Resultat: .
0%
röster
2013-05-11, 17:53
Medlem
LFCYNWAs avatar
Hej, jag och en polare har funderat på att dra ner till Tyskland senare i år och när vi ändå är där hade vi tänkt passa på och gå på fotboll. Tyvärr så har jag inte jätte bra koll på tysk fotboll men vi vill gärna gå på en match med bra stämning och jag vet att Dortmunds matcher brukar bjuda på en hög och bra stämning. Någon som vet vilka lag man ska gå och se om man vill ha en bra stämning?

Danke
Citera
2013-05-11, 19:27
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simsonite
Underbart att Karlsruhe är tillbaka! Suget att knäcka en Rothaus Tannen Zäpfle är enormt, men tyvärr går dessa ej att införskaffa på bolaget :/
Ja Rothaus är verkligen en av Tysklands absolut godaste pils! Finns ju även till salu på Freiburgs arena om jag inte misstar mig.

Själv ska jag dricka Astra i morgon då jag gör en resa till Hamburg och Millerntor för att se St. Paulis extremt viktiga match mot Braunschweig. Om Pauli vinner och Dresden eller Aue tappar poäng så är kontraktet grejat. Om man däremot förlorar och de övriga tar poäng så blir det riktigt nervöst inför sista omgången då man möter Kaiserslautern borta...

Kommer alltså att bli riktigt laddad stämning på stadion i morgon! Förhoppningsvis får man anledning att fira när matchen är slut.

edit: grymt kul att Hrgota fick göra hattrick idag!
Senast redigerad av Germanofil 2013-05-11 kl. 19:31.
Citera
2013-05-11, 20:03
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Hej, jag och en polare har funderat på att dra ner till Tyskland senare i år och när vi ändå är där hade vi tänkt passa på och gå på fotboll. Tyvärr så har jag inte jätte bra koll på tysk fotboll men vi vill gärna gå på en match med bra stämning och jag vet att Dortmunds matcher brukar bjuda på en hög och bra stämning. Någon som vet vilka lag man ska gå och se om man vill ha en bra stämning?

Danke

Såg min första match på plats i Tyskland för drygt 25 år sedan och har inte varit besviken någon gång sedan dess. Till och med Lübeck - Mannheim för drygt 10 år sedan var det full rulle på. Väljer ni en hemmamatch för någon av de större lagen så kommer ni att vara nöjda. Hamburg, Bremen, Schalke, Dortmund, Mönchengladbach, Düsseldorf, Leverkusen, Stuttgart, Frankfurt eller Bayern. Bara välj och vraka.

Även de mindre lagen har enorm stämning och oftast fullsatta läktare. Nykomlingen Braunschweig kanske?
Citera
2013-05-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Mmm... Rothaus är en av mina favoriter. Köpte t o m en Rothaus-tröja senast jag var i Karlsruhe.

Branimir Hrgota gjorde hat trick borta mot Mainz för sitt Mönchenladbach idag. Inte illa.

Ännu mer speciellt är det ju att det var hans första gång i startelvan denna säsong även hans första mål och då slår han till med ett hattrick Hoppas han får mer speltid nästa säsong då Hanke (troligtvis?) lämnar.

Citat:

Danke

Ni har inte någon bestämd stad än eller? Då skulle jag rekommendera ett ruhr-derby på westfalen (Utan att ha någon live-erfarenhet därifrån).
Citera
2013-05-11, 20:18
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Såg min första match på plats i Tyskland för drygt 25 år sedan och har inte varit besviken någon gång sedan dess. Till och med Lübeck - Mannheim för drygt 10 år sedan var det full rulle på. Väljer ni en hemmamatch för någon av de större lagen så kommer ni att vara nöjda. Hamburg, Bremen, Schalke, Dortmund, Mönchengladbach, Düsseldorf, Leverkusen, Stuttgart, Frankfurt eller Bayern. Bara välj och vraka.

Även de mindre lagen har enorm stämning och oftast fullsatta läktare. Nykomlingen Braunschweig kanske?

Okej, tack för tipsen vi får fundera lite

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Ännu mer speciellt är det ju att det var hans första gång i startelvan denna säsong även hans första mål och då slår han till med ett hattrick Hoppas han får mer speltid nästa säsong då Hanke (troligtvis?) lämnar.

Ni har inte någon bestämd stad än eller? Då skulle jag rekommendera ett ruhr-derby på westfalen (Utan att ha någon live-erfarenhet därifrån).

Vi har inte bestämt stad än men min polare vill till München, dock så skulle jag vilja se ett ruhr-derby som du tipsar om
Citera
2013-05-11, 20:29
Medlem
Citat:
Vi har inte bestämt stad än men min polare vill till München, dock så skulle jag vilja se ett ruhr-derby som du tipsar om

Hur många är ni? Tänk på att det är väldigt svårt att få biljetter på Allianz när Bayern spelar, speciellt om ni är ett gäng. Om ni hade tänkt tajma med octoberfest så är chansen att ens få EN biljett nästintill obefintlig.
Lycka till dock!
Citera
2013-05-11, 23:01
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Hur många är ni? Tänk på att det är väldigt svårt att få biljetter på Allianz när Bayern spelar, speciellt om ni är ett gäng. Om ni hade tänkt tajma med octoberfest så är chansen att ens få EN biljett nästintill obefintlig.
Lycka till dock!

Hehe vet inte ens hur många vi blir, kanske 3st vi får se. Tack så mycket det behövs
Citera
2013-05-11, 23:18
Medlem
Lekmands avatar
FREIBURG!
CL-plats nästa vecka då! Även fast Freiburg nästan aldrig presterar under riktig press.. Och oroa er inte, det kommer gå förbannat bra nästa år! Streich tar med några från U19 som gör en superutveckling och man värvar Hanke och några portugiser. Lugnt liksom. Har en "vän" som inte vill sälja en ståplats till Schalkematchen för under €30, men får väll ta det då.

Tyvärr var jag inte på matchen utan gjorde en utflykt till Ritter Sports fabrik vid Stuttgart istället, och köpte en back Schwaben-öl som tyvärr inte räckte hela vägen hem. Vilken underbar dag!
Citat:

Danke

Freiburg har också bra stämning, och är en utmärkt stad att spendera någon dag i. Schwartzwald är verkligen något man bör besöka, påminner om Sveriges natur fast mycket mer terräng än någonstans i Sverige. Åsså har man Tysklands högsta medelhöga berg Och så måste man ha druckit Rothaus, och Waldhaus, som tydligen blivit utsätt till världens bästa Lager och några till kategorier. (googla "worlds best lager"). Och det är helt klart varmare i södra Tyskland, och Freiburg har flest soltimmar per år.

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja Rothaus är verkligen en av Tysklands absolut godaste pils! Finns ju även till salu på Freiburgs arena om jag inte misstar mig.
Rothaus är det som säljs på Dreisamstadion ja (Mage-Solar Stadion eg.) Ha dock i åtanke att ta Nord-Tribühne, där de riktiga fansen är.
Citera
2013-05-12, 03:10
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
FREIBURG!
CL-plats nästa vecka då! Även fast Freiburg nästan aldrig presterar under riktig press.. Och oroa er inte, det kommer gå förbannat bra nästa år! Streich tar med några från U19 som gör en superutveckling och man värvar Hanke och några portugiser. Lugnt liksom. Har en "vän" som inte vill sälja en ståplats till Schalkematchen för under €30, men får väll ta det då.

Tyvärr var jag inte på matchen utan gjorde en utflykt till Ritter Sports fabrik vid Stuttgart istället, och köpte en back Schwaben-öl som tyvärr inte räckte hela vägen hem. Vilken underbar dag!

Freiburg har också bra stämning, och är en utmärkt stad att spendera någon dag i. Schwartzwald är verkligen något man bör besöka, påminner om Sveriges natur fast mycket mer terräng än någonstans i Sverige. Åsså har man Tysklands högsta medelhöga berg Och så måste man ha druckit Rothaus, och Waldhaus, som tydligen blivit utsätt till världens bästa Lager och några till kategorier. (googla "worlds best lager"). Och det är helt klart varmare i södra Tyskland, och Freiburg har flest soltimmar per år.

Rothaus är det som säljs på Dreisamstadion ja (Mage-Solar Stadion eg.) Ha dock i åtanke att ta Nord-Tribühne, där de riktiga fansen är.

Du glömde BL:s mest klämkäcka "Kampflied": http://www.youtube.com/watch?v=nt5uAYDveGg

Servus Europa! Dann die Welt! SC Freiburg immer wieder vor!

Waldhaus är f.ö. snuskigt god
Senast redigerad av CaptainInsane-o 2013-05-12 kl. 03:20.
Citera
2013-05-12, 03:47
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Du glömde BL:s mest klämkäcka "Kampflied": http://www.youtube.com/watch?v=nt5uAYDveGg

Servus Europa! Dann die Welt! SC Freiburg immer wieder vor!

Waldhaus är f.ö. snuskigt god
Helt helt rätt! Texten finns numera tillockmed tydligt på reklamskyltarna, så att alla kan sjunga med! Fast jag undrar fortfarande vad en Doppelpass egentligen är för nått, en väggpass? Har dessutom nynnat på både Badnerlied och nån annan låt för mycket för att komma ihåg att man sjunger Kampflieden innan och efter varje match. Kändes farligt när jag råkade nynna på Badnerlied hela tiden idag när vi var i Schwaben idag, men jag börjar nästan tycka om Stuttgart lite nu efter deras vinst mot Schalke

Zum Wohl!

Edit:
Kollade på sammanfattningen av matchen nu. Fyfan. En högst otydlig straff mot oss, ett bortdömt mål för oss, och dömt filmning istället för en ganska klar straff för oss, vilket gör att Caliguri får sitt tionde gula och missar säsongsfinalen. Allting talade mot. Vilket såklart måste tänt killarna till att spela sitt bästa. Så mot Schalke har man fortfarande utmanarrollen. Klart man vinner
Senast redigerad av Lekmand 2013-05-12 kl. 04:15.
Citera
2013-05-12, 11:50
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Sedan kommer ni behöva hitta någon som kan vinna matcher som De Bruyne har gjort för er!

Tim Wiese
Andreas Beck
Eren Derdiyok
Roberto Firmino
Sejad Salihović

Tror ni dessa spelare följer med till 2BL om nu Hoffenheim åker ner?
Skulle inte kalla de Bruyne matchvinnare. Men visst behövs en matchvinnare...

Tim Wiese lär följa med, han har väl kontrakt och ingen annan lär vilja ha honom.
Citera
2013-05-12, 19:03
Medlem
motvalls avatar
Verkat ha missat en trevlig omgång, men det är detta med tid, prioriteringar och ett landställe.

Bäst i omgången var nog att Bremen klarade kontraktet, hade känts märkligt om de försvann efter som man, under hösten åtminstone, spelat en fin och bra fotboll samt är en klubb som alla älskare av tysk fotboll ändå gillar, t o m vi Bayern-fans.

Eller var det möjligen Hrgotas hattrick ur ett rent svensk perspektiv? Borussia Mönchengladbach är en annan klubb som det är svårt att ogilla. Får nu Branimir chansen på riktigt samtidigt som han presterar så ser det riktigt trevligt ut, om bara halv-nederländarna klarat en Europaplats vore det bättre.

För mig är Freiburg ett ställe där man utbildar sig och Frankfurt en flygplats som hatas av oss som sprungit i gångarna för att hitta den gate vårt anslutningsflyg avgår från. Därför hoppas jag på HSV och S04 i den sista omgången. Att de båda andra lagen lär köpas sönder är också en faktor, Europaspel kostar ofta mer än det ger för den typen av klubbar. För visst vore det trist om de ramlar ur nästa år, två så fina lagbyggen?

Men det jag saknade mest var att missa festen i München, även om det blott vore via TV-bildernas bleka återskapning av en närvaro i pur lycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in