Resultat: .
0%
röster
2012-10-21, 19:47
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
HSV - Stuttgart 0-1......

Tror det blir svårt att få in mitt BL-tips i år om det fortsätter så här......

Instämmer

Idiottippar man Hamburg som två eller trea, som jag har för mig du gjorde, så skyll dig själv .

I veckan ingen vila, på tisdag/onsdag CL för mer allmänt erkända bra lag, några med svåra lag att möta, som sedan kan får oss att återse VfB och några till i EL på torsdag.
Citera
2012-10-21, 19:51
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Instämmer

Idiottippar man Hamburg som två eller trea, som jag har för mig du gjorde, så skyll dig själv .

I veckan ingen vila, på tisdag/onsdag CL för mer allmänt erkända bra lag, några med svåra lag att möta, som sedan kan får oss att återse VfB och några till i EL på torsdag.

Själv är jag missnöjd med mitt tips på Wolfsburg som 4a och Frankfurt längre ner, annars känns mina tips fullt möjliga ännu!

Aja vinna kan man inte varje omgång, så länge HSV håller sig i mittfältet så är jag nöjd. Men hade inte klagat på att ligga på en CL-plats. Var allt för länge sedan vi gjorde det.
Citera
2012-10-21, 20:17
Medlem
motvalls avatar
Vore kul om folkpark skulle kunna göra en lägesrapport om våra BL-tips, för det är nog fler än du "dippsi" som trodde mer om VW och mindre om Frankfurtarna. Korv slår sålunda bil just nu.
Citera
2012-10-22, 01:23
Bannlyst
Citat:
Vore kul om folkpark skulle kunna göra en lägesrapport om våra BL-tips, för det är nog fler än du "dippsi" som trodde mer om VW och mindre om Frankfurtarna. Korv slår sålunda bil just nu.
Onekligen. Om jag hade bidragit med ett tips hade vi nog alla haft något gott att flina åt...

Tabellenführer~
Citera
2012-10-22, 07:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Vad jag begripit så är det tveksamt om Robben kommer tillbaka inom de närmsta veckorna, verkar finnas större hopp om Gomez.

Apropå komik, hittade denna sidan av en slump. Kanske kan den intressera någon, man kan hitta mycket att glädjas åt om man tar lite tid och söker igenom alla sidor, fina skivomslag finns det en del av. I några fall finns det länkar till youtube, om man vill höra ”skönsång” av Kaiser Franz bl a. Skivor av fotbollsspelare är märkligt nog inte så vanliga idag, men Özil förekommer!
http://www.fc45.de/

Citat:
Hittade dessa "moderna" spelare, sådana som fler än kalle, jag och fchansa kommer ihåg;

Podolski
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xXR-WKpPohY

Ümit Davala
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tw1sb3J-5jQ

Die Football Stars:Oliver Bierhoff, Ibrahim Ba, Edgar Davids, Mimmo Di Carlo, Mohamhed Kallon, Phil Masinga, Marcelo A.Otero, Ronaldo, Fabio Viviani, George Weah, Taribo West, Ivan Zamorano und Zinedine Zidane
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BXR8CZx6Qh4

Özil (dyker upp till slut efter massa snack)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=POVvRhFTID8

Vem är mest lyssningsbar?

Hahaha herrejävlar vad uselt.

Femte nollan i rad nu för Bayern och borde man inte låta Starke spela någon match för att hålla igång honom?

Bortamatch i morgon mot ett lag som jag har noll koll på och nu måste det bli en vinst annars kan det bli tufft att ta sig vidare.

Sedan blir det toppmatch i BL till helgen igen mot Leverkusen som nog kan och vill sätta stopp i segertåget.

Angående Gomez så kommer vi nog inte få se honom spela före vinteruppehållet i alla fall.
Citera
2012-10-22, 10:23
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
HSV - Stuttgart 0-1......

Tror det blir svårt att få in mitt BL-tips i år om det fortsätter så här......

Fyfan vad dåliga Hamburg var. Hade ingenting förutom ett par långskott. Westermann haha vilket skämt.

Holzhauser verkar ha tagit startplatsen från gulaschen nu, det var fanemej på tiden! Dags att våga lira Stöger och även Khedira borde få lite speltid i EL.
Citera
2012-10-22, 12:24
Medlem
motvalls avatar
Tittade lite på tabellen so far, det har gått ungefär en fjärdedel av säsongen nu, 8 omgångar är spelade. Den ser egentligen lite märklig ut;

Etta är Bayern i ensamt majestät , så två lag som ”jagar”, Frankfurt och Schalke, och så kommer alla andra lag. Skillnaden mellan 4:e plats, Dortmund, och sista 18:e, Wolfsburg, är bara 7 poäng (till Bayern har BVB 12p och till Frankfurt 7p)). En vinst och laget åker raket upp, en förlust och så rasar man neråt. Ett exempel, förlorar Dortmund nästa match och Hamburg, Düsseldorf samt Mainz vinner, går dessa lag tillsammans med Freiburg om BVB i tabellen! Otroligt jämnt alltså och omöjligt att sia om hur det kommer att sluta eller ens se ut vid vinteruppehållet. Förutom att Bayern och Schalke kommer vara någonstans i toppen, för Frankfurt måste väl börja förlora snart?

En skillnad noterade jag, vissa lag har haft extremt lätt att göra mål; Bayern (26st, >3 i snitt!), Frankfurt (19), BVB (18), S04 (17) och Hannover (16), dvs 2 eller fler per match. Andra gör inga mål alls; VW (2st!!), Fürth och Augsburg (5) och Fortuna (6). Att de tre förväntade topplagen gjort så många mål är faktiskt lite oväntat, skyttekungarna är inte igång. Gomez har ju inte spelat en match och varken Huntelaar eller Lewandowski har kommit upp i sin nivå från förra säsongen.
Citera
2012-10-22, 19:08
Medlem
Grus-Kalles avatar
Hej alla Bratwurstrunkare!

Idag har Löw medgett vissa coaching-fel under matchen (läste det på sport1.de), främst att han inte gjorde ett inbyte för att bryta lagets kollektiva förlamning under slutfasen. Men, ingen i staben och på plan har varit med om något liknande och trodde inte att de skulle tappa poäng från en fyramålsledning.

Däremot ser inte Löw något behov att ändra sitt ledarskap till mer kadaverdisciplin och ser heller inte behovet av en spelare som skäller på lagkamraterna i tid och ibland, i otid. Det håller jag med om, det här är en ny generation som spelar fantastisk fotboll i sina bästa stunder och den gamla ledarstilen fungerar inte så bra längre (Magath blev inte gammal hos FCB...)

Men, alla har fått sig en läxa och det är positivt att den kom så tidigt på vägen mot VM. Det kommer att arbetas mer med defensiven och slutligen är Löw fortfarande mycket motiverad och dedikerad till sitt lag.
Citera
2012-10-22, 20:01
Medlem
motvalls avatar
Lukasz Piszczek förlänger med Dortmund till 2017, vilket är positivt för dem och tysk fotboll. Tidigare har man skrivit långa kontrakt till minst 2016 med Götze, Hummels, Bender och Kuba. Reus och Gündogan är ju relativt nya så de borde också vara ”säkrade” för de närmaste åren.

Den jag spontant kommer på som är lite osäker är Lewandowski vars kontrakt går ut i sommar. Men mycket kan hända.

Edit; En helt annan sak- såg att ES2 visar 1860 München - Aue ikväll 20:30.
Senast redigerad av motvall 2012-10-22 kl. 20:17.
Citera
2012-10-23, 06:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Hej alla Bratwurstrunkare!

Idag har Löw medgett vissa coaching-fel under matchen (läste det på sport1.de), främst att han inte gjorde ett inbyte för att bryta lagets kollektiva förlamning under slutfasen. Men, ingen i staben och på plan har varit med om något liknande och trodde inte att de skulle tappa poäng från en fyramålsledning.

Däremot ser inte Löw något behov att ändra sitt ledarskap till mer kadaverdisciplin och ser heller inte behovet av en spelare som skäller på lagkamraterna i tid och ibland, i otid. Det håller jag med om, det här är en ny generation som spelar fantastisk fotboll i sina bästa stunder och den gamla ledarstilen fungerar inte så bra längre (Magath blev inte gammal hos FCB...)

Men, alla har fått sig en läxa och det är positivt att den kom så tidigt på vägen mot VM. Det kommer att arbetas mer med defensiven och slutligen är Löw fortfarande mycket motiverad och dedikerad till sitt lag.

Vette fan om han lärt sig någon läxa han har haft sex år på sig.
Fast det är ju fantastiskt att han inte hängde ut någon specifik spelare denna gång utan ger sig själv kritik.

Atrikel på Tyska: http://www.tz-online.de/sport/fussball/joachim-interview-nach-unentschieden-gegen-schweden-2559990.html

Piloten som flyger spelarna till dagens bortamöte mot Lille har sagt att om inte laget vinner så får dom fan i mig gå hem.

Ännu en Bask ryktas nu till Bayern nämligen Iker Muniain men det kan inte finnas ett uns sanning i det ryktet för laget känns riktigt bra som det är.
Citera
2012-10-23, 10:54
Medlem
motvalls avatar
Nja, vet inte om jag blev särskilt imponerad av Löws svar. Känns som han är lika handlingsförlamad nu som under matchen, uttalanden som ”Ich hätte in der Schlussphase mit einer Auswechslung ein Signal an die Mannschaft senden und noch etwas stoppen können“ visar tyvärr nog att det är så. Ingen utom han kan tro att ett inbyte av Götze och Podolski är en signal till ett mer enkelt och försiktigt defensivare spel för laget.

Att han sedan verkar ha sett samma match som vi andra och gör en någorlunda korrekt bedömning av vad som gick fel är en sak. Det är ju denne mans uppgift att korrigera sådant före och under själva matchen. Samma sak hände mot Italien i EM, ett handlingsförlamat tysk landslag som inte kan hantera situationen eftersom något oplanerat sker på planen. Då Balotelli och nu Zlatan, inte direkt oväntat att just de spelarna kan göra "oväntade" saker på/vid planen!

Undrar om det inte är dags för ett byte på den posten? Uppdraget att förändra tysk fotboll är avklarat, nu gäller det att skapa ett vinnande Mannschaft som tar titlar. Kan väl ändå inte vara så svårt med det spelarmaterialet som finns tillgängligt?

Sedan tycker jag personligen att det är märkligt vilken totalt annorlunda inställning Bayernspelarna visade i sitt ”riktiga” lag gentemot landslaget bara några dagar senare. Behåll nu den så får ni flyga hem också.
Citera
2012-10-24, 06:28
Medlem
cyberkalles avatar
Ribéry fick ingen snäll återkomst till Lille hoppas inte alla nersparkningar gjorde att han fick någon allvarligare skada.

Bara så ni vet är det av godo när vi spelar lite uselt och vinner med nöd och näppe.
Det var inte så imponerande säsongen 2000/2001 heller då vi tex spelade oavgjort 0-0 hemma mot Helsingborg och gjorde flera skitmatcher men då gick vi hela vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in