Resultat: .
0%
röster
2012-06-27, 15:09
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Bayern spelar väl minst lika roligt som dom två laget och om topplag är lika med ligatitel-kandidat så är är det väl bara med lite vänlighet av undertecknad Dortmund som räknas dit.

Gladbach har haft sitt lyckoår nu och dom kommer få en säsong som 2010/11.

Nä pojkar och flickor sitt lugnt ner i era fåtöljer och bara njut av Bayerns framfart under kommande säsong.
BL,CL,DFB zu -------------> säbener straße

Sett till spelartrupperna just nu räknar även jag med att Bayern vinner. Men Mönchengladbach har värvat bra under sommaren och lär knappast göra en lika dålig säsong som när man var nykomlingar. Nu vet jag visserligen inte om du var ironisk när du skrev det, men just sayin, liksom.
Citera
2012-06-27, 15:10
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Bayern spelar väl minst lika roligt som dom två laget och om topplag är lika med ligatitel-kandidat så är är det väl bara med lite vänlighet av undertecknad Dortmund som räknas dit.

Gladbach har haft sitt lyckoår nu och dom kommer få en säsong som 2010/11.

Nä pojkar och flickor sitt lugnt ner i era fåtöljer och bara njut av Bayerns framfart under kommande säsong.
BL,CL,DFB zu -------------> säbener straße

You wish......

Kval till CL-plats när ligan är slut gissar jag på...... Appropå på det. Något nytt BL-tips lite senare i sommar innan ligan startar? (Undrar regerande mästaren )
Citera
2012-06-27, 15:46
Medlem
motvalls avatar
Visst längtar man till premiären. Nog har BL/BL2 börjat tidigare än slutet av augusti förr? Jag var i alla fall och såg Alemannia Aachen på hemresan till Svea rike för ett antal år sedan (året efter de spelat UEFA-cupspel, 2004?). Har för mig att det var i början av augusti, men minnet är inte som förr.

Givetvis blir året Bayerns. Är blygsammare än cyberkalle och tror bara på en titel, Deutsche Meister. Sedan får gärna BVB gå bra i CL, så de blir lite slitna.
Citera
2012-06-27, 15:51
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Gladbach och Dortmund tycker jag spelar "roligast" fotboll i BL, men det finns många i tråden som har bättre koll på ligan än jag. De båda räknas väl också till topplagen.

http://soccerlens.com/files/2012/02/ideal-bundesliga-club-flowchart.jpg är något du kan använda annars

Tack. Dortmund, Bayern och Schalke kommer jag nog kika relativt frekvent på. Sedan vill jag se Frankfurt, Leverkusen och typ Hannover. Problemet är att jag inte är speciellt insatt i Bundesliga och dess historia. Jag har i alla mina år följt de andra tre stora ligorna, och väldigt sällan kollat på Bundesliga. Det är mer på senare år jag börjat kolla sporadiskt, och älskar vad jag ser. Fart och fläkt, likt Premier League är vad jag vill ha!
Citera
2012-06-27, 15:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif
Sett till spelartrupperna just nu räknar även jag med att Bayern vinner. Men Mönchengladbach har värvat bra under sommaren och lär knappast göra en lika dålig säsong som när man var nykomlingar. Nu vet jag visserligen inte om du var ironisk när du skrev det, men just sayin, liksom.
Ja ja lite ironisk kanske.
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
You wish......

Kval till CL-plats när ligan är slut gissar jag på...... Appropå på det. Något nytt BL-tips lite senare i sommar innan ligan startar? (Undrar regerande mästaren )
Helt klart så kör vi ett tips igen, spelstopp dagen före premiären.

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Visst längtar man till premiären. Nog har BL/BL2 börjat tidigare än slutet av augusti förr? Jag var i alla fall och såg Alemannia Aachen på hemresan till Svea rike för ett antal år sedan (året efter de spelat UEFA-cupspel, 2004?). Har för mig att det var i början av augusti, men minnet är inte som förr.

Givetvis blir året Bayerns. Är blygsammare än cyberkalle och tror bara på en titel, Deutsche Meister. Sedan får gärna BVB gå bra i CL, så de blir lite slitna.

Det stämmer att dom startat tidigare vissa säsonger vet inte riktigt varför det är så och jag läste att höst säsongen kommer innefatta två "Englische Woche"
Citera
2012-06-27, 16:29
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi

Detta kommer bli en rolig säsong, Bremen redan andra matchen är också inte illa!
Ja helvete vilken start Bremen får.. Får se hur mycket poäng Bremen skrapat ihop efter de fyra första matcherna. Dortmund bort,a HSV hemma, sen Hannover borta och Stuttgart hemma, fan, ingen lätt start. Men satan som man längtar!

Fick förövrigt mitt paket från dfbshopen idag, jävla snabb leverans och hemlevererat, fin skit!

Edit: Såg förövrigt denhär idag...http://www.football-shirts.co.uk/fans/leaked-werder-bremen-nike-home-shirt-201213_16087

Blir nog inget köp iår om den stämmer. Kanske ser bättre ut med reklam dock. Jag tokgillade dock fjolårets.
Senast redigerad av xtroe 2012-06-27 kl. 16:33.
Citera
2012-06-27, 18:26
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Tack. Dortmund, Bayern och Schalke kommer jag nog kika relativt frekvent på. Sedan vill jag se Frankfurt, Leverkusen och typ Hannover. Problemet är att jag inte är speciellt insatt i Bundesliga och dess historia. Jag har i alla mina år följt de andra tre stora ligorna, och väldigt sällan kollat på Bundesliga. Det är mer på senare år jag börjat kolla sporadiskt, och älskar vad jag ser. Fart och fläkt, likt Premier League är vad jag vill ha!

Välkommen till BL, världens mest sevärda liga. Ett tips är att skaffa Eurosport Player. De visar alla matcher alla omgångar direkt, de flesta givetvis utan kommentatorer.

Sedan vill jag bara påtala att med byte av blott en bokstav så kan du kombinera två favoritlag!
Citera
2012-06-27, 18:52
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Ja helvete vilken start Bremen får.. Får se hur mycket poäng Bremen skrapat ihop efter de fyra första matcherna. Dortmund bort,a HSV hemma, sen Hannover borta och Stuttgart hemma, fan, ingen lätt start. Men satan som man längtar!

Fick förövrigt mitt paket från dfbshopen idag, jävla snabb leverans och hemlevererat, fin skit!

Edit: Såg förövrigt denhär idag...http://www.football-shirts.co.uk/fans/leaked-werder-bremen-nike-home-shirt-201213_16087

Blir nog inget köp iår om den stämmer. Kanske ser bättre ut med reklam dock. Jag tokgillade dock fjolårets.

Är rätt nöjd med HSVs första fyra matcher, även fast Bremen borta och Dortmund hemma blir svårt bör man iaf kunna ta 6/7 poäng första fyra matcherna Något som skulle vara betydligt bättre än förra årets start

Nürnberg(H)
Bremen(B)
Frankfurt(B)
Dortmund(H)

Lite roligt att inte ens EM kan få än att längta så efter BL start, ska iaf bli roligt imorgon med match mot Italien och förstöra "turnerings-spöket" för Tyskland!
Citera
2012-06-27, 19:06
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe

Ingen rolig start...

Det enda som kan rädda den tröjan är heltäckande reklam! Har dock sett en annan model också som "läckt", dock är detta andra källan som visar denna hemska tröja...
Citera
2012-06-27, 19:36
Medlem
Fjodorovs avatar
Vad tror ni om Letten Rudnevs? Kommer han att ösa in mål i Tyskland också eller blir det fiasko?

I övrigt tycker jag att värvningen utav René Adler var viktig för HSV, kan mycket väl inbringa lite tro på det projekt som Frank Arnesen försöker lyckas med i Hamburg. Bara det inte blir som förra säsongen bara, påminde alltför mycket om Bremen från 2 säsonger sedan, riktigt obehagligt att kolla på ett sådant stort lag helt plötsligt tappat allt självförtroende.

Edit: Också tog jag mig tiden att gå några sidor bakåt och insåg att det redan var diskuterat. Hursomhelst så hoppas jag på en något finare säsong för HSV i år.
Senast redigerad av Fjodorov 2012-06-27 kl. 19:56.
Citera
2012-06-27, 20:16
Medlem
folkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Något nytt BL-tips lite senare i sommar innan ligan startar? (Undrar regerande mästaren )

Givetvis kommer det bli en BL-tävling säsongen 12/13. Jag kan tänka mig att hålla i det i år igen om ingen annan vill eller har något emot det. Har lite funderingar på hur man kan utveckla tävlingen också
Citera
2012-06-27, 20:19
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Givetvis kommer det bli en BL-tävling säsongen 12/13. Jag kan tänka mig att hålla i det i år igen om ingen annan vill eller har något emot det. Har lite funderingar på hur man kan utveckla tävlingen också
Kan ju tex lägga till bäste målskytt, assists, hållna nollor osv, finns ju massvis med skoj man kan tippa!
Tyckte det var kul förra säsongen även om mitt tips var helt värdelöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in