Resultat: .
0%
röster
2012-06-26, 15:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Det känns som att Jogi nu har ett delikat problem: vilka skall han lira på torsdag? Spaghetti är inte lika defensiv som Tsatsiki, så det blir mer utrymme i boxen.

Eftersom Müller är lite av en personlig favorit så hade jag gärna sett Reus, Müller och Gomez - men hjärnan säger Reus, Schürrle och Gomez. Detta förutsatt att Schweini kan starta. Kan han inte det så ser jag att alla fyra spelar, med Müller centralt istället för Kroos.

Müller har startat centralt i landslaget förr i stora turneringar och gjort det bra. Risken är väl bara då att han vill framåt och att han och Özil springer i vägen för varandra?
Jag är så knäpp att jag hade spelat Schürrle-Gomez-Müller från start men då är jag ingen förbundskapten heller.
Citera
2012-06-26, 16:16
Medlem
therifs avatar
Vi inleder med ett derby i Bundesliga 2 också när 1860 München tar emot Jahn Regensburg i den första omgången. Trevligt!
Citera
2012-06-26, 16:31
Medlem
Mastodontishs avatar
Bayern delade precis sitt spelschema (endast Bayern för oss som planerar resor osv..):

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/525776_494995433850486_1966105980_n.jpg

http://www.fcbayern.telekom.de/de/saison/spielplan/profis/index.php?fcb_sid=52a2f306e99f2e62476acb7372fdd6ea
Senast redigerad av Mastodontish 2012-06-26 kl. 16:33.
Citera
2012-06-26, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Bayern delade precis sitt spelschema (endast Bayern för oss som planerar resor osv..):

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/525776_494995433850486_1966105980_n.jpg

http://www.fcbayern.telekom.de/de/saison/spielplan/profis/index.php?fcb_sid=52a2f306e99f2e62476acb7372fdd6ea
Synd bara att det är så svårt att få biljetter!
Citera
2012-06-26, 17:26
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.brockheim
Synd bara att det är så svårt att få biljetter!

Viagogo är väl inte så väldigt överprisat och det är en relativt enkel process?
Citera
2012-06-26, 20:20
Medlem
xtroes avatar
Fyfan, första matchen Dortmund borta, jaja, kul att ha den matchen överstökad.
Citera
2012-06-26, 20:38
Medlem
Citat:
Viagogo är väl inte så väldigt överprisat och det är en relativt enkel process?

Viagogo är väl en andrahandsmarknad?
Svårt då att få plats bredvid varandra om man vill åka några stycken .
Citera
2012-06-26, 20:56
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Tycker snarare det är en fördel om man inte får platser bredvid varandra. Det är ju ändå matchen man är där för att se.
Citera
2012-06-26, 21:58
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Tycker snarare det är en fördel om man inte får platser bredvid varandra. Det är ju ändå matchen man är där för att se.

Är väl både och. Vissa kompisar man reser med är det kul att diskutera med under matchen medan andra är det skönt att slippa en stund Man kan ju alltid träffas för ett par Pilsner och en bratwurst i paus (om det inte vore för det där jäkla betalningssystemet med prepaid kort som fler och fler arenor inför i Tyskland.
Citera
2012-06-26, 22:03
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten

Jag vet faktiskt inte, smidigast är ju faktiskt att skicka ett mejl eller ringa till Bayerns egna försäljare och be om att få köpa biljetter.

Själv har jag tänkt att åka ned den till hemmamatchen den 6:e Oktober emot Hoffenheim för att både kunna njuta av fotboll och Oktoberfest. Blir väl att man försöker åka ned på onsdagen och hem tidig måndag.

Edit:

Tänkte ställa en liten fråga också:

Har Arsenal någon fas där man måste värva spelare som inte passar i Bayern?
Först värvar man Podolski som inte passade eller platsade i laget, sedan går man och värvar Giroud som var väldigt nära Bayern men som dömdes ut som opassande. Man är dessutom otroligt nära M'vila som Bayern också dömde ut.
Tyckte jag var lite roligt i varje fall...
Senast redigerad av Mastodontish 2012-06-26 kl. 22:19.
Citera
2012-06-26, 22:16
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Jag vet faktiskt inte, smidigast är ju faktiskt att skicka ett mejl eller ringa till Bayerns egna försäljare och be om att få köpa biljetter.

Själv har jag tänkt att åka ned den till hemmamatchen den 6:e Oktober emot Hoffenheim för att både kunna njuta av fotboll och Oktoberfest. Blir väl att man försöker åka ned på onsdagen och hem tidig måndag.

Ett tips: Augsburg möter Bremen hemma i samma omgång. Augsburg är en trevlig stad och det tar inte många minuter med tåg dit från München. Så om Augsburg och Bayern inte spelar på samma dag den helgen har du chansen att slå två flugor i en smäll = superweekend med två matcher. Du hinner säkert med alla öltält med Hacker, Löwen, HB, Spaten, Augustiner m.fl mellan matcherna
Citera
2012-06-26, 22:38
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Ett tips: Augsburg möter Bremen hemma i samma omgång. Augsburg är en trevlig stad och det tar inte många minuter med tåg dit från München. Så om Augsburg och Bayern inte spelar på samma dag den helgen har du chansen att slå två flugor i en smäll = superweekend med två matcher. Du hinner säkert med alla öltält med Hacker, Löwen, HB, Spaten, Augustiner m.fl mellan matcherna

Det skulle vara roligt, när sätts det ett fast datum för matcherna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in