Footballer of the Year in Germany täcker mer än bara Bundesliga.

Sahin vann t.ex. priset som bästa Bundesliga-spelare 10/11 och den delar Kicker ut.
Citera
2013-05-11, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Footballer of the Year in Germany täcker mer än bara Bundesliga.

Sahin vann t.ex. priset som bästa Bundesliga-spelare 10/11 och den delar Kicker ut.

Såpass, konstigt att transfermarkt inte tar upp det priset, eller?
Citera
2013-05-11, 06:12
Medlem
motvalls avatar
I dag får vi alla önska cyberkalle en trevlig eftermiddag, är ju nere i München och kollar på Bayern-Augsburg. För en vanlig fotbollsälskande Bayern-anhängare som jag är han val märkligt, har lovat/planerat hålla på Augsburg. Men kalle är nog mer bayrare än FC Bayrare ibland.

Ser ni en lång lite äldre halvgalen man iklädd FC Bayerntröja berusad dansa omkring på Marienplatz vid firandet av BL-mästartiteln ska ni inte vara säkra på att det är han. Ser ni, eller har sett, någon lång lite äldre halvgalen man iklädd FC Bayerntröja berusad dansa omkring i en sameby någon annan kväll denna säsong däremot, då kan ni vara säkra på vem det är.

Själv åker jag ut till skärgårdsön där inte laptopar eller Tv-apparater alltid fungerar som de ska, så mitt deltagande lär bli noll denna helg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in