FREIBURG!

CL-plats nästa vecka då!

Även fast Freiburg nästan aldrig presterar under riktig press.. Och oroa er inte, det kommer gå förbannat bra nästa år! Streich tar med några från U19 som gör en superutveckling och man värvar Hanke och några portugiser. Lugnt liksom. Har en "vän" som inte vill sälja en ståplats till Schalkematchen för under €30, men får väll ta det då.
Tyvärr var jag inte på matchen utan gjorde en utflykt till Ritter Sports fabrik vid Stuttgart istället, och köpte en back Schwaben-öl som tyvärr inte räckte hela vägen hem. Vilken underbar dag!
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Hej, jag och en polare har funderat på att dra ner till Tyskland senare i år och när vi ändå är där hade vi tänkt passa på och gå på fotboll. Tyvärr så har jag inte jätte bra koll på tysk fotboll men vi vill gärna gå på en match med bra stämning och jag vet att Dortmunds matcher brukar bjuda på en hög och bra stämning. Någon som vet vilka lag man ska gå och se om man vill ha en bra stämning?
Danke

Freiburg har också bra stämning, och är en utmärkt stad att spendera någon dag i. Schwartzwald är verkligen något man bör besöka, påminner om Sveriges natur fast mycket mer terräng än någonstans i Sverige. Åsså har man Tysklands högsta medelhöga berg

Och så måste man ha druckit Rothaus, och Waldhaus, som tydligen blivit utsätt till världens bästa Lager och några till kategorier. (googla "worlds best lager"). Och det är helt klart varmare i södra Tyskland, och Freiburg har flest soltimmar per år.
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja Rothaus är verkligen en av Tysklands absolut godaste pils! Finns ju även till salu på Freiburgs arena om jag inte misstar mig.

Rothaus är det som säljs på Dreisamstadion ja (Mage-Solar Stadion eg.)

Ha dock i åtanke att ta Nord-Tribühne, där de riktiga fansen är.