Resultat: .
0%
röster
2012-08-30, 19:59
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Jag tror inte på att Martinez tjänade 7 M euro/år i Athletic. Casillas tjänar 7 och Kaka 9, de är bland de 3 bäst betala i Real Madrid. Nu till min fråga, kan Athletic matcha Barca/Reals löner? inte en chans i helvete, låter som ren goja. Däremot kanske Bayern erbjöd 7 M Euro i lön som Martinez sedan var villig och sänka bara för att få flytta.

Kan nog mycket väl vara så som du skriver. Bayern erbjöd först €7m/s för att sedan sänka till 5.
Citera
2012-08-30, 20:07
Medlem
motvalls avatar
Tycker det är märkligt att UEFA har sådana lottningsregler och seedningar att vinnarna av de tre ligor som just de själva rankar som de bästa i Europa kan hamna i samma CL-grupp.

Men nu får verkligen Dortmund bekänna färg om de är ett europeiskt storlag eller inte. Personligen hoppas jag givetvis att de prioriterar Champions League lite mer detta år, så att rätt lag får lite enklare att vinna BL.
Citera
2012-08-30, 20:14
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tycker det är märkligt att UEFA har sådana lottningsregler och seedningar att vinnarna av de tre ligor som just de själva rankar som de bästa i Europa kan hamna i samma CL-grupp.

Men nu får verkligen Dortmund bekänna färg om de är ett europeiskt storlag eller inte. Personligen hoppas jag givetvis att de prioriterar Champions League lite mer detta år, så att rätt lag får lite enklare att vinna BL.
Märkligt helt klart men någon form av rankingsystem måste dom trots allt ha och tex Dortmund har ju inte rosat Europamarknaden dom senaste tio åren.

Nu är det upp till bevis för alla Dortmundfans som hånat Bayern i två säsonger.

Edit: Läste i CL-tråden att seedningen beror på tv-tider/rättigheter då är det mycket mycket sjukt.
Senast redigerad av cyberkalle 2012-08-30 kl. 20:20.
Citera
2012-08-30, 20:18
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Tuff lottning för Dortmund men det hade även Bayern förra året och Dortmund är ju så mycket bättre än Bayern så detta måste bara vara en baggis för dom.

Bayern måste bara gå vidare även FC Kotztüte har en bra chans.

FC Kotztüte
Citera
2012-08-30, 21:06
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Märkligt helt klart men någon form av rankingsystem måste dom trots allt ha och tex Dortmund har ju inte rosat Europamarknaden dom senaste tio åren.

Nu är det upp till bevis för alla Dortmundfans som hånat Bayern i två säsonger.

Edit: Läste i CL-tråden att seedningen beror på tv-tider/rättigheter då är det mycket mycket sjukt.
Seedningen beror på lagens poäng (http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/club/index.html), förutom regerande mästarna som alltid hamnar i seedningsgrupp 1 (de sa detta innan de lottade).

Däremot finns det regler som har med tv-tider o dyl att göra, text kan inte Madrid och Barcelona i samma grupp av grupper (A-D, E-H). Det var därför Dortmund hamnade i sin grupp eftersom de av tv-skäl inte fick krocka med München.
Citera
2012-08-30, 21:20
Medlem
Oranginas avatar
13.00 imooooooorn! Skulle bli sjukt glad om det blir AIK - Stuttgart, om det blir HIF tror jag inte jag åker ner så hoppas det blir AIK! Nära å bra!

VFB ein leben lang!
Citera
2012-08-30, 21:34
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
13.00 imooooooorn! Skulle bli sjukt glad om det blir AIK - Stuttgart, om det blir HIF tror jag inte jag åker ner så hoppas det blir AIK! Nära å bra!

VFB ein leben lang!
Vore riktigt trevligt om båda svenska lagen får tyska motståndare.
Citera
2012-08-30, 21:47
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Tja..Men det är konsekvent..Liga och lagrankingen är helt parallella.
Citera
2012-08-31, 06:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Seedningen beror på lagens poäng (http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/club/index.html), förutom regerande mästarna som alltid hamnar i seedningsgrupp 1 (de sa detta innan de lottade).

Däremot finns det regler som har med tv-tider o dyl att göra, text kan inte Madrid och Barcelona i samma grupp av grupper (A-D, E-H). Det var därför Dortmund hamnade i sin grupp eftersom de av tv-skäl inte fick krocka med München.
Aha tackar för klargörandet.
Citera
2012-08-31, 08:34
Medlem
motvalls avatar
Intressant detta med att AIK gick vidare till EL-gruppspel. (Grattis till dem!) Klart sugen på köpa biljett om lottningen utfaller bra. Finns några tyska lag jag gärna skulle vilja se spela live i min del av Sverige; Bayer Leverkusen – pot 1, VfB Stuttgart – pot 1, Hannover 96 – pot 2 och Mönchengladbach – pot 3. (Givetvis håller jag då på laget från BL inte det gulsvarta från Solna.) Lottningen sker idag lunchtid,
Citera
2012-08-31, 09:47
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Intressant detta med att AIK gick vidare till EL-gruppspel. (Grattis till dem!) Klart sugen på köpa biljett om lottningen utfaller bra. Finns några tyska lag jag gärna skulle vilja se spela live i min del av Sverige; Bayer Leverkusen – pot 1, VfB Stuttgart – pot 1, Hannover 96 – pot 2 och Mönchengladbach – pot 3. (Givetvis håller jag då på laget från BL inte det gulsvarta från Solna.) Lottningen sker idag lunchtid,

Kan man handla biljetterna direkt från Ticnet då eller hur fungerar det? Vet att i gruppspelet i CL så står klubbarna själva för försäljningen och det är väl Ticnet som sköter den delen för de allsvenska klubbarna idag?
Citera
2012-08-31, 10:09
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Kan man handla biljetterna direkt från Ticnet då eller hur fungerar det? Vet att i gruppspelet i CL så står klubbarna själva för försäljningen och det är väl Ticnet som sköter den delen för de allsvenska klubbarna idag?

Vet ej hur det kommer organiseras, men via Ticnet verkar mest sannolikt. Hur HeiF gjort tidigare vet jag inte, men när AIK spelade gruppspel (Barcelona, Arsenal och Fiorentina) i CL för hundra år sedan såldes egentligen bara hela paket med alla matcher. Hur det fungerar om man vill sitta med bortaklacken vågar jag inte ens gissa. Tror också inte att man ännu bestämt var de ska spelas, på Råsunda eller nya Friends? Allt kommer nog klarna om ett par dagar, första matchen är ju kring 20 september.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in