Resultat: .
0%
röster
2013-01-16, 22:27
Medlem
snillet_1s avatar
Ta inte de där jävla inläggen på allvar. Luta er tillbaka, ta en smutt kaffe och IRL-garva precis som jag. Ofattbart att sådana människor strövar omkring LÖSA på våra gator.
Citera
2013-01-16, 22:30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Det är inte något TV spel det här, med dina obefintliga tränarerfarenheter hade du inte ens klarat av att vinna Oberliga med Bayerns A-lag

Obefintliga, har inga tränarerfarenheter, det var självfallet en överdrift, det jag menar är att det inte direkt är en utmaning för en person med faktiskt kunskap.
Citera
2013-01-16, 23:04
Medlem
Steff83s avatar
Oinsatta glömmer lätt att Bayern inte har vunnit så mycket öht dom sista åren som man lätt kan tro..och inte alls så dominerande som folk brukar tro innan heller under 2000-talet....Sen 2006 har man inte vunnit ligan två ggr i rad någon gång...tex..Man har vunnit varannan..men ifjol gjorde man inte ens det..

Och det är snart 12 år sen man vann CL sist. Två finaler på tre senaste åren visar ju dock att det inte fattas så mycket.

Det är en klubb som helt enkelt behöver "pushas" lite till för att leva upp till sin fulla potential. Någon pusselbit har allt saknats.
Citera
2013-01-16, 23:21
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hahaha

Deras tid i CL är förbi.

Hmmmm, Vi får väl se
Citera
2013-01-16, 23:38
Medlem
Mastodontishs avatar
Det är roligt att se folk som tror att Pep per automatik innebär att rensa ut truppen. Gomez lämna? Visst, om man hade bytt ut styrelsen mot milans kanske.
Att Barcelona spelade med Messi på topp betyder inte att alla lag som Pep tränar kan spela med en sån spelare där. Utan honom hade Zlatan säkert fortfarande ha spelat kvar där som stor målfarlig anfallare.

JAG tror inte att några större förändringar kommer ske. I Barcelona hade Pep redan tränat B-laget och hade bättre koll ned i leden och så. I det Bayern han tar över nu går han in i efter att ha valt klubben pga: "Bayern didn't offer the most money. Pep chose them because of the structure and the players they have"
Han slussat inte in i ett lag den här gången utan har valt laget efter spelarmaterialet...
Citera
2013-01-17, 01:05
Medlem
kommunists avatar
Kommer utan tvekan följa Bayern Munchen nu, ska bli sjukt spännande det här...
Citera
2013-01-17, 01:12
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Det är roligt att se folk som tror att Pep per automatik innebär att rensa ut truppen. Gomez lämna? Visst, om man hade bytt ut styrelsen mot milans kanske.
Att Barcelona spelade med Messi på topp betyder inte att alla lag som Pep tränar kan spela med en sån spelare där. Utan honom hade Zlatan säkert fortfarande ha spelat kvar där som stor målfarlig anfallare.

JAG tror inte att några större förändringar kommer ske. I Barcelona hade Pep redan tränat B-laget och hade bättre koll ned i leden och så. I det Bayern han tar över nu går han in i efter att ha valt klubben pga: "Bayern didn't offer the most money. Pep chose them because of the structure and the players they have"
Han slussat inte in i ett lag den här gången utan har valt laget efter spelarmaterialet...

Varför blir du hånfull och föraktfull (precis som vanligt)? Jag finner det mycket plausibelt att tro att Pep vill göra en del ändringar. Hur fungerar en stelbent Gomez eller en divig Robben i hans idé? Vill han inte ha någon kvickare bollspelare på innermitten?

Därmed inte sagt att det till 100% blir så, men att tro eller förutspå detta är knappast "roligt" eller korkat. Jävla fjant. Eller ska jag säga att du är "rolig"?
Senast redigerad av snillet_1 2013-01-17 kl. 01:14.
Citera
2013-01-17, 02:57
Medlem
Quorthons avatar
Vore mycket konstigt om Pep skulle försöka sig på att bygga om laget när det nästan är komplett i dagens läge och ändå långt ifrån nått sin fulla potential.
Citera
2013-01-17, 06:09
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Om han vinner ligan med BM som det ser ut nu - det hade jag nog också klarat.

Det där har han inget att göra med lika lite som du.

Han tillträder ju först till sommaren.
Citera
2013-01-17, 08:59
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Varför blir du hånfull och föraktfull (precis som vanligt)? Jag finner det mycket plausibelt att tro att Pep vill göra en del ändringar. Hur fungerar en stelbent Gomez eller en divig Robben i hans idé? Vill han inte ha någon kvickare bollspelare på innermitten?

Därmed inte sagt att det till 100% blir så, men att tro eller förutspå detta är knappast "roligt" eller korkat. Jävla fjant. Eller ska jag säga att du är "rolig"?

Det intressanta är att alla, som inte ens följer klubben något, nu helt plötsligt vet precis hur den kommer styras och vad som kommer hända.
Gomez är en av de mest delaktiga spelarna i dagens Bayern och Robben har visat mer ödmjukhet de senaste året än förmodligen totalt sett hela sitt tidigare fotbollsliv. Men även fast det har osat försäljning av Robben sedan Müller började spela så fantastiskt fint på högerkanten så har han klamrat sig fast och sagt saker som att han vill avsluta karriären i klubben osv.

Frågorna är självklart många inför tränarbytet och så men det är så löjligt att slänga ut sig ganska stora påståenden utan att ens ha någon koll på klubben i princip.
Citera
2013-01-17, 09:52
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Det intressanta är att alla, som inte ens följer klubben något, nu helt plötsligt vet precis hur den kommer styras och vad som kommer hända.
Gomez är en av de mest delaktiga spelarna i dagens Bayern och Robben har visat mer ödmjukhet de senaste året än förmodligen totalt sett hela sitt tidigare fotbollsliv. Men även fast det har osat försäljning av Robben sedan Müller började spela så fantastiskt fint på högerkanten så har han klamrat sig fast och sagt saker som att han vill avsluta karriären i klubben osv.

Frågorna är självklart många inför tränarbytet och så men det är så löjligt att slänga ut sig ganska stora påståenden utan att ens ha någon koll på klubben i princip.

Exakt..Stör mig som fan på folk som inte vet något om BM ska gå in och uttala sig.

Finns folk tex som på allvar ältar Robben vs. Ribery fortfarande...Men det beror nog på svensk medias usla rapportering av Bayern, och Bundesliga i sin helhet. Olof Lundh sitter och håller låda i Fotbollskanalen Europa och säger floskler som typ är 3 år gamla..som egentligen mest handlar om uppförstorade rykten.
Senast redigerad av Steff83 2013-01-17 kl. 09:55.
Citera
2013-01-17, 10:17
Medlem
cyberkalles avatar
Nu skiter jag i Pepsi för ett tag framöver och riktar min kraft åt det som komma skall härnäst.

FC Bayern München - Greuther Fürth 15.30 på lördag.
Mike Büskens har aldrig förlorat på Allianz i och för sig så var han andre tränare i Schalke tidigare.

Tror att Bayern är jävligt taggade och matcherna under vinteruppehållet har sett riktigt lovande ut.
14-0 på fyra matcher mot lite blandat motstånd.

Robben skall vara frisk men tar han Müllers eller Shaqiris plats?
Tror han får det tufft men Heynckes gillar honom så vi får se.

Väderprognosen för lördagen ser allt annat är trevlig ut. -6 och snöfall får inte mig att jubla precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in