Resultat: .
0%
röster
2012-06-27, 10:48
Medlem
svulles avatar
Ser verkligen fram emot Bundesliga i år! För att ta mig tiden att se mycket mer Bundesliga än tidigare har jag beslutat mig att lägga La Liga och Serie A helt på hyllan (förutom vissa stormatcher).

Ska försöka med åtminstone 2-4 matcher i veckan i kombination med Premier League. Kanske inte låter så engagerat, men har man mycket att stå i så får man försöka klämma in lite boll när det går. Målet blir väl att kunna se alla lag åtminstone en gång, gärna flera gånger.

Finns det något/några lag som kanske inte är topplag, men som man ändå bör lägga lite fokus på pga den roliga fotbollen de bjuder på?
Citera
2012-06-27, 10:59
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Ser verkligen fram emot Bundesliga i år! För att ta mig tiden att se mycket mer Bundesliga än tidigare har jag beslutat mig att lägga La Liga och Serie A helt på hyllan (förutom vissa stormatcher).

Ska försöka med åtminstone 2-4 matcher i veckan i kombination med Premier League. Kanske inte låter så engagerat, men har man mycket att stå i så får man försöka klämma in lite boll när det går. Målet blir väl att kunna se alla lag åtminstone en gång, gärna flera gånger.

Finns det något/några lag som kanske inte är topplag, men som man ändå bör lägga lite fokus på pga den roliga fotbollen de bjuder på?

Gladbach och Dortmund tycker jag spelar "roligast" fotboll i BL, men det finns många i tråden som har bättre koll på ligan än jag. De båda räknas väl också till topplagen.

http://soccerlens.com/files/2012/02/ideal-bundesliga-club-flowchart.jpg är något du kan använda annars
Citera
2012-06-27, 11:49
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Det skulle vara roligt, när sätts det ett fast datum för matcherna?

De exakt datumen för säsongens matcher brukar bestämmas i olika etapper, beror givetvis på CL/EL-spel/kval. Bäst är att bevaka lagens hemsidor regelbundet. Osäker när man bestämmer oktoberomgångarna.

Du vet det säkert men för andra, BL spelar alltid fredag kväll, lördag 15:30 samt kväll och söndag 15:30 samt kväll. Är därför bra att avvakta med att boka allt innan ett exakt datum/tid finns om man gör en kort resa.. Själv försökte jag göra samma sak som du, dubbla Bayern med Augsburg, men hann aldrig till Augsburgmatchen pga flyget.
Citera
2012-06-27, 12:22
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Det skulle vara roligt, när sätts det ett fast datum för matcherna?

Brukar sällan vara mer än 3-4 veckor innan dessvärre. Brukar bero lite på vilka tyska lag som spelar veckomatcher i CL och EL i samband med den omgången. När jag kört samma variant (iofs i Ruhr-området) så har jag, som du, åkt så man är samtliga speldagar på plats (fre-sön) och sedan har jag bokat min huvudmatch så långt i förväg som det bara går och bokat den andra matchen först när speldatum fastslagits (om det då varit skilda dagar).

Tar 40 min till Augsburg med regionaltåg och kostar 22 Euro ToR. Rekommenderar en Augsburger Hasen-Bräu på "Gasthaus zum Weissen Hasen".

Edit: Såg försent att Motvall var före
Citera
2012-06-27, 12:24
Medlem
cyberkalles avatar
Mario Mandzukic är nu definitivt klar för Bayern.
Citera
2012-06-27, 12:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
De exakt datumen för säsongens matcher brukar bestämmas i olika etapper, beror givetvis på CL/EL-spel/kval. Bäst är att bevaka lagens hemsidor regelbundet. Osäker när man bestämmer oktoberomgångarna.

Du vet det säkert men för andra, BL spelar alltid fredag kväll, lördag 15:30 samt kväll och söndag 15:30 samt kväll. Är därför bra att avvakta med att boka allt innan ett exakt datum/tid finns om man gör en kort resa.. Själv försökte jag göra samma sak som du, dubbla Bayern med Augsburg, men hann aldrig till Augsburgmatchen pga flyget.

Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Brukar sällan vara mer än 3-4 veckor innan dessvärre. Brukar bero lite på vilka tyska lag som spelar veckomatcher i CL och EL i samband med den omgången. När jag kört samma variant (iofs i Ruhr-området) så har jag, som du, åkt så man är samtliga speldagar på plats (fre-sön) och sedan har jag bokat min huvudmatch så långt i förväg som det bara går och bokat den andra matchen först när speldatum fastslagits (om det då varit skilda dagar).

Tar 40 min till Augsburg med regionaltåg och kostar 22 Euro ToR. Rekommenderar en Augsburger Hasen-Bräu på "Gasthaus zum Weissen Hasen".

Edit: Såg försent att Motvall var före

Augsburg är en så vacker stad så bara resan dit är värt ett besök. Kommer göra allt för att hinna med en resa dit under nästa säsong.
Fast det är väl bara jag och fchansa som uppnått en ålder då vi förundras över städers skönhet och inte bara den kvinnliga fägringen.

Fan vad jag längtar till premiären och nu startar den som brukligt i slutet av Augusti och inte som den föregående säsongen.
Citera
2012-06-27, 12:41
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Augsburg är en så vacker stad så bara resan dit är värt ett besök. Kommer göra allt för att hinna med en resa dit under nästa säsong.
Fast det är väl bara jag och fchansa som uppnått en ålder då vi förundras över städers skönhet och inte bara den kvinnliga fägringen.

Fan vad jag längtar till premiären och nu startar den som brukligt i slutet av Augusti och inte som den föregående säsongen.

Tja, det är väl den åldern då man tänker "Nää, jag tar hellre en sex-pack och ser en BL-match" istället för kvinnlig fägring......

Ja, lite knappt två månader kvar, men innan dess ska det spelas tyska cupen:

Alle Spiele auf einen Blick:

Bundesliga - 2. Bundesliga
Jahn Regensburg - Bayern München
Erzgebirge Aue - Eintracht Frankfurt

Bundesliga - 3. Liga
Karlsruher SC - Hamburger SV
1. FC Saarbrücken - Schalke 04
Alemannia Aachen - Borussia Mönchengladbach
Wacker Burghausen - Fortuna Düsseldorf
Kickers Offenbach - SpVgg Greuther Fürth
Preußen Münster - Werder Bremen

Bundesliga - Amateure
FC Oberneuland - Borussia Dortmund
SC Victoria Hamburg - SC Freiburg
SV Falkensee-Finkenkrug - VfB Stuttgart
TSV Havelse - 1. FC Nürnberg
SV Wilhelmshaven - FC Augsburg
FC Schönberg 95 - VfL Wolfsburg
Carl Zeiss Jena - Bayer Leverkusen
SV Roßbach/Verscheid - FSV Mainz 05
Berliner Athletik Klub 07 - 1899 Hoffenheim
FC Nöttingen - Hannover 96

2. Bundesliga - 2. Bundesliga
VfR Aalen - FC Ingolstadt
SV Sandhausen - Energie Cottbus

2. Bundesliga - 3. Liga
1. FC Heidenheim - VfL Bochum
SpVgg Unterhaching - 1. FC Köln
Arminia Bielefeld - SC Paderborn
Hallescher FC - MSV Duisburg
Chemnitzer FC - Dynamo Dresden
Hansa Rostock - 1. FC Kaiserslautern

2. Bundesliga - Amateure
FV Sonnenhof Großaspach - FSV Frankfurt
Wormatia Worms - Hertha BSC
Offenburger FV - FC St. Pauli
FC Hennef 05 - 1860 München
VfB Lübeck - Eintracht Braunschweig
Rot-Weiss Essen - Union Berlin
Citera
2012-06-27, 12:45
Medlem
cyberkalles avatar
Álvaro Domínguez från Atlético Madrid skall nu vara helt klar för Borussia Mönchengladbach.
Citera
2012-06-27, 14:24
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Tja, det är väl den åldern då man tänker "Nää, jag tar hellre en sex-pack och ser en BL-match" istället för kvinnlig fägring......

Ja, lite knappt två månader kvar, men innan dess ska det spelas tyska cupen:

Alle Spiele auf einen Blick:

Bundesliga - 2. Bundesliga
Jahn Regensburg - Bayern München
Erzgebirge Aue - Eintracht Frankfurt

Bundesliga - 3. Liga
Karlsruher SC - Hamburger SV
1. FC Saarbrücken - Schalke 04
Alemannia Aachen - Borussia Mönchengladbach
Wacker Burghausen - Fortuna Düsseldorf
Kickers Offenbach - SpVgg Greuther Fürth
Preußen Münster - Werder Bremen

Bundesliga - Amateure
FC Oberneuland - Borussia Dortmund
SC Victoria Hamburg - SC Freiburg
SV Falkensee-Finkenkrug - VfB Stuttgart
TSV Havelse - 1. FC Nürnberg
SV Wilhelmshaven - FC Augsburg
FC Schönberg 95 - VfL Wolfsburg
Carl Zeiss Jena - Bayer Leverkusen
SV Roßbach/Verscheid - FSV Mainz 05
Berliner Athletik Klub 07 - 1899 Hoffenheim
FC Nöttingen - Hannover 96

2. Bundesliga - 2. Bundesliga
VfR Aalen - FC Ingolstadt
SV Sandhausen - Energie Cottbus

2. Bundesliga - 3. Liga
1. FC Heidenheim - VfL Bochum
SpVgg Unterhaching - 1. FC Köln
Arminia Bielefeld - SC Paderborn
Hallescher FC - MSV Duisburg
Chemnitzer FC - Dynamo Dresden
Hansa Rostock - 1. FC Kaiserslautern

2. Bundesliga - Amateure
FV Sonnenhof Großaspach - FSV Frankfurt
Wormatia Worms - Hertha BSC
Offenburger FV - FC St. Pauli
FC Hennef 05 - 1860 München
VfB Lübeck - Eintracht Braunschweig
Rot-Weiss Essen - Union Berlin

Och om någon undrar så spelas dessa matcherna så vitt jag vet mellan den 17 och 20:e augusti.
Citera
2012-06-27, 14:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Mario Mandzukic är nu definitivt klar för Bayern.
Detta borde väl innebära att Petersen är klar för Bremen(antagligen på lån)
Citera
2012-06-27, 14:34
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Gladbach och Dortmund tycker jag spelar "roligast" fotboll i BL, men det finns många i tråden som har bättre koll på ligan än jag. De båda räknas väl också till topplagen.

http://soccerlens.com/files/2012/02/ideal-bundesliga-club-flowchart.jpg är något du kan använda annars

Hannover är ett underbart mittenlag som arbetar upp sig, EL-äventyret med dem förra året var riktigt roligt! Gladbach blir nog mest spännande då man är helt utan Reus ska de bli kul och se hur de klarar sig!
Blir Elm klar för Hamburg så har vi ett litet svenskt-lag med Berg\Elm Hade hoppas se Van der Vaart till Hamburg men det får nog vänta tills han iaf är 30+ eller vi kör EL/CL igen!

Detta kommer bli en rolig säsong, Bremen redan andra matchen är också inte illa!
Citera
2012-06-27, 14:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey

Bayern spelar väl minst lika roligt som dom två laget och om topplag är lika med ligatitel-kandidat så är är det väl bara med lite vänlighet av undertecknad Dortmund som räknas dit.

Gladbach har haft sitt lyckoår nu och dom kommer få en säsong som 2010/11.

Nä pojkar och flickor sitt lugnt ner i era fåtöljer och bara njut av Bayerns framfart under kommande säsong.
BL,CL,DFB zu -------------> säbener straße
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in